Gezondheid alle pijlers

Shampoo bar

26-05-2019 14:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervering met shampoo bar? Ben al een tijdje aan het twijfelen om dat aan te schaffen voor vet haar, maar de verzendkosten van Nederland naar België zijn wel duur...
Ik heb verschillende bars van Lush, ideaal. Je doet er gruwelijk lang mee en mijn haar hoef ik minder vaak te wassen dan voorheen.
"Boring conversation anyway"
Ik heb ze ook van Lush, heel fijn. Als je vet haar hebt, zou de Seanik wel iets voor je kunnen zijn.
Ik had er 1 van Lush en hij brak vrij snel en met kleine stukjes wassen werkte niet echt. De conditioner deed echt helemaal niks, ik bleef met dat ding door mijn haar smeren maar het effect was 0,0. Had nog mega veel klitten en mijn haar was niet gevoed.
Vond de shampoo ook niet anders dan een Andrelon of ander merk.
Ik gebruik shampoo bars van Louland. Alles op natuurlijke basis, ben allergisch voor heel veel dingen, en hier reageer ik niet op. Op dingen van Lush bv. wel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
elketje81 schreef:
26-05-2019 14:03
Heeft er iemand ervering met shampoo bar? Ben al een tijdje aan het twijfelen om dat aan te schaffen voor vet haar, maar de verzendkosten van Nederland naar België zijn wel duur...
Worden ze in Belgie niet verkocht dan?
Dat hebben ze ook wel in België toch? Of wil je een speciaal merk?
Ik ben er zelf geen fan van.
Er is trouwens een oud topic met veel ervaringen over, kun je met Google denk ik wel vinden.

*Service van de zaak: mode-beauty/shampoo-bar/list_messages/433917

Zelfs een artikel waarin forummers bij naam genoemd worden: https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/is-s ... 0x-mening/ :O

Ik wist wel dat het forum wordt gebruikt als input, maar zelfs met namen.. o_o
.
Als je Lush overweegt, ik vind de reviews op de site altijd heel nuttig: https://nl.lush.com/article/welke-shamp ... -mijn-haar

(Even doorklikken naar het product dat je overweegt, reviews staan eronder. Voor meer kan je ook kijken op de Engelse site).
.
Ik sta er ook tussen. Ben inmiddels van gedachten veranderd en helemaal fan :)

Even googlen op shampoo bar en Belgie en je krijgt verschillende links. Verzendkosten zijn er wel vaak, ook binnen NL - het zijn vaak geen grote bedrijven als Zalando.
Hier een tegengeluid: ik heb verschillende bars van Lush geprobeerd en vond ze niet fijn. Mijn haar voelt na het wassen ontzettend droog en stug aan.
Ook is het moeilijk om mijn haar er goed mee te wassen. Doordat het niet schuimt vind ik de shampoo moeilijk door het haar te verdelen.
Ik heb dik en veel haar, zou het bij die combinatie niet aanraden.
Ik gebruik een shampoo bar van HelemaalShea en ben er zeer tevreden over. Ik heb krullend haar en m'n haar en hoofdhuid voelen erg schoon aan na het wassen. Het kan wel even duren voordat je haar eraan gewend is dus neem de tijd.
Wintertime16 schreef:
26-05-2019 14:19
Worden ze in Belgie niet verkocht dan?
In België heb je precies niet zo veel keuze...
Vixxen schreef:
26-05-2019 15:00
Hier een tegengeluid: ik heb verschillende bars van Lush geprobeerd en vond ze niet fijn. Mijn haar voelt na het wassen ontzettend droog en stug aan.
Ook is het moeilijk om mijn haar er goed mee te wassen. Doordat het niet schuimt vind ik de shampoo moeilijk door het haar te verdelen.
Wat gek, mijn bar schuimt als een malle
elketje81 schreef:
26-05-2019 16:20
In België heb je precies niet zo veel keuze...

Lekker makkelijk toch? :P
Uiteindelijk moet je toch ergens gaan proberen en kijken of het voor jou werkt.
.
Belgische verkoper van o.a. HelemaalShea

https://www.tpurevrouwtje.be/Lichaamsve ... 52117fab03
BriannaF schreef:
26-05-2019 19:12

Welke gebruik je?
BriannaF schreef:
26-05-2019 19:12
Dan zit in die van jou waarschijnlijk SLS. En erg agressieve stof welke ook wordt gebruikt voor het schoonmaken van motoren. Dus dat schuimt wel.
.
Ben ook aan het twijfelen. Iemand ervaring met Metolijf? De omschrijvingen klinken goed, er staat ook dat je geen conditioner meer nodig hebt.
Zal ook het oudere topic eens doornemen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
De shampoo bar van mij schuimt ook hoor... is van HelemaalShea. Zit geen troep in.
Vixxen schreef:
26-05-2019 15:00
Precies dezelfde ervaring. En die ene die wel superfijn was viel na 1,5 week uit elkaar.
Vixxen schreef:
26-05-2019 20:13
Welke gebruik je?
De seanik, honing en new, alledrie schuimen ze.
Ik zag laatst deze zonder SLS
https://botmaenvanbennekom.nl/product/haarzeep/

Te koop bij Waar voor 5 eu
https://www.waarenhuis.com/product/haar ... -bennekom/
Lady_Day schreef:
26-05-2019 20:34
De shampoo bar van mij schuimt ook hoor... is van HelemaalShea. Zit geen troep in.
Dit, maar het schuimt niet zoals een shampoo van Andrelon ofzo.
Maelstrom schreef:
27-05-2019 08:57
Dit, maar het schuimt niet zoals een shampoo van Andrelon ofzo.
Dat klopt. Gelukkig niet :)
mandylion schreef:
26-05-2019 20:17
Dan zit in die van jou waarschijnlijk SLS. En erg agressieve stof welke ook wordt gebruikt voor het schoonmaken van motoren. Dus dat schuimt wel.
In de shampoo bars van Lush zit inderdaad SLS. Maar toch kan ik die shampoo wel verdragen en andere ‘normale’ niet. Daar krijg ik enorme jeuk van op mijn hoofdhuid.
Ik denk omdat je er veel minder van gebruikt?

Ik vond de shampoo bar in eerste instantie niet fijn. Omdat ik het gewoon niet handig vind, zo’n klompje dat niet nat mag worden onder de douche. Maar nu blijkt dat mijn hoofd niet meer jeukt en dat ik écht minder vet haar heb, heb ik dat er wel voor over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven