Contact gezin

30-05-2019 01:11 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_383888 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:41
Reden: -
0.00% gewijzigd
Je spreekt je moeder soms 3 weken niet? Dat vind ik wel erg lang, persoonlijk.
Hoe oud ben je?
SallySpectra* schreef:
30-05-2019 01:20
Hoe oud ben je?
Vind ik ook! Ik ga toch wel wekelijks langs en we bellen/appen tussendoor ook nog wel. En ik heb niet eens echt een goeie band met mijn moeder.
The time is now
SallySpectra* schreef:
30-05-2019 01:20
Hoe oud ben je?
25, maar heeft leeftijd daar iets mee te maken dan? Ik woon sinds 7 jaar niet meer thuis en deze manier van contact ging altijd prima, tot een half jaar geleden eigenlijk.. Ik ben niet iemand die elke week belt om het bellen, maar meer als er iets te kletsen valt.

Hoe vaak spreek jij je ouders/broers/zus Sally?
Ik denk niet dat jouw leeftijd er direct iets mee te maken heeft, maar de leeftijd van je ouders wel. Mijn moeder wordt toch echt wat ouder en minder kwiek en woont nu alleen. Ik merk dat ik daardoor meer behoefte heb aan contact (vinger aan de pols) dan toen ik 25 (en zij dus ook een stuk jonger) was..
The time is now
Banba schreef:
30-05-2019 01:37
Ik denk niet dat jouw leeftijd er direct iets mee te maken heeft, maar de leeftijd van je ouders wel. Mijn moeder wordt toch echt wat ouder en minder kwiek en woont nu alleen. Ik merk dat ik daardoor meer behoefte heb aan contact (vinger aan de pols) dan toen ik 25 (en zij dus ook een stuk jonger) was..

Ja begrijpelijk! Neem je ook een stukje zorg op je of is het alleen een kletspraat?
Drakestina schreef:
30-05-2019 01:43
Ja begrijpelijk! Neem je ook een stukje zorg op je of is het alleen een kletspraat?
Ik vermoed dat zij het voornamelijk als kletspraat ervaart en ik voornamelijk als zorg :)
The time is now
Zo ging het bij ons ook...zusje alleen, broer alleen, die zaten vaker bij mam.
die ik wilde bestaat al...
Bijna niet tot helemaal niet, en eigenlijk vind ik dat wel best. Na de zoveelste aanvaring met mijn moeder omdat ik niet genoeg bel, heb ik nu helemaal geen contact meer. Als ik al 2 weken niet bel, krijg ik gelijk een hoop gezeik over me heen. Als ik wel een keer bel, dan is het altijd gezeur dat ik teveel praat, terwijl zij degene is die ervoor zorgt dat het gesprek 10x zo lang duurt als nodig is :roll:
Ik heb een hekel aan nutteloze belletjes en bel dus alleen als ik wat te vertellen heb, maar dat is blijkbaar niet goed genoeg. Uiteraard is er wel wat meer aan de hand dan alleen dit, maar ook al zou onze relatie goed zijn, dan zouden de hoeveelheid belletjes hetzelfde zijn.

Met broer app ik alleen, hij houdt niet zo van bellen. Misschien één keer per maand ofzo.

Bij man gaat het hetzelfde, hij belt zijn familie alleen als er iets te vertellen is en appt veel met z'n zus.
Ik bel 1 à 2 keer per week met mijn moeder.
Bijkletsen, vinger aan de pols houden, ...
Ik ga gemiddeld elke 4 à 6 weken langs.

Man belt een keer of 3 per week naar zijn moeder.
En gaat langs indien nodig.
Sommige weken 3 of 5 keer, soms 2 weken niet.

Mijn ouders wonen een pokke-eind hier vandaan, mijn schoonmoeder woont 5 minuten van hier.
Dat verklaart de hoeveelheid langsgaan :-).

Met zussen en broers hebben we bitter weinig telefonisch contact.
Alleen als het écht belangrijk is.

Mijn zus weet tegenwoordig zowat niets meer van mijn leven.
Zolang ik maar elke keer met een cadeau afkom bij haar verjaardag of die van haar kinderen ... is er geen probleem.
Overigens heeft mijn moeder wel es ooit geprobeerd om iedereen - haar 2 kinderen met partners en kleinkinderen - elke maand rond haar tafel te krijgen en dan te koken voor iedereen.

Op een vrijdag- of zondagavond.

Op zich was het idee niet slecht, maar de helft van de tijd werkte het niet omdat er altijd wel iemand aan 't werk was / geen tijd had / op vakantie was / ...

Als je graag je broers regelmatig blijft zien en wil bijpraten kan je zoiets ook opzetten.
Ik heb minstens een keer in de twee weken contact met mijn ouders; belletje of dat we even bij elkaar langsgaan. Toen ik verder weg woonde en een heel ander leven had was het contact minder frequent. Met broers en zussen heb ik minder contact, omdat we allemaal druk zijn met eigen leven/gezin. We zien elkaar vooral bij verjaardagen. Ik sluit niet uit dat dit contact ooit meer wordt. Minder kan in sommige gevallen niet; omdat we elkaar echt alleen bij verjaardagen zien. We houden van elkaar, maar hebben allemaal een heel ander leven. Alleen met broer die in zelfde regio woont heb ik veel contact.
Wij hebben een actieve appgroep als gezin en ik app individueel met allemaal. Bellen doen we nauwelijks.
Een wederzijds contact bestaat niet alleen uit waar jij zin in hebt of uit wat jij belangrijk vindt. Wat is de moeite om in ieder geval 1x pet week te telefoneren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
( Schoon) ouders zien we 1x per maand, Broers en zussen alleen met verjaardagen. Met mijn schoonfamilie is is er een appgroep.
Met schoonouders appen, mailen of bellen we. Met mijn ouders als het nodig is. 1x per 2 weken denk ik, soms bellen ze elke week om wat door te geven. Doe gewoon wat goed voelt.
Wij hebben inderdaad aan beide kanten app groepen die heel goed gebruikt worden door iedereen.

Mijn ouders zie ik minstens drie keer per week, en appen iedere dag. Voelt nooit als verplichting, mijn ouders zijn gewoon heel leuk en gezellig om mee om te gaan. 😃
Mijn schoonouders zie ik minder (1x per 3 weken) maar wonen ook op een uur rijden. Mijn vriend ziet zijn ouders wel wekelijks (combineert hij dan met andere afspraken) We appen regelmatig met ze en ik bel ook regelmatig met ze, mijn schoonouders zijn hele fijne mensen.

Mijn zus woont in het buitenland, we appen heel veel, bellen minder.

Mijn schoonzus en zwagers spreken we in familie app of bij schoonouders. Dat zijn geen mensen met wie we gezellig afspreken voor een etentje of drankje, we zien ze alleen met verjaardagen etc. Wat volgens mij ook voor iedereen goed is.
Ik probeer wel altijd minimaal 1 x per jaar de hele schoonfamilie bij elkaar te krijgen voor een etentje, omdat ik weet dat schoonmoeder daar heel blij van wordt (alle kinderen en kleinkinderen)

Kortom best veel contact hier volgens mij. 😂
djoels wijzigde dit bericht op 30-05-2019 07:32
18.26% gewijzigd
DTEEZ!
Appgroep, individueel app contact (sporadisch), gezin broer spreek/zie ik 1x in de twee weken en mijn ouders spreek/zie ik bijna iedere dag. Wonen op 5 min afstand en mijn auto staat daar en die heb ik nodig voor op het werk...

Het is ooit anders geweest -> nooit meer
Ik spreek mijn ouders zo’n 3x per week denk ik. En ik zie ze elke 2 weken ongeveer, we wonen ruim een uur iit elkaar.

Als je moeder meer contact wil zoekt ze dan ook zelf contact? ‘Ik heb er geen behoefte aan dus nee’ vind ik heel vaak een goede reden, maar hierbij gewoon egoistisch eigenlijk.
Het zijn je ouders, ze hebben je 20 jaar of langer elke dag gezien en gesproken, opgevoed enz. En het is heel gezond om je eigen weg te gaan, maar je ouders afschepen met ‘geen bericht is goed bericht’ en ‘ik heb er geen zin in’ vind ik wel bijzonder eigenlijk.
Broers en zussen ligt wat gecompliceerd hier. Sommigen zien we niet meer, anderen alleen met een verjaardag en met weer anderen doen we etentjes bij elkaar af en toe.

Onze kinderen zien we regelmatig. De een vaker als de ander (woont verder weg).We helpen ze ook (klussen, verbouwen). We hebben een familie-app en daarop is nog het meeste contact.
Gewoon onbenullige dingetjes als een foto van een hond die iets geks doet enzo :-D

Vooral niks verplichten is mijn motto, daar komt gedonder van :)
Schoonouders spreken we overigens veel minder. Die hebben daar niet zoveel behoefte aan, en dat heb ik jaren gek gevonden, maar dat is niet aan mij. Ik denk dat we ze eens in de 3 weken spreken, en ze wonen op 5 minuten afstand
Ranveig schreef:
30-05-2019 07:54
Schoonouders spreken we overigens veel minder. Die hebben daar niet zoveel behoefte aan, en dat heb ik jaren gek gevonden, maar dat is niet aan mij. Ik denk dat we ze eens in de 3 weken spreken, en ze wonen op 5 minuten afstand

Ook niet op Whatsapp?
Ouders meerdere keren per week in persoon of op de app. Zus dagelijks op de app, broer zelden. Schoonmoeder heb ik heel lang het contact warm gehouden maar nu ik daar even niet Mn hoofd toe kan zetten horen we niets meer. Komt eens in de drie maanden een keer langs. Schoonvader zien we twee x per jaar op kinderverjaardagen. En verder alleen als hij iets nodig heeft.
Ranveig schreef:
30-05-2019 07:52
Ik spreek mijn ouders zo’n 3x per week denk ik. En ik zie ze elke 2 weken ongeveer, we wonen ruim een uur iit elkaar.

Als je moeder meer contact wil zoekt ze dan ook zelf contact? ‘Ik heb er geen behoefte aan dus nee’ vind ik heel vaak een goede reden, maar hierbij gewoon egoistisch eigenlijk.
Het zijn je ouders, ze hebben je 20 jaar of langer elke dag gezien en gesproken, opgevoed enz. En het is heel gezond om je eigen weg te gaan, maar je ouders afschepen met ‘geen bericht is goed bericht’ en ‘ik heb er geen zin in’ vind ik wel bijzonder eigenlijk.
Ja dat vind ik eigenlijk ook.
Is je moeder alleen? Dan heeft ze waarschijnlijk ook gewoon behoefte aan een praatje soms. Zoals jij ook allerlei dagelijkse dingen aan je man vertelt. Ik zie dat bij mijn schoonmoeder ook. Dus als het even kan bellen we dagelijks, dan kan ze haar ei kwijt. Ik begrijp dat je daar niet altijd zin in hebt (mijn man ook echt niet) maar wat ons betreft is het ‘kleine moeite, groot plezier’.
En ik begrijp dat dat anders is als de band niet goed is of als er altijd gezeur is. Maar als de band gewoon goed is begrijp ik niet dat 1-een paar keer in de week bellen zoveel moeite is als je je moeder daarmee een plezier doet.
Ik heb een beetje hetzelfde als Suzan1991. Ik bel mijn moeder zelden, meestal als zij geappt heeft of ik wil bellen. Waarom ze dan zelf niet belt is mij een raadsel. En als ze ooit belt of appt is het midden in de nacht.Ze zeurt en zeikt en alles is altijd de schuld van een ander, mijn stiefvader, de huisarts, de schilder noem maar op. Belangstelling voor ons is er niet. Man werd 50 en ik appte een foto in onze familieapp( waar mijn halfbroer al uit was) en gewoon van moeder en stiefvader 0 reactie. Ook geen verjaardagskaart of zo.
Toen ze vroeg waarom ik uit de groepsapp was gestapt kreeg ik te horen dat ze al zoveel binnen kregen. Flikker op dacht ik ze hebben nauwelijks vrienden en 1 andere groepsapp met de andere kant van de familie.
Dus nee ik voel me niet geroepen om ze vaak te bellen of langs te gaan.
Mijn vader spreek/app ik onregelmatig, of hij is op vakantie of op pad of wij. Dat is altijd al zo geweest, soms komt hij weken aan een stuk onverwachts langs soms maanden niet.

Mijn schoonouders zie /spreek ik vaker. Zie ze regelmatig op mijn werk en ze bellen wel eens naar man of naar mij. Of andersom.Dat contact is verder goed. Mijn man spreekt zijn broer alleen als we bij schoonouders zijn, schoonzus zie ik iets vaker omdat ik ze wel eens tegen kom met boodschappen etc.

Ik had het graag anders gezien maar het is zo.
dolfje schreef:
30-05-2019 08:01
Ik heb een beetje hetzelfde als Suzan1991. Ik bel mijn moeder zelden, meestal als zij geappt heeft of ik wil bellen. Waarom ze dan zelf niet belt is mij een raadsel. En als ze ooit belt of appt is het midden in de nacht.Ze zeurt en zeikt en alles is altijd de schuld van een ander, mijn stiefvader, de huisarts, de schilder noem maar op. Belangstelling voor ons is er niet. Man werd 50 en ik appte een foto in onze familieapp( waar mijn halfbroer al uit was) en gewoon van moeder en stiefvader 0 reactie. Ook geen verjaardagskaart of zo.
Toen ze vroeg waarom ik uit de groepsapp was gestapt kreeg ik te horen dat ze al zoveel binnen kregen. Flikker op dacht ik ze hebben nauwelijks vrienden en 1 andere groepsapp met de andere kant van de familie.
Dus nee ik voel me niet geroepen om ze vaak te bellen of langs te gaan.
Mijn vader spreek/app ik onregelmatig, of hij is op vakantie of op pad of wij. Dat is altijd al zo geweest, soms komt hij weken aan een stuk onverwachts langs soms maanden niet.

Mijn schoonouders zie /spreek ik vaker. Zie ze regelmatig op mijn werk en ze bellen wel eens naar man of naar mij. Of andersom.Dat contact is verder goed. Mijn man spreekt zijn broer alleen als we bij schoonouders zijn, schoonzus zie ik iets vaker omdat ik ze wel eens tegen kom met boodschappen etc.

Ik had het graag anders gezien maar het is zo.
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar je nodigt ze niet uit maar verwacht wel felicitaties enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven