Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Even snel een berichtje. Alles gaat goed. Zusje voelt zich beter en ik ook. De ontsteking bij mij is nog niet over, dat voel ik wel, maar het wordt minder. Nu snel aan de slag want er ligt een hoop achterstallig werk. Ik schrijf later weer uitgebreid bij, sorry!
Eendtje, fijn dat jullie je weer wat beter voelen. Doe je het nog wel rustig aan !

Wouter gaat volgende week wennen op school. Hij ging meteen met een meisje dat hij kent van PSZ spelen dus ik denk dat het wel goed gaat.

Evi, bedankt voor je commentaar, misschien heb ik wel last van een leeg nest syndroom met twee kinderen op school. Onze gevoelens wisselen nogal. Soms denken we leuk nog eentje en daarna is het weer het is goed zo. Dat heb ik eigenlijk nooit gehad. Bij de andere drie was het meer wanneer komt er weer een en niet of er nog een zou komen. En we zijn ook veel meer bezig met de gezondheid van het kind. En dat is autisme nog niets eens het ergste dat een kind kan hebben. Ik heb nog twee weken de pil en dan wil ik een beslissing. Of ik stop en we gaan ervoor of niet en dan moet manlief zich laten steriliseren (en dan zal ik voor de tussentijd nog wat pillen halen). Gezien mijn leefttijd is het now or never.
Moeilijk hoor Jammie je beslissing voor een vierde. Ik vind het erg moeilijk hier iets over te zeggen. Al denk ik wel dat je zelf iets belangrijks schrijft: 'Bij de andere drie was het meer, wanneer komt er weer een en niet óf er nog een zou komen'.

Ik kan me voorstellen dat je gezien je leeftijd en het feit dat de twee oudsten op school zitten geconfronteerd wordt met het afsluiten van een bepaalde fase. De babytijd is natuurlijk een hele intense en intensieve tijd (en dan voor jou in 3-voud!). Maar het voelt wel vertrouwd en bekend. Dat zal nooit meer terugkomen als je geen kinderen meer krijgt. Dat zal je wel dat gevoel van een het lege nest syndroom geven.

Kan me ook voorstellen dat het misschien wel een beetje vreemd voelt om minder om handen te hebben voor wat betreft je kinderen. Anyway, ik wens jullie beiden iig veel wijsheid bij het nemen van de beslissing.

Eendtje meis, take it easy!!

Evi, thanks voor je compliment op de site. Even voor wat betreft wat je nodig hebt voor je naailes. Het is iig goed om zelf (gewoon wit, dus niet met ruitjes) patroonpapier te hebben. Naaigaren, stof, evt. andere fournituren zoals knopen, ritsen of elastiek voor je werkstuk, kleermakerskrijt, spelden, misschien een goede stofschaar (niet gebruiken om je patroonpapier mee te knippen!). Verder merk je tijdens de les wel wat je eventueel mist en ze zullen daar ook wel e.e.a. hebben om mee te werken.

Hier alles verder goed, druk met allerlei dingen maken! Vriendinnen die spulletjes bestellen, heb een leuke poncho voor Mikuutje gemaakt (zitten waarschijnlijk in de volgende update). Is zo'n leuk ding geworden en ben er zo blij mee. Verder loopt het nog niet storm in de winkel, maar ik word wel gevonden en dat vind ik al heel wat! Ben tenslotte pas één maand echt online. Gaat helemaal goed komen Ga lekker mijn bed in. Doei.
He meiden,

Jammie moeilijk hoor. Kan me ook voorstellen dat het nu echt een beetje een heet hangijzer is. Inderdaad wat je zegt het is nu of nooit. Ik hoop dat jullie eruit komen. En wat de beslissing dan ook zal zijn, jullie maken hem samen dus jullie komen er vast uit. Een spannende tijd, succes!

Miku, bedankt voor de tip. En ik heb inderdaad een stofschaar gekocht. Heb toen voor de slinger van Evi-mannetje gewoon met de keukenschaar geknipt, maar toen stonden de blaren op mijn vingers Oh en verder weer een leuke poncho gemaakt. Gaaf hoor. Mijn nichtje is zoooo blij met haar jurkje. Ze heeft hem geloof ik elke dag aan haha! Leuke was trouwens ook nog dat ze net precies een felroze broek had gekregen waar hij heel leuk op stond. Had ik nog niet eens gezegd. Ik ga zo gelijk eens kijken of ik die foto nou naar mezelf kan mailen want dat had ik nog niet gedaan en dan stuur ik hem naar jou door, kun je haar trotse blik zien haha!

Eendtje, gelukkig gaat het wat beter bij jullie. En nou moet dat doorzetten he! Nou sterkte meid!

Nou hier gaat het met slapen van Evi-mannetje gelukkig weer stukken beter. En ik begin steeds misselijker te worden. En moeier haha! Probeer nu steeds een slaapje mee te pakken met hem. Dus gisterochtend van tien tot twaalf geslapen. En dan er ook echt om half negen weer in. Niet te geloven maar goed ik zal het nodig hebben haha!

Nou dames tot later weer!
Hmmm... Miku ik heb het geprobeerd maar kan de foto alleen naar een gsm sturen
oh maar foto's kan ik ook op mijn GSM ontvangen. Ik stuur je wel ff een mail met mijn tel. nr.

Wat fijn dat het slapen beter gaat! ja en misselijk, pff dat was ik ook met Mikuutje. Vanaf een week of 14 was het gelukkig over.
Hoi allemaal,

Zo jij kan lekker meetukken Evi. Ik zal proberen je niet meer wakker te bellen:) Jammer dat je steeds misselijker wordt zeg, hopen dat het over is na de 13e week...

Hier gaat het goed. Zusje heeft nog wel een beetje benauwd geloof ik. Ik voel me iets beter maar het is nog niet weg. Meestal ontstaat er een bloedprop waar dan een korst opkomt. Bij mij niet gebeurt, het geneest van onderaf. Daardoor is mijn tandbeen ontstoken geraakt. Vanmorgen heeft de tandarts nog een foto gemaakt en er blijkt nog een botsplinter in de wond te zitten. Grote kans dat het nieuw te vormen bot er gewoon omheen komt, maar het kan last gaan geven dan moet het eruit gesneden. Kon nu ook al gebeuren maar hij zou afwachten. Dat doe ik dus maar.

Gisterenmiddag ben ik met Broer naar klein zwanenmeer (toneel) geweest, zijn eerste toneelervaring. Hij vond het geweldig! Kroop na 5 minuten van mijn schoot af om vooraan te gaan staan en leefde enorm mee met wat op het podium gebeurde:)

En goed nieuws: het lijkt erop dat zusje een middagtuk gaat doen! Ze slaapt nu al bijna een uur, van het weekend ook een keer 1 1/2 uur en gisteren ook:) Misschien juich ik te vroeg maar ach dan heb ik tenminste gejuichd:)
He bah Eendtje, klinkt nog niet zo fijn voor jou. Hopen dan maar dat het geen last gaat geven dat het niet nodig is om het alsnog weer open te gaan snijden. Oh en Zus gaat dus een middagslaapje doen. Beter, wat fijn! Ah en die lieve Broer, heeft dus ontzettend genoten van het Zwanenmeer, leuk hoor! Haha maakt niet uit hoor als je me wakker belt, vond het superlief dat je even gebeld had en dat ik hier dus gemist werd.

Hier vanmiddag met Evi-mannetje naar Ballorig geweest, een indoor speeltuin hier in de buurt. Was echt een succes. Ze hebben daar een afgeschermd stuk tot vier jaar met een kleine ballenbak, een grotere ballenbak. Een springkussen en allerlei speelkussens enzo. Hij vond het echt helemaal geweldig. Misschien ga ik daar wel vaker met hem heen als het dit soort snertweer is. Moet ook zeggen dat hij andere kindjes machtig interessant vindt. Hij kruipt naar iedereen toe en wil iedereen kusjes geven hahaha!
Eendtje, klinkt nog best eng met zo'n loszittend bot. Ik hoop niet dat die er ook nog uit moet. Fijn dat Zusje wat langer achter elkaar gaat slapen. Job heeft het inmiddels ook door en slaapt van 12.30 tot 15.30. Wat leuk dat je met broer naar toneel bent geweest en dat hij het leuk vond.

Leuk he Evi ballorig. Ik ga ook af en toe met de jongens. Het liefst als het geen vakantie is want dan is het lekker rustig. Job vond het de laatste keer ook erg leuk. Wat grappig dat evimannetje kusjes kan geven. Job doet het met zijn mond wijdopen en veel kwijl, heerlijk !! Lekker dat je veel kan slapen (dat zal er bij een vierde wel niet in zitten) en balen dat je misselijk bent.

Ik loop maar te piekeren. Mijn man laat de beslissing eigenlijk aan mij over. Hij wil wel graag maar ik moet er de meeste moeite voor doen. Ik ben me aan het verdiepen geweest in de risicio's en die vielen me eigenlijk nog heel erg mee. Behalve dat zwanger worden moeilijker is en de kans op down echt veel groter zijn er verder geen grotere risico's. En op down kun je laten testen (heb ik bij de andere ook al gedaan). Dan is er nog de kans op autisme en die is voor ons wel 100 keer groter (2-5%). Zucht....dus ik ben er nog niet uit.
Jammie, je klinkt alsof je het heel graag wilt, maar nog niet durft te zeggen. Zou het geen idee zijn om eens met een gyn te praten. Misschien kan je daar je twijfels aan voorleggen en dan je keuze maken. Want zoals het op mij overkomt klinkt het niet alsof je vier kinderen teveel zou vinden.

Haha ik vond Ballorig ook erg leuk. En inderdaad was het gisteren ook erg rustig. Kan me ook voorstellen dat het niet leuk is als het vakantie of een vrije dag is. Haha zie Job al voor me. Evi-mannetje doet het overigens ook op zijn eigen manier hoor. Die tuit z'n lipjes en dan buigt hij voorover naar je toe. Maar het is zeg maar niet dat hij mwa doet zeg maar, snap je wat ik bedoel.

Ok meiden ik ga kippevleugeltjes eten, hmmm.. tot later!
Evi, ik heb ook al lopen denken om eens met de verloskundige te praten. En op zich vind ik vier kinderen niet teveel, maar soms twijfel ik wel eens of ik weer opnieuw wil beginnen (nachtvoedingen etc.). Met Thomas en Wouter op school kan ik al best weer wat dingetjes doen met Job en met weer een baby erbij wordt dat toch weer anders. Maar het lijkt me ook wel gezellig 4 kinderen. Ik vond 3 kinderen echt veeeeeel meer dan 2 en ik denk dat een vierde niet meer zoveel uitmaakt, het is toch al veel. Daarbij denk ik dat de hele famillie ons voor gek verklaart als we het doen, maar ja.

Vandaag was er tuindag bij Wouter op de PSZ. De moeders mochten de tuin komen doen. Wouter vond het natuurlijk geweldig dat ik bij hem op school bleef. Ik ben 1x per maand bij Thomas op school een ochtend dus nu ook bij Wouter. Net even verjaardagskadootjes voor Wouter gekocht en ik ben al trakties aan het maken (een handje met een fotootje van Wouter en tot ziens erop, die doe ik aan een sate prikker met spekkies eraan).

Job had toen hij 1 werd zo'n loopauto gekregen van Takel en die heeft hij nu helemaal ontdekt, hij sjeest ermee door het huis (zeker nu zijn broers er niet zijn en hij de kans heeft).

Prettig weekend !
Jammie, misschien is dat inderdaad een goed idee om dat te doen. Want zoals het klinkt zijn het niet echt praktische bezwaren die je hebt. Als ik je zo hoor/lees, klinkt het alsof de positieve kant meer doorweegt dan de negatieve kant. En wat de familie van jullie beslissing denkt dat maakt toch niet zoveel uit. Ik bedoel tuurlijk is het wel fijn te weten dat de mensen die van je houden achter je beslissing staan. Maar uiteindelijk is het jullie leven en als er nog een kindje in jullie gezin past, dan heeft daar voor de rest niemand wat mee te maken toch?

Leuk trouwens dat Job zo achter z'n wagen aan sjeest. Evi-mannetje heeft ook zo'n loopwagen en die stapt er sinds van de week een beetje achter. Moet ik hem wel een beetje tegenhouden, want anders dan valt hij recht op z'n gezicht.

Oh en vandaag leuk meegeweest met Wouter dus. Leuk! En wanneer is hij jarig. Hoe oud wordt hij ook alweer?

Hier vanmiddag wezen kijken voor een zandbak. Maar we vonden het allemaal zo iel. Uiteindelijk een gezien die echt wel van dik hout is. We krijgen hem van de ouders van Evi-man en daar hebben we over een paar weken mee afgesproken om er eentje te gaan kopen, maar we wilden ons alvast orienteren. Verder vanochtend een bril gekocht. Had er nu eentje die al iets van zes jaar oud was. Terwijl ik een heel goede verzekering heb en er dus een keer in de drie jaar eentje eigenlijk voor niets kan kopen. Dus heb ik nu eindelijk gedaan. Een heel mooie bril van Armani, donkerbruin met creme en ik hoef helemaal niets te betalen, da's nog eens leuk!
Nou, de teller loopt hier gewoon door: Zusje sinds gisteren weer 39.nog wat en broer sinds vanmiddag aan het spugen... Ben de tel onderhand kwijt en ik ben wel een beetje bezorgd om zusje.

Verder ook leuke dingen gedaan. Gisteren bij neefje gaan kijken (voorzichtig en op afstand, we willen hem niet besmetten met wat zsuje nu were heeft). Het is een lief klein slapend mannetje, heb zijn oogjes nog niet gezien. Misschien morgen nog even terug om oogjes te kijken:) Vandaag met mijn ouders en broer en zus naar de stad geweest. Twee assistenten dus ik kon even rondneuzen. Ik heb een jurk gekocht, paarse schoenen en een zonnebril. Goeie oogst dus:)
Eendtje, jeetje wat krijgt die arme zus het te verduren zeg. Je zou toch zeggen dat het een keertje klaar moet zijn. En verder je neefje dus bewonderd. Leuk en bijzonder dan weer zo'n klein wezentje. Hihi en nog maar snel terug om zijn oogjes te bekijken :-) En goed geslaagd voor kleding en schoenen en ook nog een zonnebril. Goed zeg!

Hier gisteren naar het theater geweest met mijn vriendin. Eerst bij haar thuis heerlijk gegeten en toen daarheen geweest. Was uiteindelijk pas om half een thuis en toen had ik een beetje spijt, want was een beetje bang dat Evi-mannetje weer zou gaan spoken. Maar die heeft voorbeeldig geslapen. Was vanochtend gelukkig pas om acht uur wakker. Dus heb gelijk tegen Evi-man gezegd dat hij Evi-mannetje altijd naar bed mag brengen haha!

Nou vandaag geen bijzondere plannen, julli~e?
Jeetje Eendtje, het houdt echt niet op bij jullie. Misschien moet je met zusje toch even naar de kinderarts, ze is nog zo klein en blijft maar kwakkelen.

Leuk even je neefje gezien, toch weer bijzonder zo'n klein wezentje.

Ik heb straks een high tea met vriendinnen in Amsterdam. Ik heb er erg veel zin in.
Jammie, lekker!! Veel plezier vanmiddag!
Wat is het hier rustig, zal wel door het mooie weer komen.

Eendtje, hoe is het met zusje en broer ?

Het was erg gezellig in Amsterdam gisteren. Na de High Tea nog even iets gedronken en moeders was weer keurig om 18.00 thuis. Jee, wat is het druk in die stad zeg. Ik heb er tijdens mijn studie jaren gewoond maar nu vond ik het echt te druk, was blij dat ik weer naar mijn dorpje kon (ik word echt OUD).

Wouter is vandaag voor het eerst bij een vriendje eten en spelen. Hij ging direct mee vanuit de PSZ en morgen wennen op de echte school, wat worden ze toch snel groot.
Jeetje, je bent nu dus alleen thuis. Bevalt het? Heb je nog nagedacht over een vierde?

Broer is gisteren nog ziek geweest. Koorts en veel slapen, maar niet meer gespuugd. Vandaag gaat het al beter, hij is alleen nog knorrig. Zusje heeft sinds zondag geen koorts meer, maar is nog wel appelig. Ze heeft ns vannacht 6 keer wakker gemaakt (minstens, ik kan er ook nog wat gemist hebben dan is vriendlief eruit gegaan). Ik hoop dat ze zich snel beter voelt. Ik heb haar net voor het eerst een boterhammetje gegeven en ze vond het geweldig! Lang gewacht want ze kan nog niet goed zitten, maar ze heeft echt behoefte aan eten, dus ik had haar in de Ikea kinderstoel klem gezet.

In Rotterdam vond ik het ook anders dan toen ik er zelf woonde. Mensen zijn afstandelijk, defensief. Nu ik rustiger woon en dus ook andere mensen om me heen heb merk ik eigenlijk pas dat ik daar zelf onrustig van werd. Ik was dus ook blij weer naar huis te gaan, naar het dorp:)
Ik ben niet helemaal alleen, maar Job ligt lekker te slapen. Ik blijf denken over een vierde. En ik denk dat ik het toch wel erg leuk vind.

Fijn dat broer in ieder geval niet meer gespuugd heeft en Zusje ook weer een beetje beter. Ze kan toch ook in het wipstoeltje een boterham eten ? hoeft toch niet perse in de kinderstoel.
In een wipstoeltje was niet zo'n succes. Ze verslikte zich steeds. Ze grijpt nu zelf naar het brood en eet het op. Echt leuk om te zien!

O ja, Job is lekker thuis, even vergeten:) Dus vandaag is een ja dag wat betreft een vierde Jammie?
Ja, er komen steeds meer ja dagen. Maar gisteren begon manlief weer dat hij ook wel twijfelde of hij wel weer opnieuw wilde beginnen. Hij zou het liefst het kind krijgen als het 2 jaar is (ja dan moet je adopteren). Hij had geen zin meer in bevallen (hallo, wie doet al het werk tijdens zo'n bevalling), maar hij vond dat werkeloos toezien erg vervelend.

Wat een weertje he ! Ben lekker de gordijnen aan het wassen dan ruikt het weer zo lekker fris in huis en lekker de deur wijdopen. Van mij mag het zo blijven, nou ja ietsje warmer zou nog beter zijn.
Heerlijk weer he. Zusje doet sinds kort een middagslaapje. Is broer er net vanavf, gaat zij 's middags slapen, hahaha! We gaan zo lekekr de tuin in, als ik broer los kan scheuren van de tv, zucht.Geen zin in bevallen, hahaha! Nou, dan hoeft hij deze keer niet;)
Hai hai,

Hier een rustig dagje. Mikuutje vanochtend uit bed gehaald met dichte ogen en neus en hangerig, dus maar thuisgehouden van het kdv. Ze is sinds vorige week woensdag weer zo verkouden. Haar hoektand is eindelijk écht door. Er zit een scherp puntje. Wat duurt dat lang zeg, voordat ze er helemaal doorheen zijn. Aan de andere kant zit ook nog een bult, die moet ook nog doorkomen. Afgelopen vrijdag heeft ze de hele dag verhoging gehad, door die ene tand.

Ze is vandaag gelukkig wel vrolijk verder, dus achteraf had ze best kunnen gaan. Maar ik heb zelf vandaag ook een beetje een hangdag. Ben ongesteld, wat moe en werd ook met een dikke keel wakker vanochtend. Lekker een niets-doen-dag dus!
Miku, voel je je al weer iets beter ? en Mikuutje ? Het duurt inderdaad lang die hoektanden. Job heeft ook al tijden bobbels maar er gebeurd verder weinig. Hij kwijlt wel weer veel op het moment dus misschien gaat er nu iets doorbreken.

Wouter is vanmorgen voor het eerst naar de echte school. Hij was best een beetje zenuwachtig en wilde niets eten, maar hij wilde wel graag naar school. Gelukkig was zijn vriendje van de PSZ er ook dus daar ging hij meteen mee spelen. Toen ze in de kring gingen ben ik weggegaan en hij zwaaide heel dapper. Ben zo benieuwd wat hij er nu van vond. Om 12.00 mag ik hem weer ophalen. Dat is dan al mijn tweede grote mannetje.

Vanmorgen met job lekker wezen wandelen en die ligt nu te slapen in de kinderwagen. Hij moet zo toch nog echt even op de fiets mee.

Morgen moet ik met Wouter naar de orthopeet. Hij loopt al heel lang met een voet heel erg naar binnen. Ben benieuwd wat hij ervan zegt.

Geniet lekker van het mooie weer allemaal.
He meiden, hier een beetje halfbakken, dus niet zoveel puf om echt te reageren. Gisternacht de vader van een goede vriendin overleden, terwijl mijn eigen vader twee en een half jaar geleden dood is gegaan. Nogal confronterend. Deze week dus druk. Maar ik meld me weer zo snel mogelijk.

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven