Wachten met zwanger worden 2019

12-11-2018 20:06 199 berichten
GESLOTEN

Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:24
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi vooruitzicht Missbeany! Heb je een mooie jurk kunnen vinden?

En wat fijn Diocca, hebben jullie getekend?

Die wisseling van rammels herken ik wel ja. Ook omdat ik nog zo druk ben met andere dingen nu. Ik hoop vanaf de zomer een baan te vinden waarop ik ook mijn stage kan uitvoeren en dan wordt het allemaal wat overzichtelijker (hoewel ook dat natuurlijk spannend gaat zijn).

Ook hebben we het ineens weer over trouwen gehad. We willen dat allebei wel, maar het hoeft niet per se voordat het kind er is en we willen het allebei ook zeker niet op de traditionele manier. Liefst zonder al te veel poespas, maar er is natuurlijk toch gauw een bepaalde verwachting als je aankondigt dat je gaat trouwen. Qua planning is het allemaal best een beetje een puzzel :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jurk gevonden :cheer:

Heb mij de laatste drie dagen zo beroerd gevoeld. Ik vond de jurk Dinsdag, maar was nog niet zeker, ook al liet ik een traan. EN liep er enorm om te stressen. Ja of nee? Kunnen ze de aanpassingen doen? Ga ik echt voor deze? Moet ik niet nog wat anders proberen, dit is nog maar de 2e winkel....etc.....
Dan de 27e was mijn vaders verjaardag (hij is 1,5 jaar geleden overleden en zal mij dus nooit zien trouwen of babies krijgen) en doe daar bovenop een heftige (6), jeweetwel week. Plus werken. :'( Ik was er helemaal klaar mee.

Maar gister de jurk dan weer gepast met zijn moeder en een bruidmeisje erbij. En die moesten huilen :-D Dus heb de jurk gekocht! En het was een jurk die niet helemaal nieuw was, maar er gewoon wel 100% nog nieuw uitzag, maar nooit verkocht. Dus hij was zwaar in de aanbieding! Ipv 800 pond, maar 350! Voor een bruidsjurk! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

ik heb sinds het nieuwe jaar niet meer in dit topic geschreven. Wij hebben in januari namelijk nogal een verrassing gekregen. Ik ben inmiddels zo'n 9 weken zwanger. We waren eerst enorm geschrokken, maar sinds we vorige week een kloppend hartje hebben gezien en het niet meer zo abstract is zijn we allebei erg blij. Jaren eerder dan gedacht, al onze plannen lopen nu helemaal anders maar inmiddels lopen we allebei best wel te stralen. een typische 'life is what happens when you're making other plans'.

Ik ga mezelf dus uit de tabel halen, maar zal vast wel op de achtergrond blijven meelezen omdat ik natuurlijk wel wil blijven weten hoe het met jullie gaat.

Diocca, ik weet niet of we het in dit of een ander topic eerder hebben besproken, maar ik heb enorm veel baat gehad bij acupunctuur wat betreft mijn PMS klachten. Ben ongeveer een half jaar onder behandeling geweest en echt een ander mens ervan geworden.
Ha grappig. Ik zag dat dit topic omhoog was gekomen en het schoot door me heen: er is iemand zwanger.

Gefeliciteerd Pindakaas, wat een verrassing. Ik wens je een heerlijke zwangerschap toe!


Beany, gefeliciteerd met het vinden van je jurk! Wat een geweldige prijs!
Alle reacties Link kopieren
Joh, wat een mooi nieuws Pinda-kaas! Wat een verrassing! Snap dat jullie aanvankelijk enorm geschrokken waren, maar fijn dat jullie er nu helemaal gelukkig mee zijn. Ik wens je alle goeds toe voor de zwangerschap!

En Missbeany, fijn dat je een jurk gevonden hebt, en wat een goede koop!

Ik zag vandaag allerlei mooie prentenboeken en toen kon ik weer eens niet wachten 😋 gelukkig kan ik er met mijn vriend ook al goed over praten en fantaseren.
Alle reacties Link kopieren
@pindakaas, gefeliciteerd! Wat een verrassing.

@melancolie, echt mooie prentenboeken koop ik soms gewoon. Die vind ik zelf ook te leuk om door te kijken.

@missbeany, altijd fijn als je favoriete jurk in de aanbieding is. Fijn dat je wat moois hebt gevonden.

Hier druk met dingen regelen (huis, tuin, (trouw-feest), werk, congressen) dus kom bijna niet aan rammelen toe.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Grappig New_Eve, bij mij lijkt het juist hand in hand te gaan. Baan is druk, huwelijk regelen, we hebben net een huis gekocht, maar daardoor rammelt het misschien nog wel harder dan voorheen. Al is er een deel van mij dat ook echt bang is voor het krijgen van kinderen... Is dat herkenbaar? Soms als ik vriendinnen zie, dat volledig opgeslokte, alles moet wijken. Het benauwt me ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Zo even een tijdje niet geschreven alweer, zo druk met ons huis, werk en alles er om heen.

Ik zie dat ik in de tabel winter 2019 heb gezet waarvan ik dacht dat het zomer 2019 zou worden. Maar het hoge woord is eruit! We gaan er nu toch echt voor... ik was er wel wat minder mee bezig door alle drukte. Vorige week een weekje op vakantie geweest, vriend had het er steeds meer over "straks met ons eigen kleintje" totdat hij ineens tegen me zij als het nu gebeurd vind ik het ook wel goed en mooi.

@diocca Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Ik vind het ontzettend spannend en als ik er diep over na denk vind ik het zelfs eng want hoe erg gaat ons leven straks wel niet veranderen.
Jeetje Lucky, gaat het toch nog vlot he? Toen ik gisteren tegen mijn verloofde zei dat ik nu wel wil kreeg ik een antwoord in de trant van "houd op hoor".

Veel succes! Dat je maar snel zwanger mag worden!
Pindakaas! Gefeliciteerd zeg! Super!!

Ik zwaai even naar wat oude bekenden en kom vertellen dat ik inmiddels het traject ben gestart om alleen staande moeder te worden
Alle reacties Link kopieren
Wauw Pindakaas, gefeliciteerd! Hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!

En Lucky, wat super dat jullie er nu voor gaan! Zo zie je maar weer! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd heel erg afwezig geweest. Heb helaas een paar keer heen en weer moeten vliegen naar nederland, aangezien een familielid plotseling is overleden! Heel verdrietig en heftig allemaal.. Hij zij nog tegen me: nu zal ik nooit zien dat je gaat trouwen en kinderen krijgt. Zo heftig!

We zijn inmiddels weer wat in rustiger vaarwater en het leven gaat gewoon weer door. Ook wel bizar eigenlijk.

Ik ben nu een maand van de pil af en had daarna weer een onttrekkingsbloeding. Maar ben inmiddels weer voor het eerst ongesteld geworden. Dat had wel wat langer mogen duren, hahah. Toen ik een par jaar geleden stopte met de pil duurde het 6 maanden voor ik weer ongesteld werd.

We hebben ook een nieuwe auto aangeschaft en mijn vriend zij: dit is nu wel een gezinsauto, nu op naar de volgende stap: en gezin :-D :-D
Dus we praten er langzaam aan steeds meer over, wat heel leuk is!
depster schreef:
12-03-2019 18:53
Pindakaas! Gefeliciteerd zeg! Super!!

Ik zwaai even naar wat oude bekenden en kom vertellen dat ik inmiddels het traject ben gestart om alleen staande moeder te worden
Ahh deppie, kippenvel. Als je erover wilt kleppen mag je me altijd een appje sturen! Houd je ons op de hoogte? X
Gecondoleerd petal! Wat een schrik.


Fijn dat je vriend zei over de auto :).
Diocca schreef:
12-03-2019 21:33
Ahh deppie, kippenvel. Als je erover wilt kleppen mag je me altijd een appje sturen! Houd je ons op de hoogte? X
Ben je wie ik denk dat je bent? Haha ik hou in dat geval al je nickname veranderingen niet bij :p

24 april intake gesprek en een vriend zou wel donor willen zijn.
depster schreef:
13-03-2019 06:40
Ben je wie ik denk dat je bent? Haha ik hou in dat geval al je nickname veranderingen niet bij :p

24 april intake gesprek en een vriend zou wel donor willen zijn.
Haha ja ik ben wie je denkt dat ik ben. Ik had me weer eens te herkenbaar gemaakt doordat ik mn mond niet kan houden in werkgerelateerde topics. Dit keer ook voor het eerst een andere ava.

Wat fijn, een bekende donor. Dat scheelt enorm geloof ik. Ga je wel voor iui? Of gewoon rondom eisprong met n spuitje? Heeft hij ook een kinderwens? Of wordt het dan echt alleen jouw kleintje?

Hoe gaat het met je neefje?
ik beantwoord je vragen even prive :)
Hoe is het hier met jullie dames? Tijdje niet gesproken!
Alle reacties Link kopieren
@Diocca inderdaad alweer 2 maanden geleden.

Zie dat ik 10 maart voor de laatste keer heb geschreven dat we het toch gingen proberen. Ik had verwacht dat het wel even zou duren. Maar het liet niet lang op zich wachten en ben nu 5 weken zwanger!

Ik ben ontzettend blij en gelukkig en mijn vriend ook. En toch vind ik het ook allemaal een beetje eng en spannend maar dat zal er bij horen.

Hoe is het met jullie?
Van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel is gegaan zeg :) . Spannend zal het idd vast wel blijven, maar je vind vanzelf je weg!

Hier nog een jaar en 4 maanden wachten. Het einde eindelijk in zicht.
Diocca schreef:
10-05-2019 23:35
Van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel is gegaan zeg :) . Spannend zal het idd vast wel blijven, maar je vind vanzelf je weg!

Hier nog een jaar en 4 maanden wachten. Het einde eindelijk in zicht.
Wat Fijn dat het ook voor jou eindelijk een stuk concreter is geworden!

lucky, gefeliciteerd!!
depster schreef:
11-05-2019 06:13
Wat Fijn dat het ook voor jou eindelijk een stuk concreter is geworden!

lucky, gefeliciteerd!!
Ja he? Nu moet ik eerlijk zeggen dat verloofde en ik laatst wel ruzie hadden over dit plan. Voor mij is het vast staand. We hebben het zo afgesproken. Hij wil een "noodclausule" dat als het niet een goede situatie is we het alsnog uitstellen. Uiteindelijk bleek dat hij bedoelde igv baanverlies of andere heel nare dingen. Dat kwam er alleen niet zo goed uit :facepalm: . Ik kon me al niet voorstellen wat er niet goed zou zijn aan beiden een baan, getrouwd, auto en koophuis. Perfect wordt het toch nooit.
Hoe staan de plannen ervoor bij jou Deppie?
Jeetje, hij wil echt HET perfecte moment? Hopelijk gaat hij snappen dat dat moment er nooit zal zijn. Pittig!

Hier loopt het :) 23 mei psych en 5 juni bloeduitslagen bespreken met arts. Daarna weer verder bekijken hoe t traject lopen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hee Lucky, gefeliciteerd en zeker spannend! Snel gegaan zeg!

Fijn dat er iets concreets is om naar uit te kijken diocca en inderdaad, perfect wordt het niet!

Hier wel nog wát zorgen, maar wel een planning. In principe is veel in orde, er is een huis, een auto en wij zijn erg gelukkig met elkaar. Mijn vriend heeft een baan en er is ook zeker genoeg geld, ik zou alleen zelf iets meer willen inbrengen. We willen het wel allebei zo graag dat oktober/november wel echt het idee is nu. Nogmaals, perfect wordt de timing nooit ;) en wie weet dat ik voor die tijd een andere baan heb (dan is de volgende zorg wel weer daar vertellen dat ik er weer even uit ga als het zwanger worden lukt, maar ach).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven