Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
dinsdag 4 juni 2019 om 15:24
Allereerst vind ik het natuurlijk wel heel vervelend voor je hoe het met je vader gaat. Snap dan wel dat je andere dingen aan je hoofd hebt. Hopelijk gaat alles goed met hem.
Maar dat je zegt dat je vanaag nog geen mogelijkheid gehad hebt, dat is wel beetje onzin natuurlijk. Wat Tattoo ook zegt: een smsje sturen kost weinig tijd. Je hebt de zin die je wil sturen vast al 100x herhaald in je hoofd, dus die zin is zo getypt. En je laat hier op het forum ook een bericht achter, dus in die tijd had je dat ook kunnen doen.
Wat ik alleen niet goed begrijp de hele tijd, welk 06-nr heb je dan? Van het bedrijf zelf toch? Je kan hem niet direct sms'en toch? Het kan ook eerst bij iemand anders aan komen?
Als je echt zijn nummer hebt, doe het gewoon. Je hebt niet veel te verliezen. Snap dat als het iemand is die je verder nog vaak tegenkomt, het super eng is. Maar hem zie je waarschijnlijk nooit meer. Dus ook al reageert ie niet of zegt ie nee, dan maakt dat verder (hoe jammer het ook is) weinig uit, toch? Ik ben zelf geen held, maar zou dat wel durven in zo'n geval.
Maar dat je zegt dat je vanaag nog geen mogelijkheid gehad hebt, dat is wel beetje onzin natuurlijk. Wat Tattoo ook zegt: een smsje sturen kost weinig tijd. Je hebt de zin die je wil sturen vast al 100x herhaald in je hoofd, dus die zin is zo getypt. En je laat hier op het forum ook een bericht achter, dus in die tijd had je dat ook kunnen doen.
Wat ik alleen niet goed begrijp de hele tijd, welk 06-nr heb je dan? Van het bedrijf zelf toch? Je kan hem niet direct sms'en toch? Het kan ook eerst bij iemand anders aan komen?
Als je echt zijn nummer hebt, doe het gewoon. Je hebt niet veel te verliezen. Snap dat als het iemand is die je verder nog vaak tegenkomt, het super eng is. Maar hem zie je waarschijnlijk nooit meer. Dus ook al reageert ie niet of zegt ie nee, dan maakt dat verder (hoe jammer het ook is) weinig uit, toch? Ik ben zelf geen held, maar zou dat wel durven in zo'n geval.
dinsdag 4 juni 2019 om 21:03

dinsdag 4 juni 2019 om 22:54
Tattooaddict87 schreef: ↑03-06-2019 22:42Heeft iemand de smoezenlijst paraat?
Een sms’je sturen kost nog geen minuut van je tijd. Had gemakkelijk ergens tussendoor gekund. Bellen misschien maximaal 5 minuten. Vermoeiend dit! Zelf weten, hij is je straks echt gewoon keihard vergeten!![]()
Herkenbaar

dinsdag 4 juni 2019 om 22:59
Elfje! Goed van je te horen, ik snap dat je vader even voorging; fijn dat het goed met hem is trouwens!!

Maar, over de schilder: bellen, echt. Anders zit je de hele tijd te wachten op antwoord of een ander leest het en denkt dat het aan hem gericht is, je had geen naam toch?
Morgen bellen, nu is een beetje laat.
Tijdens lunchpauze is een mooie tijd. Doen hoor, en hou je ons op de hoogte?
Gewoon niet denken, doen! Net wat men al zegt: als hij alleen gevleidt is zie je hem toch nooit meer. Ik duim voor je om half tien morgenochtend

woensdag 5 juni 2019 om 02:06

woensdag 5 juni 2019 om 02:09
Niks, want om te reageren moet TO eerst zelf iets doen en dat doet ze niet, ook morgen niet.SadButTrue999 schreef: ↑05-06-2019 02:06Bij nader inzien zou je ook kunnen appen, dan zie je aan de blauwe vinkjes of hij het al gelezen heeft!![]()
Of bellen, maar een sms.....IK zou het niet doen maar wie ben ik, ik zeg ook alleen maar wat me het beste lijkt. We lezen het morgen, ben zo benieuwd wat hij gaat zeggen of appen!

woensdag 5 juni 2019 om 02:21
Dat is waar.nachtvlinder1977 schreef: ↑05-06-2019 02:09Niks, want om te reageren moet TO eerst zelf iets doen en dat doet ze niet, ook morgen niet.
TO, laatste vraag: durf je geen contact op te nemen met hem of vind je hem eigenlijk toch niet zo heel erg leuk meer?
Dat jij hém al aan het vergeten bent..
Denk dan terug aan dat moment in de kelder, hoe hij wél zag dat je veel puzzels had en dat meteen aangreep om een praatje met je te maken.
Nu ben jij aan zet. Wie weet staat hij elke dag ergens bij jouw kelderdeur te lunchen in de hoop dat je een puzzel komt halen of brengen.
Ik vind het best zielig voor hem eigenlijk, hij weet ook niets van jouw situatie en wie weet wat hij zou willen zeggen maar ja, als jij er niet van gediend bent is hij de l*l.
#metoo heeft er bij veel mannen goed ingehakt; ze zijn voorzichtiger dus gooi je haar los en lok hem naar je wc voor een inspectie.
Jij moet bellen TO, kom op nou!!!
woensdag 5 juni 2019 om 08:16
Ja maar ook kans dat je dicht klapt. Zeker als hij anders reageert dan het script wat in je hoofd zit.Abundance-of-Freedom schreef: ↑05-06-2019 03:55Bellen is beter dan smsen, dan heb je direct antwoord.

woensdag 5 juni 2019 om 09:01
15 dagen later... nog niets gebeurd. Het gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren, jammer gemiste kans denk ik.
Persoonlijk zou ik het ook weird vinden als ik iemand 10 minuten spreek en die heeft twee weken nodig voordat hij een app/sms geformuleerd heeft, dan is hij volgens mij niet erg enthousiast of gewoonweg een beetje te traag voor mij.
Persoonlijk zou ik het ook weird vinden als ik iemand 10 minuten spreek en die heeft twee weken nodig voordat hij een app/sms geformuleerd heeft, dan is hij volgens mij niet erg enthousiast of gewoonweg een beetje te traag voor mij.
woensdag 5 juni 2019 om 09:40
Bellen is natuurlijk handiger, omdat je direct antwoord hebt. Maar ik snap wel heel goed dat TO dat eng vindt. Zou ik ook eng vinden en eerlijk gezegd niet durven. Ik zou voor de sms gaan.
Of nee, ik zelf zou voor een whattsapp berichtje gaan. Stel dat ie ja zegt, of nog twijfelt, dan kan je daarna ook nog leuk verder appen. Dat doe je niet via sms (denk ik, heb echt al jááren geen sms meer verstuurd).
Echt TO, stuur die sms, wat heb je te verliezen.
Of nee, ik zelf zou voor een whattsapp berichtje gaan. Stel dat ie ja zegt, of nog twijfelt, dan kan je daarna ook nog leuk verder appen. Dat doe je niet via sms (denk ik, heb echt al jááren geen sms meer verstuurd).
Echt TO, stuur die sms, wat heb je te verliezen.
woensdag 5 juni 2019 om 11:46
Of héél onzeker?Parallella schreef: ↑05-06-2019 09:0115 dagen later... nog niets gebeurd. Het gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren, jammer gemiste kans denk ik.

woensdag 5 juni 2019 om 13:40
Ze kan niet appen met haar telefoon...SadButTrue999 schreef: ↑05-06-2019 02:06Bij nader inzien zou je ook kunnen appen, dan zie je aan de blauwe vinkjes of hij het al gelezen heeft!![]()
Of bellen, maar een sms.....IK zou het niet doen maar wie ben ik, ik zeg ook alleen maar wat me het beste lijkt. We lezen het morgen, ben zo benieuwd wat hij gaat zeggen of appen!

woensdag 5 juni 2019 om 15:37
O ja, dat heb ik n.b. nog als openingszin aangereikt: 'lieve schilder met petje, wil je me helpen een mobiel uitkiezen en me leren appen'?
Maar dat vond ze ook niks....

Nou ja, ik heb vreselijk zitten duimen dat ze gebeld heeft en hoop echt dat ze op dit moment haar paraplu zoekt mocht het gaan regenen op weg naar haar date met de Leuke Schilder. Je wilt niet als een verzopen kat aankomen, snap ik.
Maar TO, laat nog even van je horen? Het begint aan me te vreten

Ben in staat om zelf te gaan smsen. Als ik zijn nummer had had IK gebeld met een verdraaid stemmetje en een date geregeld.
Of 'sorry mevrouw' tegen zijn vrouw gezegd, dat kan natuurlijk altijd ook nog... Ik hoop het niet TO, het gaat traag maar hij is nog niet verdwenen en anders is Google Maps er ook nog. Daar zie ik ook nog mogelijkheden maar eerst gewoon ff bellen, toe nou.....

donderdag 13 juni 2019 om 01:51
Ik heb dus nog nieuw advies nodig...Ik ga hem volgende week maandag bellen. Maar vraag me nu af wat beter is, dat ie onder werktijd langskomt of juist er na. Ik kan regelen dat ik dan thuis ben, dat gaat wel lukken
. Maar hij heeft het dan waarschijnlijk druk zat met z'n werkzaamheden. Maar als ie na werktijd komt dan wordt het straks in rekening gebracht?
. Moet ik anders aan hem vragen of het in rekening wordt gebracht of moet ik hem gewoon zelf een tijd laten voorstellen?

donderdag 13 juni 2019 om 02:29
Je moet gewoon zeggen waar het op staat, en dat het om een privé afspraak gaat.elfje85 schreef: ↑13-06-2019 01:51Ik heb dus nog nieuw advies nodig...Ik ga hem volgende week maandag bellen. Maar vraag me nu af wat beter is, dat ie onder werktijd langskomt of juist er na. Ik kan regelen dat ik dan thuis ben, dat gaat wel lukken. Maar hij heeft het dan waarschijnlijk druk zat met z'n werkzaamheden. Maar als ie na werktijd komt dan wordt het straks in rekening gebracht?
. Moet ik anders aan hem vragen of het in rekening wordt gebracht of moet ik hem gewoon zelf een tijd laten voorstellen?
Dan hoeft hij zijn kostbare werktijd er niet aan te verspillen.

donderdag 13 juni 2019 om 03:03
Goed zo!! Maakt niks uit dat het ruim een week geleden was, als hij je leuk vindt is hij allang blij dat je belt.elfje85 schreef: ↑13-06-2019 01:51Ik heb dus nog nieuw advies nodig...Ik ga hem volgende week maandag bellen. Maar vraag me nu af wat beter is, dat ie onder werktijd langskomt of juist er na. Ik kan regelen dat ik dan thuis ben, dat gaat wel lukken. Maar hij heeft het dan waarschijnlijk druk zat met z'n werkzaamheden. Maar als ie na werktijd komt dan wordt het straks in rekening gebracht?
Even meedenken... ik zou wel ná werktijd afspreken, dan hoeft hij niet op de tijd te letten; tussendoor moet hij al snel weer aan het werk.
Maar het zou wel lullig zijn als hij je een rekening zou sturen voor advies of zo.
Dus moet hij wel weten dat je alleen wat advies nodig hebt. En dat je hem leuk vindt natuurlijk.
Zou je hem anders durven zeggen of smsen: hoi, ik ben Elfje van nr.101010, ken je me nog? (als hij nee zegt zeg je meteen: ik ben dat meisje die puzzels verzamelt weet je nog?)
Als hij ja zegt (of smst, wat jou het beste lijkt) even alle moed verzamelen en vragen of hij je in ruil voor een kop koffie of een drankje advies wil komen geven over het binnenschilderwerk

Nou? Best een goed plan toch? Hier ben ik nu ook druk aan het schilderen, toevallig gisteren nog over gehad, loep me maar als je het niet gelooft en wel degelijk aan een beroepsschilder die hier t.g.o. aan het werk was gevraagd hoe ik het beste de plinten kon schilderen.
Hij zei: ligt eraan in welke staat ze zijn, soms kan je beter nieuwe kopen.
Ik weer: ja ze zijn niet nieuw, maar ook niet stokoud. Toen zei hij zelf al ben je thuis? Dan kom ik zo wel even kijken en zal opschrijven welke verf je moet nemen óf dat je beter nieuwe kan nemen.
Zo gezegd, zo gedaan en ik heb hem wat te drinken aangeboden. Hier lunchen ze om 1 uur pas, hij bliefde wel een blikje cola.
Hij vroeg of ik een vriend had, ik zei naar waarheid nee en dat ik anders mijn vriend wel om raad had gevraagd. Toen gaf hij ook zijn tel.nr. en zei dat ik hem altijd mocht bellen voor advies en ook om een drankje te drinken in het weekend...

Nu was dit geen Leuke schilder dus lamaar, in jouw geval zou ik het zo doen.
Ik wacht even af wat je van dit plan vindt, wel doen hoor want natuurlijk is hij je niet vergeten.. maar als schilder kan hij gewoon geen eerste move maken. Enfin daar hebben we het al over gehad.
Stoer dat je hem toch gaat bellen!!!