Wachten met zwanger worden 2019

12-11-2018 20:06 199 berichten
GESLOTEN

Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:24
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed, mega druk met het huis. Met een beetje geluk is alles in augustus af en hopelijk is vriend lief mentaal dan ook zo ver. Hij zei laatst wel: "weet je zeker dat je kamer x als kantoor wil? dat lijkt mij een ideale babykamer"

@diocca, hoe staat het met jullie nieuwbouw? Ooit wilde ik ook het perfecte moment, maar ik ben het wachten ene beetje zat en de wereld is nooit perfect.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik ben sinds een paar dagen nu officieel gestopt met de pil! :cheer: Na meer dan 15 jaar weg met die hormonen! We gaan nog niet proberen, daar wachten we mee tot na de bruiloft. Ben benieuwd hoe ik me ga voelen in de komende weken!

Verder heel erg druk op werk en mijn hele bruiloft plannen en de emotionele chaos in mijn hoofd proberen te ordenen. :-?

Maar ik ben blij dat we de volgende stap hebben genomen! :-D

Gefelicteerd voor de zwangeren! :heart:
@missbeany, hoe gaat het met de bruiloft voorbereidingen? Merk je veel van stoppen met de pil? Ik realiseerde me gisteren dat ik ook al bijna 10 jaar (op en af) de pil slik. :-o Tijd gaat snel.
Lekker om hormoonvrij te zijn! En om inderdaad weer een stap te hebben genomen.

Ik merk dat mijn vriend er steeds vaker zelf over begint en hij had een vriend in vertrouwen genomen over onze planning vertelde hij, omdat het ging over een reisje volgend jaar en dat hij nog niet wist hoe en wat volgend jaar vanwege dit. En hij ging weer helemaal enthousiast aan mij vertellen hoe leuk die vriend had gereageerd.. Ik kan niet wachten! Maar goed, dit halve jaar vliegt vast voorbij en maar dan hopen dat het ons snel gegund is.
Het gaat hier niet zo goed dus ik reageer misschien later nog uitgebreid. Huis gaat gestaag, bruiloft ook, werk ook, maar mamma's laatste scan was niet goed. Maandag punctie en begin juni uitslag. Als het mis is hebben we het over uitgezaaide lymfeklier kanker en chemo. Het duurt allemaal zo takke lang. Haar arts maakt zich ernstige zorgen.
:hug:
@neweve Ik merk voorlopig eigenlijk vooral meer krampen die komen en gaan, alsof alles daar beneden zichzelf weer aan het ordenen is ofzo? Ik ben nu 2 weken pil vrij, gerekent vanaf de laatste stopdag.
Paar dagen terug dacht ik bijvoorbeeld echt dat ik die dag alweer ongie zou worden, qua krampen. Maar dat was de dag erna weer weg. Heb elke dag wel een paar keer wat krampjes (en nee, echt nog niet zwanger ;-) )
Ergens voel ik mij misschien iets lichter? Vrij lastig te omschrijven. Alsof er een laagje waas vanaf is in mijn hoofd? Volgens mij ook ietsje blijer? Ietsje minder down? Maar geen idee of dat echt een gevolg is van stoppen met de pil.

Bruiloftsplannen gaan langzaam vooruit! We hebben nu eindelijk een fotograaf, die veel goedkoper uitviel dan gedacht. Nu nog een make up / haar stylist. Daar moet ik echt eens vaart achter zetten.
Verder is er nog aardig wat te doen! Maar elke dag werk ik aan een aantal punten. :thumbsup: De grootste dingen zijn sowiesow bijna allemaal geregeld. Het is vooral al het kleinere, tergende werk. Keuze bloemen, decoratie voor de ceremonie en receptie, uitnodiging afmaken, gastenboek/idee uitkiezen, papierwerk, cadeautjes, muzieklijst enzo.
Zowiezow moet ik mij gaan inlezen in de naamsverandering rompslomp (aangezien ik in Engeland woon en alles in Nederland dus ook moet gaan aanpassen)
Het ALLERbelangrijkste is natuurlijk dat ik mijn trouwjurk al heb en sinds vandaag dan een strapless beha :hihi: Nu op zoek naar schoenen!

Helpt ook niet dat ik dit weekend het hele weekend moet werken en mijn enige vrije middag naar iemands vrijgezellen feestje ga. Ik kan dus helemaal niets doen! Dus hopelijk doet vriendlief een beetje werk. Hij moet vaak een schop onder zijn kont krijgen. Een verjaardagscadeautje kan dan wel op het laatste moment besteld worden, maar een bruiloft plannen echt niet :whip:

@diocca Wat een vreselijk nieuws om te horen... :cry: *hug*
@diocca, ik hoop dat de uitslag van de punctie al binnen is en meeviel :hug:

@missbeany, je hoort vaker dat mannen een schop nodig hebben om de bruiloft bre organiseren, maar het komt vast wel goed.

Hier vind vriend dat als we alle kamers hebben ingewijd dat we dan kunnen beginnen aan kinderen :rofl: een aardig deel bestaat nog uit stof, maar wie weet over 3 a 4 maanden..
Scrollend door de zwanger-pijler kwam ik bij dit topic terecht.
Hier ook iemand met een grote kinderwens. Helaas moet ik nog ongeveer een jaar geduld hebben. Op dit moment zijn mijn vriend en ik druk aan het sparen voor een grotere woning, waar dus ook ruimte zou zijn voor gezinsuitbreiding.

Qua anticonceptie heb ik op dit moment een mirenaspiraal waarbij het alweer bijna tijd is om deze te vervangen. Nu zit ik een beetje na te denken of ik er verstandig aan doe om over te stappen op een ander anticonceptiemiddel.
@ pastella, welkom!
Lastig, beviel de mirena goed en heb je eerder iets anders gebruikt? Als je nog minimaal een jaar door moet zou ik gewoon een Mirena doen, zeker als die goed beviel. Maar minder Dana een jaar is iets anders misschien toch een optie..
Ik reageer goed op de 3 fasepil dus heb uiteindelijk gekozen om geen spiraal te laten zetten (ook met het oog op dat ik op 'korte termijn zwanger wil worden .

Ik hoop in januari te kunnen starten, ondertussen zijn we vol aan het verbouwen en aangezien dat in een oud huis niet altijd te voorspellen is vind ik het enorm spannend. Maar hopelijk hebben we tussen september en oktober dit jaar weer een werkende keuken en badkamer. Igg hebben we sinds gisteren weer een vaatwasser!
Vannacht mijn eerste natuurlijke ongie gekregen, met de volledige krampen net als voor de pil.... :cheer: Is het gek om er toch wat blij van te worden? Ik had ergens verwacht dat het misschien allemaal nog op zich zou laten wachten! En het is nog redelijk op schema ook! Precies een maand na de laatste dag van mijn pil stopweek!

Oh en precies vandaag over 3 maanden ga ik trouwen! WAAR VLIEGT DIE TIJD!!! o_o :-o Hopelijk schuift die ongie nog een beetje op de komende tijd! :loveit:
Ja ik denk inderdaad dat ik voor een nieuwe Mirena ga. Het is mij eigenlijk altijd goed bevallen en dit zou dan nummer drie worden. Omdat ik dus alweer 10 jaar in totaal spiraaltjes heb gehad, ben ik benieuwd hoelang het straks duurt voordat de cyclus weer op gang is.

@missbeany ik kan mij goed voorstellen dat je daar toch wel gelukkig van wordt! Spannend zeg, bijna trouwen!
MissBeany schreef:
14-06-2019 15:44
Vannacht mijn eerste natuurlijke ongie gekregen, met de volledige krampen net als voor de pil.... :cheer: Is het gek om er toch wat blij van te worden? Ik had ergens verwacht dat het misschien allemaal nog op zich zou laten wachten! En het is nog redelijk op schema ook! Precies een maand na de laatste dag van mijn pil stopweek!

Oh en precies vandaag over 3 maanden ga ik trouwen! WAAR VLIEGT DIE TIJD!!! o_o :-o Hopelijk schuift die ongie nog een beetje op de komende tijd! :loveit:
Haha dat had ik ook! Een soort van blij dat alles het nog doet! Gaat allemaal snel he! Wij kunnen over ong 3 weken eindelijk ons huis in gaan richten en er gaan wonen, vanaf januari bezig geweest en ik ben er zo klaar mee.

Wij gaan over 3 weekjes al trouwen, niet groots maar toch wel erg leuk! En inmiddels de spannende 12 weken zwangerschap voorbij dus dat is ook fijn!
Fijn dat je de eerste 12 weken door bent Lucky. Moet je nog veel voor je bruiloft? en pas je nog in je jurk?

@missbeany, fijn dat alles nog werkt. Valt het mee of tegen zo zonder pil?

Hier zit ik een beetje jaloers te zijn op een collega die heeft verteld dat ze zwanger is. Ik wist al dat ze aan het proberen was, maar toch. Het huis vordert gelukkig gestaag, ik hoop dat we in november/begin 2020 kunnen starten (dan is alles hopelijk klaar).
neweve schreef:
03-07-2019 17:45
Fijn dat je de eerste 12 weken door bent Lucky. Moet je nog veel voor je bruiloft? en pas je nog in je jurk?

@missbeany, fijn dat alles nog werkt. Valt het mee of tegen zo zonder pil?

Hier zit ik een beetje jaloers te zijn op een collega die heeft verteld dat ze zwanger is. Ik wist al dat ze aan het proberen was, maar toch. Het huis vordert gelukkig gestaag, ik hoop dat we in november/begin 2020 kunnen starten (dan is alles hopelijk klaar).
Nee, we houden het klein! Gewoon met onze gezinnen erbij en erna gewoon een borrel drinken (ik aan de icetea) met zn alle en wat eten. Ik wil gewoon een simpel jurkje, maar aangezien ik niet wist of ik al zwanger zou zijn heb ik toen niets gekocht en nu nog steeds niet haha.. buikje groeit aardig hard dus volgende week maar eens opzoek.
Klinkt leuk en ontspannen zo Lucky17! En heel fijn dat je de 12 weken-grens bent gepasseerd.

Hier ook toch wel trouwplannen, maar nog niet heel concreet. Wel al in oktober beginnen met proberen, inmiddels ook een zekerder inkomen/nieuwe baan dus ben heel blij. Blijft nog wel heel onwerkelijk, is dus al over drie maanden. Ik kan zelfs al meeschrijven in een ander topic hier :P Zo spannend.
Dit word een flinke topickick, maar kon geen recentere vinden dus ik ga ervoor.

Hier niet echt rammelende eierstokken, heb zelfs tot een halfjaar geleden gezegd dat ik nog láng geen kinderen wil.
Volgend jaar word ik 30, heb al 10 jaar een vaste relatie waarvan 5 jaar getrouwd. We wonen ook al meer dan 7 jaar samen, afgelopen jaar zijn we verhuisd naar een eengezinswoning.
Ik weet niet zo goed waarom ik eerder nog láng geen kinderen wilde, als iemand bevallen was dan ging ik voor degene die bevallen was en het kindje hoefde ik niet zo nodig vast te houden.
Maar de laatste tijd, ik weet niet, ik denk er steeds meer over een hypothetische baby na en alles wat eromheen komt kijken.
Ik ben niet jaloers op vrouwen die zwanger zijn of een baby hebben, maar ik denk wel meer aan "als ik het zou zijn dan..."
Oh en dan nog het grote pinterest bord met babykamer inspiratie en het verstopte namenlijstje op mijn telefoon.

Maar voor mij is er een grote maar.... als het allemaal een beetje mee zit ga ik in februari aan een hbo studie beginnen, gelukkig kan ik die verkort doen dus zou ik er 2,5 jaar mee bezig zijn.
Niet de meest handige tijd om zwanger te zijn en om een minimensje met behoeften op de wereld te zetten.
Daar komt nog bij dat het huis waar we nu een jaar in wonen verre van klaar is, er ligt nog geen voortuin aangelegd en de zolder waar wij uiteindelijk willen gaan slapen is een betonnen grot.

Dus ja... hoe lang wil ik wachten.... afgaande van de 2,5 jaar studie wil ik tot maximaal zomer 2022 wachten. In ieder geval in die periode stoppen met de pil die ik al vanaf mijn 13e slik vanwege een onregelmatige cyclus en heftige menstruatie.
Nu ik het zo schrijf lijkt het ook echt heel lang, maar ik weet dat als ik niet eerst die studie doe dat ik het nooit meer ga doen en ik ben met mijn huidige baan niet gelukkig genoeg.
Ben ik bang dat ik te lang wacht.. ja misschien, maar mijn moeder was ook 33 toen mijn broertje geboren werd en als het niet op de natuurlijke manier lukt dan zijn er nog andere opties. Nu denk ik er nog heel nuchter over natuurlijk.

En dan spookt er natuurlijk ook nog door m'n hoofd wat ik ga doen als ik die opleiding niet ga doen, tjah... dat weet ik nog niet en eerlijk gezegd vond ik die studie wel een mooie afspraak. Ik wil toch minstens wachten tot volgend jaar zomer met proberen enzo.
@Dana, Welkom. WE zijn inderdaad een beetje stil gevallen. Door de drukte van het dagelijks leven vergeet ik vaak de rammels (en dit topic). Ik zou gewoon aan de opleiding starten, na een aantal maanden/jaar kan je beter inschatten hoe de druk van je opleiding is en hoe deze te combineren is met zwangerschap en eventueel kind.

Hier is door de verbouwing de rammels weer afgezakt. Jeetje wat kost een verbouwing een hoop energie, dat heb ik soms wel onderschat. Maar als alles klaar zijn we zo er. Mijn doel is voor kerst klaar zijn.
Zo al even niet meer gereageerd hier! Ik zit niet meer zoveel op viva. @neweve verschrikkelijk he! Hier zijn we bezig geweest van Januari tot Augustus. We wonen er eindelijk in nu! Heerlijk maar wat waren we moe toen we er eindelijk woonde. Ik heb echt dik een maand bij moeten komen.

Hier inmiddels dus eindelijk weer een eigen woning, getrouwd en over 3 maanden al verwachten we onze kleine jongen. Wat kan het toch nog ineens snel gaan allemaal...
Hallo dames! Ik kom ook weer even om het hoekje kijken! Dit jaar gaat niet in de boeken als topjaar. We hebben op persoonlijk vlak behoorlijk wat tegenslagen gehad binnen zowel mijn familie als die van mijn vriend. Er zijn dit jaar een aantal mensen overleden..

Afgelopen zomer ben ik ten huwelijk gevraagd! Dus dat is super leuk! Zijn nu druk bezig met de planning!

Waar mijn vriend eerder nog niet over kinderen wilde nadenken en dat komt later wel, is hij nu wat omgeslagen. Het onderwerp babys en een gezin komen nu wat vaker ter sprake op zijn aandringen. We zijn er nu wel wat overuit dat we het eind van volgend jaar gaan beginnen. Dus dat is over ruim een jaar! Dat is wel te overzien.

@Lucky, jeetje wat ia dat snel gegaan zeg! Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe? Bijzonder hoe het dan toch amders kan lopen dan gepland en dat dat dan eigenlijk ook gewoon goed komt!
@neweve, ik hoor vrijdag of ik de opleiding mag gaan doen, die zou dan in februari starten en het is een nieuwe variant waarbij je zelf beslist hoe snel je gaat.
Dus ik zou die dan in 2 jaar kunnen halen i.p.v. 3 jaar, heb ook vrij veel vrijstellingen dus dat is gunstig voor mij.
Petal89 schreef:
13-10-2019 21:37
Hallo dames! Ik kom ook weer even om het hoekje kijken! Dit jaar gaat niet in de boeken als topjaar. We hebben op persoonlijk vlak behoorlijk wat tegenslagen gehad binnen zowel mijn familie als die van mijn vriend. Er zijn dit jaar een aantal mensen overleden..

Afgelopen zomer ben ik ten huwelijk gevraagd! Dus dat is super leuk! Zijn nu druk bezig met de planning!

Waar mijn vriend eerder nog niet over kinderen wilde nadenken en dat komt later wel, is hij nu wat omgeslagen. Het onderwerp babys en een gezin komen nu wat vaker ter sprake op zijn aandringen. We zijn er nu wel wat overuit dat we het eind van volgend jaar gaan beginnen. Dus dat is over ruim een jaar! Dat is wel te overzien.

@Lucky, jeetje wat ia dat snel gegaan zeg! Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe? Bijzonder hoe het dan toch amders kan lopen dan gepland en dat dat dan eigenlijk ook gewoon goed komt!
He wat vervelend!
Maar wat leuk dat je ten huwelijk gevraagd bent! Gefeliciteerd.

Ik merk nu ook dat we een heftig jaar achter de rug hebben, ik was toch plots snel zwanger wat toch uit eindelijk even tot me door moest dringen. (ik ben er wel heel blij mee hoor!) Huis verbouwen en trouwen het was allemaal erg veel. We hebben in onze beide gezinnen veel mee gemaakt t afgelopen jaar waarvan ik toen we eindelijk rust hadden toen we op ons zelf gingen echt een enorme klap kreeg.

Ik was ineens zo ontzettend moe dit inclusief de zwangerschap, bloeddruk was erg laag waardoor het echt even niet lekker ging. Gelukkig heeft dit maar een maandje geduurd!

Ik ben nu 28 weken en t word wel wat zwaarder nu haha, maar het is ook iets zo speciaals. Ik denk elke dag er groeit gewoon een mensje in mij.. als ik even moe ben en last heb van kwaaltjes maakt dat getrappel het wel weer goed!

Gek he hoe mannen dan toch ineens van gedachte kunnen veranderen!
@petal, wat leuk dat je gaat trouwen. Hebben jullie al een datum. Een jaar klinkt zeker als te overzien.

@dana, en ga je de opleiding beginnen

Hier is de verbouwing bijna af, ik hoop dat we de keuken voor kerst ook af hebben. Als alles meezit ergens begin volgend jaar starten. Ik vind het wel spannend dat ik net aan een nieuwe baan ben gestart, maar goed eeuwig uitstellen is ook zo wat.

@lucky, succes met alweer bijna de laatste loodjes.
@neweve moet eerst een soort iq test maken, hoe verzinnen ze het pffff en als die positief is heb ik een tweede gesprek.

Voordeel is wel dat ik met deze opleiding zelf kan beslissen hoe snel of langzaam ik ga, dus ik zou wel binnen 2 jaar of sneller klaar kunnen zijn.
Duurde even maar dan heb je ook wat.
Ik mag in september beginnen, is een variant waarin je zelf bepaald hoe snel of hoe langzaam je gaat in de opleiding.
Met een beetje de schouders eronder zou ik voor de zomer van 2022 klaar moeten kunnen zijn.
Dus dat betekend dat die pilstrip in het voorjaar de deur uit kan en we kunnen gaan oefenen haha ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven