Het grote speelgoedtopic 2018
maandag 13 mei 2019 om 22:02
De Playmobil speeltuin en het zwembad (met glijbaan) zijn leuk voor die leeftijd. Past bij de belevingswereld en er zit makkelijke actie in. Je hoeft er nog geen uitgebreide rollenspellen mee te doen, maar kunt gewoon de Playmobil kindjes van de glijbaan af laten gaan, in de draaimolen rond laten draaien, etc.
Er zijn ook wel leuke setjes van rond een tientje, bijv kinderen met een zandkasteel en een meisje op een pony.
maandag 13 mei 2019 om 22:10
Wat bloemen betreft, je hebt toch die stoffen bloemen die reageren op geluid. Wat spelletjes betreft, Haba heeft een mooie serie peuterspelletjes. Dier op dier, speel je zelfs nog zelf als de kinderen al naar bed zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 23 mei 2019 om 08:39
Als ze ouder zouden zijn geweest of je budget kleiner dan zou ik zeggen allebei 1 cadeau en dan misschien wel dingen die bij elkaar passen, maar met 1 krijgen ze waarschijnlijk meer dan ze zelf uit pakken gewoon omdat ze na 5 pakjes wel klaar zijn. Tenminste zo ging het hier. En voor maximaal 50 euro kan je ook juist iets groots kopen dat je niet zo makkelijk tussendoor koopt/geeft als ouders. Hebben ze zelf wensen? Een loopfiets bijvoorveeld? Ik heb zelf trouwens een heliumtankje staan van de action en geef bij zulke dingen graag een ballon met een leuk plaatje. (Geen latex ballonnen want die zijn binnen 24 uur op de grond maar een folie ballon blijft lang goed) Mocht je nou meer verjaardagen krijgen kan je dat overwegen. Het is hier van 1 tot 6 iig een succes geweest bij kinderen.
donderdag 23 mei 2019 om 09:08
Inderdaad met 1 jaar maakt het nog niet zoveel uit, maar verder zou ik zeggen elk eigen cadeau. Het zijn 2 personen, geen twee-eenheid.
Verder de ouders vragen? Is een mooi budget, wellicht hebbem ze specifieke wensen.
Loopkar met blokken is misschien iets wat interesses van beide kinderen combineert?
Verder de ouders vragen? Is een mooi budget, wellicht hebbem ze specifieke wensen.
Loopkar met blokken is misschien iets wat interesses van beide kinderen combineert?
donderdag 23 mei 2019 om 09:24
Ik zie de kinderen ook echt wel als twee individuen maar sommige grotere cadeaus kunnen best goed werken voor beide. Om samen mee te spelen of onafhankelijk.
Een loopkar is misschien leuk voor de een, de ander rent praktisch al.
En ik denk ook dat ze het al hebben (ze hebben al een ouder kind dus een berg speelgoed). Maakt het ook zo moeilijk.. zeker omdat ze zelf ook geen ideeën hebben.
Misschien is het leuk om buitenspeelgoed te geven? Zandbakset? Iets met water?
Een loopkar is misschien leuk voor de een, de ander rent praktisch al.
Misschien is het leuk om buitenspeelgoed te geven? Zandbakset? Iets met water?
donderdag 23 mei 2019 om 10:55
@discover als ze het nog niet hebben is een zand/water tafel heel leuk! Vanaf dat mijn baby kon staan tot nu (hij is nu bijna 21 maanden) is dat een giga succes. Heb er destijds eentje van de action gekocht maar een mooiere van little tikes zullen beiden kindjes (de wilde en minder wilde) allebei leuk vinden denk ik!
donderdag 23 mei 2019 om 11:07
Ja zand/watertafel is altijd leuk voor kleintjes maar het schijnt dat er ook ouders zijn die niet van dat geklieder houden, dus dat zou ik wel ff navragen! Anders wellicht alleen watertafel.
Tweewielstep: volgens mij vanaf een jaar of 3 zou het wel kunnen idd - als ze ook zonder zijwielen kunnen en goed hun balans kunnen houden.
Vraag is wel of het kind het ook wil. Mijn oudste van 5 kan al lang fietsen maar weigert de tweewielstep, hij vindt het 'te moeilijk' en 'minder leuk'. Hij kan het best hoor, maar vindt het dus niet leuk en flitst nog vrolijk rond op zijn driewielstep. Denk dat het pas verandert als hij ontdekt dat hij kan stunten met de tweewieler
Tweewielstep: volgens mij vanaf een jaar of 3 zou het wel kunnen idd - als ze ook zonder zijwielen kunnen en goed hun balans kunnen houden.
Vraag is wel of het kind het ook wil. Mijn oudste van 5 kan al lang fietsen maar weigert de tweewielstep, hij vindt het 'te moeilijk' en 'minder leuk'. Hij kan het best hoor, maar vindt het dus niet leuk en flitst nog vrolijk rond op zijn driewielstep. Denk dat het pas verandert als hij ontdekt dat hij kan stunten met de tweewieler
donderdag 23 mei 2019 om 20:13
Mijn dochter kon eerder overweg met een tweewielstep dan dat ze kon fietsen zonder zijwieltjes. Wel had ze al ruim ervaring met een loopfiets, dus haar evenwichtsgevoel was er al.YellowLemonTree schreef: ↑23-05-2019 10:52Ik ben alvast aan het nadenken dus even een vraag tussendoor, wanneer kunnen kinderen overweg met een 2 wiel step? De oudste stept sind hij 1,5 was op een met 3 wielen en ik kan sindskort ook fietsen zonder zijwieltjes (in september wordt hij 4) dus vandaar de vraag.
woensdag 5 juni 2019 om 11:41
Dat weet ik eigenlijk niet zeker. Bedankt voor je reactie.GlitterCupcake schreef: ↑05-06-2019 06:12Kan het al lopen?
Ik denk dat beide tof is maar als het nog niet doorstapt is een xylofoon leuker.
Life is always rocky when you're a gem.
woensdag 5 juni 2019 om 12:05
Mijn kinderen deden niks met een houten trekdier, maar misschien had ik uitzonderingen. (Ze konden sowieso slecht spelen als dreumes, dingen ergens in en uit doen of sorteren deden ze ook niet, terwijl 'volgens de boekjes' dreumesen dat eindeloos doen.) Bij oma werd door dochter wel vaak met een Fisher Price trek-hondje gespeeld, maar wel pas toen ze iets ouder was (ruim 2).
Een xylofoon vonden mijn kinderen erg leuk, maar let op het volume wat eruit komt. Wij hadden een metalen, maar die maakte me toch een pokke herrie! Kinderen spelen namelijk helaas niet zachtjes 'vader Jakob' op dat ding, maar rammen er lekker op los. Bij ons zijn de fluit en mondharmonica inmiddels ook in de ban gedaan, want allemaal leuk en aardig die muzikale vorming van peuters en kleuters, maar ik heb er geen dagelijkse hoofdpijn en blijvende gehoorschade voor over...
woensdag 5 juni 2019 om 12:19
Iemand nog leuke tips voor klein maar doeltreffend buitenspeelgoed, waarmee kinderen van 4 en 6 zichzelf een tijd kunnen vermaken? Mag ook iets zijn wat niet als speelgoed bedoeld is (bijv. een teil water en een flesje), of een buiten-activiteit die ze zelfstandig kunnen doen.
Toppers hier zijn insectenpotjes, een bal, alles met water (waterpistool, emmer/teil met bakjes/flesjes/bootje) en aanklooien met takjes/aarde/zand/steentjes.
Wat we ook hebben, maar waar minder vaak mee gespeeld wordt: stoepkrijt, springtouw, loopklossen, catch ball, tennis rackets (extra groot met korte steel), ringenspel en een frisbee.
Toppers hier zijn insectenpotjes, een bal, alles met water (waterpistool, emmer/teil met bakjes/flesjes/bootje) en aanklooien met takjes/aarde/zand/steentjes.
Wat we ook hebben, maar waar minder vaak mee gespeeld wordt: stoepkrijt, springtouw, loopklossen, catch ball, tennis rackets (extra groot met korte steel), ringenspel en een frisbee.
woensdag 5 juni 2019 om 20:31
Opaque: geluid maken vinden die kleintjes over het algemeen altijd wel heel erg leuk, dus ik zou voor de xylofoon gaan.
Nicole: hoepelen, hinkelspel (rondjes op de grond tekenen), jeu de boule, kegelbaan (colaflessen en een bal), vergrootglas en groooote insectenpot (je mag je niet weer in de keuken komen melden voor die vol zit
), reuze bellenblaas in een teil, zaklopen (wedstrijdjes doen), zand/watertafel (liefst met een parcours waar je de bootjes met een waterpistool doorheen kan schieten), met stoepkrijt een ganzenbord tekenen of een twister, grote tent bouwen van een oud laken en wat speelgoed en boekjes erin gooien (en de kinderen natuurlijk), emmer blubber maken en de kinderen loslaten.
Nicole: hoepelen, hinkelspel (rondjes op de grond tekenen), jeu de boule, kegelbaan (colaflessen en een bal), vergrootglas en groooote insectenpot (je mag je niet weer in de keuken komen melden voor die vol zit
woensdag 5 juni 2019 om 20:37
Klein maar doeltreffend: belleblaasmachine, van die XL-belleblaaszwaardennicole123 schreef: ↑05-06-2019 12:19Iemand nog leuke tips voor klein maar doeltreffend buitenspeelgoed, waarmee kinderen van 4 en 6 zichzelf een tijd kunnen vermaken? Mag ook iets zijn wat niet als speelgoed bedoeld is (bijv. een teil water en een flesje), of een buiten-activiteit die ze zelfstandig kunnen doen.
Doeltreffend maar niet klein: trampoline, fietsen
woensdag 5 juni 2019 om 20:38
Hotwheels color shifters, veranderen van kleur door warm.of koud water. Niet specifiek bedoeld voor buiten, maar mijn kleuters kunnen zich daar best lang mee vermaken. Wel af en toe wat nieuw warm.of koud water geven
Bak met kinetisch zand. Leuk spul maar liever niet binnenshuis.
Grote (skippy)bal wordt ook vanalles mee gedaan, evenals hoepels. Meestal worden ze gebruikt om boeven te vangen, maar ook om in te springen/doorheen te kruipen. Koop wel meteen van die platte net als op school, die uit de speelgoedwinkel zijn zo verbogen.
Vorig jaar bij wibra een paar hele zachte foam zwaarden gekocht. Daar wordt ook veel mee gespeeld (ridder). Ik hou niet zo van (speelgoed)wapens maar eerst sloegen ze elkaar met takken en dan is dit toch beter
Stapel oud beddengoed/gordijnen (grote lappen) + knijpers om hutten te maken
Bak met kinetisch zand. Leuk spul maar liever niet binnenshuis.
Grote (skippy)bal wordt ook vanalles mee gedaan, evenals hoepels. Meestal worden ze gebruikt om boeven te vangen, maar ook om in te springen/doorheen te kruipen. Koop wel meteen van die platte net als op school, die uit de speelgoedwinkel zijn zo verbogen.
Vorig jaar bij wibra een paar hele zachte foam zwaarden gekocht. Daar wordt ook veel mee gespeeld (ridder). Ik hou niet zo van (speelgoed)wapens maar eerst sloegen ze elkaar met takken en dan is dit toch beter
Stapel oud beddengoed/gordijnen (grote lappen) + knijpers om hutten te maken
woensdag 5 juni 2019 om 20:52
woensdag 5 juni 2019 om 23:01
donderdag 6 juni 2019 om 11:16
donderdag 6 juni 2019 om 11:19