Ik wil dat huis!!
zaterdag 8 juni 2019 om 08:22
Goedemorgen allemaal,
man en ik zijn gisteren naar een huis gaan kijken (terwijl we niet direct de intentie hadden om te verhuizen) en jullie raden het al.. ik wil dat huis hebben
Het probleem is dat er meer kapers op de kust liggen. De bezichtigen zijn donderdag, maar wij gaan dinsdag op vakantie, dus we mochten eerder gaan kijken. Als we terugkomen van vakantie moeten we de makelaar laten weten of we een bod willen uitbrengen. Iedereen mag één bod uitbrengen en de verkopers kiezen dan met wie ze in zee willen gaan. Hij zei dat andere dingen ook belangrijk zijn zoals oplevering enzo, omdat zij nog hun nieuwe huis moeten opknappen. Daar willen we met liefde rekening mee houden, maar hebben jullie misschien verder nog tips???? Ik dacht als we ons bod op papier uitbrengen dan kunnen we erbij zetten dat we een jong gezin zijn en daar ons gezin willen uitbreiden en onze kinderen in die woning willen laten opgroeien, zoiets en dan hopen dat ze het ons gunnen
Of zeg ik dan iets heel geks
Dus dames kom maar op met de tips, behalve heeel hoog bieden
Hoe krijgen we die gunfactor
man en ik zijn gisteren naar een huis gaan kijken (terwijl we niet direct de intentie hadden om te verhuizen) en jullie raden het al.. ik wil dat huis hebben
Het probleem is dat er meer kapers op de kust liggen. De bezichtigen zijn donderdag, maar wij gaan dinsdag op vakantie, dus we mochten eerder gaan kijken. Als we terugkomen van vakantie moeten we de makelaar laten weten of we een bod willen uitbrengen. Iedereen mag één bod uitbrengen en de verkopers kiezen dan met wie ze in zee willen gaan. Hij zei dat andere dingen ook belangrijk zijn zoals oplevering enzo, omdat zij nog hun nieuwe huis moeten opknappen. Daar willen we met liefde rekening mee houden, maar hebben jullie misschien verder nog tips???? Ik dacht als we ons bod op papier uitbrengen dan kunnen we erbij zetten dat we een jong gezin zijn en daar ons gezin willen uitbreiden en onze kinderen in die woning willen laten opgroeien, zoiets en dan hopen dat ze het ons gunnen
Of zeg ik dan iets heel geks
Dus dames kom maar op met de tips, behalve heeel hoog bieden
Hoe krijgen we die gunfactor
zaterdag 8 juni 2019 om 09:00
Als het mijn huis was zou het zelfs tegen je werken. Ik wil het krijgen van nóg meer kinderen (=overbevolking kom maar door) niet stimuleren. Ga dan liever voor wat milieuvriendelijkere mensen.nerdopviva schreef: ↑08-06-2019 08:54Gunfactor zal heus kunnen meespelen. Maar waarom je een gunfactor denkt te hebben met kinderen en wens voor uitbreiding is me echt een raadsel.
anoniem_381635 wijzigde dit bericht op 08-06-2019 09:01
1.09% gewijzigd
zaterdag 8 juni 2019 om 09:04
Dit heeft voor mij ook een rol gespeeld toen ik mijn huis verkocht in Amsterdam. Ik wilde het graag aan iemand verkopen die er zelf ging wonen. Natuurlijk moet de prijs dan wel concurrerend zijn. Maar een jong gezin zou voor mij geen gunfactor zijn. Ik zou niet weten waarom.erizito schreef: ↑08-06-2019 08:41Ik zou wel een voorkeur hebben voor een koper die er zelf gaat wonen ipv aankoopt voor de verhuur (lees dit over Amsterdam). Maar dan moet het bod ook goed genoeg / vergelijkbaar zijn.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:11
nerdopviva schreef: ↑08-06-2019 08:54Gunfactor zal heus kunnen meespelen. Maar waarom je een gunfactor denkt te hebben met kinderen en wens voor uitbreiding is me echt een raadsel.
Sowieso komen er als je een wat groter huis hebt voornamelijk mensen met kinderen op af.
Precies, dat lijkt me eerder tegen je te kunnen werken.nerdopviva schreef: ↑08-06-2019 08:54Gunfactor zal heus kunnen meespelen. Maar waarom je een gunfactor denkt te hebben met kinderen en wens voor uitbreiding is me echt een raadsel.
Gunfactor zou voor mij er meer in zitten dat ik vertrouwen heb dat alles goed komt en goed afgestemd kan worden. Hoeveel kinderen je hebt maakt echt geen reet uit.
Geen voorbehoud van financiering en een opleverdatum op ons verzoek zou voor mij wel een doorslag kunnen geven. Maar uiteindelijk gaat het vooral om de hoogte van het bod.
Geen voorbehoud van financiering en een opleverdatum op ons verzoek zou voor mij wel een doorslag kunnen geven. Maar uiteindelijk gaat het vooral om de hoogte van het bod.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:12
Ik vind kopen zonder voorbehoud van financiering geen goed advies.
Tenzij je een flink bedrag op de bank hebt staan (de helft van de vraagprijs ofzo), of een mega overwaarde op je huidige huis. Maar dan nog zou ik liever wat overbieden en het voorbehoud financiering gewoon behouden.
Kopers kiezen toch vaak de partij met de beste voorwaarden. Bij ons was dat het feit dat we ons eigen huis al hadden verkocht, iets meer hadden geboden dan de vraagprijs én flexibel waren in datum overdracht.
Tenzij je een flink bedrag op de bank hebt staan (de helft van de vraagprijs ofzo), of een mega overwaarde op je huidige huis. Maar dan nog zou ik liever wat overbieden en het voorbehoud financiering gewoon behouden.
Kopers kiezen toch vaak de partij met de beste voorwaarden. Bij ons was dat het feit dat we ons eigen huis al hadden verkocht, iets meer hadden geboden dan de vraagprijs én flexibel waren in datum overdracht.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:13
zaterdag 8 juni 2019 om 09:14
Redenen opsommen waarom juist jij dat huis moet krijgen zou bij mij eeuwige jeuk veroorzaken. Doet me denken aan van die Facebook winacties waarbij de zieligste verhalen voorbij komen zodat het hun maar gegund wordt (denken ze).
NIET DOEN DUS
NIET DOEN DUS
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
zaterdag 8 juni 2019 om 09:20
Dit, een gunfactor kan helpen. Maar een moeke met kids vind ik eerder irritant en zorgt juist voor de anti-gun.nerdopviva schreef: ↑08-06-2019 08:54Gunfactor zal heus kunnen meespelen. Maar waarom je een gunfactor denkt te hebben met kinderen en wens voor uitbreiding is me echt een raadsel.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:22
Als je op dit moment zo fijn woont in een leuke buurt zou ik never nooit de ellende aangaan van de aankoop van een huis en een verhuizing, note bene met kinderen.
Het gaat er niet alleen om dat je dat huis weet te bemachtigen, je moet het ook financieren en er komen te zitten.
De eisen voor het verkrijgen van een hypotheek zijn in een paar jaar tijd zo veel hoger geworden dat alleen al het voortraject je een paar jaar van je leven kost, zo veel stress levert het op. Er wordt nog net geen genetisch onderzoek verricht, zo streng zijn ze geworden. Echt niet leuk meer.
Verder staat een verhuizing zeer hoog in de top tien van stress events. Zeker met kinderen is het iets wat je leven op z'n kop kan zetten. Wil je ze dat aandoen, alleen omdat jij toevallig denkt een leuker huis gezien te hebben?
Mijn advies: wees blij met wat je hebt. De duizenden euro's die je bespaart door niet te verhuizen kun je beter besteden aan het huren van een opslag, het in de arm nemen van een tuinadviseur en het doorbreken van een muurtje en het aanschaffen van een paar nieuwe meubels.
Het gaat er niet alleen om dat je dat huis weet te bemachtigen, je moet het ook financieren en er komen te zitten.
De eisen voor het verkrijgen van een hypotheek zijn in een paar jaar tijd zo veel hoger geworden dat alleen al het voortraject je een paar jaar van je leven kost, zo veel stress levert het op. Er wordt nog net geen genetisch onderzoek verricht, zo streng zijn ze geworden. Echt niet leuk meer.
Verder staat een verhuizing zeer hoog in de top tien van stress events. Zeker met kinderen is het iets wat je leven op z'n kop kan zetten. Wil je ze dat aandoen, alleen omdat jij toevallig denkt een leuker huis gezien te hebben?
Mijn advies: wees blij met wat je hebt. De duizenden euro's die je bespaart door niet te verhuizen kun je beter besteden aan het huren van een opslag, het in de arm nemen van een tuinadviseur en het doorbreken van een muurtje en het aanschaffen van een paar nieuwe meubels.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:25
Dit dus!
Twintig jaar geleden hadden wij ook zo'n kijkdag. Een vrouw was op slag verliefd op ons huis, op het glas in lood, op het knusse tuintje, op de suite-deuren etc. Een man kraakte werkelijk alles af. Hij had in een kwartier in gedachten al mijn hele huis gesloopt.
Bij een gelijk bod had die vrouw dus meer de gunfactor dan die man kunnen hebben. Uiteindelijk ging het huis toch naar degene met het hoogste bod. Dus allebei niet, die man bood ook het allerminste dus die was het van de zeven kijkers nooit geworden.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:27
zaterdag 8 juni 2019 om 09:27
Andersom schreef: ↑08-06-2019 09:25Dit dus!
Twintig jaar geleden hadden wij ook zo'n kijkdag. Een vrouw was op slag verliefd op ons huis, op het glas in lood, op het knusse tuintje, op de suite-deuren etc. Een man kraakte werkelijk alles af. Hij had in een kwartier in gedachten al mijn hele huis gesloopt.
Bij een gelijk bod had die vrouw dus meer de gunfactor dan die man kunnen hebben. Uiteindelijk ging het huis toch naar degene met het hoogste bod. Dus allebei niet, die man bood ook het allerminste dus die was het van de zeven kijkers nooit geworden.
Doet me denken aan die reclame van een paar jaar geleden. Stel komt kijken bij een boerderijtje dat te koop staat en maakt een rotopmerking over de inrichting. Als ze weg zijn rukt de vrouw het Te Koop bord uit de tuin en gaat lekker koffie zetten.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:28
Mijn ouders hebben dit dus wel meegemaakt. Kochten een huis van een oudere dame in een klein dorp. Iemand uit het dorp zelf bood €10.000 meer, maar die gunde ze het niet. Ze verhuisde nl omdat ze zich nooit thuis had gevoeld in het dorp en omdat ze niet vriendelijk was opgenomen door de bewoners daarWittelamp schreef: ↑08-06-2019 08:58Ach dat is leuk idealistisch gedacht.
Als jij 5.000,- meer kan krijgen voor je huis en geen onzekerheid hebt over de financiering en je kan de datum zonder discussie zelf bepalen dan ga je echt niet uit ideële overwegingen aan een leuk gezin verkopen. Zeker niet als je geld en tijd nodig hebt om te verbouwen.
Als mensen zo in elkaar zaten dan was de woningmarkt niet zoals ie nu is.
Wij hebben ons huis ook zo verkocht, maar lieten niet tegen elkaar opbieden. Heb jij dat wel meegemaakt? Dat mag niet eensPolderbewoner schreef: ↑08-06-2019 08:37Niet mee doen aan deze hysterie.
De prijzen zijn volledig ontspoord.
Wij zijn ermee op gehouden. Met 10 man gaan kijken en dan elkaar overbieden. Nee, ik bedank ervoor.
Gekkenhuis. Alsof je een pakje boter koopt, je hebt niet eens de kans meer om rustig na te kunnen denken.
Laat je, als de noodzaak om te verhuizen er niet is, vooral niet gekmaken en meeslepen zou ik zeggen![]()
Wij deden het omdat we zoveel geïnteresseerden hadden en geen eindeloos onderhandelingsproces wilden, en de bieders ook niet. Nu was het gewoon iedereen 1 bod en wij kozen. Niemand wist wat een ander bood gelukkig.
To, die gunfactor zou ik niet op gokken. Financiële zekerheid of flexibele overdrachtdatum wel. Wij kozen niet de hoogste, we zijn gegaan voor de partij die geen volledige hypotheek hoefden te lenen en ons de datum liet kiezen omdat we nog geen nieuw huis hadden.
Bij mij heeft indertijd wel de gunfactor meegespeeld ook al kon ik er van een ander meer voor krijgen. Ik vond het fijn dat een jong gezin in het huis kwam waar ik ben opgegroeid, soort van nieuw begin. Ik hield daarbij ook rekening met de buren die al 30 jaar naast ons woonden en die altijd goed en aardig geweest waren. Dus TO je weet het maar nooit.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:30
Mij ook, ik word er niet vrolijk van als er een gezin met een hoop kleine kinderen naast me zou komen wonen. Ik heb er nu een beneden wonen, een baby, maar die hoor ik goddank amper janken.
Ik had, voor dat ik mijn huidige huis kreeg, ook een ander huis gezien waar ik helemaal verliefd op was. Dat was mijn huis, zo voelde het echt. Het was helemaal af en naar mijn smaak ook nog. Ik wilde het zo graag. Toch ging het aan mijn neus voorbij want ja ik was 12e en de eerste huurder accepteerde het. Maar ik was daar echt even goed ziek van. Dus op zich snap ik TO wel dat ze een huis echt heel graag wil, maar de redenatie van kleine kinderen en dan een hogere gunfactor begrijp ik echt niet zo goed.
zaterdag 8 juni 2019 om 09:31
En dit vind ik ook een goed advies. Je klinkt wat impulsief, TO.