Wachten met zwanger worden 2019

12-11-2018 20:06 199 berichten
GESLOTEN

Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:24
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@missbeany, hoe staat het met de voorbereidingen? Hebben jullie al een keuze kunnen maken voor de locatie? En staat de datum al vast? :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op het forum en zat te twijfelen of ik mee zou schrijven hier, maar ga het misschien toch maar doen..

Al sinds ik me kan herinneren roep ik dat ik later moeder wil worden en sinds ik samen woon met mijn vriend is het helemaal begonnen met kriebelen. We zijn ruim 5 jaar samen en wonen sinds 2 jaar in ons koophuis. We hebben al onze zaakjes op orde, maar vriendlief wilde graag nog even wachten, voornamelijk i.v.m. onze leeftijd. In onze vriendenkring en familie zijn afgelopen jaar een aantal baby's geboren en mijn vriend en ik hebben het steeds vaker over kinderen. Komend jaar word ik 25 en we hebben besloten er dit jaar voor te gaan. Wanneer weten we nog niet precies, waarschijnlijk rond de zomer.

Ik heb heel veel last van hormonen in medicijnen dus ben al een paar jaar geleden gestopt met de pil. Ik hoef dus niet meer te "ontpillen" voor we beginnen :)
Alle reacties Link kopieren
Melancolie schreef:
28-12-2018 13:58
Lastig ja Pinda-Kaas, je hoopt toch dat hij er dan zelf een keer over begint! Leuk dat jullie gaan samenwonen! Trekt hij dus bij jou in?
Ja hij komt inderdaad bij mij wonen.

Ik las gisteren dat vanaf juli 2020 het verlof voor partners 6 weken wordt. We gaan daar zeker weten op wachten. Mijn vriend: 'nou dat klinkt nog steeds wel heel dichtbij.' Ik zei, wees nou maar blij met dat ik nu zelf een reden heb gevonden om in ieder geval anderhalf jaar te wachten ;) Zoals het er nu uitziet trouwen we hopelijk in de zomer van 2020 dus beginnen we sowieso pas erna.

ik ben zelf al jaaaaaren hormoonvrij, en ik temperatuur ook al elke dag want dat is onderdeel van onze anticonceptiemethode. Mochten we willen gaan proberen heb ik dus al wel een voorsprong. Al word ik er toch wel regelmatig mee geconfronteerd dat er mogelijk iets niet goed zit. Dat is eigenlijk vooral wat het wachten moeilijk maakt voor mij, de angst dat het niet gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Petal89 schreef:
01-01-2019 21:58
@lucky: Ben je lang aan de pil geweest? Gaan jullie dan condooms gebruiken? Had je voorheen een regelmatige cyclus?

Ik ga ook na de volgende pilstrip stoppen, dezelfde reden als jij. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor mijn cyclus terug komt. Ik ben al eens eerder gestopt met de pil en toen heeft het ruim 5 maanden geduurd voor ik weer ongesteld werd..
We gaan condooms gebruiken inderdaad. Ik ben op mijn 13de aan de pil gemoeten want elke maand ontzettend erge menstruatie en mirgaine waardoor ik een week lang niet naar school kon en alleen maar op bed lag ik werd al ongesteld toen ik net 11 was. Op mijn 21ste had ik er genoeg van en heb toen een spiraal laten plaatsen wat uit eindelijk een hel was dus die ging er naar 6 maanden weer uit en toen ben ik aan een andere pil begonnen. Waardoor ik nu al 6 maanden ook geen onttrekkings bloeding heb in mijn stop week, ik heb een inwendige echo gehad omdat ik bang was voor cystes maar alles zag er goed uit gelukkig.

Ik weet dus totaal niet hoe mijn eigen cyclus zal zijn en weet helemaal niet wat me te wachten staat.
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen allemaal!

Oh dat is wel spannend dan ja Lucky17, hoop dat je er nu minder last van zult hebben en een beetje een regelmatige cyclus hebt.

Ik zit ook al een hele tijd niet meer aan de hormonen, had vervelende bijwerkingen. Gebruiken altijd condooms en dat gaat prima. Mijn cyclus is ook best regelmatig, ben hem vanaf deze maand echt goed aan het bijhouden.

We spraken met oudjaar nog eens uit dat dit misschien wel het jaar gaat worden, zo spannend! Wel goed dat ik het straks weer wat drukker krijg, dan denk ik er niet continu aan ;)
Alle reacties Link kopieren
@giraf, welkom

@wachten op langer partnerverlof, vriend grapte daar ook over na het lezen van een bericht over nieuwjaarsbabies (vaders van kinderen die 23.50 geboren zijn krijgen 2 dagen, wordt je kind 11 minuten later krijg je er 5). Maar kort daarna kwam hij met de volgende uitspraak (die ik nog steeds niet helemaal snap): kinderen krijgen moet je niet laten afhangen van verlof o financiën maar die moet je krijgen als je er klaar voor bent... Wat "er klaar voor zijn" dan was wist hij niet helemaal.

Ik vind de timing wel lastig, ik verwacht rond Jan 2020 van baan te veranderen maar dat is ook wel het moment dat ik ongeveer aan kinderen wil beginnen. Aan de andere kant, als het nu makkelijk lukt om een baan te vinden dan zal dat vast ook zijn als het eventuele tijdelijke contract (door verlof/zwangerschap) afloopt.

@melancolie, spannend dan komt het misschien toch wel snel dichterbij. Soms vind ik het best lastig een hoofd vol baby plannen...

@ anticonceptie, ik heb nog voor een half jaar de pil. Daarna zien we wel. Dit merk bevalt me goed maar is lastig te verkrijgen... De vorige keer dat ik tussendoor gestopt ben (2 jaar geleden) had ik snel weer een goede cyclus dus ik verwacht ook nu geen rare dingen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hoi dames, ben ik weer. Ff een tvp.
Girafjes schreef:
02-01-2019 11:30
Ik lees al een tijdje mee op het forum en zat te twijfelen of ik mee zou schrijven hier, maar ga het misschien toch maar doen..
Welkom Giraf! Leuk dat je mee komt schrijven. Spannend hoor, dit jaar! Das al best vlot he? Ben je al bezig met voorbereidingen? Meer sporten, op je eten letten etc?
Pinda-Kaas schreef:
02-01-2019 11:51
Ja hij komt inderdaad bij mij wonen.

Ik las gisteren dat vanaf juli 2020 het verlof voor partners 6 weken wordt. We gaan daar zeker weten op wachten. Mijn vriend: 'nou dat klinkt nog steeds wel heel dichtbij.' Ik zei, wees nou maar blij met dat ik nu zelf een reden heb gevonden om in ieder geval anderhalf jaar te wachten ;) Zoals het er nu uitziet trouwen we hopelijk in de zomer van 2020 dus beginnen we sowieso pas erna.

ik ben zelf al jaaaaaren hormoonvrij, en ik temperatuur ook al elke dag want dat is onderdeel van onze anticonceptiemethode. Mochten we willen gaan proberen heb ik dus al wel een voorsprong. Al word ik er toch wel regelmatig mee geconfronteerd dat er mogelijk iets niet goed zit. Dat is eigenlijk vooral wat het wachten moeilijk maakt voor mij, de angst dat het niet gaat lukken.
Hi Pinda!

Ik heb even een kleine forumbreak genomen. Zoveel ontwikkelingen gaande hier. We zijn bezig met een nieuwbouwhuis kopen en het ljikt er écht van te komen. Dat waarvan ik dacht dat het nooit ging lukktn (huis, trouwen, toekomstperspectief qua baan) lijkt nu toch te gebeuren vóórdat er een kleintje komt.

Leuk dat onze planning zo dicht bij elkaar ligt. Wij trouwen sept 2020 en starten daarna. Met een beetje geluk kunnen we samen blijven schrijven in alle soorten topics de komende tijd haha. Wij waren ook erg blij verrast met het nieuws over die 6 weken vrij. Jammer dat het 70% doorbetaling is, maar afijn. Daar deal je dan wel mee.

ik heb exact hetzelfde. Ik vind het wachten des te moeilijker vanwege de kans op POI door de groeiremmers. Vroeger was ik ook bang voor verminderde vruchtbaarheid, maar toen ik daar ineens een reden voor bleek te hebben werd het veel erger. Ik ben sinds nov over op een koperspiraal en verwacht over enkele dagen mijn 2e menstruatie. Na m'n ontrekkingsbloeding kreeg ik netjes op dag 15-16 een eisprong en 2 weken later een menstruatie, maar dit is dus de eerste échte hormoonvrije cyclus. De vorige keer was ie in de war met 35-46 dagen, dus ik duim voor regelmaat.
Lucky17 schreef:
02-01-2019 22:00
We gaan condooms gebruiken inderdaad. Ik ben op mijn 13de aan de pil gemoeten want elke maand ontzettend erge menstruatie en mirgaine waardoor ik een week lang niet naar school kon en alleen maar op bed lag ik werd al ongesteld toen ik net 11 was. Op mijn 21ste had ik er genoeg van en heb toen een spiraal laten plaatsen wat uit eindelijk een hel was dus die ging er naar 6 maanden weer uit en toen ben ik aan een andere pil begonnen. Waardoor ik nu al 6 maanden ook geen onttrekkings bloeding heb in mijn stop week, ik heb een inwendige echo gehad omdat ik bang was voor cystes maar alles zag er goed uit gelukkig.

Ik weet dus totaal niet hoe mijn eigen cyclus zal zijn en weet helemaal niet wat me te wachten staat.
Spannend is dat he. Wat voor spiraal had je? Dat je menstruatie wegblijft bij pilgebruik is niet zo gek. Soms wordt het slijmvlies zo dun dat er niets te verliezen valt in de stopweek.
Melancolie schreef:
03-01-2019 15:03
Beste wensen allemaal!

Oh dat is wel spannend dan ja Lucky17, hoop dat je er nu minder last van zult hebben en een beetje een regelmatige cyclus hebt.

Ik zit ook al een hele tijd niet meer aan de hormonen, had vervelende bijwerkingen. Gebruiken altijd condooms en dat gaat prima. Mijn cyclus is ook best regelmatig, ben hem vanaf deze maand echt goed aan het bijhouden.

We spraken met oudjaar nog eens uit dat dit misschien wel het jaar gaat worden, zo spannend! Wel goed dat ik het straks weer wat drukker krijg, dan denk ik er niet continu aan ;)
Zijn jullie er al over uit of het dit jaar wordt? Het lijkt me zo gek als het zó dichtbij komt :)
neweve schreef:
04-01-2019 16:48
@giraf, welkom

@wachten op langer partnerverlof, vriend grapte daar ook over na het lezen van een bericht over nieuwjaarsbabies (vaders van kinderen die 23.50 geboren zijn krijgen 2 dagen, wordt je kind 11 minuten later krijg je er 5). Maar kort daarna kwam hij met de volgende uitspraak (die ik nog steeds niet helemaal snap): kinderen krijgen moet je niet laten afhangen van verlof o financiën maar die moet je krijgen als je er klaar voor bent... Wat "er klaar voor zijn" dan was wist hij niet helemaal.

Ik vind de timing wel lastig, ik verwacht rond Jan 2020 van baan te veranderen maar dat is ook wel het moment dat ik ongeveer aan kinderen wil beginnen. Aan de andere kant, als het nu makkelijk lukt om een baan te vinden dan zal dat vast ook zijn als het eventuele tijdelijke contract (door verlof/zwangerschap) afloopt.

@melancolie, spannend dan komt het misschien toch wel snel dichterbij. Soms vind ik het best lastig een hoofd vol baby plannen...

@ anticonceptie, ik heb nog voor een half jaar de pil. Daarna zien we wel. Dit merk bevalt me goed maar is lastig te verkrijgen... De vorige keer dat ik tussendoor gestopt ben (2 jaar geleden) had ik snel weer een goede cyclus dus ik verwacht ook nu geen rare dingen.
Lastige uitspraak van je vent Neweve. Typisch mannen. Ik hoor steeds meer om me heen (ook van zwangeren!) dat zij hun mannen een beetje hebben moeten overrulen om eraan te beginnen. Dat het voor hen zo abstract (en eng) is dat die bewuste keuze altijd een beetje geleid is door de vrouw die aankomt met rationele argumenten of gewoon zegt "ik kap met de pil, zie maar of je een condoom gebruikt". Best gek eigenlijk.
Vanwege een nieuwe nick zie ik mn eigen posts nog niet en kan ik ze dus ook niet aanpassen, anders had ik dit ff in een andere getypt. Maar goed, gelieve niet quoten.

Er is hier de laatste tijd echt intens veel gebeurd. Afgewezen voor de opleidingsplek (eigenlijk niet eens uitgenodigd voor gesprek), mam bleek kanker te hebben, mijn contract liep af.. Het was echt een ellende van jewelste afgelopen september-oktober met als gouden randje het huwelijksaanzoek dat tegelijkertijd kwam met al het kutnieuws. Afijn, in oktober na 20 brieven voor promotieonderzoeken ineens wél uitgenodigd en vervolgens aangenomen voor een supervette PhD en mam met een operatie van de kanker verlost.

Ik ben nu anderhalve maand aan het werk op de nieuwe plek en ben echt in een warm bad gevallen. Ik vind het er zó fijn en ik ontwikkel mezelf weer. Ook ben ik van 50+u/week naar 30u/week gegaan. Zelf schommel ik behoorlijk qua hoe het gaat. Het is net alsof alles nu pas landt. Ik slaap elk weekend 2x het klokje rond en word moe wakker. Ik ben onwijs aangekomen van alle emoties weg eten en we zijn nog amper bezig geweest met ons huwelijk. En nu gaan we dus waarschijnlijk een nieuwbouwhuis kopen wat komend sept af zal zijn.

Enerzijds ben ik dus echt intens happy met alle vorderingen maar anderzijds voel ik me schuldig dat ik er (nog) niet van geniet. Misschien hebben jullie hier wat wijze woorden over..
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig allemaal Diocca! Probeer je daarom ook echt niet schuldig te voelen dat je nog niet genoeg geniet, je hebt duidelijk nog wat te verwerken. Het is alleen maar logisch dat je nog moet herstellen van alles wat er toen is gebeurd. Geef het tijd en probeer er veel over te praten! Ben in ieder geval blij voor je dat het nu allemaal de goede kant op gaat en hoop dat je snel helemaal gelukkig bent :)
Alle reacties Link kopieren
Diocca schreef:
12-01-2019 23:55
Zijn jullie er al over uit of het dit jaar wordt? Het lijkt me zo gek als het zó dichtbij komt :)
Hoogstwaarschijnlijk wel, maar nog wel een beetje afhankelijk van of ik een andere baan vind denk ik. Ook voor mezelf, ik wil niet dat alles financieel op mijn vriend neerkomt.

Vind het ook zo’n gek idee! Niet heel veel mensen zijn er nog echt mee bezig in mijn omgeving en ik denk ook niet dat mensen het heel snel van mij zouden verwachten. Maar wel een leuk vooruitzicht, mocht het natuurlijk allemaal lukken.
Melancolie schreef:
14-01-2019 14:23
Hoogstwaarschijnlijk wel, maar nog wel een beetje afhankelijk van of ik een andere baan vind denk ik. Ook voor mezelf, ik wil niet dat alles financieel op mijn vriend neerkomt.

Vind het ook zo’n gek idee! Niet heel veel mensen zijn er nog echt mee bezig in mijn omgeving en ik denk ook niet dat mensen het heel snel van mij zouden verwachten. Maar wel een leuk vooruitzicht, mocht het natuurlijk allemaal lukken.
Oh ja dat snap ik wel. Toch wel fijn die verantwoordelijkheid te delen.

Spannend hoor! De eerste zijn! Voor mijn directe omgeving ben ik ook de eerste.
Melancolie schreef:
14-01-2019 14:20
Wat heftig allemaal Diocca! Probeer je daarom ook echt niet schuldig te voelen dat je nog niet genoeg geniet, je hebt duidelijk nog wat te verwerken. Het is alleen maar logisch dat je nog moet herstellen van alles wat er toen is gebeurd. Geef het tijd en probeer er veel over te praten! Ben in ieder geval blij voor je dat het nu allemaal de goede kant op gaat en hoop dat je snel helemaal gelukkig bent :)
Thanks :)
Alle reacties Link kopieren
Na heel verhaal getypt is het plotseling verdwenen. Ik kom er later op terug ;)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Lucky, ik lees toevallig dit topic. Zelf nu 7 maanden bezig om zwanger te worden en erge menstruele migraine. Mocht je tips willen, stuur een -b.
Alle reacties Link kopieren
@omgeving, ik heb twee vriendengroepen. De eerste groep zijn allemaal iets ouder en hebben 2-5 jaar geleden kinderen gekregen. De 2e zijn nu net begonnen met samenwonen (of trouwen). Ik vind het best spannend. Ik heb het idee dat ik (een beetje) weet wat te verwachten, maar of het echt zo is?

@diocca, spannende tijd gaan jullie door. Wanneer is het nieuwbouwproject klaar? Het is niet raar dat je niet optimaal geniet. Er is zoveel gebeurd en die dingen hebben ook hun eigen tijd en energie nodig.

@opmerking vriend, ik denk dat jij nog te druk bezig is met andere dingen (waaronder het huis). Dat het voor hem echt stap voor stap is. We zullen zien.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier alles even rustig! Druk aan het verbouwen. Vandaag is mijn stopweek voorbij dus officieel gestopt met de pil, ben heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen...
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk eens wat rust deze week! Januari is zo druk geweest op werk. Nu een weekje betaald vrij. :cheer:

Dus eindelijk ook eens wat tijd voor bruilofts planning! Aanstaande zaterdag ga ik voor het eerst wat jurken passen! :cheer2: Gister mijn eerste betaling voor de trouw locatie gedaan! En mijn idee hoe ik mijn (overleden) vader een plekje wil geven tijdens de ceremonie is ook vormgegeven. Kleine stapjes qua planning, maar langzaam komt er wat vorm in!

En ik blijf maar denken wanneer ik wil stoppen met de pil dit jaar. Liefst stop ik zo'n 2 maanden voor de bruiloft al. Maar de kans op (6) op mijn bruiloft is dan vrij groot natuurlijk! :-D Je kan al wat vitaminen en folium beginnen terwijl je nog aan de pil bent toch?
Missbeany, je weet dat je per cyclus ongeveer 25-30% kans hebt om zwanger te worden zelfs als je alles goed doet? Gemiddeld duurt het 4-6 maanden.

Foliumzuur start je het liefst minstens 4 weken voor conceptie mee. Dat kan al tijdens de pil.

Spannend dat je huwelijk zo begint te lopen!


Hier gaat het beter dan een tijdje terug. De aanvraag voor het huis is in gang. Hopelijk volgende week goedkeuring van de hypotheek en dan is het bijna zo ver! Huwelijk nog niet zoveel aan gedaan. Druk met het huis etc. September wordt het hopelijk opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daarom wou ik al eerder beginnen met foliumzuur. Ik weet dat het enige tijd kan duren, maar je weet maar nooit! ;)

En Chris is ervan overtuigd dat hij een kerst cadeau kan schieten :-D :rofl: Al heb ik hem natuurlijk al verteld dat die kans nihil is!

Ik ben natuurlijk verkouden geworden sinds dinsdag......Hopelijk voel ik me goed genoeg om zaterdag te kijken voor een jurk. Heb geen zin om met een verkouden gezicht mijzelf voor het eerst in een trouwjurk te zien!

Diocca, hopelijk krijgen jullie goedkeuring voor het huis! :cheer:
Alweer een beetje beter MissBeany? Is het gelukt om te kijken naar een trouwjurk? Ik wil ook zó graag! Maar het is nog veel te vroeg.... Ook ben ik bang dat ik dé jurk al vind en dan over een jaar iets anders wil. Ook moet ik nog 10kg kwijt voordat ik m'n slag mag slaan. Als tussenoplossing bedacht dat ik op een bruidsbeurs voor het gevoel wel even een jurk mag passen ;-D .


We hebben goedkeuring voor het huis! Hopelijk gaan we volgende week tekenen. Echt heel bizar. Ik geloofde niet meer dat we eerst een koophuis en een huwelijk zouden hebben voordat we aan kinderen begonnen. Het voelde als consessie voor mijn leeftijd, maar nu gaat het tóch lukken. De rammels zijn hierdoor ontzettend wisselend. Het ene moment gebeurt er voor mijn gevoel zoveel dat ik er niet aan moet denken en het andere moment denk ik aan de 5(!) geboorteborden in onze nieuwe straat en klepperen mijn eierstokken mijn buik uit.

Ook lijkt het me zo leuk dat er met een kleintje een nieuwe fase aanbreekt. Met z'n allen in de zomer bij de speeltuin, babyzwemmen, clubjes etc. Ik heb niet zoveel vriendinnen om me heen die in dezelfde fase zitten. Veel zijn 2-3 jaar jonger nog single en zodoende is een huis kopen of trouwen nog helemaal niet aan de orde. Maar goed, wie weet krijgen we veel nieuwe burenvrienden en doen we het allemaal samen.

Mijn cyclus gedraagt zich trouwens keu-rig! Heel fijn. Nu al 3 van 30-29 dagen. Alleen heel erg jammer van de PMS.


Hoe gaat het met de rest hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven