Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
26-05-2019 11:57
Fijn broodtrommel. Alles lekker fris.
Ja heerlijk. Ben nu alles aan het sorteren en de kasten aan het opruimen en schoonmaken. Het triggert me om oude troep op te ruimen op de een of andere manier.




Vanmiddag komt er iemand langs om wat Disney dvds te kopen, voor Afrika. Vind het dan eigenlijk wel wat om er nog geld voor te vragen, maar doe het wel want ik zag een stukje over een dierenopvang voorbij komen niet ver hier vandaan die geld nodig heeft dus daar ga ik het naar toe storten :)
Alle reacties Link kopieren
disney dvd s kopen voor afrika? dat snap ik niet. wat hebben de afrikanen aan disney dvds? of begrijp ik je verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb net ook nog een prullenbak besteld voor afvalscheiding (we scheiden nog geen afval maar willen daar wel mee beginnen), en nu is het echt weer even klaar met geld uitgeven. Er staat nog een heleboel op het lijstje, maar eerst maar weer even geld sparen want we hebben al flink wat uitgegeven afgelopen week. Bepaald geen ‘no buy’ week dus, maar we hebben wel vooral nuttige uitgaves gedaan.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
26-05-2019 12:44
disney dvd s kopen voor afrika? dat snap ik niet. wat hebben de afrikanen aan disney dvds? of begrijp ik je verkeerd?
In Afrika kijken ze ook gewoon tv hoor. Wat is daar zo raar aan. Sterker nog. Een oude tv en een dvd is vaak wat ze als buurtbios gebruiken in de kleine dorpjes. Er gaan zo vaak containers heen met allerhande spullen. Dus vreemd vind ik dat niet. En als de koper dat leuk vind, prima toch. Ik heb iig weer een goed doel gesteund met de opbrengst.
Vanmorgen eerst gaan stemmen en dan naar de zondagsmarkt geweest. De markt was echt leuk! Vroeger woonden we op 5 en later 10 min fietsen en gingen we zowat wekelijks, nu is het 40 minuten met de fiets en dat doe je in de winter wat minder snel.

Deze week kunnen we ons bijna letterlijk scheel eten aan aardbeien, meloenen, nectarinen, kersen, komkommers, baklava, broodjes (vandaag) en bruin notenbrood (ma-di) en (vis/vlees)beleg. En we zijn netjes in budget (25 euro) gebleven. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Heb gewoon anderhalve grote shoppers met keukenspul wat weg gaat. Meteen doorgepakt en oude pannen en keukenspul wat zgan is maar ik nooit gebruik ook uitgeruimd.

En omg ben nu mijn hamsterkast aan het doen. Heb gewoon 8 bh's met kaartjes er aan, 11 paar nieuwe sokken, een nieuwe portemonnee die ik vergeten was en een nieuwe sjaal gevonden. En dat is dus niet van vorig jaar maar nog ouder :facepalm:

Ben nu dus maar overgegaan op het sorteren van sokken die er zo goed als doorheen zijn en oude bh's aan het weg doen. Er waren er toch een paar verwassen en waarvan de rek minder werd.
broodtrommel schreef:
27-05-2019 21:21
Heb gewoon anderhalve grote shoppers met keukenspul wat weg gaat. Meteen doorgepakt en oude pannen en keukenspul wat zgan is maar ik nooit gebruik ook uitgeruimd.

En omg ben nu mijn hamsterkast aan het doen. Heb gewoon 8 bh's met kaartjes er aan, 11 paar nieuwe sokken, een nieuwe portemonnee die ik vergeten was en een nieuwe sjaal gevonden. En dat is dus niet van vorig jaar maar nog ouder :facepalm:

Ben nu dus maar overgegaan op het sorteren van sokken die er zo goed als doorheen zijn en oude bh's aan het weg doen. Er waren er toch een paar verwassen en waarvan de rek minder werd.
Heb je toch een nieuwe en opgefriste garderobe terwijl het je niks kost en je meteen oude spullen weg kan doen! (Omdenken ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Broodtrommel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Pil0u schreef:
22-05-2019 19:59
Ik ging trouwens elke 3 weken naar de schoonheidssalon voor gelnagellak.
Ik heb nu zelf nagellak gekocht en die blijft een week lang mooi zitten.
Voor 50 euro heb ik nu de basislak, topcoat en 4 kleuren. Kleine investering die ik er ruim uit heb al :)
Hoi Pilou, mag ik vragen welk merk dat is (en type misschien ook), bij mij gaat het er altijd zo súpersnel vanaf namelijk...
snorriemorrie schreef:
23-05-2019 09:05
Ons vakantiegeld gaat eerst op de spaarrekening en daar betalen we dan later onze vakantie van. We hebben deze maand niet echt iets overgehouden, maar ook (nog) niet teruggeschreven van de spaarrekening, dus wat dat betreft toch een prima maand. :)

Volgende maand verwacht ik wel aardig wat kosten:
- Vakantie moet worden betaald: €1.000
- Ik ga die high tea voor moederdag nog doen €45
- We hebben met mijn schoonzusje een uitstapje naar de Efteling afgesproken: €90 entree en we zullen daar vast ook nog wel iets kopen.
- Vaderdag komt er ook alweer aan
- Mijn man is jarig (wil het niet vieren maar ik weet nu al dat mijn schoonmoeder gewoon komt ondanks dat hij zegt dat ie het niet wil vieren)
Sorry, overheen gelezen .
Nu veel te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je man !
Alle reacties Link kopieren
Thanks Piliou, ja als je eenmaal bezig bent nodigt dat uit voor meer. Heb de smaak nu helemaal te pakken. Alle keukenlades en kastjes plus de buffetkast: alles uitgemest. Nog 2 lades en dan door naar twee andere kastjes vanavond en nog een keer de boekenkast even goed doornemen. Er zijn nog wel meer boeken die weg kunnen.

Dacht dat ik voor oktober weinig meer had voor de ijhallen. Ook is het vele malen fijner schoonmaken op deze manier. Brengt echt rust aan in de keuken.

En je hebt gelijk hoor Pinuts, maar het confronteert je ook weer met je hamstergewoonten. Ik vond het "eng" de kaartjes door te knippen en bijna niets meer op voorraad te hebben. Maar het slaat nergens op want tegen de tijd dat je het weer nodig bent kom je wel weer een andere (aanbieding) tegen.
tvp :)

Ik ben bezig te besparen op altijd maar ontbijt/lunch onderweg en in kantine/bedrijfsrestaurant te kopen. Alle beetjes helpen voor de reizen die nog op de planning staan.

Supermarkt is vaak AH, wil eens wat vaker ook naar Dirk ofzo kijken.
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 07:43
Sorry, overheen gelezen .
Nu veel te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je man !

Je bent niet te laat hoor, hij is ergens in juni jarig. Was een opsomming van wat er nog aan zit te komen
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
28-05-2019 10:08
tvp :)

Ik ben bezig te besparen op altijd maar ontbijt/lunch onderweg en in kantine/bedrijfsrestaurant te kopen. Alle beetjes helpen voor de reizen die nog op de planning staan.

Supermarkt is vaak AH, wil eens wat vaker ook naar Dirk ofzo kijken.
Oh ja, ik heb dit jaren elke dag gedaan. Voornamelijk bij de AH to go. Was ik zo een tientje per dag kwijt. Dat is gewoon 200 euro in de maand.
Goed bezig broodtrommel!
Ik ben vandaag voor het eerst bodoschappen gaan doen met de auto. Daardoor heb ik voor een paar dagen boodschappen mee kunnen nemen, dus ik hoop dat ik dat ga merken in de hoeveel extra die ik toch elke keer meeneem.

Ik heb ook gelijk een spray voor mijn haar gehaald, want het klit de laatste tijd gigantisch. Het was 2e voor 1 euro, ik heb echt 10 minuten staan twijfelen of ik er gebruik van wilde maken (je kon uit verschillende producten kiezen). Uiteindelijk maar eens luxere shampoo voor mijn man meegenomen, hopelijk vindt ie het lekker.
Ik geloof dat er hier diverse dames zijn met een museumjaarkaart .
Is dit leuk, en dan vooral, is dit leuk met een kleuter .... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Rosamendosa schreef:
28-05-2019 00:39
Hoi Pilou, mag ik vragen welk merk dat is (en type misschien ook), bij mij gaat het er altijd zo súpersnel vanaf namelijk...
Zeker! Essie van de Etos. Kost 9,99 per flesje
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 15:43
Ik geloof dat er hier diverse dames zijn met een museumjaarkaart .
Is dit leuk, en dan vooral, is dit leuk met een kleuter .... :facepalm:
Ik vind het leuk en hou erg van musea. Maar ik heb geen kleuter dus geen idee of er veel voor kinderen te zien is
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 15:43
Ik geloof dat er hier diverse dames zijn met een museumjaarkaart .
Is dit leuk, en dan vooral, is dit leuk met een kleuter .... :facepalm:
ik ben enorm fan van de museumkaart en haal de aanschafprijs er elk jaar ruim uit. Maar ik hou dan ook van kunst.
Er zijn diverse musea die geschikt zijn voor kinderen, en die onder de museumkaart vallen. Zoals Nemo, Spoorwegmuseum, Scheepvaartmuseum, Archeon, Maritiem Museum, Zuiderzeemuseum, etc.
Maar ook de kunstmusea hebben heel vaak leuke dingen voor kinderen. Speurtochten, dingen natekenen, etc. Ik denk dat het heel erg eraan ligt hoe je het je kind aanbiedt. Als je zelf al bij voorbaat denkt: Oh, kunst is saai voor kinderen, dan wordt het niks natuurlijk. Maar ik ben door mijn eigen ouders mijn hele jeugd lang meegenomen naar musea en dat ging prima.

Ik weet niet hoe oud je kleuter is, maar vanaf een jaar of 5, 6 is het wat mij betreft zeker een aanrader en heb je met ca. 4 a 5 uitjes per jaar de prijs eruit.
Bedankt voor jullie reactie. Hij moet nog vier worden, maar bv dit weekend hebben ze Thomas de Trein in Utrecht en dan zou ik met de aanschaf vd kaart bijna heel de kosten voor ons drieën er al bijna uit hebben.

Mits ik vast 1 kaart koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de museumjaarkaart. En haal het bedrag er snel uit. Maar dat komt ook omdat ik op fietsafstand van veel musea woon. Als dat niet het geval is moet je er ov- benzine- parkeerkosten bij optellen om een eerlijk beeld te krijgen.

Peuters mogen meestal gratis binnen. En er zijn best veel musea waar ze stukjes 'leuk' vinden. Maar ook daar is hun spanningsboog natuurlijk geen uren. Met kleine kinderen werden het hier korte bezoekjes. Bijvoorbeeld Cobramuseum, Nemo, de Plantage, Tropenmuseum e.d.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Snorrie, goed bezig !
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 15:43
Ik geloof dat er hier diverse dames zijn met een museumjaarkaart .
Is dit leuk, en dan vooral, is dit leuk met een kleuter .... :facepalm:

Een vriendin van me gaat regelmatig met haar kleuter naar het museum met die kaart. Bijvoorbeeld het openlucht museum. En volgens mij doet het maritiem museum in Rotterdam ook mee, dat is ook leuk met kinderen. En misschein het Nijntje museum in Utrecht?

Wat ik een nadeel vind is dat je overal heen moet reizen, wat het dan weer duurder maakt
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
28-05-2019 16:44
Ik ben fan van de museumjaarkaart. En haal het bedrag er snel uit. Maar dat komt ook omdat ik op fietsafstand van veel musea woon. Als dat niet het geval is moet je er ov- benzine- parkeerkosten bij optellen om een eerlijk beeld te krijgen.

Peuters mogen meestal gratis binnen. En er zijn best veel musea waar ze stukjes 'leuk' vinden. Maar ook daar is hun spanningsboog natuurlijk geen uren. Met kleine kinderen werden het hier korte bezoekjes. Bijvoorbeeld Cobramuseum, Nemo, de Plantage, Tropenmuseum e.d.
Juist door die korte spanningsboog van kinderen lijkt me een museumkaart ideaal. Dan kun je immers makkelijk nog eens gaan. Moet je inderdaad wel enigszins in de buurt wonen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven