Mode & Beauty alle pijlers

Blouse jurk

02-06-2019 12:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb een blouse jurk gekocht, lijkt op deze https://shop.bestseller.com/nl/nl/bc/da ... zer_703579.

De jurk valt compleet open als ik ga zitten, oftewel vrijwel mijn complete dijbeen is zichtbaar. Ik wil er eigenlijk ook mee fietsen. De knopen zitten ongeveer op dezelfde plek. De jurk valt op de knie, achterpand is iets langer en valt in de knieholte.

Ik wil eigenlijk een extra knoop zetten, maar een knoopsgat maken heb ik nooit gedaan. Ook denk ik dat het er raar uit ziet, een knoop zo laag op de jurk. Ik kan de jurk een klein stukje dichtstikken. Ik verwacht dat daar te veel trek op komt bij zitten en al helemaal bij zitten. Drukknoop of klittenband lijkt mij te zichtbaar, de stof valt nl vrij soepel. Iemand een goed idee?
Een broekje onder de jurk dragen? Doe ik ook, ben je meteen van de schurende dijen af. Als je daar last van hebt.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Idd kort fietsbroekje/legging eronder.
Ik zou ook een wielrenbroekje er onder dragen. Niemand ziet het en bij een eventuele windvlaag is er niks aan de hand. Daarnaast is het ook ideaal tegen schurende benen.
Ik heb van die kleine drukknoppen tussen de gewone knopen gezet. Om te kijken of er nog genoeg rek overbleef in de stof heb ik eerst gespeld waar ik de knoopjes wilde zetten en toen een paar keer gaan zitten om te kijken of het zou ‘trekken’. Was ook de oplossing voor de twee knopen precies op mijn decolleté (dat kon ook van opzij zo gapen).
Ik heb ook een blousejurk klaarliggen voor kleermaker om randje te stikken lanhs knopen. Zit lichte stretch op jurk en gaapt makkelijk als ik zit. Dat randie kan ik natuurlijk zo ver door laten lopen als ik fijn vind. Is dat nog een optie?
Dat broekje zie je toch als je gaat fietsen/zitten? Zou me meer storen dan een stuk ontbloot been.

Heb zelf een hemdjurk die onderaan dicht is maar die kruipt omhoog bij zitten/fietsen tot helemaal bovenaan de dijen dus dichtstikken lijkt ook geen optie als je dat niet wil.

Gewoon niets van aantrekken of geen hemdjurk dragen? Vind het overigens wel mooi.
Ik zou er gewoon een of twee kleine veiligheidsspelden tussen zetten.
Ik zou er een broekje onder doen. Geen zin in kruiskijkers.
Broekje kan oplossing zijn idd. Beetje warm wellicht, maar valt te proberen
Ik vind de oplossing met drukkertjes ook mooi, die kun je vrijwel onzichtbaar op de knoopbies naaien, met de hand. Je koopt ze bij de fournituren kraam en ik geloof dat de Hema ze ook verkoopt.

Ik doe dat bij wikkel/overslag jurken of tops. Wil er nl geen hempje oid onder dragen.
Toch dichtgestikt net. Is netjes geworden. Met zitten is het perfect, fietsen weet ik nog niet

Die drukkertjes die je met de hand kan maken, zie je dat niet aan de bovenzijde? Dat je een afdruk door de kleding ziet? Moet je dan ook eerst een naad losmaken of ben je handig genoeg om dat alleen in de eerste stoflaag heen te naaien?
Voor de volgende keer...
Drukkertjes zie je niet bovenop. Knoopbies is vaak al dubbelgeslagen stof dus dan naai je door de twee onderste lagen.

Je moet alleen opletten bij strijken dat je niet te hard op de knoopbies die punt van het strijkijzer zet.
Bedankt voor jullie reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven