Stripper en boos

15-06-2019 12:11 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was onlangs jarig. Naar aanleiding van die gelegenheid had ik een feestje georganiseerd.

Mijn zus (extravert) bleek voor mij een stripper geregeld te hebben. Ik hou hier helemaal niet van. Niet eens omdat ik preuts ben, maar omdat ik introvert ben en het verschrikkelijk vind om op die manier in de belangstelling te staan. Ik ben niet iemand die dan ‘leuk mee kan doen’. Ik kan dan echt door de grond gaan van schaamte.
Ik ben zo altijd geweest en eerlijk gezegd snap ik niet dat ze dit gedaan heeft.

Ik heb die stripper geweigerd en uiteindelijk werd iemand anders het ‘slachtoffer’. Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’. Man begrijpt me wel.

Ik heb er verder niet veel van gezegd omdat ik het feestje niet wilde verpesten, maar het voelt wel naar. Alsof mijn mening of gevoel niet belangrijk is.

Overdrijf ik nu?
Ik snap je volkomen! Ik zou ook not amused zijn!
Maar ben ik nou gek of ben ik echt de enige die een stripper als je al getrouwd bent heel erg not done vind? Precies de reden waarom ik een stripper op een vrijgezellenfeest ook een slecht idee vind.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Een rotactie van je zus. Ik zou hetzelfde hebben gereageerd. Maar wat is op dit moment je probleem?
Als je dit niet met je zus wil bespreken, laat het dan gaan. Kuststreek van haar, maar het is geweest. We hebben allemaal een ander soort humor.
She was brave and strong and broken, all at once.
19-Femke-86 schreef:
15-06-2019 12:33
En het stomme is: ergens diep van binnen weet ik wel dat ze het waarschijnlijk helemaal niet vervelend bedoelde. Dat ze er gewoon niet over nagedacht heeft ofzo.

Maar toch zit ik ermee.
Wel een keer uitspreken.
Dat je diep van binnen weet dat ze het waarschijnlijk helemaal niet vervelend bedoelde, maar dat ze zoiets nooit meer moet doen omdat je het niet leuk vond en ook nooit leuk zal gaan vinden. En daar geen discussie over aangaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Je overdrijft absoluut niet. Verschrikkelijk zeg. Ik had die stripper ook geweigerd en naar iemands anders’ schoot gestuurd. Wat nou leuk meedoen. Ik had die stripper denk ik sowieso niet binnengelaten.
Verschrikkelijk. Ik zou of stripper hebben weggestuurd of zelf weg zijn gegaan. Jouw feest maar jij houdt hier niet van totaal ongepast en je zou denken dat je eigen zus je toch wel kan inschatten.
Zelfs aanzien hoe hij "een ander slachtoffer" vermaakt gaat mij te ver.

Ik zou dit ook zeker nog benadrukken naar zus toe en haar niet meer uitnodigen voor je verjaardag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je bent toch duidelijk geweest? Door je reactie heeft je zus vast wel begrepen dat het een stomme actie van haar was. Ik zou er verder geen woorden meer aan vuil maken.
Als jij dat niet wil dan niet. Had hem dan ook helemaal niet op het feestje op laten treden. Uiteraard had je zus hem wel moeten betalen......tenslotte vond zij het wel grappig
RikM schreef:
15-06-2019 12:40
Ik heb altijd al gevonden dat extraverte mensen zich heel slecht kunnen inleven in introverte mensen. Extravert lijkt de norm te zijn, en daar moet je maar in meegaan want "dat is toch leuk?". Dat er ook mensen zijn die dat soort dingen echt niet leuk vinden snappen ze niet.
Nou, ik denk dat er genoeg extraverte mensen zijn die deze actie ook niet zouden kunnen waarderen.

Maar inderdaad die instelling dat je er maar in moet meegaan is zwaar irritant. Getuigt van weinig inlevingsvermogen als je zo over andermans grenzen gaat. Dat is geen extraversie meer, maar egocentrische lompheid.
RikM schreef:
Ik heb altijd al gevonden dat extraverte mensen zich heel slecht kunnen inleven in introverte mensen. Extravert lijkt de norm te zijn, en daar moet je maar in meegaan want "dat is toch leuk?". Dat er ook mensen zijn die dat soort dingen echt niet leuk vinden snappen ze niet.
Volgens mij kunnen heel veel mensen zich slecht inleven in anderen, los van extra- of introvert.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
:hug: voor TO. Ik snap je helemaal. Een keer op een verjaardag van vriendin meegemaakt. Schoonzus had stripper laten komen. Was bijzonder gênant omdat er grootouders op hoge leeftijd én kleine kinderen aanwezig waren. Mager mannetje en ik vond het een zielige vertoning.
Zijn er eigenlijk dames die een stripper wél leuk vinden?
vivautrecht85 schreef:
15-06-2019 12:38
Tja, en nu weet ze het nog niet want je hebt het niet aangekaart. Dus de volgende keer kan ze weer met zoiets aankomen. Wat is de reden dat je het niet wilt of kunt bespreken?

Verder is introvert niet hetzelfde als verlegen..
Klopt, ik ben ook verlegen.
De reden dat ik het niet wil bespreken is dat ik het gevoel heb dat ik niet serieus genomen wordt en dat het voor wrijving of een afstand zorgt.
Ja ik ben een pleaser ... ik weet het.
bibi70 schreef:
15-06-2019 13:03
Als jij dat niet wil dan niet. Had hem dan ook helemaal niet op het feestje op laten treden. Uiteraard had je zus hem wel moeten betalen......tenslotte vond zij het wel grappig
Tuurlijk heeft zij betaald. Iemand anders heeft de deur geopend en de rest van de aanwezigen vond het wel leuk. Degene die zich als vrijwilliger aanbood deed dat gretig.
Ik heb een keer meegemaakt op kantoor (!) dat er een mannelijke homoseksuele stripper was geregeld voor een mannelijke heteroseksuele collega. De dames vonden het hilarisch maar ik vond het vreselijk gênant om te zien. Het "slachtoffer" vond het ook zichtbaar niet leuk.
yette schreef:
15-06-2019 12:53
Je bent toch duidelijk geweest? Door je reactie heeft je zus vast wel begrepen dat het een stomme actie van haar was. Ik zou er verder geen woorden meer aan vuil maken.
Klopt, maar los daarvan vroeg ik me dus af of ik me aanstel.
Woez schreef:
15-06-2019 12:45
Een rotactie van je zus. Ik zou hetzelfde hebben gereageerd. Maar wat is op dit moment je probleem?
Als je dit niet met je zus wil bespreken, laat het dan gaan. Kuststreek van haar, maar het is geweest. We hebben allemaal een ander soort humor.
Ja dat is zo, maar het is fijn om het even van me afgeschreven te hebben en te horen dat ik me dus niet aanstel.
Ik vind het raar om dit soort dingen aan iemand op te dringen.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
RikM schreef:
15-06-2019 13:24
Ik heb een keer meegemaakt op kantoor (!) dat er een mannelijke homoseksuele stripper was geregeld voor een mannelijke heteroseksuele collega. De dames vonden het hilarisch maar ik vond het vreselijk gênant om te zien. Het "slachtoffer" vond het ook zichtbaar niet leuk.
#metoo
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
RikM schreef:
Dit!
Ik zou een stripper ook vreselijk vinden.
RikM schreef:
15-06-2019 13:24
Regelen van een stripper voor een collega mag worden toegevoegd aan het lijstje redenen voor ontslag op staande voet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Je bent niet alleen! Ben jaren geleden een keer op een feestje geweest waarbij de jarige (die een smaakvol feestje probeerde te geven en daarbij ook ouders & schoonouders had uitgenodigd) werd getrakteerd op een goedkope stripper. Hij liep ook de deur uit. en is de rest van de avond niet meer terug gezien op zijn eigen feest.
Zijn vrienden, die de stripper hadden betaald, vroegen haar om de act gewoon af te maken met een andere gozer uit het publiek. Ik vond het zo sneu en gênant voor de jarige.

Ik snap nooit waarom mensen de jarige of vrijgezel in verlegenheid willen brengen. Als je dan toch zo`n klap geld uitgeeft, regel dan iets waar die persoon echt blij mee is. Je stelt je zeker niet aan!
19-Femke-86 schreef:
15-06-2019 12:11
Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’.
Maar je zus weet niet hoe jij bent. Balen dat zij niet de moeite nam zich even in jou te verdiepen.

Nee, jij overdrijft niet. Jij voelde je rot, voor het blok gezet. Dat had ze niet hoeven doen.
Wat een ongein :facepalm: .....een stripper op je zusje afsturen als verjaardagsverassing.
Jullie hebben duidelijk niet hetzelfde gevoel voor humor.
Wel jammer, want het was jouw verjaardag en niet die van haar.
viva-amber schreef:
15-06-2019 13:48
#metoo

Was wel 20 jaar geleden hoor, toen bestonden dingen zoals #metoo (en hashtags) nog niet.
Mijn buurvrouw had onlangs ook een stripper cadeau gekregen, aan de geluiden te horen. Heel cliché: eerst werd er op de deur gebonkt, vervolgens hoorde ik een sirene en muziek en even later een groep gillende vrouwen. :biggrin:

Ik sprak later de buurvrouw en ik had de indruk dat het van haar ook niet zo nodig hoefde.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 14:25
Reden: Toevoeging
16.73% gewijzigd
Vreselijk. Dit is een beetje hetzelfde als iemand geen vrijgezelle feest willen maar de ceremonie meester vindt zelf een stripper en penis schilderen zo leuk. Ik snap dat niet. Jij bent toch de jarige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven