Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is niet zo heel goed in alleen spelen en als ze dat wel doet met spullen op haar kamer terwijl ze eigenlijk moet slapen vind ik dat geen probleem. Ze mag dus gewoon boeken bij haar in bed pakken en daarmee lezen, als ze moe genoeg is valt ze dan vanzelf wel in slaap. Het komt hier overigens niet heel vaak voor maar het is wel eens gebeurd tijdens het middag slaapje toen ze die nog deed.

Avonds heeft ze dat nog nooit gedaan maar dan zou ik het minder relaxt vinden omdat ze samen met haar broertje slaapt en die er dan ook last van heeft.

@fiona, wat irritant die voorweeën! Wellicht is het niet voor niks geweest en heeft dat de boel wel extra losgeweekt en misschien zelfs extra ontsluiting gegeven. Wie weet gaat de bevalling dan straks ook heel snel als het eenmaal echt op gang komt, dat was bij mij wel na een flinke periode met voorweeën....

@glitter, ik heb helemaal gemist dat je uiteindelijk je bedrijf verkocht hebt! Gefeliciteerd!
Heb het gemist, maar wanneer ben je uitgerekend Fiona?
Hopelijk beginnen de echte weeën snel en heb je jullie kindje snel in je armen.

Zoon slaapt nog in een ledikantje dus daar gelukkig geen last van. Hij heeft wel een kabelgootje met daarin zijn kabel van de lamp los gekregen van de muur, met daarmee een stukje stucwerk... we willen zoon pas na onze vakantie in september naar een groot bed doen, ben benieuwd wat voor streken hij dan gaat uithalen.

Bedankt voor de beterschapswensen :) voel me nog steeds niet helemaal dit maar het gaat op zich prima. Ben samen met zoon naar verjaardag geweest en nu lag vriend ziek in bed :facepalm: hopelijk is het nu voor ons alledrie ook over met het ziek zijn.
He bah aardbei, hopelijk knap je snel weer helemaal op. Had je wel puf om zo'n eind te rijden voor de verjaardag als je zelf niet lekker was/bent? Man ligt hier ook al op bed omdat hij niet lekker is en iedereen hier in huis is super verkouden.
Qua energie ging het eigenlijk wel prima, voel me af en toe wat zwakjes omdat er niet veel eten in mn maag zit en het eten zelf gaat ook niet van harte. Zoon heeft zich goed vermaakt met zijn neefjes dus daar had ik geen omkijken naar :) ideaal, scheelt ook weer een hoop energie haha. Maar, ik ga lekker op tijd naar bed vandaag hoor. Morgen weer aan het werk!
Voor de krullenkoppen hier, ik wil dochter (voor het eerst) laten knippen en heb ook wel wat advies nodig hoe ik haar krullenbos het mooiste kan houden. Nu heeft mijn buuf een kapster aan huis die aanbiedt dochter ook te knippen.
Het is goedkoop en praktisch dus dat is fijn maar ik twijfel of ik niet beter naar een krullenkapper kan gaan. Wat zouden jullie doen?

Ter vergelijking, dochter ziet er ongeveer zo uit als Annie (dat krijgen we ook vaak te horen op straat) maar dan iets langer en vooral achterop haar hoofd wordt het de laatste tijd meer suikerspin dan mooie krul door alle klitten.

Afbeelding
Oh wauw, Envelop, wat lief!!
Onze zoon heeft ook flinke krullen, maar niet zoveel als jouw dochter. Wij gaan naar de reguliere kapper (wel echt een hele goede), zij heeft zoon nu twee keer geknipt. Verder doen we er op haar advies heel weinig mee, eens per 3 à 4 weken wassen met shampoo en daarna baby olie. Tussendoor zo min mogelijk nat maken en alleen kammen als het nat is. Maar zoons haar is wel korter dan dat van jouw dochter, dus weet niet of dat haalbaar is voor jullie.
Voorwerk is ook werk Fiona! Het was niet voor niets
Ik hoop ook dat de voorweeën iets gedaan hebben, maar bij de controle gisteren was mijn baarmoedermond wel week, maar nog niet verstreken. Ik ben morgen uitgerekend en word woensdag gestript. Sinds een uur rommelt het ook weer flink in mijn buik, hopelijk kan ik er vanavond wel doorheen slapen.

Dochter kan niet bij haar boeken in haar kamer, dus die kan ze ook niet bij haar in bed nemen.

Aardbei-banaan, wat een ziekenboeg bij jullie. Hopelijk knappen jullie snel allemaal op.

Geen tips voor krullen, wij hebben allemaal heel steil haar.
Envelop schreef:
10-06-2019 21:11
Voor de krullenkoppen hier, ik wil dochter (voor het eerst) laten knippen en heb ook wel wat advies nodig hoe ik haar krullenbos het mooiste kan houden. Nu heeft mijn buuf een kapster aan huis die aanbiedt dochter ook te knippen.
Het is goedkoop en praktisch dus dat is fijn maar ik twijfel of ik niet beter naar een krullenkapper kan gaan. Wat zouden jullie doen?

Ter vergelijking, dochter ziet er ongeveer zo uit als Annie (dat krijgen we ook vaak te horen op straat) maar dan iets langer en vooral achterop haar hoofd wordt het de laatste tijd meer suikerspin dan mooie krul door alle klitten.

Afbeelding
Een vriendin van mij heeft een zoontje met dit soort krullen en is er mega veel tijd aan kwijt iedere dag. Ze doet er van alles mee, maar qua kapper dan volgens mij weer niets bijzonders. Maar voor tips qua verzorging is het wel een keer handig zou ik denken.
Hier heeft peuter volgens mij voor het eerst doorgeslapen :cheer2:. Al zegt man dat ik eruit ben geweest maar dat herinner ik me niet dus telt niet 😂. Lag zelf wel al om half 9 te slapen.
Wow echt de eerste keer in 2,5jaar?! O_O

Hopelijk gaat hij dat nog heel vaak doen ;-)
envelop wijzigde dit bericht op 11-06-2019 08:41
35.94% gewijzigd
Wauw Aapje, super! Hopelijk gebeurt het vanaf nu vaker! :cheer2:

Hier juist drama. Om 3.45 werd ze wakker en normaal leg ik haar terug in haar eigen bed, maar mijn man lukte dat nu niet. Gevolg: dochter hysterisch krijsen, man en ik niet eens over aanpak (dus ruzie) en uiteindelijk allemaal weer rond 6.00 in slaap gevallen :yawnee: Dat gaan we vanavond dus anders doen :-$
1-Aapje schreef:
11-06-2019 07:16
Hier heeft peuter volgens mij voor het eerst doorgeslapen :cheer2:. Al zegt man dat ik eruit ben geweest maar dat herinner ik me niet dus telt niet 😂. Lag zelf wel al om half 9 te slapen.

:cheer2: Lekker!
Krullen: wij hebben allemaal krullen en ik ben wel eens bij een echte krullenkapper geweest. Mijn ervaring is juist dat het niet aan het diploma ligt maar aan de ervaring. Ik ga dus naar een onopvallend buurtkappertje waar de eigenaar gewoon al zo ontzettend veel dames heeft geknipt dat hij weet hoe het moet. Hij knipt ook onze peuter.

Gebruikte jij al Cantu care for Kids envelop?

Wij hebben er best een pittig weekend op zitten. Mijn man is over de flos dat we een huis hebben gekocht en peuter pikt dat toch op. Omdat we half augustus al de sleutel krijgen dachten we wat keukenboeren af te gaan. Nou daar werd peuter pas echt irritant van. En man was al van de leg maar toen zag ie wat keukens kosten.. :facepalm:

Maar gelukkig is peuter steeds beleefder aan het worden :-| Dus als wij dan in zo’n gigantische showroom liepen (waar de rest van Kaukasisch Nederland ook rondslenterde omdat ze niks te doen hebben met Pinksteren) en peuter probeerde dan het showroommodel te slopen en wij zeiden daar wat van. Dan gilde peuter keihard “NEEEE NATUURLIJK WIL IK NIET STOPPEN MET AAN DE LADE TREKKEN!!!!” Dat is al een hele verbetering ten opzichte van “NEEEE!” :facepalm:
Envelop schreef:
11-06-2019 07:51
Wow echt de eerste keer in 2,5jaar?! O_O

Hopelijk gaat hij dat nog heel vaak doen ;-)
Jup. Tot nu toe was de max tot half 5. Nu kwart over 6.
Lekker Aapje,hopelijk is het niet eenmalig!!

Voor de geïnteresseerden,de raamfolie kan ik na een paar dagen gebruik van harte aanbevelen!! Waar het eerst 6.15 was, slaapt zoon nu door tot ongeveer 7.30, ook op zonnige dagen. Doet wonderen voor z'n humeur.
rosings schreef:
09-06-2019 19:37
Ik word er helemaal gek van dat rozetje de hele santenkraam steeds op de grond gooit tijdens het eten. Bah!
Hoort helaas bij de peuterpuberteit denk ik... hier is peuter altijd een hele goede eter geweest maar met avondeten is het nu af en toe prut. Hij zit echt zijn grenzen te testen, bordjes gaan om of hij gooit met z'n eten. Dan is het ook klaar en pakken we het weg. Soms volgt dan een boze bui. Soms wil hij daarna toch weer eten, maar dan wel op schoot :$ .

@glitter: fijn zeg, in augustus al de sleutel!! Fijn dat je je straks op kind en verbouwing kunt focussen, verhuizen en verbouwen lijkt me vrij hectisch. Wij hopen komende winter de sleutel van ons nieuwbouwhuis te ontvangen, een 2-onder-1-kap van ongeveer 130m2, met garage. Zin in! Dan moeten we wel nog de vloeren en muren afwerken en de keuken moet er nog in en het verhuizen zelf... genoeg te doen. Ik heb gelukkig wel nog wat vrije dagen achter de hand.

@aardbei-banaan, beterschap voor jullie!
happiness = reality - expectations
lola-lily schreef:
11-06-2019 11:34
Lekker Aapje,hopelijk is het niet eenmalig!!

Voor de geïnteresseerden,de raamfolie kan ik na een paar dagen gebruik van harte aanbevelen!! Waar het eerst 6.15 was, slaapt zoon nu door tot ongeveer 7.30, ook op zonnige dagen. Doet wonderen voor z'n humeur.
Heb je een link naar de betreffende folie?
Ik heb de folie in de winkel gekocht, maar is ook via bol.com te krijgen.
Zoeken op verduisteringsdoek van little Luca.
Dank! Wij gaan ze ook bestellen! Ook ideaal mee op vakantie zie ik. Top.

@aapje fijn dat hij zo goed geslapen heeft!

@haar man heeft krullen maar ik en zoon hebben stijl haar. Baby heeft nog zo weinig haar is niks over te zeggen nog.

@fiona wat een rot nacht weer. Bah. Hoop voor jou dat die voorweeën wel wat doen, hier was dat iig wel zo!!!

@aardbei-banaan zijn jullie weer aan de betere hand? Rot he zo'n buikgriep. Hebben wij hier ook eens gehad, we vielen bij bosjes. Alleen zoon toen wonderbaarlijk genoeg niet.

Wij hebben vandaag een meegroeibed gekocht voor zoon. Ik ben benieuwd of hij daar vanavond in wil (en gaat) slapen.
Hoi! Ik mag hier nu ook meeschrijven, zoontje is 2 weken geleden 2 geworden.
En wat ontwikkelt hij zichzelf opeens snel zeg, zegt echt alles na, kan opeens loopfietsen, eet hele borden eten weg en begrijpt alles. Alleen het zelf spelen gaat nog erg slecht, best lastig nu ik bijna 30 weken zwanger ben. Maar we blijven oefenen :)

@teckeltje: hier sinds dit weekend een peuterbed, en we hadden echt verwacht dat het drama zou worden (zoontje kan slecht tegen veranderingen) maar het gaat zo goed! Is vrolijk bij het naar bed gaan en klimt er ook niet zelf uit. We hebben wel een hekje ervoor. En hij blijft niet goed onder de dekens liggen maar dat is met deze temperatuur niet zo erg. Hoe doet de rest dat, als het koud is weer een slaapzak aan?
Hoi herfstblaadje :hello:
Gefeliciteerd!

Zoon ligt in z'n nieuwe bed. Je had dat koppie moeten zien. Hij was ape trots. Het is nu geloof ik ook stil boven. De kanjer. Hij heeft gewoon nog een dunne slaapzak aan want blijft idd niet onder de dekens liggen.
Wat fijn van het doorslapen aapje! :yes: hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Succes met strippen vandaag Fiona! Hopelijk komt de bevalling snel op gang.

Hier geen ervaring met krullen.

Welkom herfstblaadje en wat grappig die verandering in een keer.

Wat goed van zoon Teckeltje! Schattig om te zien als ze zo trots op zichzelf fijn. Heeft hij goed geslapen vannacht?

Hier zijn we er weer bovenop :) gelukkig. Al zijn vriend en ik nog een beetje gammel maar komt ook wel weer.
Zoon heeft super geslapen in z'n nieuwe bed!

@fiona succes vandaag met strippen. Voel je je, Los vh slaapgebrek door dochter, wel goed?

Fijn dat jullie weer beter zijn aardbei!
Succes vandaag fiona! Hopelijk begint de bevalling snel.

@teckeltje wat goed van het grote bed!

Dochter slaapt idd ook nog in een dunne slaapzak in haar bed.

Man is ook ziek en ik voel me ook wat griepig, vandaag dus maar op pad met de kids zodat hij wat rust heeft en ik hopelijk ook even aan de zijkant kan zitten terwijl dochter speelt. Had het er gister nog over dat dochter wel veel aamdacht vraagt. Een dag naar de dierentuin of dergelijke kost stukken minder energie voor ons dan thuis blijven waar minder prikkels voor haar zijn. Is dat voor jullie herkenbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven