Wachten met zwanger worden 2019

12-11-2018 20:06 199 berichten
GESLOTEN

Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:24
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neweve, dankjewel!

Inderdaad hoe dichterbij het komt, hoe spannender en moeilijker het wordt om te wachten. Ik merk zelf dat het moment van beslissen om ervoor te gaan ook best lastig is, heb het gevoel en het rammelen nu al wel 4 jaar lang kunnen "tegenhouden" doordat er andere dingen waren die man en ik eerst wilden bereiken, en er blijft steeds minder over ☺ maar wanneer precies het moment komt dat we zullen gaan zeggen dat we ervoor willen gaan.. geen idee! Mijn man is daarin ook wat nonchalant net zoals de jouwe, die zegt "nou komt vanzelf wel toch, geen haast", maar ik weet vrij zeker dat ie zo om zou zijn als ik het zo serieus aan zou kaarten.

Oh over een paar maanden gaan jullie dus sowieso starten! Ik snap je overweging, het kan net mooi uitvallen met een goede inwerktijd, je verlenging van je contract en een eventuele zwangerschap, maar het kan ook precies zo uitvallen dat het net verkeerd op elkaar aansluit allemaal. Ik denk dat je uiteindelijk goed meegroeit in dat wat er op je pad komt, ongeacht of je nou zwanger bent of niet. Zou het ook niet alleen maar daar van af laten hangen :)

Eén van mijn overwegingen is (ook) dat ik graag eerst beter wil worden in mijn vak en daarin een stabielere basis wil creëren, zodat de overstap naar minder werken en meer voor ons kindje thuis zijn minder impact heeft. Maaaar ja dat is schijnzekerheid denk ik. Plus er komt bij dat er in mijn omgeving nog weinig vriendinnen zijn met kinderen of die daar überhaupt mee bezig zijn, en het lijkt me juist zo leuk om dat ook samen mee te maken en daar ook met mijn omgeving samen in te groeien. Zo lastig! :(
Alle reacties Link kopieren
Verkleinwoordje, hoe oud ben je? Volgens mij kun je wel eeuwig blijven wachten tot alle factoren perfect zijn.


Ik zou eigenlijk volgende week trouwen en dan daarna beginnen. Nu is de bruiloft uitgesteld tot september dus dan wachten we maar een paar maandjes langer.
I'll be kept away
neweve schreef:
03-05-2020 19:54
Net nieuwe baan gestart, jaarcontract met uitzicht op vast. Dus voelt raar om mogelijk gelijk zwanger te zijn. Aan de andere kant, hoe vaak lukt t binnen een paar maanden.
Manlief lijkt ook nog niet echt nagedacht te hebben over timing. Die ziet het nog steeds als in de nabije toekomst, maar wat die nabije toekomst dan is... (dus een jaar geleden was het over een jaar en nu nog steeds een beetje). Maar ik ben daar ook veel meer de plannen terwijl hij meer is vanaf zien wel.

@pil, ik vraag me ook wel af hoeveel ik ga merken. Heb een drie fasepil dus dat sluit misschien dichter aan bij normaal.
Ah ja, ik snap je overwegingen. Ik houd ook een enorme slag om de arm. Bang dat het minstens 6 maanden gaat duren voordat ik zwanger ben. Ik zou als ik jou was het stap voor stap nemen. Na elke stopweek kun je beslissen niet meer te starten. En als het op is, is het op?
verkleinwoordje schreef:
03-05-2020 23:13
Hoi! Ik schrijf ook graag hier mee :) Ik zit al jaren af en aan te tobben of mijn man en ik er klaar voor zijn om voor een kind te gaan en in de periodes dat het bij mij oplaait kom ik dan uiteindelijk tot de conclusie dat we er best nog wel even mee kunnen wachten. We hebben een ontspannen leven met veel avondjes uit, festivals, mooie reizen... En dat houdt me tegen. Als ik zwanger ben kan dat allemaal niet meer! Of iig een behoorlijke tijd niet meer. En zo komt er iedere keer wel weer iets op de planning te staan waardoor het toch weer op de langere termijn wordt geschoven. Nu begint het kriebelen dus weer en lijkt het me zooo'n leuke verrijking. 😊 Het overwegen is weer begonnen!

Ik zal morgen wat uitgebreider op de rest reageren! Zit op mn tel.
Welkom verkleinwoordje!

Ik vind het leuk dat dit topic weer een beetje begint te lopen. Ik heb er behoefte aan. Als je zwanger bent kan er nog een boel, alleen even niet met alcohol.
verkleinwoordje schreef:
04-05-2020 10:21
neweve Ik snap je overweging om te wachten totdat je wat meer bent ingewerkt bij je nieuwe baan. Als je puur naar de belemmeringen kijkt op dit moment, wanneer zou het dan gevoelsmatig de juiste tijd zijn? Ik zie dat je in december hoopte rond deze tijd te kunnen starten!

Kokoro & TheDoctor Ik kan even niet terugvinden wanneer jullie willen gaan starten. Bijna in ieder geval? Spannend zeg ook met allebei een bruiloft in zicht! Bij mij zelf zorgde de plannen voor de bruiloft ervoor dat de kinderwens wat naar achteren geschoven kon worden, wilde ook absoluut niet zwanger trouwen.
Ik wacht al eeuwen en het plan is september te starten. Dan zijn we, als het goed is, getrouwd. Het afgelopen jaar hebben we andere dingen afgetikt zoals een huis kopen en grote carrierestappen. Maar nu dat gedaan is, komen er andere twijfels; Ben ik er wel klaar voor? Ben ik (mentaal) stabiel genoeg? Willen we niet eerst een rustmoment na alle hectiek van de afgelopen jaren? Een deel van mij schreeuwt JA. Maar een ander deel twijfelt.

Ik ben nu 30 en heb i.p. nog wel even, maar omdat ik groeiremmers gehad heb is het advies niet nodeloos uit te stellen. Dat doen we eigenlijk al wel een tijdje, gezien we zonder verloving mogelijk in 2019 waren begonnen. Qua werk is het nu echt suboptimaal voor mij, maar daar heb ik gek genoeg wel vertrouwen in, ofzo. Corona laat ook zien dat het leven niet maakbaar en planbaar is. En; het KRIEBELT ZO. Al zo lang. En nu is het echt bijna zo ver. Deze laatste 4 maanden voelt als níets ten opzichte van de 6 jaren die ik al echt actief "wacht". Misschien is dat het ook wel. Het is makkelijk om naar iets te verlangen als je het toch niet kunt krijgen. Als het wél haalbaar is, krabbel je jezelf ineens achter de oren of je "het" (en alles wat erbij komt) wel wilt.
verkleinwoordje schreef:
04-05-2020 20:51
Eén van mijn overwegingen is (ook) dat ik graag eerst beter wil worden in mijn vak en daarin een stabielere basis wil creëren, zodat de overstap naar minder werken en meer voor ons kindje thuis zijn minder impact heeft. Maaaar ja dat is schijnzekerheid denk ik. Plus er komt bij dat er in mijn omgeving nog weinig vriendinnen zijn met kinderen of die daar überhaupt mee bezig zijn, en het lijkt me juist zo leuk om dat ook samen mee te maken en daar ook met mijn omgeving samen in te groeien. Zo lastig! :(
De vriendinnen waar ik het meest mee omga zijn ook nog lang niet in deze fase. Doordat hun leven anders liep en bij enkelen door leeftijdsverschil (3-4 jaar is weinig maar toch ook veel op deze leeftijd). Ik merk echter dat ik steeds meer mensen ga spreken die in dezelfde fase zitten. Een mooie combi lijkt me leuk. Plus; Mijn kind heeft straks de liefste tantes die het zich kan wensen. Ik hoop op een kindje dat ik makkelijk meesleep in een drager ;-D .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 28! Helemaal mee eens dat er altijd wel weer factoren zijn die maken dat het niet zo heel erg goed uit komt. De basisfactoren zijn inmiddels allemaal afgetikt dus de enige obstakels zitten voornamelijk in mijn hoofd geloof ik :hyper: Inderdaad zaken als ben ik wel stabiel genoeg, kan ik mijn vrije leven al opgeven, zie ik het te zonnig in, willen we de verantwoordelijkheid al dragen, is het niet beter gewoon nog even te wachten? Wachten kan geen kwaad. (Of, nou ja, biologisch gezien wel.)

Haha wat jij zegt Kokoro lijkt me geweldig, kindje overal mee naartoe dragen :D Ik hoor wisselende verhalen, sommige ouders nemen hun kindje met gemak overal mee naartoe en de omgeving lijkt er ook weinig erg in te hebben, en van anderen krijg ik weer mee dat ze liever regelmatig hun eigen ding daarin blijven doen en een oppas daarvoor regelen. Ik denk dat dat uiteindelijk ook afhangt van het karakter/temperament van het kind... Kan me daar me daar niet zo goed een reële voorstelling van maken.

Wat betreft vriendengroepen: ik zou al blij zijn als 1 vriendin met mij meedoet in de babyhysterie :mrgreen: Heb een klein clubje hechte vriendinnen en verder nooit echt de behoefte gehad om die uit te breiden, maar ik kan me goed voorstellen dat ik daar binnenkort anders tegenaan ga kijken en wel "actief" op zoek ga naar soortgenoten, haha. En ik denk dat die contacten ook meer komen gedurende een zwangerschap (yoga enzo :D).

Spannend, nog 4 maanden wachten! Dat wordt echt aftellen, haha! Ik zie een groepje "starten in het najaar" al wel voor me ;-D Ben ook benieuwd hoe het gaat met de meiden die in de tabel van de openingspost staan.
Alle reacties Link kopieren
Willen we niet eerst een rustmoment na alle hectiek van de afgelopen jaren? Een deel van mij schreeuwt JA. Maar een ander deel twijfelt. 
Dat herken ik ook heel erg. Afgelopen Ik jaar was mega hectisch, moet ik dan nog meer 'gedoe op de hals halen, maar je krijgt er zoveel voor terug.

Over een verlenging van mijn contract maak ik me niet zoveel zorgen. Een collega heeft in haar verlof een vast contract gekregen, dus als ik op mijn plek zit komt dat vast goed. (En anders zien we dan wel weer de zorg en techniek sectoren zoeken gelukkig genoeg mensen ;-) )

Ik heb een groepje forum vriendinnen, die zijn allemaal ouder en met kids (leeftijd 2-12). In mijn dagelijkse leven heb ik nu 1 vriendin die net een baby heeft gekregen. Die heeft me wel flink meer laten rammelen (al zie ik ze door corona even niet live dat scheelt dan weer).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
05-05-2020 18:23
Dat herken ik ook heel erg. Afgelopen Ik jaar was mega hectisch, moet ik dan nog meer 'gedoe op de hals halen, maar je krijgt er zoveel voor terug.

Over een verlenging van mijn contract maak ik me niet zoveel zorgen. Een collega heeft in haar verlof een vast contract gekregen, dus als ik op mijn plek zit komt dat vast goed. (En anders zien we dan wel weer de zorg en techniek sectoren zoeken gelukkig genoeg mensen ;-) )

Ik heb een groepje forum vriendinnen, die zijn allemaal ouder en met kids (leeftijd 2-12). In mijn dagelijkse leven heb ik nu 1 vriendin die net een baby heeft gekregen. Die heeft me wel flink meer laten rammelen (al zie ik ze door corona even niet live dat scheelt dan weer).
Ja precies dat. Moeten we niet gewoon even ademhalen ;-D . Maar goed. Ook wel leuk dat je dan zoveel ervaring om je heen hebt. Genoeg vrouwen om alle vragen bij uit te storten!

Ik heb eigenlijk wel een mooie mix. Een aantal zwanger van of bezig voor de 2e en een aantal nog lang niet toe aan zwanger zijn. Voor alle situaties wat wils :yes: . Die laatste groep heeft het overigens al over hoe ze de kleine gaan verpesten door de allerleukste tante's ooit te zijn :rofl: . Ik geloof ze!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 19:52
14.00% gewijzigd
verkleinwoordje schreef:
05-05-2020 18:22
Ik ben 28! Helemaal mee eens dat er altijd wel weer factoren zijn die maken dat het niet zo heel erg goed uit komt. De basisfactoren zijn inmiddels allemaal afgetikt dus de enige obstakels zitten voornamelijk in mijn hoofd geloof ik :hyper: Inderdaad zaken als ben ik wel stabiel genoeg, kan ik mijn vrije leven al opgeven, zie ik het te zonnig in, willen we de verantwoordelijkheid al dragen, is het niet beter gewoon nog even te wachten? Wachten kan geen kwaad. (Of, nou ja, biologisch gezien wel.)

Ja, lastig. Je hebt nog even, maar anderzijds is het ook nu een mooie leeftijd. Moeilijk, moeilijk ;-D .

Haha wat jij zegt Kokoro lijkt me geweldig, kindje overal mee naartoe dragen :D Ik hoor wisselende verhalen, sommige ouders nemen hun kindje met gemak overal mee naartoe en de omgeving lijkt er ook weinig erg in te hebben, en van anderen krijg ik weer mee dat ze liever regelmatig hun eigen ding daarin blijven doen en een oppas daarvoor regelen. Ik denk dat dat uiteindelijk ook afhangt van het karakter/temperament van het kind... Kan me daar me daar niet zo goed een reële voorstelling van maken.

Ik idd ook niet. Je kunt het natuurlijk ook niet voorspellen he. Mensen met makkelijke baby's zijn snel geneigd om te zeggen "Je hebt ze hoe je ze maakt", terwijl dat volgens mij niet waar is.

Wat betreft vriendengroepen: ik zou al blij zijn als 1 vriendin met mij meedoet in de babyhysterie :mrgreen: Heb een klein clubje hechte vriendinnen en verder nooit echt de behoefte gehad om die uit te breiden, maar ik kan me goed voorstellen dat ik daar binnenkort anders tegenaan ga kijken en wel "actief" op zoek ga naar soortgenoten, haha. En ik denk dat die contacten ook meer komen gedurende een zwangerschap (yoga enzo :D).

Precies, die contacten komen vanzelf. Je kunt zelfs een verloskundige zoeken die consulten doet in clubjes. Dat schijnt erg leuk te zijn, al zou het niks voor mij zijn.

Spannend, nog 4 maanden wachten! Dat wordt echt aftellen, haha! Ik zie een groepje "starten in het najaar" al wel voor me ;-D Ben ook benieuwd hoe het gaat met de meiden die in de tabel van de openingspost staan.
Ja, 4 maanden. Ongelooflijk. Een deel van mij wil nu al hoor.. Ik heb m'n koperspiraal vorige maand laten verwijderen omdat ik er een onregelmatig bloedingspatroon van kreeg en ik graag de boel goed in de gaten wil houden. Ben dus gewoon vruchtbaar nu, als het goed zit. We gebruiken wel heel braaf condooms :proud: . Ik ben trouwens Féline uit de openingspost :) .
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie van plan om je levensstijl te veranderen in de periode dat je je aan het voorbereiden bent op zwanger worden? Daar zit ik over na te denken momenteel! Zo is stoppen met alcohol en beginnen met foliumzuur aan te raden, dat zou ik sowieso doen. Ik denk dat ik ook op zou gaan letten op wat ik allemaal eet, niet veel suiker etc. Ik ben van nature tamelijk sportief dus ik denk dat ik daar gewoon mee door zou gaan. Maar ik zie nog wel gebeuren dat ik helemaal op zou gaan in voedselinname :hyper:

Woow Kokoro lijkt me lastig om dan de condooms netjes te blijven gebruiken! Dat vergt discipline.
Ik zit zelf weer aan de pil sinds 3 maanden. Heb daarvoor 5 jaar ongeveer de koperspiraal gehad maar kreeg steeds meer last van heftige menstruaties dus was daar wel klaar mee. Vond het wel fijn om mijn eigen cyclus zo te leren kennen zeg maar.

neweve jij hebt idd al best wat vrienden met kinderen om je heen. Het kan ook de andere kant op slaan, dat je door het leven van je vriendin met kind er achter komt dat je toch best nog wel eventjes kan wachten met een baby ;-)
Ik stuur je even een PB verkleinwoordje
Alle reacties Link kopieren
ik ben me wel een beetje aan het inlezen op de vitaminen. Qua leefstijl ben ik tevreden met mijn huidige sport/eetpatroon. Dus dat houden we vol. Ik drink al niet veel en als ik drink is het best vaak een alcoholvrij biertje dus denk dat dat wel kan.

Haha idd al best wat vriendinnen met kinderen, maar ook een aardig groepje wat er nog niet aan moet denken. Ik val er soms echt wel een beetje tussenin.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Foliumzuur iig 4 weken vóórdat je zwanger kunt raken beginnen. Ik heb de mammavitamine met visolie gekozen omdat ik niet vaak genoeg vis eet. Ze waren laatst in de 1+1 gratis bij Kruidvat, dus heb het maar meegenomen. Verder heb ik gelet op de hoeveelheid vitamine D, gezien mijn kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga, op foliumzuur na, voorlopig nergens rekening mee houden. Ik ben gewoon gezond en het kan wel jaren duren voordat je zwanger bent. Ik hou van een lekker wijntje en daar ga ik heus mee stoppen als ik zwanger ben maar niet al van tevoren.
Als nou blijkt dat zwanger worden moeilijk is dan kan je altijd nog dingen aanpassen maar ik zie niet in waarom ik dat meteen zou doen.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook zoveel mogelijk mijn huidige eetpatroon aanhouden, het niet alcohol drinken wordt nog het lastigste :-D die 2x per week vette vis kom ik ook niet op denk ik dus zal dan wel wat extra vitaminen uit een potje nemen. Ik ging laatst langs de zwangerschapsschappen bij de drogisterij, ik had bijna een potje gekocht maar toch niet gedaan uiteindelijk. Was wel ironisch geweest, had net een nieuwe lading anticonceptie opgehaald bij de apotheek.

Heb het er gisteren weer eens over gehad met m'n man, hoe hij er nu tegenaan keek, en we hebben besloten te wachten tot najaar/winter volgend jaar, 2021 dus. Duurt nog wel even. Moet nog zien hoe makkelijk dat vol te houden is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kom uit net een topic waarin ik jullie om advies heb gevraagd over wachten of niet. En we hebben besloten te wachten, dus ik wil graag meeschrijven.

Even in het kort; we hebben een te gek dochtertje die in september 2 wordt. En het begint te kriebelen. Dan de grotr maar: ik start in november een opleiding, die ik in juni 2021 afrond. Het is een verplichte opleiding voor mijn werk. Het kost mijn werkgever bijna 10k en het voelt niet goed om uit te stellen. Dus wachten maar.

Ik hoop tijdens de opleiding zwanger te worden en wil in september/ oktober stoppen met de pil. Dan een paar maanden ontpillen en dan in november/december ervoor gaan. Zo spannend en ik heb er nu al zin in. Ben anderzijds ook wel blij met de beslissing om te wachten. Straks hopelijk opleiding afgerond, zwanger en mijn dochter ook weer wat zelfstandiger.

Ik kan er nu al naar uitzien zon kleintje. Wij vonden het eerste jaar ook niet bijzonder zwaar, al zal dat met een tweede wel anders kunnen zijn.

Dus bedankt kokoro voor je tip om dit forum te volgen en je advies!

Ik zeg; nog lekker genieten van de zomer met.af en toe een drankje en dan in het najaar weer een klein mensje proberen te maken!:-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Girlboss01! Verstandige keuze! Ik had hetzelfde gedaan, lijkt me dat het veel rust biedt de komende tijd.

Hoe ga jij de "ontpilfase" in? Gaan jullie dan bewust condooms gebruiken bijvoorbeeld?
TheDoctor schreef:
07-05-2020 10:35
Ik ga, op foliumzuur na, voorlopig nergens rekening mee houden. Ik ben gewoon gezond en het kan wel jaren duren voordat je zwanger bent. Ik hou van een lekker wijntje en daar ga ik heus mee stoppen als ik zwanger ben maar niet al van tevoren.
Als nou blijkt dat zwanger worden moeilijk is dan kan je altijd nog dingen aanpassen maar ik zie niet in waarom ik dat meteen zou doen.
Je weet idd nooit hoe lang het duurt. Ik ga niet volledig stoppen met alcohol, maar zorg wel dat ik na mijn eisprong niet meer ga drinken.
verkleinwoordje schreef:
07-05-2020 22:25
Heb het er gisteren weer eens over gehad met m'n man, hoe hij er nu tegenaan keek, en we hebben besloten te wachten tot najaar/winter volgend jaar, 2021 dus. Duurt nog wel even. Moet nog zien hoe makkelijk dat vol te houden is.
Het zal met vlagen zijn. Soms duurt het zó lang en soms is het wel prima. Ik wacht al vanaf 2012. En écht serieus vanaf 2016. Dat het nu nog maar 4 maanden duurt tot we starten is echt een heel wonderlijk gevoel.
Girlboss01 schreef:
09-05-2020 13:05
Hallo allemaal,

Ik kom uit net een topic waarin ik jullie om advies heb gevraagd over wachten of niet. En we hebben besloten te wachten, dus ik wil graag meeschrijven.
Welkom Girlboss! Leuk dat je komt meeschrijven! Helaas is het topic een tijd minder actief geweest, maar met wat nieuwe aanwas gaat het vast weer lopen.

Zou het anders een idee zijn om een nieuw topic te openen met 2020 in de titel? Men is vaak wat minder terughoudend om mee te schrijven als er geen eindeloze pagina's terug te lezen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic is een goed idee, wellicht met tabel? Ik ben daar alleen niet zo handig, ik weet niet of 1 van jullie dat ziet zitten.

Wat bijzonder kokoro dat je na zo lang wachten al bijna gaat starten. Vind dat echt knap en schaam me een beetje dat ik een half jaartje al moeilijk vind.

De overbruggingsperiode gaan wij denk ik condooms gebruiken. Nog niet heel veel zin in, maar ik ga wel voor zekerheid dan. Eerst de opleiding in de pocket!
Ik zal even een nieuwe maken, ik had deze toentertijd ook aangemaakt :) . --> Done, zie link hieronder en in de OP. Hoop dat er nu weer wat leven in de brouwerij komt :)


Joh, leed valt niet te vergelijken he :proud: ! Je kunt m.b.v. de inloggegevens uit de OP jezelf in de tabel zetten. Het wijst zichzelf wel. Ik heb mezelf als voorbeeld erin staan.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:27
62.19% gewijzigd
Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven