Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor stiefdochter Aapje! Hopelijk hebben jullie evengoed een fijne dag.

Welkom Aardbei-Banaan! :hello:

Haha Envelop, je moet echt op je woorden letten met een peuter in de buurt. Wat fijn dat het zo goed gaat met haar huid!
:biggrin: Wij worden ook wel eens ‘smorgens wakker gehijgt door een peuter die ‘SZWEMMMBAAAAD??!’ in ieders gezicht ademt. Niet dat wij zo vaak gaan zwemmen. Ik heb een takkehekel aan badhokjes.

Het is een obsessie voor peuter.
Fijn trouwens Envelop dat het nu goed gaat met haar huid :cheer2:
Wij zwemmen iedere week bij peuter zwemmen en vorige week dus 4 keer Ivm zwemvierdaagse. Omdat we vandaag niet gaan, gaan we zondag of maandag.
Wij hebben aan babyzwemmen gedaan en zijn daarmee gestopt afgelopen december. Zoon is wel gek op het water dus proberen regelmatig naar het zwembad te gaan. We hebben toevallig van de week een wat groter zwembad voor in de tuin gekocht dus bij goed weer gaat die op en kan zoon lekker spelen in het water.

Over bedtijd trouwens; zoon gaat rond 19.30 uur naar bed. Dat is een mooie tijd voor hem, ondanks zijn middagslaap is hij dan toch helemaal op.
Ik ben heel blij dat ik er voor heb gekozen geen wekelijkse activiteit te doen met Rozetje. Aan de ene kant vind ik het wel jammer, want doe je dus vaker iets leuks, maar de andere kant (tijd!) weegt toch zwaarder voor me. Ik begin nu zo groter wordt wel te merken dat ik 4 dagen werken veel vind en dat er weinig tijd voor ons overblijft. Want op de drie vrije dagen heb ik ook het huis, vrienden, familie, boodschappen, de was. Nou ja. Jullie kennen het wel.
Wat is er een hoop geschreven zo op deze vrijdag ochtend !

Ik herken zeker de hypo bij onze zoon in de ochtend. Heb ik zelf overigens ook zeer sterk last van. Ik ben pas aanspreekbaar na m'n ontbijt meestal.
@envelop ja ze luisteren goed mee. Ook wel sneu dat ze dus wel het fenomeen zwemmen kent en dat associeerd met dat zij dat niet kan/mag. Fijn dat het met de eczeem zo goed gaat. Hoop dat zwemmen ook goed gaat en dat ze dat vaker kan gaan doen. Mijn ervaring is dat veel kinderen daar gek op zijn!

Gezellig aardbei-banaan!

Zoon gaat hier meestal tussen 19 en 20 naar bed. Laatste weken steeds wat later. Prima als hij nog gezellig is. Is 't alleen maar janken dan kan ie naar boven. In de ochtend is hij ergens tussen half 6 en half 9 wakker. Geen peil op te trekken.
@lola-lily laat je weten hoe die folie is? Ik ben hier ook nog op zoek naar de juiste verduistering.
Hoe reageerde je peuter toen je uitlegde dat jullie geen baby gingen kopen? :rofl:
Beterschap Aapje! Ik hoop dat jullie er alsnog een mooi weekend van maken.

Zoon gaat vaak rond 19:15 naar boven , klaarmaken voor bed en ligt dan half 8. Af en toe een uitschieter naar 20uur, ivm douchen. Soms moet hij echt even douchen en is het eerder niet gelukt.
Hij slaapt dan tot 6/7 uur, wisselend.

Wel duurt het steeds langer voor hij slaapt dus we gaan vanaf het weekend zn middagdutje inkorten naar een uur.... zal hij niet blij mee zijn.

Rosing: erg herkenbaar. Daarom ga ik volgend schooljaar ook 3 dagen werken ipv 3,5. Bovendien laat ik de ah de boodschappen tegenwoordig bezorgen, en dat bevalt me uitstekend. Die tijd kan ik gebruiken om andere leukere dingen te doen met zoon. En vind het ook superhandig.

Hypo in de ochtend herken ik bij mezelf en zoon. Als we gegeten hebben, gaat het weer prima :) we merken het vaak in het weekend, want dan komt zoon nog lekker bij ons in bed, filmpje kijken. Dus voor we ontbijten, is het alweer later.
Wat een drukte hier, gezellig!
Ik laat over een paar dagen weten of de folie het beoogde effect heeft. We hebben wel verduisterende gordijnen,maar door alle hoekjes en kieren komt nog best wat licht.

Uiteraard waren er veel baby's in de winkel, maar hij snapte wel dat betreffende baby's met hun eigen/papa mee naar huis gingen. Dus iedere baby werd vrolijk uitgezwaaid, zo zoet!
Haha wat schattig van peuter lola-lily!
Wij hebben ook verduisterende gordijnen maar idd door de kieren komt nog heel veel licht.

Hier mensen die ervaring hebben dat de kindjes op 1 kamer slapen? Ik denk namelijk dat wij dat gaat doen als dochter niet meer bij ons slaapt.
Gaat hard hier :lol: .

@zwemmen: leuk! Hier ook weinig gedaan vanwege eczeem maar peuter vind het wel erg leuk. In bad (grote bad) 'swemt' hij ook ;-) . Fijn dat het goed gaat met dochter's huid Envelop! Zijn jullie inmiddels al in het zwembad geweest?

@bedtijd: peuter slaapt meestal niet voor 8u, dan tot iets voor 7 's ochtends meestal. 's Middags vaak nog 1.5 a 2 uur, heel soms slaat hij het over en dat gaat prima, maar meerdere dagen overslaan lijkt nog te vroeg.

@activiteiten: ben net als Rosings ook blij dat ik dat niet hoef op de ene dag dat ik met hem thuis ben. En op zo'n leeftijd is mee naar de winkel / even naar de bieb / kinderboerderij / buiten spelen ook prima.
happiness = reality - expectations
Teckeltje88 schreef:
07-06-2019 13:06
Haha wat schattig van peuter lola-lily!
Hier mensen die ervaring hebben dat de kindjes op 1 kamer slapen? Ik denk namelijk dat wij dat gaat doen als dochter niet meer bij ons slaapt.
Gaat hier ook gebeuren als zoon uit cosleeper is gegroeid.
Ik vind dus juist dat babyzwemmen ofja inmiddels peuter zwemmen zo fijn omdat je daardoor gewoon een plan hebt. Na zomervakantie ga ik proberen of het lukt om de baby les en peuter les achter elkaar te doen en of beide kinderen dat dus aankunnen om te wachten op de ander tijdens de andere les. Er is wel een grote grondbox voor als baby niet meer in maxicosi wil maar ook niet los langs de kant kan. Bij andere ouders gezien dat het kan maar ben benieuwd of het met mijn zoons ook gaat.

Vanaf augustus gaat peuter er op zaterdagochtend ook peutergym bij doen. Gymzaal zit naast supermarkt dus dan kan ik ondertussen boodschappen doen ofzo. Veel anders doen je meestal. Toch niet rond 9 uur.
Ik las vanochtend ergens in het topic over overgevende kindjes, toen dacht ik nog dat het voor zoon lang geleden was dat hij had overgegeven of ziek was geweest. Had ik niet moeten denken, zoon gooit net alles van heel de dag eruit. Gelukkig was vriend thuis, ik kan daar echt niet tegen.
Zouden uiteten gaan vanavond maar dat hebben we maar afgezegd. Ben nu rijst met groente voor zoon aan het maken en hebben zelf maar iets besteld. Vind het zielig voor zoon maar baal voor onszelf.
Balen voor jullie alledrie aardbei-banaan. Hopelijk blijft het bij 1x spugen en slaapt ie goed vanacht.

Bedtijd: zoon gaat rond half 8 naar bed en ligt meestal zo nog een half uur tot een uur te kletsen in alle tevredenheid. Overdag slaapt ie nog 2 a 3 uur.
Hij wordt tussen 6 en 7 uur wakker.

Uitjes: helaas momenteel niks bijzonders omdat ik al een aantal maanden ziek ben. Maar daarvoor was zwembad, (binnen)speeltuin, met loopfiets door de duinen, kinderboerderij en bezoekjes aan opa en oma altijd leuk.
Hopelijk knap ik binnenkort wat op dan willen we zoon eens meenemen naar een dierentuin of pretpark geschikt voor peuters.

Hier werd zoon toevallig ook huilend en sjacho wakker, en hij bleef de rest vd dag zichzelf en ons uitdagen en in de weg zitten. Vermoeiend. We gingen kijken bij een mogelijke basisschool voor hem maar konden nauwelijks een gesprek voeren omdat hij eerst ondeugend en daarna overstuur was. Wel leuke school.
Update over de raamfolie; Zoon sliep tot 7.15 :yes: Máár, weinig zon, dus zal nog eens bezien wat het doet op zonnige ochtenden.
Lekker lola lily! Hier was het 6:30 en zoon heeft verduisterende lamellen achtige dingen.

Wat is zoon heerlijk aan het spelen, de heeeeele ochtend. Zo leuk! Even door de wind gaan wandelen en verder heeft hij met zn auto's en duplo gespeeld.

Zo zn dutje, en we korten hem enorm in naar een uur ( ipv 2/2,5) omdat zoon 's avonds steeds moeilijker gaat slapen.
Ons laatste bod is vanmorgen geaccepteerd!! :cheer2: We hebben ws eindelijk een huis :heart:
Jaaaaa gefeliciteerd!
Gefeliciteerd GC!

Hier was 't half 6 vanmorgen :yawnee:

Nu liggen ze allebei te slapen maar baby zal zo wel wakker worden. Die tukt meestal steevast 45 min. Een enkele keer slaapt ze overdag 3u. Zoon lag er veelste laat in doordat ons ochtend programma helemaal uitliep. Ben benieuwd naar de middag en avond. We moeten hem nog maar even goed uitputten straks met een wandeling door de wind.

Morgen richting de caravan voor 1 of 2 nachtjes camperen. Hopelijk zwakt de wind wat af.

Jullie nog plannen?
Beterschap voor je zoon Aardbei-banaan, hoe gaat het nu?

Glitter, gefeliciteerd!! :cheer2: Eindelijk een huis voor jullie, het is jullie gegund.

Moondancer, wat naar dat je al zo lang ziek bent. Niets ernstigs hopelijk? Ik hoop dat je snel opknapt.

Lola-lily, wat super! Welke raamfolie hebben jullie gekocht?

Dochter was uit logeren en is net weer terug. Ze heeft weer keurig het klokje rond geslapen bij oma, met een middagslaapje van vijf kwartier. Het is alsof ook zij moet bijtanken van de slechte nachten, jammer dat ze thuis zo onrustig is.

Ik heb zelf ook 11 uur geslapen (met de nodige plaspauzes) maar ik ben nog niet helemaal bijgetankt. Morgen is mijn man weer vrij dus dan kunnen we misschien weer een stukje gaan wandelen. Alleen red ik dat niet meer, dochter rende laatst weg en ik kon haar niet meer bijhouden :-?
GlitterCupcake schreef:
08-06-2019 13:27
Ons laatste bod is vanmorgen geaccepteerd!! :cheer2: We hebben ws eindelijk een huis :heart:
Gefeliciteerd!

Nu anticonceptie de deur uit ;-)?
Jaaaa gefeliciteerd Glitter! Wanneer ontvangen jullie de sleutel?

@moondancer, ik kan me iets herinneren dat je last had van je darmen, heb je daar nog altijd zo veel last van of is er iets anders aan de hand? Wel naar zeg, hopelijk knap je snel goed op!

@fiona, wat fijn dat je hebt kunnen bijtanken, goed dat je soms ook even wat hulp inschakelt en je die optie ook hebt.

Wij hebben dit weekend ons neefje op bezoek van bijna 9 jaar. Wij zien hem helaas niet vaak maar desondanks heeft dochter een hele bijzondere klik met hem. Ze wil alles nadoen, moet om alles lachen en vind hem helemaal geweldig. Hij is nogal druk en het gevolg is dat zij ook de hele dag in de overdrive zit. Omdat het prut weer was en thuis binnen spelen geen optie was zijn we naar een indoor speeltuin gegaan. Wat een verschrikking zeg! Ik was daar alleen ooit op een peuterochtend geweest en dit was de eerste en de laatste keer dat ik daar in een weekend kwam.
Ik heb nu even teruggetrokken om even heel kort bij te komen, ben echt gesloopt door twee onwijs drukke kids en een onrustige baby. Een extra bevestiging dat het bij ons met 2 kinderen wel echt klaar is. Als ik vandaag 1min zonder kind heb gezeten is dat al echt veel.

Afgelopen nacht werd dochter voor het eerst in maanden nachts krijsend wakker. We konden helemaal geen contact met haar maken en kregen haar ook niet getroost. Uiteindelijk is ze toch rustig geworden bij ons in bed en hebben we haar later weer terug gelegd. Ben benieuwd of dat door de indrukken van die dag kwam of wat anders, als het door alle indrukken kwam zullen we het vannacht ook wel krijgen.
Ik herken het Envelop. Hetzelfde effect heeft stiefdochter op zoon. Al hebben ze vandaag heel lief 1,5 uur samen met makeup gespeeld.
1-Aapje schreef:
08-06-2019 15:55
Gefeliciteerd!

Nu anticonceptie de deur uit ;-)?

Hahaha nou ik weet niet of je dit kinderen/verbouwen-met-peuter-2-poezen/ ... #p29955327 topic hebt gezien maar ik wacht even tot we weer kunnen koken en ik mijn ochtendmisselijkheid privé kan afhandelen :biggrin:

Bedankt voor de felicitaties! We krijgen 15 augustus de sleutel :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven