Computergedrag vriend

01-06-2019 08:14 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben het computergebruik van mijn vriend (dwz gamen achter de computer) echt spuugzat.

Smiddags als hij thuis komt van zijn werk: achter de pc. Savonds na het eten: achter de pc. Soms brengt hij onze dochter van 4 naar bed en als dat gedaan is, jullie raden het al: gametijd.
In het weekend slapen we om en om uit, en als hij uitslaapt en hij komt beneden, het eerste wat hij doet is de pc aanzetten en erachter zitten.

Gisteren had ik de hele dag gewerkt en toen ik thuis kwam, zat hij achter de pc en ik kon direct verder met mijn dochter aandacht te geven. En dit gebeurt zo vaak. Natuurlijk vind ik dat niet erg, maar ik heb het idee (vooral wb onze dochter) dat ik een hoop alleen doe. In het weekend ook, hele dagen achter de pc en ik ga 9 van de 10 wat met dochter doen. Als het aan hem ligt kijkt ze uren tv, filmpjes op YouTube... en dat wil ik gewoon niet. Dus dan ga ik maar weer wat ondernemen. Nogmaals, ik vind dit niet erg. Maar het idee dat meneer dan weer heel de tijd dat wij weg zijn weer heel de tijd achter de pc zit maakt me pisnijdig.

Hij gaat weleens wat doen met onze dochter hoor, maar dat is vaak omdat ik dat zeg... Ik zou haar zo vaak een vader geven die leuk en actief met haar bezig is, maar helaas kan ik dit niet zeggen...

Natuurlijk heb ik meermaals aangegeven dat ik dit niet leuk vind, maar het mond altijd uit in onbegrip van beide kanten. Ik hou dus tegenwoordig mijn mond, slik het in totdat het bij me barst. Ik heb het inmiddels opgegeven dat dit ooit nog gaat veranderen. Het is accepteren of weggaan....
ontbijtkoekje schreef:
01-06-2019 18:23
Wat doen jullie vriend/ man de hele dag als hij vrij is?
Die van mij houdt ook wel van gamen, maar zorg voor de kinderen en het huishouden leidt daar niet onder.

Verder sport hij en soms moet er toch nog iets voor werk gebeuren. En we doen ook vrij regelmatig samen iets leuks. Zowel samen met de kinderen als met zijn tweeën.
Ik moet wel zeggen dat het ook 2 kanten heeft.

Vanwege mijn werk moet mijn vriend ons kind vaak naar school brengen. Hij zorgt elke dag dat ze schone kleren aanheeft, geborsteld haar in een staart, maakt vaak een leuke lunchtrommel voor op school, zorgt voor haar lievelingsfruit voorbij de pauze,.. Hij vindt ook dat als ze wat heeft dat de dokter gebeld moet worden, terwijl ik daar weer wat makkelijker in ben.

Of hij komt opeens met een Jip en Janneke boek met voorleesverhaaltjes voor het slapengaan. Of een ander iets wat ze leuk vindt. Ik denk wel dat hij zijn best probeert te doen op zijn manier.

Hij kan dus wel zorgzaam zijn, alleen als de pc aanstaat lijkt dat allemaal voor een groot deel te vervallen..
Laat maar
anoniem_201275 wijzigde dit bericht op 02-06-2019 06:57
98.77% gewijzigd
Is het nou wel een probleem?
Of niet een probleem?
Of wel een probleem?
Of niet een probleem?
ontbijtkoekje schreef:
De mijne lokt kinderen in een park en soms maakt hij zelf jam.

Wat heb jij daaraan?
ontbijtkoekje schreef:
01-06-2019 18:38

Vanwege mijn werk moet mijn vriend ons kind vaak naar school brengen. Hij zorgt elke dag dat ze schone kleren aanheeft, geborsteld haar in een staart, maakt vaak een leuke lunchtrommel voor op school, zorgt voor haar lievelingsfruit voorbij de pauze,.. Hij vindt ook dat als ze wat heeft dat de dokter gebeld moet worden, terwijl ik daar weer wat makkelijker in ben.

Of hij komt opeens met een Jip en Janneke boek met voorleesverhaaltjes voor het slapengaan. Of een ander iets wat ze leuk vindt. Ik denk wel dat hij zijn best probeert te doen op zijn manier.

Hij kan dus wel zorgzaam zijn, alleen als de pc aanstaat lijkt dat allemaal voor een groot deel te vervallen..

Dan kan je vast afspraken maken over wanneer wel en niet? En daar dan ook niet van afwijken en in mee gaan als hij voor 1x toch wel ... enz. Nee, lekker gamen als kind op bed ligt.

En als je gaat zwemmen, samen gaan. Dat soort dingen.

Als je kan afspreken dat dat ding pas aangaat als kind echt in bed ligt is het probleem mbt kind toch opgelost? Ik zou ook een avond resereveren voor jullie samen zonder PC.
Murrmurr schreef:
01-06-2019 19:39
De mijne lokt kinderen in een park en soms maakt hij zelf jam.

Wat heb jij daaraan?
:HA:
ontbijtkoekje schreef:
Huishouden, iets met de kinderen doen, koken, boodschappen, de tuin...
Murrmurr schreef:
01-06-2019 11:57
Ja of bewerk z'n gezicht met een strijkijzer
Doeslief ... :lol:

en voor to, waarom was het een goed idee om met hem een kind te maken?
Ok hij is dus game verslaafd.
Ik vind dit niet normaal. Lekker ook voor je dochter, een man die geen aandacht voor haar heeft. En nooit wat met zijn 3-en wil doen.
Functioneert hij nog wel op zijn werk?
Ik zou hem naar een verslavingskliniek sturen. Er zijn behandelingen voor game verslaving.
pokkewijf schreef:
01-06-2019 22:34
Doeslief ... :lol:

en voor to, waarom was het een goed idee om met hem een kind te maken?
Nee, da’s lief zeker, zo’n vraag.

Waarschijnlijk dacht TO dat hij minder zou gamen, zoals ze zelf ongetwijfeld minder tijd heeft voor dingen die ze voor kind deed. Alleen blijkt nu dat vriend helemaal niet is gaan minderen met gamen.

Je kunt niet altijd vooraf inschatten hoe iemand als ouder zal zijn. Of hoe je dingen zelf ervaart.
Met de komst van kinderen ben ik helemaal gekapt met gamen.

En onze kinderen kijken maximaal een uur TV, iPad of iPhone. Hebben ook zelf geen TV, smartphone of tablet. Apparaten zijn zelfs bij langdurig gebruik schadelijk voor de ogen.

Kwestie van visie en prioriteit.
ontbijtkoekje schreef:
01-06-2019 18:38

Dat zijn toch allemaal normale zorgtaken die jij noemt. Het zou eruit zien als hij dat niet zou doen. Gewoon betere afspraken maken dat hij alleen gaat gamen als ze op bed ligt.
De Wereldgezondheidsorganisatie heeft gameverslaving officieel erkend als een mentale ziekte. In de lijst wordt gameverslaving beschreven als “een patroon van terugkerend gaminggedrag dat zo intensief wordt dat het prioriteit krijgt tegenover andere belangrijke zaken uit ons dagelijkse leven”.
Je man is ziek, TO. Mochten de tips bij dit topic op termijn niks helpen, overweeg dan professionele hulp voordat je er definitief de brui aan geeft.
Wie zegt dat deze man (jongen) een gameverslaving heeft? Misschien is hij wel gewoon lui en ongeïnteresseerd, of vindt hij het gezinsleven moeilijk en gebruikt hij games om te vluchten.
RikM schreef:
02-06-2019 09:58
Wie zegt dat deze man (jongen) een gameverslaving heeft? Misschien is hij wel gewoon lui en ongeïnteresseerd, of vindt hij het gezinsleven moeilijk en gebruikt hij games om te vluchten.
Nu het een officiële ziekte is, is er vast wel een dokter die kan diagnosticeren of de man van TO ziek is. Of gewoon een luie lul.
:idee:
RikM schreef:
Wat het antwoord op Jolly’s eerdere vraag weer van belang maakt...
Bombus-Sylvarum schreef:
02-06-2019 06:20
Met de komst van kinderen ben ik helemaal gekapt met gamen.

En onze kinderen kijken maximaal een uur TV, iPad of iPhone. Hebben ook zelf geen TV, smartphone of tablet. Apparaten zijn zelfs bij langdurig gebruik schadelijk voor de ogen.

Kwestie van visie en prioriteit.
Ik zocht een medaille bij de smileys maar kon hem helaas niet vinden.
Ik denk dat ik mijn vriend zou vragen wat er mis is met de echte wereld, met allemaal echte levende personages die van hem houden en die hem alles willen geven t.o.v. een schijnwereld? En als hij weet dat hij zich verliest in het spel waarom hij dan altijd begint op een tijdstip waarop er binnen het gezin veel gebeurd? Of dit spel het waard is om alles te verliezen, of hij lieven dag in dag uit wil gamen zonder dat hij onderbroken wordt omdat het gezin wel doorleeft in de echte wereld. Of hij door heeft hoe het voor jullie voelt dat jullie hem altijd "storen" en dat hij geen initiatief neemt om het gezin en de relatie draaiende te houden zodat jij ook van hem blijft houden?

Maak geen ruzie, blijf zelf heel rustig maar vraag aan hem wat híj wil en als hij kiest voor zijn gezin dat hij nu echt een keer kiest voor the long run en niet voor een paar weken.

Mocht dit weer ontaarden in ontkenning, ruzie achtig gedrag enz, dan zou ik het risico nemen om een maand te vertrekken. Laat hem maar eens een maand in zijn eentje zitten met zijn spelcomputer.

Hij zal het kinderachtig vinden, belachelijk enz. maar gewoon doorzetten want anders weet je zeker dat je hem kwijt bent. Hij zal niet de eerste zijn die even wakker geschud moet worden, hij denkt namelijk nu dat je het toch niet meent en neemt je niet serieus en zonder consequenties hebben als je gesprekken geen zin. Tis net als met kinderen, soms moet je het gewoon even voelen.
-Red- schreef:
02-06-2019 10:15
Ik zocht een medaille bij de smileys maar kon hem helaas niet vinden.
🥇🏆
-Red- schreef:
02-06-2019 10:13
Wat het antwoord op Jolly’s eerdere vraag weer van belang maakt...

Ja, dat was helemaal geen slechte vraag. Misschien geen leuke vraag, maar wel een belangrijke.
RikM schreef:
Mensen gebruiken ook alcohol om problemen te ontvluchten. Dat maakt je niet minder verslaafd.

https://www.vincere-ggz.nl/landing-game ... gKFqPD_BwE
elske1975 schreef:
01-06-2019 16:41
Je vriend is gameverslaafd/computerverslaafd en hij verwaarloost jullie dochter. Hij heeft geen oog/interesse voor haar behoeften. Zij heeft recht op tijd en 100% aandacht. Die gewelddadige spellen zijn bovendien schadelijk voor haar. Het is typisch voor een verslaafde (of het nu aan drugs, drank, pillen of gamen is) om de behoeften en veiligheid van een kind te negeren en zich over te geven aan zijn verslaving. Jij bent de niet-verslaafde ouder en moet voor je kind en jezelf kiezen. Hij zal het niet doen.
Precies. Want wie zou er voor jullie kind en huishouden zorgen als jij ook net zoveel zou gamen als hij?
Mutsviv schreef:
02-06-2019 10:26
🥇🏆
:thumbsup:
appelientjex schreef:
02-06-2019 11:03
Mensen gebruiken ook alcohol om problemen te ontvluchten. Dat maakt je niet minder verslaafd.
In dit geval hoeft het (nog) geen verslaving te zijn, maar kan het ook zijn dat hij geen zin heeft in het zorgen en de verplichtingen rondom kind en dus iets gaat doen wat hij leuk vindt. Wat ook kan, omdat TO wel oppakt wat hij laat vallen. Dus het werkt. Waarom zou hij dan niet gamen? Hoef je niet eens verslaafd voor te zijn. Egoïstisch en gemakzuchtig is genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven