Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 16:44
Bedankt voor jullie reactie. Hij moet nog vier worden, maar bv dit weekend hebben ze Thomas de Trein in Utrecht en dan zou ik met de aanschaf vd kaart bijna heel de kosten voor ons drieën er al bijna uit hebben.

Mits ik vast 1 kaart koop.
Dat begrijp ik even niet... de museumkaart is persoonsgebonden he, dus je zou er dan drie moeten kopen... Als je een museumkaart voor 1 persoon koopt, zul je voor de andere personen toch gewoon nog een kaartje moeten kopen.
Gemiddeld heb je de kaart er met ca. 4 tot 5 uitjes uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk nooit een probleem om te betalen voor museumbezoek. Dat is goed besteed geld, want dat museum moet tenslotte onderhouden worden, toch?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Pil0u schreef:
28-05-2019 16:17
Zeker! Essie van de Etos. Kost 9,99 per flesje
Dank je!!
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan waar je woont. Het is in de grote steden best handig, ook als je een kind hebt. Wel merk ik zelf dat ik het nu wel vaak zat heb gehad en laat het abonnement eindigen. Er zijn niet echt interessante tentoonstellingen momenteel/afgelopen jaar in mijn stad. Ben wel een paar keer geweest maar heb die kaart er net uit naar mijn idee. Er zijn ook wel eens leuke dingen ergens anders, maar dan moet je nog er naar toe met het vervoer qua tijd en kosten.. Je moet het wel willen.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
28-05-2019 18:08
Ik vind het eigenlijk nooit een probleem om te betalen voor museumbezoek. Dat is goed besteed geld, want dat museum moet tenslotte onderhouden worden, toch?
De Museumjaarkaart is juist uiterst gunstig voor musea. Mensen komen sneller naar het museum omdat het 'gratis' is, maar de musea krijgen die tickets gewoon betaald door de organisatie die de kaarten uitgeeft. Die verdient op haar beurt weer aan mensen die de kaart aanschaffen/cadeau krijgen en er nooit iets mee doen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
gemberpannekoek schreef:
28-05-2019 17:59
Dat begrijp ik even niet... de museumkaart is persoonsgebonden he, dus je zou er dan drie moeten kopen... Als je een museumkaart voor 1 persoon koopt, zul je voor de andere personen toch gewoon nog een kaartje moeten kopen.
Gemiddeld heb je de kaart er met ca. 4 tot 5 uitjes uit.
Dat klopt , ik zou er dan 1 kopen . Kind was gratis toch ?
En voor mijn vriend de normale entree want ivm zijn vaak wisselende diensten zou ik er dan alleen plus kind gebruik van maken.

Of zeg ik zo iets heel geks ? In mijn beleving word het dan een niet zo prijzige aangelegenheid. Op inderdaad vervoer na.
Er is ook een kidskaart en jongerenkaart, maar weet niet vanaf welke leeftijd de kidskaart is. Volwassenkaart 64,90 andere twee de helft.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 15:43
Ik geloof dat er hier diverse dames zijn met een museumjaarkaart .
Is dit leuk, en dan vooral, is dit leuk met een kleuter .... :facepalm:
Ik heb er zelf geen, maar je zou de vraag eens kunnen stellen in het peutertopic. Hier las ik laatst iemand die geregeld met met haar peuter naar gewone musea gaat en hier ook wel wat tips over kan geven. Jouw kind is wat ouder, maar als het een beetje peuterproof is, is het waarschijnlijk ook wel kleuterproof.
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 20:13
Dat klopt , ik zou er dan 1 kopen . Kind was gratis toch ?
En voor mijn vriend de normale entree want ivm zijn vaak wisselende diensten zou ik er dan alleen plus kind gebruik van maken.

Of zeg ik zo iets heel geks ? In mijn beleving word het dan een niet zo prijzige aangelegenheid. Op inderdaad vervoer na.
Maar een museum jaarkaart kost toch €65, dan heb je het er met één bezoek toch nog niet uit? Ik begrijp het vast verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
28-05-2019 20:13
Dat klopt , ik zou er dan 1 kopen . Kind was gratis toch ?
En voor mijn vriend de normale entree want ivm zijn vaak wisselende diensten zou ik er dan alleen plus kind gebruik van maken.

Of zeg ik zo iets heel geks ? In mijn beleving word het dan een niet zo prijzige aangelegenheid. Op inderdaad vervoer na.
Je gaat toch voor een evenement gericht op kinderen? Dan kan je er donder opzeggen dat het helemaal niet gratis is. Maar dat geeft die website ook aan: 5 euro

Vanaf vier jaar betaal je al 17.50 pp.

Dus 65-17.50= is lang nog niet je ticket er uit halen. Moet je er wel zeker van zijn dat je vaker gaat het komende jaar met of zonder kind anders is het alsnog duurkoop.

Voor dingen zoals Nemo of een Micropia is het wel tm drie jaar gratis bijvoorbeeld. Maar dan moet je naar Amsterdam en heb je daar zin in. Nijntje in Utrecht bijv is dan maar weer tot en met 1 jaar gratis en anders betaal je al weer 9.50. Dus bedenk van tevoren hoe oud is je kind (check de diverse museaprijzen dus eerst) waar wil je dan nog naar toe het komende jaar en bereken dan of het uit kan of niet.

Want als je nu 100 euro neer legt voor twee kaarten of 65 voor 1 en ze liggen maar in een kast kan je beter af en toe een los kaartje kopen als je er niet frequent gebruik van maakt.

Wat iemand voor me al zei, minimaal 5 tot 6 keer ergens naar toe. Betekend dus ook niet automatisch dat je kind ook gratis is overal dus extra kosten. Daarnaast reistijd.

Ik heb het geluk IN Amsterdam te wonen waar veel musea staan, maar ook die heb je wel een keer gezien. Er zijn wel leuke dingen ergens anders maar dat betekend bij mij vooral: pfft moet ik er uren voor in de trein zitten, daar ook nog eens paar tientjes voor betalen, laat maar. Kan bij jou natuurlijk anders zijn, maar het is wel iets om van tevoren over na te denken.
Good morning sunshine’s ,

Zojuist heb ik het even berekend, €76 ,= inclusief toegang en treinreis voor 3 personen.

Nu even kijken wat het kostals ik een MJK koop, vriend een toegangskaartje en toegang kind.

Ohja en ik ben gruwelijk impulsief dus ik,ben zeer content met jullie reactie’s, bedankt daarvoor. :hug:
anoniem_647b41c7d0fd8 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 21:59
20.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook wel willen

Mijn spaarrekening gaat dan ontploffen
Gekopbloemen schreef:
29-05-2019 10:11
Good morning sunshine’s ,

Zojuist heb ik het even berekend, €76 ,= inclusief toegang en treinreis voor 3 personen.

Nu even kijken wat het kostals ik een MJK koop, vriend een toegangskaartje en toegang kind.
+ Die treinreis voor 3 personen. Of eigenlijk: allebei zónder die treinreis berekenen.

Of zit de treinreis bij een Museumkaart?
Dus:
MJK
65 + 17,50 + 5= 87,50

zonder MJK
2 x 17,50 + 5 = 40

+ treinkosten €36

Als je vanuit jezelf alleen beredeneert moet je dan dus de rest van het jaar nog voor in totaal minimaal 47,50 (ca. 3x) naar musea gaan om het eruit te halen.

Beredeneer je vanuit je gezin met de gedachte dat je partner verder nooit mee zal gaan, dan moet je nog voor €25 (ca. 2x) naar musea gaan dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis komt heel binnenkort te koop en heb een paar kleine dingen moeten kopen. Een nieuw douchegordijn en zilverkleurige ringen (had een ouwe van de Xenos hangen met plastic ringen). Ziet er meteen stukken beter uit. En nog wat plantjes voor de tuin (ik zit echt helemaal nooit buiten en besteed geen aandacht aan de tuin, behalve onkruid weghalen en snoeien). 26 euro lichter, maar vond dit nog netjes gedaan. Nu nog 2 nieuwe deurmatten en dan is het hopelijk klaar (de stylist moet nog komen maar ik verwacht niet dat ik allerlei meuk aan moet schaffen).
@gekopbloemen als je een persoonlijke ov chipkaart voor je kind besteld kan hij tot zijn 12e gratis meereizen met een betalende volwassene. Scheelt toch weer €2,50 op een railrunner kaartje, en bij veel andere vervoersbedrijven krijgt je zoon dan ook korting, bijvoorbeeld RET 35% korting. scheelt weer in de reiskosten eventueel
Alle reacties Link kopieren
Weer een uitvinding gedaan: ik had Optimel salade gekocht (GTA) maar vond het niet lekker: waterig en smaakt naar zoetstof. Nu was ik een rijstschotel aan het maken en daar heb ik de Optimel kerriesalade kunstig in verwerkt: was hartstikke lekker!

Verder rotklussen gedaan: ramen gezeemd en dus gelijk opgeruimd (oude tijdschriften, schoolspullen van kinderen enz.) Toen nog de schouw boven de kookplaat aangepakt inclusief de muur. Alles plakkerig. Van die rotklusjes die uit een hoekje naar je loeren. Nu trots. Al zijn er altijd nog van dat soort dingen over. Niks gekocht dus, maar wel een schoon huis 'verdiend.'
Wat fijn gianna!

Wij zijn dit weekend op vakantie (naar NL) en ik heb mezelf geen echte limieten opgelegd, maar wel vooraf al een vast spendeerbedrag (vooral voor de supermarkt) bepaald. Nu me nog daar aan houden :-D
Het aan m’n budget houden is zeer goed gelukt. Ik zit 30 euro onder m’n gehoopte budget en 80 euro onder m’n maximum. En ik moet alleen morgen nog een broodje kopen :-D
Mooi zo Pinuts !

Uiteindelijk toch maar geen MJK gekocht.
Was weer een impuls idee.

Bedankt allemaal voor het rekenen !
Alle reacties Link kopieren
Veel zelf koken, weinig eten want ik wil afvallen, oudere kleren weer passen, lekker schoonmaken en ondertussen hard werken. Goede combinatie hier.

Zo meteen gaan mijn zonen en hun vrienden varen met de nieuwe tweedehands opgeknapte sloep. Is eigenlijk ook 'buy less' want ik houd niet van op vakantie gaan en koop dan liever een sloep...
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwakke punten: stroopwafels, chips, chocolade en drop.
Alle reacties Link kopieren
Had wat onverwachte kosten (loodgieter en dierenarts), maar had naast mijn standaard spaarbedrag nog redelijk wat over aan het einde van de maand.

Moet nog wel een aantal nieuwe kleren voor de zomervakantie, maar ik hou niet van winkelen, dus maak me niet te druk dat ik daar teveel aan uit ga geven.

Had even gekeken bij mijn bankrkening of ik ook 'spaarpotjes' kan maken. Kennelijk kan ik maar 1 spaardoel instellen. Echt enorm ouderwets (tot nu toe zaten de spaardoelen vooral in mijn hoofd). Misschien tijd voor een andere bank...
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Gisteren plannen gehad voor de boekenkringloop en de gewone kringloop. Uiteindelijk alleen boeken weggebracht, dat scheelde heel wat verleidingen bij die andere.

Kwam een 1+1 zonnebrandaanbieding tegen. Toch maar gedaan want vakantieplan voor een warm land begin 2020.

Volgend weekend een stedentrip, zal eens nadenken over mijn budget. Reis en verblijf en twee activiteiten zijn al betaald dat scheelt.
Hoe gaat het hier met iedereen? Ik vind het een moeilijke maand. Het geld vliegt er ineens uit... Ik ga maar eens weer alle uitgaven op een rij zetten want volgens mij mis ik wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven