Oh nee....

27-05-2019 08:10 153 berichten
Geen idee wat ik met dit topic wil maar ik moet het even kwijt...

Begin januari jl. bevallen van ons eerste kind. Zorgeloze zwangerschap, prima bevalling en een voor 'baby begrippen' gemakkelijke baby. So far so good.

In de eerste weken na haar geboorte meermaals geroepen, 'ik wil er nog één'. Impulsief en vast onder invloed van hormonen want ik ben áltijd degene geweest die riep: 'welk stel neemt er nu kinderen zo kort op elkaar'. Heel raar vond ik het. Want waarom zou je jezelf die drukte en de aanslag op je lijf en relatie aandoen....?

Begin deze maand een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een spiraaltje. Mijn pilstrip was op, dus over op condooms. Tóch twee keer het risico genomen in the heat of the moment en zelfs daarna nog gegrapt (wie is er nu in één keer zwanger?, nog dommer, dat was ik ook bij ons eerste kind... :facepalm: ) (maar hoe groot is nu de kans dat je twee keer in de eerste ronde zwanger raakt...?)

Jullie voelen 'm aankomen. Vandaag (!!) de afspraak voor het spiraaltje, en vanmorgen dit:

Afbeelding

En nu ben ik, ondanks dat het onze eigen schuld is, compleet ontredderd. Er komt niks uit mijn handen, heb er buikpijn van!

Emoties gaan alle kanten op. En mijn man die vind het alleen maar heel erg leuk en snapt niet waarom ik niet zo enthousiast ben. Ik zie en voorzie alleen maar problemen, en voel zelfs schaamte. Dan moet ik straks aan ouders, vriendinnen, collega's en werkgever gaan vertellen dat ik zo snel al weer zwanger ben geraakt, wat zullen ze wel niet denken? Alsof ik onze eerste kind tekort doe.

Man en ik zijn gezond, happy, ons klushuis is op tijd af en beide een goed inkomen, wat is het probleem? :cry:
Er is, als alles goed mag gaan, een baby op komst, een zoon of tweede dochter. Wat een fantastisch nieuws. Ik hoop dat dat gevoel de komende weken de overhand gaat nemen. :heart:

Had ik al gezegd dat ik niet weet wat ik met dit topic wil? Misschien wat positieve energie deze kant op? Ervaringsdeskundigen die kunnen vertellen dat twee kinderen in 13 maanden tijd ondanks alle hectiek ook leuk is? Of als je denkt: ClaireSophie, jezus wat ben je dom geweest, dan mag je dat ook zeggen. Want dat zijn we ook.

PS: als alles goed gaat er na de bevalling ter plekke een spiraaltje in hè, dat snappen jullie ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet ideaal. Maar zeker wel goed te doen. Ja, het was misschien niet handig om zonder anticonceptie te vrijen, maar goed het is nu niet anders.

Het is hartstikke gewenst toch? Gun jezelf even de tijd om er aan te wennen. Het is nogal wat en het is niet gek dat je nu heel erg geschrokken bent.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Gefeliciteerd :cheer2:
Was het het slimste idee om er zo roekeloos over te denken? Nee, waarschijnlijk niet. Is het realiseerbaar zo twee jonge kinderen in huis binnenkort? Volgens wat jij zegt, alvast wel dus geen probleem.
Het enige wat ik voor jou hoop, is dat de zwangerschap niet te zwaar is omdat je zo kort geleden bent bevallen.
Maar langs de andere kant ken ik genoeg koppels die heel kort op mekaar kinderen hebben gekregen en die zijn er ook door geraakt. Alvast proficiat en probeer er toch ook van te genieten 😊
Proficiat.
Ik begrijp uit je post dat het iets te snel voor je gaat.
Ik begrijp alleen niet of je het nu te snel vindt gaan voor de buitenwereld of voor jezelf?
Ik snap namelijk het schamen niet. Hoezo schaam je je als je 2 kinderen kort op elkaar krijgt? Daar zitten volgens mij voor en nadelen aan.
Oh ja!
Gefeliciteerd! :cheer2:

In een tijd dat er nog weinig mogelijk was in anticonceptie overkwam dit heel veel vrouwen en die overleefden het ook! Komt goed. :there:
Oh en gefeliciteerd natuurlijk!
Aaaah :hug:
Adem in, adem uit... Ik begrijp dat je compleet in shock bent dat je opnieuw zwanger bent, maar ergens had je het kunnen weten he ;-)

Ik lees trouwens veel meer positieve dingen in je topic, dan negatieve. Je hebt een positieve man, een baan, een huis en nog een gezond kind. Geef het even tijd om te laten landen. Je hebt nog 8 maanden om aan het idee te wennen. En wat de buitenwereld betreft, iedereen zal er een mening over hebben en dat zal niks veranderen aan het feit dat je nu zwanger bent en er heel blij mee mag zijn. Het komt goed, echt.
koko67 schreef:
27-05-2019 08:20
Ik snap namelijk het schamen niet. Hoezo schaam je je als je 2 kinderen kort op elkaar krijgt? Daar zitten volgens mij voor en nadelen aan.
Ik snap ook niet waarom je je daarvoor zou moeten schamen, iedereen moet dat lekker zelf weten, maar TO heeft blijkbaar altijd een nógal sterke mening gehad over stellen die heel snel op elkaar kinderen kregen, dus wellicht is ze bang dat mensen om haar heen dat ook hebben.

Ik denk dat de kans groter is dat ze niet zo heel veel zullen vinden van de timing en je gewoon zullen feliciteren.

In elk geval een fijne zwangerschap gewenst en hopelijk ben je er snel gewoon blij mee,
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
na 3 minuten turen, zie ik echt maar 1 streep... ligt dat aan mijn beeldscherm? (ogen?)
moet ik iets anders zien?
lilalinda schreef:
27-05-2019 08:29
na 3 minuten turen, zie ik echt maar 1 streep... ligt dat aan mijn beeldscherm? (ogen?)
Als je hem rechtop bekijkt, zie je het wel.
lilalinda schreef:
Dan is het misschien tijd voor een bril. :$ Ik zie heel duidelijk een 2e streep.
Gisteren wist je toch ook al dat je zwanger bent?
Ja, dat schamen snap ik wel, het is een niet zo handige actie om zo zwanger te raken. Maar het gebeurt vaak hoor, op mijn vorige werk 3 collega’s gehad die na hun verlof alweer zwanger terug kwamen op kantoor. Maar wat maakt het jou uit, je hebt alles voor elkaar, een leuke (actieve :P ) relatie, menigeen zou daar jaloers op zijn. Het is straks druk maar het komt goed, gelukkig heb je nog een paar maanden om er aan te wennen en te bekomen van de schrik. Later wordt het een leuk verhaal.
Ik doe mijn best
Geen idee waar je problemen mee ziet. Toegegeven, twee kinderen snel achter elkaar is vooral de eerste paar jaar best pittig, als ze beiden nog klein zijn. Maar daarna juist handig; ze kunnen elkaars speelkameraadje zijn, ze vinden dezelfde soort dingen leuk die bij hun leeftijd passen (speelgoed, speeltuinen, tv-programma's), ze gaan naar dezelfde school. Kinderen dicht op elkaar is wat dat betreft gemakkelijker dan kinderen met een groot leeftijdsverschil ertussen.
Tormenta¿ schreef:
27-05-2019 08:31
Gisteren wist je toch ook al dat je zwanger bent?
Jup maar toen was de streep wel een échte tuurstreep. Man zag 'm niet. Er was dus nog enige twijfel. Die van vanmorgen was een stuk duidelijker. En dus het bewijs écht zwanger te zijn.
lilalinda schreef:
Ik zie er wel duidelijk 2, dus ik denk dat dat aan jouw beeldscherm/ogen ligt!

@TO: gefeliciteerd! Ik had hetzelfde de eerste maanden na mijn bevalling, ik wilde zo snel mogelijk een tweede. Het waren de hormonen denk ik, want inmiddels is ze 5,5 maand en wacht ik toch liever nog even.

Maar het gebeurt vaak genoeg, en het zal vast zwaar zijn maar het heeft ook veel voordelen! Het lijkt me als ze wat ouder zijn heel erg leuk als ze zo weinig schelen. Zelf scheel ik ook niet zoveel met mijn broertje en ik vond dat super, we hebben altijd veel samen gespeeld. En het is voor jullie ook praktisch, omdat ze veel dingen samen kunnen doen (als ze dat willen...). Ik hoop voor je dat de zwangerschap weer goed verloopt, het zal vast schelen dat je een goede eerste zwangerschap had. En ach ja, er zullen altijd mensen zijn die het te snel vinden. Maar het is jullie leven, jullie zijn er blij mee en jullie hebben er de middelen voor, dat is toch het enige dat telt?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Gefeliciteerd! Neem even de tijd om eraan te wennen en dan komt het vast goed. Twee kinderen vlot na elkaar heeft ook voordelen.
Cazandra schreef:
27-05-2019 08:33
Geen idee waar je problemen mee ziet. Toegegeven, twee kinderen snel achter elkaar is vooral de eerste paar jaar best pittig, als ze beiden nog klein zijn. Maar daarna juist handig; ze kunnen elkaars speelkameraadje zijn, ze vinden dezelfde soort dingen leuk die bij hun leeftijd passen (speelgoed, speeltuinen, tv-programma's), ze gaan naar dezelfde school. Kinderen dicht op elkaar is wat dat betreft gemakkelijker dan kinderen met een groot leeftijdsverschil ertussen.
En dat heb ik dus altijd fel tegengesproken. Vandaar dat ik ook zo moet wennen. Mijn ideaal was drie jaar ertussen.

Het is zó dubbel. Het is écht onze eigen schuld en natuurlijk wisten we dat dit risico erin zat. En dan toch is daar de schrik, althans bij mij.

Schaamte is misschien niet het juiste woord. Maar het voelt alsof ik ons eerste kind tekort doe, alsof zij niet leuk en bijzonder genoeg is. En dat mensen dat dus ook denken! :cry:
En dank trouwens voor de felicitaties en reacties!
het kan best zijn dat je hormonen je dit keer juist zo beïnvloeden dat je wat minder enthousiast bent?
ik bedoel... het hoeft niet hetzelfde te voelen als de eerste keer, je schommelt wat af zo vlak na de eerste
Lorem Ipsum
Wij hebben twee dochters kort op elkaar, nu bijna 19 en 20 en het is altijd zo gezellig geweest, nu nog steeds. Tuurlijk is het pittig, maar ik denk dat twee jonge kinderen altijd pittig is. Met 2 of 3 jaar zijn ze ook afhankelijk en hebben ze zelfs een eigen wil. Ons meisje van 15 maanden straalde alleen toen haar zusje in de maxicosi binnenkwam. Het was voor haar vanzelfsprekend.

En dat schamen, niet doen!
Ik hoop voor je dat de zwangerschap weer goed verloopt, dat de verbouwing mee valt en dat je volgend jaar twee prachtige gezonde kinderen hebt. Als je je daarvoor moet schamen...... En wie daarover een oordeel heeft, jammer voor diegene!
Gefeliciteerd! Mijn oma kreeg er 3 in 2,5 jaar(gerekend vanaf geboorte 1e). Vroeger heel normaal.

En volgende keer moet je ook gewoon 6 weken wachten voor je spiraaltje wordt geplaatst 😉. Verloskundige heeft hier trouwens gezegd dat het vaak voorkomt dat je na zwangerschap extra vruchtbaar bent en voorzichtig met ac moet zijn. Maar ons gezin is compleet dus dat is toch anders.
Hier niet helemaal dezelfde ervaring, maar wel 2x snel achterelkaar zwanger. Was eerst zwanger van mijn tweeling, die zijn met 21 weken geboren en binnen 3 maanden weer zwanger vab mijn nu gezonde 4 maanden oude zoontje. Merkte wel dat zo snel weer zwanger zijn best een aanslag was op mijn lichaam (heb ook geen makkelijke zwangerschap gehad, maar dat is eem ander verhaal)
Cazandra schreef:
27-05-2019 08:33
Kinderen dicht op elkaar is wat dat betreft gemakkelijker dan kinderen met een groot leeftijdsverschil ertussen.
ach nee, dat ligt helemaal aan de kinderen
In mijn vriendenkring komen alle varianten voor, en alles kan leuk zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven