Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
:cheer: :cheer: :cheer:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat goed meredith!! Superfijn, al 5 kilo!!

Hier gaat het ook lekker. 67,5 kg
En ik merk dat ik zelfs een beetje verslaafd aan de sportschool begin te raken. Gisteren, vlak voor vertrek naar ons vakantieadres ben ik nog snel even een sportlesje gaan volgen.... ik moest en zou het doen van mezelf.
Zo grappig, want een jaar geleden was ik er echt met geen stok naar toe te slaan.
Ben even te moe om te reageren...
Is dus geen desinteresse dat ik weinig schrijf. Ben sinds het weekend steeds enorm moe, ga dus nu alvast naar bed...
Slaap lekker, Rodetandenborstel! En de rest natuurlijk ook.
:zzz:
Hier even pauze, van zowel het forum als van het dieet. Ik voel me hartstikke beroerd dus op het moment ben ik vooral erg "zieligjes". Heb de puf niet om gezonde maaltijden te maken, dus ik beland met hapklare (niet al te gezonde) maaltijden op de bank onder een dekentje. Ontzettend veel keelpijn, dus ook veel ijsjes. Gelukkig is dochter bij haar vader, dus ik kan ook even op pas op de plaats maken. Maar het zal mijn gewicht vast geen goed doen :roll:
Betekent ook dat mijn dagje met vriendin morgen niet door gaat :"-( . Ik ben echt niet in staat om een dag te shoppen. Baal ik van, want zo vaak zien we elkaar niet, maar ik ben er echt niet toe in staat. Eerst maar eens opknappen en koortsvrij worden. Ik heb me niet gewogen, ga ik ook niet doen nu heb ik besloten. Wel heb ik een nieuw doel, namelijk op 1 juli 79,9 kilo. Ik weet niet wat mijn gewicht nu is, maar ik denk dat dit wel haalbaar moet zijn. Ik was al aardig in de buurt en zal ook echt geen 5 kilo zijn aangekomen nu, dus ik wil me wel blijven richten op vooruitgang.

@Meredith, wat een verhaal! Lees het nu pas. Wat een positiviteit straalt er af van je bericht. Vertrouwen in jezelf. Het klinkt alsof je goed voor jezelf zorgt nu, op alle vlakken :rose:

@Snoes, wat fijn dat de fiets zo bevalt! Een geslaagd verjaardagscadeau geweest dus.

En @snouth, wat leuk, je enthousiasme voor het sporten. En geniet van je vakantie natuurlijk :-D
Afbeelding
Pfff, ik mag gaar zijn, denk ik. Bijna 70 kilometer gefietst en nu een lichtelijk vermoeide...kont.

Begonnen met (zware)
tegenwind, mijn accu-capaciteit flikkerde direct van 104 naar 67. Op de terugweg wind van opzij, en thuisgekomen met nog een capaciteit voor 55 kilometer. Stom systeem, ik kan beter gewoon op de streepjes letten.

Vanmorgen happy op de weegschaal, 89!
Zooo, ik ben ook weer terug. De week was toch wat te druk merkte ik, maar alles is onder controle gelukkig. Alle spullen zijn ingepakt, kleren voor de bruiloft hangen klaar en alles rondom de reis is nu echt geregeld. Nu een weekje bijkomen en relaxen.

Begin straks met een rondje hardlopen en begin vandaag met een buikspierchallenge. Het is makkelijk vol te houden op vakantie en drie weken niets doen gaat me toch echt te ver.

@snoesje: wat een eind heb je gefietst zeg! En streepjes werkt beter volgens mij:) Als apparaten zelf gaan 'nadenken', raken ze nogal eens de kluts kwijt. :-D En netjes die 89!

@nickson: beterschap! En wat balen dat je dagje uit niet doorgaat. :hug: En richten op de vooruitgang is goed, beter dan je druk maken om iets wat niet goed is gegaan.

@snouth: leuk he dat enthousiasme over sporten. Herken het ook wel een beetje, hier wordt het ook echt een gewoonte en ik heb op momenten ook echt zin om wat te doen.

@rodetandenborstel: weer wat minder moe? De activity tracker bevalt tot nu toe goed. Hij rekent iets minder stappen dan mijn iphone, maar dat betekent dus dat ik extra moet lopen (of de iphone rekent niet goed, kan ook) dus dat is niet erg.

@jemmer: balen dat het even zo is gegaan, maar nu weer oppakken. Je kunt je er wel druk om gaan maken, maar je kan het ook niet meer oplossen. Misschien is het wel handig om te kijken waarom je iets eet? Ik bleek uitgewoonte best veel te eten, en door er op te letten en het af te bouwen zijn heel veel eetmomenten weg of veranderd.
Seriously?
Jemig Snoes, wat een eind! Hoe lang doe je daar dan over? Dat is ongeveer mijn woonwerkafstand enkele reis en als ik denk dat ik dat moet fietsen :-o
En keurig, die 89 kilo. Uit de 90 dus :cheer2:

Ga je nu op reis Meredith? Wanneer vertrek je?

Ik knap op gelukkig. Alhoewel ik zeker nog niet fit ben. Baal van dat dagje shoppen maar we hebben het verzet.
Ik moest alleen echt héél nodig nieuwe bh's en onderbroeken hebben, dus ben net even hier in het winkelcentrum geweest. Geen idee van mijn bh-maat nu natuurlijk, dus dan maar hulp vragen aan een medewerker (had ik dus liever met mijn vriendin gedaan, maar goed). Ik met allemaal verschillende maten die paskamer in, zegt die mevrouw "je hebt helemaal de verkeerde maten gepakt, laat mij maar even zoeken". Uhhh oké :-D Maar heb wel twee nieuwe bh's nu, kost wat tijd en paswerk, maar ze zitten heerlijk. Ben goed geholpen ook, heel fijn. Ik ben dus geslaagd. Rest van de kleding komt later wel. Nu wat rommelen in huis en dan op de plaats rust.

Vanmorgen toch op de weegschaal gestaan. Niet struisvogelen, maar met de billen bloot. En het viel reuze mee gelukkig.

Nicksen:
Huidig gewicht 81,0
Afgevallen 3,7
Doel 79,9 op 1 juli

Ik verwen mezelf vanavond met een Italiaanse bol, met carpaccio en rucola. Heb even geen zin nog om te koken voor mezelf, maar wil wel een lekker maaltje vanavond. Genieten dus :-D
nicksen80 wijzigde dit bericht op 02-06-2019 09:04
Reden: Gewicht gewijzigd
0.14% gewijzigd
Vanmorgen op de weegschaal...en tóch 81 kilo nu :yes: Heb het nog even aangepast in het rijtje hierboven. Doel behaald, niet op 1 maar op 2 juni, maar ach, ik ben er blij mee in elk geval. Op deze manier gaat het langzaam maar gestaag. Helemaal prima dus.

Verder een rotnacht gehad. Slecht geslapen en voel me niet lekker nu. Misschien toch teveel gedaan gisteren. Ik ben echt zo verkouden. Jakkes. Vandaag alleen een boodschap halen en verder doe ik helemaal niks. Moet morgen wel weer fit zijn voor het werk, dus kalm aan nu.
Yes, nog steeds 89 kilo!
Dat is dus -7 kilo.

Beterschap, Nicksen80. Kan het geen hooikoorts zijn? Nadat ik de linkjes had gelezen over gewichtstoename door hooikoortsmedicatie heb ik geprobeerd af te bouwen naar één keer per drie/vier dagen. Vanochtend heb ik wel weer een tablet genomen.
Goedemorgen! Ik ben ook even een paar dagen niet online geweest, gewoon, omdat ik in de ultieme relaxmodus zat. Heerlijk om even een paar dagen vrij te zijn geweest en wat aan te rommelen thuis. Uiteraard wel gezond gegeten en m'n beweeg- en fitchannelmomentjes gehad.

Huidig; 88,9
Afgevallen: 7,6

Kilootje minder dan vorige week, ik ben tevreden. :)

Over hooikoorts gesproken, ik heb al jarenlang hooikoorts. Echt van het niveau giga niesbuien, verstopte neuzen die tegelijkertijd lopen, hoofd dat daardoor voelt alsof het gevuld is met watten, weinig energie, etc. etc. Alleen geen jeukende ogen, want brildraagster. Maar dit jaar.... haast geen klachten O_O *even afkloppen* Paar keer niezen, af en toe m'n neus even ophalen of flink snuiten en dat was het dan. Als de maand juni ook zo verloopt, ben ik heel blij :mrgreen:
Mooie resultaten Snoes en Cindy!

Hooikoorts, tja. Járen terug allergietest gedaan bij de huisarts en daar kwam niks uit. Maar je kunt het alsnog ontwikkelen natuurlijk.
Ik houd het toch even op een verkoudheid nu, aangezien mijn dochter begin van de week ook al niet lekker was. Ik ga zo boodschappen doen, fruit inslaan en een pan kippensoep maken straks en verder houd ik me koest vandaag (en verder moet ik niet zeuren want het is maar een verkoudheid ;-) )
Goedemorgen!

Wat een goede resultaten allemaal tot nu toe! We gaan (qua gewicht) goed met z'n allen!

@snouth: Wat heerlijk dat je zoveel plezier beleeft aan het sporten! Fijne vakantie!

@snoesje: 70km gefietst?? Dat is echt enorm!! Wow! Ben onder de indruk.

@ meredith: Kun je wat meer vertellen over de buikspierchallange? Ik wil ook weer buikspieroefwningwn gaan doen, maar het blijft er steeds bij. Misschien dat een concreet voorbeeld me in beweging krijgt.
Fijne vakantie!

@nicksen: Wat goed dat je de 81kg toch gehaald hebt!!
En beterschap! Vandaag maar een rustig dagje zodat je even bij kunt komen.

@cindy: Lekker is dat hè! Even een paar dagen niets moeten en even lekker tijd voor jezelf. Fijn ook dat je haast geen last van hooikoorts hebt dit jaar!

Vanmorgen vergeten op de weegschaal te gaan staan, maar het gaat volgens mij prima qua gewicht, dus dat zal morgen wel goed komen als ik me weeg. Wel heb ik ivm verjaardag voor vanmiddag een gebakje op de planning staan. Maar dat is een weloverwogen keuze, dus daar ga ik lekker van genieten :)
mijn nieuw streefgewicht 71kg. Tussendoel 1 juli 81 kg

Ben nog steeds moe, maar lag gisteravond ook laat in bed, dus dat was niet zo handig van mezelf. Vanavond maar niet te laat naar bed en morgen nog een dagje vrij, dus dan even rustig aan doen. Komt dan vast wel weer goed.
Wow wat is iedereen lekker bezig zeg, echt veel bewondering voor!

Bij mij gaat het behoorlijk slecht. -0 kilo dus.
Vandaag een vreetdag, het is niet anders.
Ik denk dat die 70 kilometer van laatst iets te gek was, want toen ik vandaag iets van 30 kilometer ging fietsen, voelde ik mijn kont en mijn kuiten. Vanavond na het douchen met arnica smeren, denk ik.

Geniet van je gebakje, Rodetandenborstel!
Oh jee... vandaag moest ik voor het eerst maat 40 broek kopen. Ik ben eigenlijk nooit op dieet geweest, en bleef moeiteloos slank. Maar mijn zittende beroep en leeftijd beginnen zich te wreken. Mijn buik en bips worden steeds dikker... en het voelt ook niet lekker. Ik heb nog geen weegschaal. Ik wil weer in 36 -38 passen. Toen me dat paste woog ik 54 kilo. Ik schat nu 60. Zodra ik een weegschaal heb meld ik het wel. Er is toch nog geen plek op de tabel. Dat geeft ook niet. Ik wil graag meedoen!
Welkom, Laduchesse!
@Snoesje, rot dat je het zo voelde zeg. Maar wat knap dat je steeds zo veel fietst, lekker bezig hoor!

@Laduchesse, welkom!

Oja en ik ga wel mijn tussendoel proberen te behalen deze weken. Deadline is ingeleverd vandaag, tentamens zijn voorbij dus geen excuses meer.
Vanmorgen op de weegschaal gestaan en in ben afgelopen 2 weken ben ik 1,5 kilo afgevallen. Erg blij mee, vooral omdat ik het vorige weekend de hele tijd buiten de deur heb gegeten. Nu weet ik dus dat dat voor een keer prima kan.
gewicht nu 82,5 kg, totaal afgevallen 8,5kg

@Jemmer: Op wilke manier gaat het slecht? Snoepen/alcohol/sporten/alles?
Heb je een goed gevoel over je tentamens?

@snoesje: ik heb enorm genoten van mijn gebakje :)
Hoe gaat het nu met je kuiten?

Welkom laduchesse!
@Jemmer, wat jammer dat het even niet lukt. Maar dan is alsnog een resultaat van 0 niet écht slecht toch! Je komt in elk geval niet aan! Kunnen we je helpen?

@laduchesse: ook van mij een welkom. Ik denk dat je redelijk snel in de tabel erbij kan, want er zijn behoorlijk wat deelnemers die niets meer doorgeven zag ik. Denk dat Meredith die er binnenkort uit haalt, dan is er wel weer plek.
En ik zou willen dat ik in een maat 40 pas :-$ Dat is wel een beetje mijn stiekeme streven, alhoewel ik dat als tiener voor het laatst had :whistle: Leuk wel, we zijn allemaal weer anders en toch is het een levendige boel op dit topic. Of misschien juist daaróm? Gezellig dat je mee komt typen!

Keurig gewichtsverlies @rodetandenborstel! En inderdaad, af en toe zondigen past prima in een verantwoord eetpatroon. Nu kilo's per week afvallen, betekent toch heel vaak dat die er weer rap aan zitten. Lekker zo doorgaan dus!

Ik heb ook weer een beetje een ritme gevonden inmiddels. Mijn verkoudheid heeft de boel even op een laag pitje gezet, maar ik val alsnog af. Ik knap een beetje op, dus het lukt nu ook beter om gezonde maaltijden te maken. Had gewoon echt geen trek in gekookte groenten enzo :-D
En de weegschaal zei vanmorgen....80,5! Ik kon hem wel knuffelen. Het zou zo maar kunnen dat ik dan een vreugdedansje start onder het uitroepen van de tekst "die zien we nooit meer...terug!". Ik heb mijn tussendoel staan op 79,9 op 1 juli, dat is nog "maar" 6 ons. Dat moet wel lukken denk ik zo...en eerder ook neem ik aan!
Zo heb de tabel even opgeschoond en de mensen die al langer niet meer meeschrijven verwijderd. Mochten mensen toch weer mee willen schrijven dat kan uiteraard.

Nou het feestweekend zit er bijna op. Vanavond nog een avond met vrienden en dan is het weer even tijd voor het normale leven. Het was een weekend met veel biertjes en wijntjes, maar ook veel danspasjes en op het feestterrein zetten we elke avond veel stappen heb ik gemerkt. Heb wel redelijk goed gegeten de afgelopen week en veel bewogen en het levert resultaat op want ik ben volgens mij zelfs wat afgevallen. Kan het niet goed zien op deze weegschaal, gezien ik hier ruim een kilo lichter ben dan op mijn eigen, dus ik noteer het even niet, maar kan het wel een beetje in de gaten houden. Heb voor de tabel maar even mijn gewicht van donderdag aangehouden, al denk ik dat het zelfs iets lager is.

Heb het afgelopen weekend veel complimenten gekregen dat ik er goed uitzag en ik moet zeggen voel me ook goed. Mijn nieuwe jurkjes uit april zijn allemaal echt te groot en zien eruit als een soort hobbezak en had gisteren weer een oud jurkje aan dat echt mooi stond. En toen ik vanmorgen in de spiegel keek viel mij op dat mijn vetrol niet meer hangt zeg maar.. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar hij zit er wel, maar hangt niet meer naar beneden:) Verder doe ik vandaag rustig aan, want heb toch wat last van mijn voeten van al het lopen merk ik.

@nickson: Wat goed dat je je doel toch hebt behaald! En nieuwe beha's zijn hier ook nodig, ze worden echt te groot. Heb er nu een paar van mijn moeder geleend. Zij kan ze toch na haar borstoperatie niet meer aan. Ik ga op vakantie en vertrek vrijdag. Zit nu een week bij mijn ouders ivm ons zomerfeest afgelopen weekend en ik vertrek vanaf een stad hier in de buurt. Heb zaterdag eerst een bruiloft in het buitenland en vanaf daar vlieg ik door naar het vakantieadres.

@snoes Ik ben laatst bij de huisarts geweest ivm de medicijnen en heb nu andere die niet als eigenschap hebben om dikker te worden. Misschien een idee? Ik moet mijn medicijnen sowieso dagelijks slikken ivm allergieën en zonder is geen optie helaas. Toch lijkt dit wel te helpen gezien ik af blijf vallen. En 70 kilometer is natuurlijk ook niet niets he. Ik had zaterdag na het hardlopen ook enorme honger, eigenlijk ervoor al. Uiteindelijk met gezonde dingen opgelost, maar ik at wel flink door.

@cindieY klinkt wel lekker die relaxmodus. Oh en ik heb zelfs met mijn enorme bril nog jeukende ogen hoor.. Ik loop de hele zomer ook met een enorme zonnebril op. En aan het eind van de zomer ben ik net een panda.. ;-D

@rodetandenborstel ik gebruik een app voor de challenge. Vind dit schema mooi omdat hij na elke drie dagen een rustdag heeft gepland en volgens mij is dat wel belangrijk. Veel van die schema's hebben amper rustdagen, dat kan niet goed zijn voor je spieren. Die ik volg heeft deze logo's.
Afbeelding
Ik doe het overigens meer omdat ik de komende periode niet kan trainen en wel wat wil blijven doen en iets doen wat tijdens mijn vakantie ook makkelijk is. Ik verwacht niet enorme resultaten ofzo, maar meer voor mijn eigen gevoel. En wat fijn dat je dus toch blijft afvallen.

@jemmer: weet je ook waarom het niet goed gaat? Misschien kunnen we meedenken en je even op weg helpen.

@laduchesse: welkom. Je kunt weer in de tabel als je het wilt hoor!
Seriously?
@nickson: alsof je mijn gedachten over de tabel kon lezen:D
Seriously?
@Nicksen, @Rodetandenborstel & @Meredith, ik vind het zo lief om te lezen dat jullie allemaal naar me vragen en mee willen denken. Heel eerlijk gezegd, shit ik schaam me zo ontzettend om dit te moeten zeggen, gaat het nergens in goed momenteel. Gewoon eetbuien gehad, maar ook alcohol erbij gedronken en niet gesport. Het klinkt een beetje gek, maar op de dagen dat ik me het meest rot voel over mezelf (zoals heel veel moeite hebben met kleding aantrekken s'ochtends omdat het allemaal lelijk voelt), eet ik het slechtst. Ik heb geen idee waarom. De vermoeidheid helpt ook niet mee, maar dat heb ik al jaren en gaat vanzelf beter als ik me fitter voel denk ik dus vind ik ook niet echt een excuus.

Ik heb besloten dat ik morgen weer ga sporten, meteen in de ochtend. Ik hoop dat het eten dan ook beter zal gaan. Ik denk dat ik een ei kook als ontbijt (op een broodje). Ik hoop zo zo zo zo dat het vanaf nu allemaal weer beter gaat. Ik weet dat het allemaal helemaal niks helpt, maar voel me er afschuwelijk over. Elke keer als ik in de spiegel kijk word ik ongelukkiger.

@Meredith, ik vind het zo'n inspiratie om te lezen dat je afvalt terwijl je ook gewoon kunt genieten. Echt zo mooi om te zien. En wat fijn he, om te horen dat je er goed uitziet. Geeft toch altijd een extra opsteker weer.

@Nicksen, wat knap dat je ondanks dat je je zo naar hebt gevoelt toch afvalt. Ook echt goed dat je nu weer probeert de gezonde maaltijden op te pakken. Is altijd best lastig weer herpakken dus top als dat lukt!

@Rodetandenborstel, ik heb twee van de drie tentamens gehaald (waarvan een herkansing), dus daar ben ik blij mee. Ik baal wel van de derde ook, die heb ik echt flink verpest dus de herkansing baart me wel veel zorgen want ik had hier ook al hard voor geleerd. Maar even over wat jij schreef: fijn he, als je merkt dat buiten de deur eten niet eens zo zeer nadelige gevolgen hoeft te hebben voor het afvallen zolang je een beetje op de rest blijft letten. Afgelopen najaar ben ik tien kilo afgevallen, maar had in het begin veel moeite met afwijken van mijn schema. Pas later lukte het me weer om af en toe een taartje te eten of uiteten te gaan, en dan is het zo goed om te merken dat je ook kunt afvallen als je af en toe zoiets doet!

Mijn berichtje wordt een beetje lang oeps, maar vond het leuk om jullie berichtjes te lezen dus wilde toch even wat laten horen. Fijne avond!
@nicksen: Fijn dat je je ritme weer gevonden hebt! En met die laatste 6 ons voor 1 juli moet het nu sowieso wel goed komen!

@meredith: Bedankt weer voor het bijwerken van de tabel!
Wat heerlijk dat je vetrol niet meer "hangt". Ik snap precies wat je bedoelt. Ik zei van de week tegen m'n man "dit is nog maar over van m'n buik als ik zit" zo fijn dat het niet alleen de kilo's op de weegschaal zijn, maar dat ons figuur echt zoveel mooier/gezonder/beter wordt!
En al die complimentjes doen daar dan nog een extra schepje bovenop qua zelfvertrouwen!
Omdat ik een tijdelijke oudere telefoon heb, kan ik er momenteel geen app op downloaden (balen!!) maar ik krijg binnenkort een nieuwe iPad, dus dan zal ik even naar die app kijken.

@ Jemmer: Knap dat je al 10 kilo afgevallen bent!
Het lijkt alsof "de knop" bij jou momenteel niet echt om is mbt afvallen... Ik herken dit zo van vorige pogingen. De terugval, het balen, het weer opnieuw proberen... Zo frustrerend allemaal. Deze keer is het voor mij helemaal anders: ik had echt besloten dat er wat moest veranderen, ik wilde afvallen maar absoluut niet lijnen. Ik maak bij alle voeding momenteel de keuze of ik het wil eten: is het het waard om in mijn mond te stoppen/ is het voedzaam/ afwisselend/ gezond/ en niet te vergeten word ik er blij van! Hierdoor kijk ik zó anders naar eten! En voor het eerst in mijn leven raak ik kilo voor kilo kwijt op een verantwoorde en prettige manier, zonder frustratie.
Ik hoop voor jou dat je binnenkort ook echt die knop om kunt zetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven