Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Hallo allemaal!

Over 4 weken ga ik trouwen, de zenuwen beginnen nu wel te komen haha! Met name voor de 'kleine' dingetjes wat nog geregeld moet worden zoals boeket, bedankjes, gastenboek evt laatste decoratie. En je ziet ook zoveel leuke dingen, krijg je alleen maar keuze stress van.
Nu zit ik alleen nog met een klein dingetje waar ik echt ontzettend veel kopzorgen van krijg, de gastenlijst. Ik ben benieuwd naar jullie advies, sinds de gastenlijst bekend is bemoeit mijn vader zich er ontzettend mee. Van die kant van de familie heb ik een tante ( met aanhang en kinderen) en nog een andere oom ( met aanhang en kinderen). Die oom en partner, heb ik al 10 jaar niet gezien. Mijn vriend kent hun ook niet, ik wilde ze dan ook niet uitnodigen. Onze insteek is, wij willen graag de mensen die dicht bij ons staan en die wij goed kennen erbij hebben voor de hele dag. Mijn vader bleef daar best even op aandringen en ik vind het heel moeilijk om nee tegen mijn vader te zeggen. Hij vind dat het familie is en het maakt niet uit of je hun hebt gezien/kent of niet.
Uiteindelijk om mijn vader tegemoet gekomen heb ik hun een uitnodiging gestuurd voor de feest voor de avond. Hebben ze iniedergeval iets.
Nu een paar weken later en een paar weken voor mijn bruiloft, vraagt mijn vader alsnog of we kunnen overleggen dat hun wel de middag er zijn omdat ze het niet al te laat kunnen maken ( lange reistijd ).
Ik kan natuurlijk om van dit gezeur af te zijn, ja zeggen. Maar ik weet dat mijn vriend dit gewoon echt niet wil. En mijn vader is overigens niet de enige die mensen voor de hele dag willen hebben. Bij mijn schoonouders is dit bijna hetzelfde probleem maar hun dringen gelukkig niet zo aan..
Hebben jullie dit ook meegemaakt en wat is jullie advies?
Voet bij stuk houden. Je hoeft echt niemand verantwoording af te leggen ook al voelt dat wel zo. Als je rondkijkt tijdens je ceremonie moet je mensen zien die belangrijk zijn voor JOU.
Opaque schreef:
08-05-2019 12:33
Gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat het zo’n mooie dag was!
Nu dat je getrouwd ben, als je terug kijkt, heb je dan tricks en tips? Dingen die toch niet zo belangrijk zijn of dingen die we echt niet mogen vergeten/je aan zou raden?
Blijf trouw aan jezelf en je vriend. Doe dus ook niet iets wat je gewoon echt niet wilt. Je mag best een beetje egoistisch zijn.
Daarnaast, als er iets misgaat heeft eigenlijk niemand dat door want zij weten niet dat het niet zo hoorde. Maak je dus ook niet druk.
Zorg dat je genoeg drinkt en zorg voor een goed ontbijt! Al die kleine details waar je uuuuuuren mee bezig bent geweest vallen bijna niet op. Mensen zien het grote plaatje en niet de kleine dingetjes.
Geniet! Kijk naar hoe mooi iedereen is en hoe iedereen zijn best heeft gedaan om er prachtig uit te zien op jullie dag.
Maak je niet druk om het weer, want jullie stralen zo erg dat het allemaal echt niet uit maakt.

Als ik meer dingen kan bedenken laat ik het je zeker weten!
mommy2014 schreef:
06-05-2019 22:26
Dank jullie wel voor de reactie. Wij hebben een drastische beslissing gemaakt maar ben blij dat we het gedaan hebben. Het is een hele bizarre situatie. Wens dit oprecht niemand toe maar het is zoals het is. Wens jullie allemaal een hele fijne voorbereiding toe!
Ah Mommy2014, ik lees nu pas dit berichtje. Wat vervelend om te horen dat het plan niet door kan gaan zoals jullie voor ogen hadden! Ik hoop dat jullie alsnog een mooie manier vinden om (op een andere wijze) te trouwen of de liefde te vieren :heart: .
Mag ik ook meeschrijven? Wij trouwen in september dit jaar. Vorig jaar april ten huwelijk gevraagd, dacht "duurt nog zo lang" maar nu is het al minder dan 4 maand. Begin het spannend te vinden.

Het meeste hebben we geregeld: ringen, locatie en eten, vervoer, DJ, fotograaf, pak en jurk incl schoenen en accessoires, bedankjes, uitnodigingen, gemeente, kapper/visagiste, taart, getuigen en ceremonie meester.

Dacht dat ik daarmee alles geregeld had, maar...zie op fb en online van alles voorbij komen: cadeaus getuigen, gepersonaliseerde ringdoosjes, goodybags vrijgezellenfeest, gastenboek, mandje op de wc met deo, ceremonie van begin tot eind bedacht, decoratie (vond onze locatie al sfeervol :$ ) en ben nu bang dat ik iets cruciaals vergeet. In hoeverre hebben jullie nagedacht over details? Ben nu bang dat ik iets vergeet.
masatu schreef:
15-05-2019 13:06
Ah Mommy2014, ik lees nu pas dit berichtje. Wat vervelend om te horen dat het plan niet door kan gaan zoals jullie voor ogen hadden! Ik hoop dat jullie alsnog een mooie manier vinden om (op een andere wijze) te trouwen of de liefde te vieren :heart: .
Dank je wel Masatu! Zit nog in de waas maar komt goed. Langzaam begin ik steeds meer zin te krijgen in onze dag. En meer zin om bezig te zijn met onze bruiloft! Liefs!
Ik ben afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd!
Onze bruiloft gaat wel pas in 2020 plaatsvinden, maar ik vind het leuk om al dingen mee te lezen en om te kijken hoe jullie naar de dag toewerken!
Welkom allebei! Leuk twee nieuwe schrijvers erbij.
Hebben jullie al een datum Saxje, of is dat misschien te snel :hihi:
Wij hebben twee bruiloften mee mogen maken de afgelopen 3 weken in de vriendengroep. Heel leuk om dit van dicht bij te zien, voelt bijna als oefening voor onze dag.
Truusjemier, ik snap wat je bedoel. Wij trouwen ook in september en begin nu een beetje zenuwachtig te worden, bang dat ik dingen vergeet of te weinig tijd heb. Ik hou de checklist van the perfect wedding aan en loopt daarbij op schema. De dingen die jij benoemd kan je doen, is maar net wat je zelf wil, zo kan je het een beetje persoonlijker maken, maar is maar net wat je belangrijk vind. Zo hebben wij een “thema” wat erg bij ons past en dat kun je terug zien het ringdoosje, uitnodigingen, gastenboek en bedankjes, dus gepersonaliseerd en de locatie past daar ook heel goed bij zonder dat wij daar al te veel gaan toevoegen kwa versiering (denk ik).
De ceremonie houden wij buiten in het gras en tussen de bomen, daar wil ik ook niet teveel aan toevoegen, gewoon lekker groen laten en de mooie omgeving het decor laten zijn.
Life is always rocky when you're a gem.
Hadden jullie muziek bij de ceremonie?
Hoe was jullie toespraak van de ambtenaar?
Bij beide bruiloften heb ik laatst een eigen Babs gezien en muziek bij de ceremonie. Het maakt het beiden heel persoonlijk, al vond ik de muziek een beetje te zoetsappig, maar is natuurlijk net waar je voor kiest. Vraag me af wat een onbekende ambtenaar 3 kwartier over ons moet gaan vertellen en hoe persoonlijk of speciaal dat gaat worden als wij zelf de informatie aanleveren. :$
We willen eind augustus 2020 trouwen, precieze datum hebben we nog niet haha.
Voordat mijn vriend me ten huwelijk vroeg hebben we het er al wel uitgebreid over gehad, maar nu kan het regelen dan dus echt gaan beginnen.
Vind het allemaal nog wel een beetje onwerkelijk hoor...

Vorig jaar ben ik ceremoniemeester geweest bij de bruiloft van mijn broer en schoonzus. Heel het proces van het aanzoek t/m de bruiloft heb ik meegekregen dus dat kan ik nu goed gebruik voor mijn eigen bruiloft!
Wat zij hebben gedaan om het persoonlijker te maken is zelf de geloften schrijven. Ik denk dat dat bij ons toch ook wel de voorkeur heeft. Indd omdat de trouwambtenaar je toch niet echt kent
Zijn er ook dames binnen dit topic die klein getrouwd zijn? En hebben jullie tips om het toch een beetje romantisch te maken?

Wij hebben afgelopen april besloten om te gaan trouwen en hebben dit weekend onze datum geprikt. 21 november gaat het worden.
(Onze kinderen zijn beide op de 21e geboren en wij hebben elkaar leren kennen in november dus vandaar die datum.)
Het idee is nu om te trouwen om 11.30 uur en dan daarna te gaan lunchen met iedereen.

We willen bewust geen grote bruiloft met feest oid maar gewoon klein met onze kinderen (5 en 7 jaar), ouders en broers erbij.
(Ik zou misschien wel iets meer willen, maar na zoveel jaar wachten op eindelijk een huwelijk ga ik mee in de middenweg omdat mijn partner anders wellicht toch niet wil.)

Iemand nog ideeën/tips?
Eefje_Su schreef:
28-05-2019 11:31
Zijn er ook dames binnen dit topic die klein getrouwd zijn? En hebben jullie tips om het toch een beetje romantisch te maken?

Wij hebben afgelopen april besloten om te gaan trouwen en hebben dit weekend onze datum geprikt. 21 november gaat het worden.
(Onze kinderen zijn beide op de 21e geboren en wij hebben elkaar leren kennen in november dus vandaar die datum.)
Het idee is nu om te trouwen om 11.30 uur en dan daarna te gaan lunchen met iedereen.

We willen bewust geen grote bruiloft met feest oid maar gewoon klein met onze kinderen (5 en 7 jaar), ouders en broers erbij.
(Ik zou misschien wel iets meer willen, maar na zoveel jaar wachten op eindelijk een huwelijk ga ik mee in de middenweg omdat mijn partner anders wellicht toch niet wil.)

Iemand nog ideeën/tips?
Wij doen ook geen feest. We trouwen in de middag en gaan wel uitgebreid dineren. En denk nog wel dat ik kies voor een borrel bij ons thuis. Ik weet niet wat je bedoelt met wat je meer zou willen? Of je doet een activiteit, bowlen of iets andere wat bij jullie past?
Ik krijg ergens een beetje stress als ik lees dat mensen stress hebben en dan al kaarten pak etc geregeld hebben O_O
Wij trouwen ook in september gaan straks voor pak kijken moet nog kaarten kleding voor kinderen getuigen gastenlijst nakijken en aanvullen.... oké we hebben iets te doen deze maand ;-)
Eefje_Su schreef:
28-05-2019 11:31

Iemand nog ideeën/tips?
Ik ga over vijf dagen trouwen en ook wij houden het klein. In de gemeente waar wij trouwen kun je ook kiezen voor een tussenhuwelijk. Klinkt een beetje raar, het is zonder uitgebreide ceremonie maar wel in een mooie zaal. Ook al willen we geen poespas, trouwen aan de balie is het dan ook weer niet helemaal.
Wat het voor ons bijzonder maakt is dat onze kinderen, we hebben beide twee kinderen, onze getuigen zijn. Verder is alleen mijn moeder erbij.
's Avonds gaan we uit eten, en daarvoor hebben we ook de vrienden en vriendin van onze kinderen uitgenodigd.

We zijn ondertussen bezig om een huis te kopen, als dat allemaal lukt geven we aan het einde van de zomer een feest, in onze eigen tuin.
Housewarming en trouwfeest ineen. Het is een grote tuin met een grote schuur dus daar kunnen we heel veel mensen voor uitnodigen. :-)
Yay! Ik ben getrouwd! Het was een prachtige dag, groot feest, iedereen die we er graag bij wilden hebben, was er. Heer-lijk!

De hele dag ging perfect, alles ging volgens schema. De cliché's zijn echt waar; het gaat supersnel voorbij dus GENIET. Echt, ik kan je niets anders aanraden.

Wat ik wel achteraf wat 'balen' vond is dat we geen suite of luxe ontbijt voor onszelf geregeld hadden. We kwamen 's nachts thuis en dan is alles ineens weer zo 'normaal'. Een hele rare gewaarwording en een beetje een 'gat' waar je dan in valt. 's ochtends weer ontbijten met je boterhammetje pindakaas vond ik toch wel wat jammer. 's avonds zijn we uit eten geweest met z'n tweeën en de volgende dag vertrokken we op huwelijksreis, dus dat was opzich helemaal prima. Ik heb zó intens genoten en baal stiekem een beetje dat 't nu voorbij is.. ;)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Opaque schreef:
27-05-2019 10:55
Hadden jullie muziek bij de ceremonie?
Hoe was jullie toespraak van de ambtenaar?
Bij beide bruiloften heb ik laatst een eigen Babs gezien en muziek bij de ceremonie. Het maakt het beiden heel persoonlijk, al vond ik de muziek een beetje te zoetsappig, maar is natuurlijk net waar je voor kiest. Vraag me af wat een onbekende ambtenaar 3 kwartier over ons moet gaan vertellen en hoe persoonlijk of speciaal dat gaat worden als wij zelf de informatie aanleveren. :$
Wij hadden muziek bij binnenkomst, niet zoetsappig maar Nothing else matters van Metallica. Daarop liepen wij dus naar binnen, de anderen zaten al. Vervolgens was er een instrumentale versie van hetzelfde nummer tijdens het tekenen door ons en de getuigen. De locatie waar wij trouwden had een mooie muziekinstallatie en er stond dus even iemand bij om die te bedienen.

De BABS praat geen drie kwartier hoor! Gelukkig niet zeg. Wij kenden haar ook niet. Ze is wel van tevoren een avondje (anderhalf uur? zoiets) bij ons thuis langs geweest om ons te leren kennen en input te verzamelen. En dat heeft ze heel goed gedaan. Hoe we elkaar ontmoet hadden, waarom Metallica, waarom we voor deze getuigen gekozen hadden. Maar goed, het blijft een redelijk algemeen praatje natuurlijk. Alternatieven om het meer persoonlijk te maken: iemand anders laten speechen en de babs alleen de formele dingen laten afhandelen. En/of zelf je geloften schrijven in plaats van alleen maar 'Ja'.
The owls are not what they seem
pimpelmeesje123 schreef:
01-06-2019 10:49
Ik krijg ergens een beetje stress als ik lees dat mensen stress hebben en dan al kaarten pak etc geregeld hebben O_O
Wij trouwen ook in september gaan straks voor pak kijken moet nog kaarten kleding voor kinderen getuigen gastenlijst nakijken en aanvullen.... oké we hebben iets te doen deze maand ;-)
Niet nodig! Wij hebben de kaarten bij Greetz gemaakt, uurtje voor gezeten (de tekst was het ingewikkeldst). Volgende dag in huis geloof ik. De gastenlijst vond ik het moeilijkst, daar hebben we wel een aantal avonden aan gezeten. Pak had man al, jurk had ik in 3 dagen. Niet te ingewikkeld maken als je zelf helemaal niet wakker ligt van de kleur tafelkleden en of dat wel bij je bruidsboeket past!
Ik werd overigens zelf ook zenuwachtig toen alle belangrijke dingen geregeld waren, dus dat is ook heel normaal :there:
LadyL0101 schreef:
13-06-2019 09:30
Niet nodig! Wij hebben de kaarten bij Greetz gemaakt, uurtje voor gezeten (de tekst was het ingewikkeldst). Volgende dag in huis geloof ik. De gastenlijst vond ik het moeilijkst, daar hebben we wel een aantal avonden aan gezeten. Pak had man al, jurk had ik in 3 dagen. Niet te ingewikkeld maken als je zelf helemaal niet wakker ligt van de kleur tafelkleden en of dat wel bij je bruidsboeket past!
Ik werd overigens zelf ook zenuwachtig toen alle belangrijke dingen geregeld waren, dus dat is ook heel normaal :there:
Dan is er hoop ;-) heb kaarten zitten zoeken heb iets gezien wat ik leuk vind niet heel formeel en dan kunnen we ze aanpassen naar onze situatie met kinderen erbij. Maar idd tafelkleden enzo ben ik echt niet mee bezig moet wel echt getuigen gaan vragen en de knoop voor ceremoniemeester doorhakken.... wil alles zelf regelen maar aanspreekpunt op de dag zelf is misschien wel handig (en het hoort er een beetje bij ;-) )
pimpelmeesje123 schreef:
13-06-2019 12:24
Dan is er hoop ;-) heb kaarten zitten zoeken heb iets gezien wat ik leuk vind niet heel formeel en dan kunnen we ze aanpassen naar onze situatie met kinderen erbij. Maar idd tafelkleden enzo ben ik echt niet mee bezig moet wel echt getuigen gaan vragen en de knoop voor ceremoniemeester doorhakken.... wil alles zelf regelen maar aanspreekpunt op de dag zelf is misschien wel handig (en het hoort er een beetje bij ;-) )
Goed zo :biggrin:
Wij hadden geen ceremoniemeester maar achteraf had ik het op de dag zelf wel handig gevonden inderdaad. Spreek dan wel goed af wat je van hem/haar verwacht! Dus als je alleen op de dag zelf een aanspreekpunt wilt maar geen georganiseer van vrijgezellenparties ofzo dan moet diegene dat natuurlijk wel weten.
Getuigen is inderdaad wel superhandig om te hebben :biggrin: en ook wel fijn als degene die jij graag wilt ook kan op jouw dag. Succes!
LadyL0101 schreef:
13-06-2019 12:45
Goed zo :biggrin:
Wij hadden geen ceremoniemeester maar achteraf had ik het op de dag zelf wel handig gevonden inderdaad. Spreek dan wel goed af wat je van hem/haar verwacht! Dus als je alleen op de dag zelf een aanspreekpunt wilt maar geen georganiseer van vrijgezellenparties ofzo dan moet diegene dat natuurlijk wel weten.
Getuigen is inderdaad wel superhandig om te hebben :biggrin: en ook wel fijn als degene die jij graag wilt ook kan op jouw dag. Succes!
Thnx en fijn dat jullie dag mooi was!
Wij hebben ook een ceremoniemeester maar regelen eigenlijk alles zelf. Ik vind het alleen fijn om haar de laatste checks te laten doen zoals kerkboekje, kaart, meedenken in aankleding etc. Maar echt regelen doe ik zelf, gewoon omdat ik dat leuk vind! Op die dag zelf is zij wel het aanspreekpunt dus vind het wel fijn als ik haar van te voren ook meeneem in onze plannen.

Ik zit op dit moment ook even in de stress, najah stress gewoon even spanning of ik alles wel heb of nog bedacht heb om te gaan doen... Hopelijk verdwijnt dat snel want gezellig is het niet haha.

Nog 99 dagen!! :hug: :heart:
Bij ons komt het langzaam aan ook steeds dichterbij (september) en nu begin ik wel wat zenuwachtig te worden, bang dat ik iets vergeet. Maar volgens mij hebben we de grote lijnen geregeld en volgende de checklijsten bij the perfect wedding ook op schema. Alleen de bloemen nog.
Hebben jullie muziek tijdens de ceremonie of het lopen naar voren?
Hier nog niet echt over muziek nagedacht..... moet wel nog op zoek naar kleding voor de kinderen. Gastenlijst afmaken en de kaarten. Oja en kapsels uitzoeken heb al afspraak staan maar moet nog kijken welke dingen ik leuk vind om te kijken wat we gaan doen.
Wij hebben inmiddels onze locatie vastliggen!
Komend weekend willen we de getuigen en de ceremoniemeesters vragen. Ook ga ik vragen of mijn (stief)vader me wil weggeven.. dat wordt weer huilen haha.

Mijn as en ik zijn beide muzikant en hebben altijd onze gevoelens geuit via muziek, ook naar elkaar, dus muziek tijdens de bruiloft vinden wij beiden erg belangrijk. Daarom ben ik nu al begonnen met naar muziek luisteren die bij ons past en voor ons spreekt, maar dat is toch nog best lastig haha.

Wij willen inderdaad de geloften zelf schrijven, omdat we de ceremonie zo persoonlijk willen maken als mogelijk en een BABS toch wat algemener blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven