Kwaliteits-vliegenmepper

15-06-2019 00:06 27 berichten
Weet iemand waar ik een echt goeie vliegenmepper kan kopen? Ik heb er verschillende gehad van de blokker, hema of action maar eigenlijk was dat allemaal niks. Lijkt wel alsof niemand meer zijn best wil doen om een fatsoenlijke te maken. Erg frustrerend. Soms leek het plastic wel kaarsvet (viel zo uit elkaar of brak af) of hij was veel te flexibel zodat als ik mepte het mepstuk er te laat pas achteraan kwam. Ik zoek er eigenlijk een van hard en taai nylon of zo. En dan fijnmazig genoeg om muggen mee plat te slaan. Als iemand een tip heeft houd ik me aanbevolen.
Elektrische kopen?
Boogschutter10 schreef:
15-06-2019 00:08
Elektrische kopen?
Heb ik mee geexperimenteerd maar daar kun je eigenlijk niet mee slaan. Je moet eigenlijk wachten tot de mug door de elektrodes vliegt. Ze mogen ook niet nat worden etc.
Alle reacties Link kopieren
https://www.drogisterij.net/huishoudeli ... AGEALw_wcB

Ik heb deze van mijn moeder gejat. Die had er twee en al zo'n dertig jaar. Dus degelijk ding.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Waarom wil je slaan? Dan heb je toch juist kans op vlekken op de muur?
Of sla je alleen wanneer zij vliegen?

Het voordeel van een elektrische is dat je die ook 'plat' tegen de muur kunt houden: als de mug tussen de muur en de mepper zit, werkt het perfect.

Maar goed, geen tips dus over gewone meppers.

Voor het slapen kan ik trouwens nog wel een klamboe aanraden; scheelt ook muggenjacht. Ik heb er zo een (vierkant) die je met 4 lussen op de hoeken in 4 haakjes ophangt (zo'n vraagteken-haakje voldoet).
In tijden van vegetarisme en dierenwelzijn zouden ze die ondingen (vliegenmeppers) moeten verbieden.

Die beesten doen geen vlieg :-D kwaad.
Hier een 5-sterren mepper volgens de reviews:
https://www.bol.com/nl/p/vliegenmepper- ... gLTGfD_BwE

Die plastic dingen sla je idd kapot of ze buigen teveel mee. Deze is perfect en anders kan je het spul zonder gesputter terugsturen binnen een maand en krijg je je geld terug. Succes!
Belg007 schreef:
15-06-2019 01:00
In tijden van vegetarisme en dierenwelzijn zouden ze die ondingen (vliegenmeppers) moeten verbieden.

Nou, ik eet wel vlees, maar die vliegen hoef ik niet hoor :mrgreen: En ze doen zeker wel kwaad, ze steken namelijk.
SadButTrue999 schreef:
15-06-2019 01:01

Die plastic dingen sla je idd kapot of ze buigen teveel mee. Deze is perfect en anders kan je het spul zonder gesputter terugsturen binnen een maand en krijg je je geld terug. Succes!
Kan me voorstellen dat deze w el heel blijft, maar voor dat geld koop ik een berg plastieke.
Belg007 schreef:
15-06-2019 01:00

Dan rol ik gewoon weer een tijdschrift op (de Allerhande bestaat nog steeds, niet alles is digitaal ;) ) en mep daarmee. Als je hem eenmaal goed vast hebt werkt dat ook geweldig!
Zelf ga ik voor een elektrieke, en een val voor de fruitvliegjes die hier plots zijn komen wonen. Met allemaal lekkers erin waar ze in verdrinken.

Ik heb een bordje opgehangen: verboden voor vliegen, dit terrein betreden op eigen risico. Als ze dan de lefgozertjes uit gaan hangen: tsja... :D
Wat maakt een mepper kwalitatief?
Als je kunt pletten? Als de mug binnen 2 seconden dood is, als je er meer dan 5 in een uur mee kunt raken?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
nachtvlinder1977 schreef:
15-06-2019 01:09
Kan me voorstellen dat deze w el heel blijft, maar voor dat geld koop ik een berg plastieke.
Ja, klopt maarrrrr die zijn niet zo stevig, hiermee sla je je lastige buren ook de schutting over, terug hun eigen tuin in én je krijgt er maar liefst 3!
Wespen, hoornaars, bijen: allemaal vliegen ze keihard weg als ze dit zien.
De afschrikwekkende werking telt ook mee! Twee vliegen in één klap zoals men wel zegt :)
elektrische voldoet hier prima...
en bij de weg... je bent de andijvie vergeten :lol:
elektrische moet je ook niet mee slaan. Gewoon subtiel mug tussen muur en mepper positioneren en dan zzzzzzzzzzap :bye: :bye:
Ik heb er een van de drogist met een steel van gevlochten ijzerdraad.Gaat al een tijdje mee.
Een gewone handdoek werkt perfect. Muggen die op het plafond zittenden je daarmee ook bereiken.
SadButTrue999 schreef:
15-06-2019 01:13
Dan rol ik gewoon weer een tijdschrift op (de Allerhande bestaat nog steeds, niet alles is digitaal ;) ) en mep daarmee. Als je hem eenmaal goed vast hebt werkt dat ook geweldig!
Ik geef de voorkeur aan de krant, elke dag wordt een verse vliegenmepper thuisbezorgd.
Die vliegen zijn te slim geworden voor een vliegenmepper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SadButTrue999 schreef:

Als ik deze bij iemand thuis zie liggen zou ik me afvragen of ie niet in de slaapkamer thuis hoort... :huh:
Bospaddestoeltje schreef:
15-06-2019 08:05
Als ik deze bij iemand thuis zie liggen zou ik me afvragen of ie niet in de slaapkamer thuis hoort... :huh:
Haha! Dat was mijn gedachte ook!
Een elektrische vind ik ideaal en dan ga ik voor een flink knetterende mug en een brandlucht, dat is het meest bevredigend :-D
Ik ga mee met humanista, ik laat hem ook extra lang doorknetteren als ik al gebeten ben :$ .
Bospaddestoeltje schreef:
15-06-2019 08:05
:HA:
Dank voor alle reacties! Veel goeie tips.

Kia•Ora schreef:
15-06-2019 00:45
https://www.drogisterij.net/huishoudeli ... AGEALw_wcB

Ik heb deze van mijn moeder gejat. Die had er twee en al zo'n dertig jaar. Dus degelijk ding.
Deze hadden wij ook! en ik mis hem!
Ik denk dat ik maar in het diepe spring en die 57 cent gewoon betaal. Ik laat weten hoe hij mept ;-)

Gebruna schreef:
15-06-2019 00:48
Voor het slapen kan ik trouwens nog wel een klamboe aanraden; scheelt ook muggenjacht. Ik heb er zo een (vierkant) die je met 4 lussen op de hoeken in 4 haakjes ophangt (zo'n vraagteken-haakje voldoet).
Ik laat tegenwoordig een sta-ventilator over me heen blazen als ik slaap. Lijkt wel of ze je niet meer kunnen vinden dan en ze waaien ook weg. Werkt heel goed!

SadButTrue999 schreef:

Deze heeft ook een prijs gewonnen he? Heeft hij niet ook een carbon fibre steel? Ik moest wel even slikken om de prijs maar het lijkt wel de rolls royce onder de vliegenmeppers ;-). Ik ben alleen bang dat vlak voordat hij inslaat zal ik maar zeggen een mug meegezogen wordt door de ontwijkende lucht. Hij heeft namelijk geen gaas maar een massief leren lap. Misschien als die hierboven toch niet afdoende blijkt.

SadButTrue999 schreef:
15-06-2019 01:13
Ik heb een bordje opgehangen: verboden voor vliegen, dit terrein betreden op eigen risico. Als ze dan de lefgozertjes uit gaan hangen: tsja... :D
Werkt hoogstens heel even denk ik..

Redhat schreef:
15-06-2019 01:17
Wat maakt een mepper kwalitatief?
Als je kunt pletten? Als de mug binnen 2 seconden dood is, als je er meer dan 5 in een uur mee kunt raken?
Oh, je hebt geen idee hoe nauw dat komt.

Ik hoor verschillende mensen toch over een elektrische. Heb ik gehad en zelfs opgevoerd (veel over te vinden online) tot hij echt een flits en een keiharde knal en alleen een rookwolkje over liet van een forse vlieg. Echt naar een andere dimensie gezapt! Was inderdaad cool maar ik vond het toch allemaal niet robuust genoeg.

Afbeelding
De beste die ik heb gehad was zo’n mega grote van zowat een meter lang :mrgreen: zag er belachelijk uit, maar mepte heerlijk! Niks ontsnapte aan dat monster. Ik sloeg alleen te hard, dus ook daar vlogen de stukjes af op een gegeven moment vanaf.

https://www.bol.com/nl/p/jumbo-vliegenm ... gIS4fD_BwE

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven