Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Vervelend meiden.

Fiona: ik hoor om me heen, en heb het geloof ik ook hier gelezen, dat de 1e kindjes merken dat er wat staat te gebeuren, bijna een baby. Daarna kwam de rust weer terug.
Hopelijk geld dat voor jou ook.

Zoon heeft lange broek en t shirt met korte mouwen aan. En sandalen. Hij heeft wel sokken mee.

Als ik had geweten dat het zonnetje zo zou schijnen, had ik hem miss een korte broek aan gedaan.
(Ik heb lange broek aan en lange mouwen haha)
Zijn de kindjes die sowieso geen nachtbrakers zijn door het onweer van de afgelopen nachten heen geslapen? Ik hoorde af en toe gedonder dat ik dacht: nu gaat ie wakker worden o_o

Maar niks hoor.. hij knorde gewoon verder :-*
Onze peuter draagt een lange tuinbroek en een korte mouw t-shirt. Zolang hij niet zweterig is heb ik hem liever in een lange broek. Dan blijft er nog iets van zijn knieën en schenen over.. :-|
Mijn zoon heeft de afgelopen nachten heerlijk geslapen. Ik werd wel wakker van de onweer..

Nog iets over het huis gehoord glitter?
GlitterCupcake schreef:
06-06-2019 13:19
Zijn de kindjes die sowieso geen nachtbrakers zijn door het onweer van de afgelopen nachten heen geslapen? Ik hoorde af en toe gedonder dat ik dacht: nu gaat ie wakker worden o_o

Maar niks hoor.. hij knorde gewoon verder :-*
Mijn wel nachtbraker was tijdens het onweer niet wakker ;-). Erna wel weer trouwens
Alle reacties Link kopieren
Oh wat naar Teckeltje, ook een knuffel voor jou :hug: Wat is er aan de hand met de baby?

Envelop, een opvoedadviseur vind ik nu nog iets te ver gaan. Ik denk dat het gewoon een normale peuterpubertijd is, in combinatie met de onrust van de naderende baby en het slechte slapen. Ze heeft het veel over 'mama's dikke buik' en dat ik haar niet kan tillen.

Verder denk ik dat het vrij normaal gedrag is voor een tweejarige. Ze is ook echt niet de hele dag zo, het zijn buien en dan vooral als ze moe is. En ze is continu moe omdat ze zo aan het rommelen is met het slapen. Eerst maar eens wat rust in de tent krijgen.

Dochter loopt veel in een legging met een jurkje, met daaronder een onderbroek en hemd. Vandaag had ze wel een spijkerbroek en lange mouwen aan, maar hier is het best koud vandaag.

@Glitter, dochter kwam dus wel bij ons liggen tijdens het onweer en vanwege de storm hebben we haar dus maar tussen ons in laten liggen. Maar hier was het niet af en toe gedonder, maar echt een helse storm. Ik dacht dat ons dak eraf zou waaien, we hadden hagelstenen van 3cm. Ik hou er wel van :proud:
1-Aapje schreef:
06-06-2019 13:33
Mijn wel nachtbraker was tijdens het onweer niet wakker ;-). Erna wel weer trouwens

:lol: Zal je net zien
sneeuwball schreef:
06-06-2019 13:27
Mijn zoon heeft de afgelopen nachten heerlijk geslapen. Ik werd wel wakker van de onweer..

Nog iets over het huis gehoord glitter?

Onze aankoopmakelaar is heen en weer aan het bieden met de verkoopmakelaar :thumbsup: Ik vind het maar spannend hoor :-*
GlitterCupcake schreef:
06-06-2019 13:49
Onze aankoopmakelaar is heen en weer aan het bieden met de verkoopmakelaar :thumbsup: Ik vind het maar spannend hoor :-*
Wat spannend Glitter, ik hoop het zo voor jullie!
GlitterCupcake schreef:
06-06-2019 13:49
Spannend!!!!
@fiona, denk ook dat het normaal gedrag is hoor en het is natuurlijk ook niet gek met alle veranderingen die eraan komen. Soms is het gewoon fijn wat persoonlijke tips te krijgen als het wat moeizaam gaat en vreemde ogen zien soms nieuwe dingen waar je wat mee kan doen of het ene oor in andere uit kan laten gaan.
Het was in elk geval niet bedoeld alsof je het nu niet goed doet.

@glitter, superspannend!!! Heel veel succes.
@teckeltje, wat naar... wat is er met baby aan de hand?
Dat weet ik hoor Envelop! Ik hou het ook zeker in mijn achterhoofd voor als het niet verbetert. Maar over twee weken is de baby er sowieso denk ik dus we wachten eerst dat maar eens af. Wie weet keert de rust dan weer een beetje terug (wishful thinking :roll: )
Dank voor de reacties op de kleding. Hier hemd romper, lange broek en 't shift. Vond het vanmorgen ook maar koud maar nu is 't weer warm aan 't worden. Ik ga wel een korte broek in z'n mandje leggen op het kdv en geef z'n sandaaltjes mee nu het zo wisselvallig is.

Hier ook mega storm en de hond is tot half 3 bezig geweest. De kindjes sliepen gelukkig door het onweer heen. De storm van vannacht was 10x heftiger dan tijdens het weer alarm. Bij jullie ook?

@Fiona baby drinkt slecht. Was tijdens bv en al sinds kv eiglk helemaal drama
Sinds 2 weken pepti en sindsdien wel kleine verbetering maar met hangen en wurgen krijgen we er genoeg in. Ze groeit nog wel, circa 100gr pw gelukkig. Maar we doen dan ook veel moeite om de minimale 500cc per dag(moet v cb) te halen. Vandaag zitten we nog maar op 200cc dus dat wordt weer spannend. We dikken de voeding inmiddels ook in en ben het net vergeten (heb ''n kies laten trekken en heb er zo veel angst van gehad dat ik nogal van de leg ben) en meteen een uur krijsen. Lijkt dus toch wel op reflux. Heeft zoon ook maar bij hem uitte zich dat totaal anders. Die dronk juist veel te veel en krijste de hele dag. Zij drinkt niet en krijst tijdens de fles en is buiten het drinken om overwegend vrolijk. Tot we in de cyclus komen van niet willen drinken, je moe krijsen, wakker worden vd honger, niet willen drinken, je moe krijsen. Nouja dat dus. Zo'n dag is vandaag.
:hug: Teckeltje :hug:

En Fiona :daisy: We gaan gewoon allemaal ‘bidden’ dat alles bijdraait als de baby er is.
Sterkte mama's ! Het wordt beter!
Spannend Glitter! En sterkte voor de dames die het nodig hebben.

Peuter draagt momenteel een romper, lange broek en shirt met korte mouwen. Maar is hier ook niet zo warm.
fiona2018 schreef:
06-06-2019 14:02
Dat weet ik hoor Envelop! Ik hou het ook zeker in mijn achterhoofd voor als het niet verbetert. Maar over twee weken is de baby er sowieso denk ik dus we wachten eerst dat maar eens af. Wie weet keert de rust dan weer een beetje terug (wishful thinking :roll: )
Ik hoop met je mee

(al is dat hier niet zo. Twijfel om binnenkort met kennis rond de tafel te gaan zitten die kindercoach is. Al vind ik misschien een volstrekt vreemde kindercoach wel fijner)
Hoe is de verdeling bij jullie in huis?

Ik ben nu een beetje boos dat vriend alweer overwerkt, en pas nadat zoon kn bed ligt, thuis komt.
Ik breng en haal hem 4 dagen in de week van en naar de opvang. Ik laat de hond uit, en kook elke dag. En nu komt weer alles op mij vanavond.
Zullen wel de hormonen zijn, maar het is wel een stuk zwaarder nu ik zwanger ben. En dus ook werk.
en vandaag extra ook naar de dierenarts geweest.

Daarbuiten doe ik ook 80% van het huishouden.

Sorry voor het spuien :(
anoniem_322035 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 17:27
Reden: Aanvulling
10.60% gewijzigd
Wat vervelend Sneeuwball, ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Helemaal nu je zwanger bent. Kun je het hier niet met hem over hebben? Misschien realiseert hij het zich niet zo. Hier is de verdeling wel goed. Het huishouden doe ik voor het grootste deel, koken/boodschappen/klussen doet mijn man.

Het is hier wel zo dat ik thuis werk en mijn man met periodes heel veel werkt en daarnaast periodes heeft dat het veel rustiger is. Sommige maanden komen de avonden/nachten/ochtenden dus vrijwel volledig op mij neer en in andere maanden is hij veel meer thuis.

Teckeltje, hier was de storm ook veel heftiger dan eergisteren. Maar ik vermoed dat wij ook in dezelfde regio wonen.
Wat vervelend dat de baby zo slecht drinkt. Maakt het CB zich echt zorgen, of komt ze wel genoeg aan? Ik heb bij mijn dochter ook maandenlang het aantal cc bijgehouden, die dronk ook zo slecht. En nog steeds trouwens. Maar die was wel vrolijk verder.
De verdeling is hier wel goed vind ik. Nu ik verlof heb doe ik veel meer in 't huishouden dan vriend. Alleen nu baby laatste tijd zo veel tijd en energie kost raakt dat wel in het slop. Maar dat komt wel weer. Ik doe het hoognodige en vriend springt bij. Ook kookt hij bijna altijd, doet de tuin, klussen, administratie/geld zaken. En nu in m'n verlof brengt hij zoon naar kdv zodat ik kan 'uitslapen' met baby. Straks als ik weer ga werken zullen we een nieuwe verdeling moeten zoeken maar dat komt dan wel weer.

@Fiona ben wel benieuwd waarom jij denkt dat we in dezelfde regio wonen :lol:

Wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts. Er waren lange wachttijden maar de huisarts heeft geregeld dat we morgenochtend toch terecht kunnen! Moet wel een stukje er voor rijden maar ben blij dat ik voor Pinksteren nog terecht kan. Ze heeft weer de hele middag gekrijst dus het is wel tijd dat er wat meer gaat gebeuren dan enkel pepti. Ik durf de cc nauwelijks bij te houden omdat het zo weinig is. Vooralsnog komt ze overigens nog 100cc pw aan dus de groei is er gelukkig nog. Ze heeft dus kennelijk ook niet zo veel nodig. Maar wat ze nu binnenkrijgt kost iedereen zoveel moeite. Dat klopt niet.
Wat fijn dat je meteen bent doorgestuurd Teckeltje. Ik denk dat je wel kan vertrouwen op je moederinstinct. Als het jou niet lekker zit moet je daarin je gevoel volgen, jij kent je kinderen het beste. Ik ben benieuwd wat de kinderarts ervan zegt, wel fijn zo'n huisarts die een beetje moeite doet!

Ik had ergens in mijn achterhoofd dat we in dezelfde regio wonen maar ik weet eigenlijk niet waarop dat gebaseerd is. De storm scheen hier (NH) wel het heftigst geweest te zijn gisteren, maar misschien woon jij wel helemaal aan de andere kant van het land :hyper:
Haha. Wij wonen in ZH :hyper:
Fijn dat je snel terecht kan teckeltje.

Hier was het woensdag qua storm echt niets, maar hoorde het vannacht wel tekeer gaan. (ZH ook)

Ik heb het er wel met vriend over, hij probeert ook meer in het huishouden te doen. Hij doet wel alle klussen etc, en opzich vind ik dat wel prima. Volgend schooljaar ga ik ook 3 dagen werken, ipv 3,5 en dat zal mij ook meer rust geven.
Vriend vind het trouwens zelf ook heel vervelend dat hij moet overwerken de hele week. Maar ik vind dan weer dat hij dat ook maar moet weigeren en zn baas het maar moet oplossen. Of hem niet die hele week naar een grote klus ver weg te sturen.
Maar zo denk ik dan weer.

Spannend trouwens hoor glitter van de biedingen, ik duim voor goed nieuws!
Haha misschien had ik het daarom wel in mijn hoofd, tot twee jaar geleden woonden wij nog in ZH :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven