Losgeslagen puber

02-06-2019 23:03 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje is 15 en vertoont behoorlijk (naar mijn inziens) losgeslagen gedrag. Ze trekt zich niks aan van welke regel dan ook. Ze lapt alles, maar dan ook echt alles aan dr laars. Ze drinkt veel te veel alchohol, blowt, doet XTC, eigenlijk alles wat God verboden heeft. Nu vindt haar moeder (mijn tante dus) het genoeg en wil ze dat ík met mijn nichtje in gesprek ga. Mijn nichtje weet nu inmiddels dat ik degene ben die haar moeder heeft ingelicht over het drugsgebruik en het feit dat ze stiekem nog rookt.
Ik heb oprecht geen idee hoe ik dit aan moet pakken en hoe ik überhaupt door ga dringen tot mijn nichtje. Ik heb ook het idee dat het helemaal niet mijn plek is hierover in gesprek te gaan met mijn nichtje.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Waarom doen haar eigen ouders dat niet?
Ben jij tante of ook een nichtje? En waarom zegt haar moeder er zelf niets van?
Sorry, maar lichtelijk absurd dat haar moeder jou voor t karretje spant. Lekker makkelijk. Een kind doet toch wel wat het zelf wil en dan heb ik het liever dat het in huis gebeurt dan bij voor mij vreemde junkies of what so ever. En hoe krijgt dochter sigaretten en alcohol?
Je tante vertellen dat het toch écht haar dochter is en dat ze dat gesprek zelf maar voert. Of het aan de vader van nichtje overlaat.

Het is niet jouw taak om je nichtje op te voeden / bij te sturen.

Nichtje zal sowieso al boos genoeg zijn op jou dat je haar verlinkt hebt en zal sowieso niet willen luisteren.
denkruim schreef:
02-06-2019 23:03

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Niet.. je bent haar moeder niet.
Wat een onzin dat jij moet gaan praten. Dat moet haar moeder doen.

Doet ze het niet, dan lekker meepuberen met je nicht :-)
Betty_Slocombe schreef:
02-06-2019 23:06
Waarom doen haar eigen ouders dat niet?
Haar moeder gaat ervan uit dat ze naar mij luistert.
madamecannibale schreef:
Ben jij tante of ook een nichtje? En waarom zegt haar moeder er zelf niets van?
Ik ben ook een nichtje. Moeder zegt er wel wat van, maar nichtje neemt niks van dr aan en luistert niet.
denkruim , toepasselijke naam

jij verklikt je nichtje en nu mag je met haar in gesprek
heel apart
Gizmauw schreef:
Sorry, maar lichtelijk absurd dat haar moeder jou voor t karretje spant. Lekker makkelijk. Een kind doet toch wel wat het zelf wil en dan heb ik het liever dat het in huis gebeurt dan bij voor mij vreemde junkies of what so ever. En hoe krijgt dochter sigaretten en alcohol?
Alcohol en sigaretten laat ze vrienden van dr kopen.
Nu vindt haar moeder (mijn tante dus) het genoeg en wil ze dat ík met mijn nichtje in gesprek ga.

Tegen de moeder zeggen dat je geen prof/hulpverlener bent. Dat het haar kind is en ze op zoek moet gaan naar proffesionele hulp.

Of hou je van drama? Dat zou het klikken verklaren.
Die moeder kon van mij de hoogste boom in. Het is háár kind.

Als ze hulp nodig heeft voor de opvoeding kan ze via de HA terecht bij een aantal instanties. Of gewoon afwachten tot iemand Veilig thuis erop af stuurt.
Belg007 schreef:
02-06-2019 23:07
Je tante vertellen dat het toch écht haar dochter is en dat ze dat gesprek zelf maar voert. Of het aan de vader van nichtje overlaat.

Het is niet jouw taak om je nichtje op te voeden / bij te sturen.

Nichtje zal sowieso al boos genoeg zijn op jou dat je haar verlinkt hebt en zal sowieso niet willen luisteren.
Ja precies dat vind ik dus ook en ik weet ook zeker dat ze boos is en niet zal luisteren. Alleen mijn moeder is nu ook van mening dat ik met mijn nichtje moet praten. Dus ik zal wel met een scheef oog aangekeken worden als ik het niet doe.
Hoe komt ze aan al die bakken geld voor al dat spul?

Het is nu niet dat een 15-jarige slapend rijk wordt van een bij-baantje en dat beetje zakgeld is er waarschijnlijk ook snel door.

Je kan es luchtig een opmerking maken over die drugs, maar daar zou ik het bij houden.
denkruim schreef:
02-06-2019 23:10
Alcohol en sigaretten laat ze vrienden van dr kopen.
En hoe betaalt ze hen terug?

Hoe oud ben je zelf eigenlijk?
Lucifer2018 schreef:
02-06-2019 23:10
Nu vindt haar moeder (mijn tante dus) het genoeg en wil ze dat ík met mijn nichtje in gesprek ga.

Tegen de moeder zeggen dat je geen prof/hulpverlener bent. Dat het haar kind is en ze op zoek moet gaan naar proffesionele hulp.

Of hou je van drama? Dat zou het klikken verklaren.
Normaal ben ik niet van het klikken, alleen werd ik vanochtend gebeld door een bezorgde moeder omdat dr kind ‘s nachts het huis uit geglipt was. En aangezien ik hoop dat de situatie van mijn nichtje erop vooruit gaat als dr moeder zou kunnen helpen met deze problematiek i.p.v. dat mijn nichtje steeds verder wegzakt in dit zwarte gat. Maar blijkbaar had ik het mis en kan dr moeder ook niet helpen.
Waarom wil ze graag dat jij met haar praat? Sta jij dicht bij haar?

Ik snap het ergens wel. Toen ik een jaar of 15 was had ik een nichtje van dezelfde leeftijd die ook flink aan het experimenteren was. Haar ouders vonden het wel relaxed dat ik het wat in de gaten hield. Ook al hebben ze dat nooit gevraagd of zo benoemd.
Diocca schreef:
02-06-2019 23:11
Die moeder kon van mij de hoogste boom in. Het is háár kind.

Als ze hulp nodig heeft voor de opvoeding kan ze via de HA terecht bij een aantal instanties. Of gewoon afwachten tot iemand Veilig thuis erop af stuurt.
Ik heb ook al gezegd dat ze beter naar de huisarts kan gaan, maar dat wordt telkens weggewuifd.
madamecannibale schreef:
02-06-2019 23:16

Ik snap het ergens wel. Toen ik een jaar of 15 was had ik een nichtje van dezelfde leeftijd die ook flink aan het experimenteren was. Haar ouders vonden het wel relaxed dat ik het wat in de gaten hield. Ook al hebben ze dat nooit gevraagd of zo benoemd.
En dan gaat nichtje een paar stappen te ver en krijg jij de schuld?

Want je hebt niet eigenhandig ingegrepen.
Terwijl je toch echt geen 24 uur per dag naast nichtje kan staan.

Ik zou passen.
Belg007 schreef:
02-06-2019 23:12
Hoe komt ze aan al die bakken geld voor al dat spul?

Het is nu niet dat een 15-jarige slapend rijk wordt van een bij-baantje en dat beetje zakgeld is er waarschijnlijk ook snel door.

Je kan es luchtig een opmerking maken over die drugs, maar daar zou ik het bij houden.
Ik heb geen idee hoe ze aan het geld komt.
denkruim schreef:
Normaal ben ik niet van het klikken, alleen werd ik vanochtend gebeld door een bezorgde moeder omdat dr kind ‘s nachts het huis uit geglipt was. En aangezien ik hoop dat de situatie van mijn nichtje erop vooruit gaat als dr moeder zou kunnen helpen met deze problematiek i.p.v. dat mijn nichtje steeds verder wegzakt in dit zwarte gat. Maar blijkbaar had ik het mis en kan dr moeder ook niet helpen.
In een dagje? Nee, dat kost meestal wel wat meer.

Leg het lekker terug bij haar moeder. Lukt het haar niet, zal prof hulp te vinden hoor.
Stap terug ook al kijken ze dan met scheven ogen naar je. Lekker boeiend.
Diocca schreef:
02-06-2019 23:12
En hoe betaalt ze hen terug?

Hoe oud ben je zelf eigenlijk?
Ik heb geen idee. Ikzelf ben 21.
Is er ook ergens een vader in 't spel?
Die misschien wél open staat voor professionnele hulp of minstens 't feit dat het zijn dochter is en dus vooral zijn probleem?
madamecannibale schreef:

Het valt wel mee hoe dicht ik bij haar sta. Zie haar eens in de paar weken. Ze denken dat ze dingen van me aanneemt, dat ze waarde hecht aan mijn mening. Maar zelf heb ik dat nooit echt zo ondervonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven