Droomvrouw

10-06-2019 16:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik mijn droomvrouw leren kennen. We matchen werkelijk op alles, zelfs als ik mijn roze bril even af zet.
Want ja, ik kan wel zeggen dat ik tot over mijn oren verliefd ben. En dit durf ik met zekerheid ook te zeggen van de andere partij. Nu 6 weken verder, en afgelopen dagen de het eerste weekend volledig samen te hebben gespendeerd is me wel het volgende opgevallen.

Haar telefoon, of beter gezegd, de social media kan ze lastig opzij leggen. Op een gezellig festivalletje, moet een foto gemaakt worden voor op snap en insta, we liepen door de winkelstraat met een paar grappige parasolletjes, en hier hetzelfde verhaal. De tijdlijn kan ze ook op ieder moment van de dag checken. Een paar keer betrapte ze zichzelf erop, dat het niet het juiste moment was voor de telefoon.. maar zelf merkte ik dat ik me best vaak aan haar gedrag stoorde.

Begrijp me verder niet verkeerd, als dat ding er even is, is dat prima. We zijn beide 24 en ik zit er dus zelf ook echt wel eens op. Maar dit viel me gewoon echt op.. maar moet ik hier iets van zeggen? Wat zeg ik dan überhaupt?

Zodra dat ding eenmaal weg is, is het verder hemels. Dit spreekt ze zelf ook meermaals uit. Alleen de tik van het refreshen en delen van content lijkt soms sterker te zijn...
Jeetje wat een gezeik joh. Laat haar even haar telefoon checken bij het ontbijt. Doet iedereen toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jorik schreef:
10-06-2019 17:07
Haha, hij stond er met een knipoog, zo was hij thans bedoelt.

Offcourse zie ik nog een boel dingen die ik niet wil zien, maar dit viel me gewoon echt op. Gisteren avond vanaf 20;00 geen telefoon meer tussen ons beide geweest, dan is het goddelijk. Maar bij het ontbijt kan er dan toch weer een slinger gegeven worden aan de tijdlijn van de wereld.
Ik vind je een zeikerd. En dit creepy controlegedrag. Als je "droomvrouw" hier een topic zou openen, zou ik haar aanraden heel hard weg te rennen van iemand die haar zo wilde controleren.
Nouschi schreef:
10-06-2019 18:09
Jeetje wat een gezeik joh. Laat haar even haar telefoon checken bij het ontbijt. Doet iedereen toch?
Gezellig sociaal ontbijt is dat dan!
Ik vind dat tijdens het samen eten telefoons weggelegd moeten worden. Je hebt dan helemaal geen aandacht voor je gesprekspartner. Als ik om me heen kijk hoeveel mensen op hun telefoon zitten in bijvoorbeeld een restaurant, of bij Ikea, ben ik blij dat mijn partner en ik gewoon gezellig samen zitten te kletsen en aandacht hebben voor elkaar.
Dat schijnt gewoon een uitzondering te zijn anno 2019. Ik vind de wereld er niet socialer op geworden door sociale media. :mail:

TO: ik begrijp je irritatie. Misschien kan je het een keer met haar bespreken? En aangeven welk gevoel je erbij krijgt? En misschien dat ze het ook wel inziet, en jullie samen wel tot een compromis komen.
Succes!
Jorik schreef:
10-06-2019 17:09
Ja daar ben ik nu dus heel bang voor. Ik wil een relatie met haar alleen, en niet ook haar social media erbij. (Trek het extreem, maar bij alles een foto etc. zit ik niet te wachten)
En zij is daar wel actief mee. Dus jullie zijn in tenminste één dagelijkse bezigheid heel erg verschillend.
elisa55 schreef:
10-06-2019 20:01
Ik vind dat tijdens het samen eten telefoons weggelegd moeten worden. Je hebt dan helemaal geen aandacht voor je gesprekspartner. Als ik om me heen kijk hoeveel mensen op hun telefoon zitten in bijvoorbeeld een restaurant, of bij Ikea, ben ik blij dat mijn partner en ik gewoon gezellig samen zitten te kletsen en aandacht hebben voor elkaar.
Dat schijnt gewoon een uitzondering te zijn anno 2019. Ik vind de wereld er niet socialer op geworden door sociale media. :mail:

TO: ik begrijp je irritatie. Misschien kan je het een keer met haar bespreken? En aangeven welk gevoel je erbij krijgt? En misschien dat ze het ook wel inziet, en jullie samen wel tot een compromis komen.
Succes!
Thnx, tenminste iemand die het serieus neemt. Het is natuurlijk niet zo dat ik de telefoon volledig verbannen wil. Integendeel, ik zit er zelf ook echt wel op. Maar blijkbaar zijn er meer mensen zoals zij is, en maar weinigen zoals ik die zich eraan kunnen storen haha
Jorik schreef:
11-06-2019 12:34
Thnx, tenminste iemand die het serieus neemt. Het is natuurlijk niet zo dat ik de telefoon volledig verbannen wil. Integendeel, ik zit er zelf ook echt wel op. Maar blijkbaar zijn er meer mensen zoals zij is, en maar weinigen zoals ik die zich eraan kunnen storen haha
als je een langdurige relatie met iemand wil aangaan, is het heel verstandig om dat te doen inclusief al zijn/haar tekortkomingen
en natuurlijk kun je afspraken maken (even bord fotograferen en op Insta, is oke, maar daarna leggen we mobielen weg ofzo).
Het is dus niet zo, dat de enige persoon hier, die het met je eens is, de enige is die het Serieus neemt. Jowu mening (of haar mening) is niet universeel waar/niet-waar. Het is een beetje geven en nemen
Telefoonverslaafden moet je direct korte metten mee maken, zwaar irritant is dat. Oftewel, dumpen die hap. :whip:
We used to be friends...
Zes weken, dus momenteel corrigeert ze haar gedrag nog. Wen maar aan de gedachte dat over enkele maanden de telefoon het eerste is wat ze 's ochtends bekijkt.

Langs de andere kant: welke perfecte beeld van je toekomstige partner heb jij in gedachten, als je hierover al een topic opent?
Is het dan einde relatie de eerste maal ze de slaapkamer omvormt tot gaskamer?
Wat zou ze dan moeten doen, de hele dag onafgebroken in jouw ogen zitten staren? Je komt een tikkeltje obsessed en needy over.
Geef haar wat meer ademruimte.
Ik kan me je gevoel enigszins voorstellen. Anderzijds zou ik me als jouw vriendin zijnde me geloof ik meer storen aan het feit dat je op het Viva forum zit dan op Instagram ofzo.
elisa55 schreef:
10-06-2019 20:01

Succes!
Ik vind praten met mn mond vol onbeleefd. En dat doe ik bij het ontbijt: eten. En mn telefoon checken.

Er hoeft toch niet de hele godganse dag gepraat te worden. Ik zou echt niet weten waar ik het dan nog over zou moeten hebben. Over hoe mooi je croissantje wel niet is? Alsjeblieft zeg..
julius schreef:
11-06-2019 13:13
Ik vind praten met mn mond vol onbeleefd. En dat doe ik bij het ontbijt: eten. En mn telefoon checken.

Er hoeft toch niet de hele godganse dag gepraat te worden. Ik zou echt niet weten waar ik het dan nog over zou moeten hebben. Over hoe mooi je croissantje wel niet is? Alsjeblieft zeg..
Met je telefoon aan tafel is gewoon onbeschoft. Zo heurt het niet.

Buiten dat blijkt uit onderzoek dat smartphones etentjes verpesten.
We used to be friends...
Waarom moet TO een zeikerd genoemd worden? Is toch een hele valide kwestie waar hij mee zit? Het is een kwestie van de vraag hoe groot de ergernis is. Een relatie is altijd geven en nemen en niemand is perfect voor de partner. Je moet je dus afvragen naar welke kant de weegschaal doorslaat. Dat kunnen wij niet bepalen, dat kan alleen TO zelf.

Persoonlijk zou ik er absoluut op afknappen en me er aan blijven ergeren, dus voor mij zou het een reden zijn om snel te stoppen met een prille relatie met zo iemand. Maar wat heeft TO daaraan? Hij moet zelf beslissen of hij ermee kan leven of niet.
Even voor een duidelijk beeld; het gaat jou uitsluitend om social media? Dus whatsappen of bellen met haar moeder/vriendin/zus terwijl ze bij jou op de bank zit mag wel? En als jullie uitgaan mag ze wel met anderen gesprekken voeren?
Creativity is intelligence having fun
Jorik schreef:
10-06-2019 17:07

Offcourse zie ik nog een boel dingen die ik niet wil zien, maar dit viel me gewoon echt op.
Dus na de telefoon komt punt 2 van je lijstje?
En dan beweren nog een roze bril op te hebben...
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Kirby schreef:
11-06-2019 16:11
bellen met haar moeder/vriendin/zus terwijl ze bij jou op de bank zit mag wel?
daar heb ik dan weer een bloedhekel aan!
Ik loop zelf altijd even de woonkamer uit, als ik een gesprek moet voeren.
CourtneyTT schreef:
11-06-2019 13:37
Met je telefoon aan tafel is gewoon onbeschoft. Zo heurt het niet.

Buiten dat blijkt uit onderzoek dat smartphones etentjes verpesten.
In restaurants: prima. Maar in mn eigen huis aan de ontbijttafel?

Maar goed, to heeft de romantiek nog achter zn oogballen staan. Dat zakt nog wel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven