Waskaart voor dummies.
zaterdag 15 juni 2019 om 16:46
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 15 juni 2019 om 17:05
Iemand die hem wel werkend geplakt krijgt?
zaterdag 15 juni 2019 om 17:06
Bij ons hangt er:
Als je wilt wassen; ga je gang. Was niks, waar jij geen eigenaar van bent. Wil je toch iets wassen dat niet van jou is, overleg met de eigenaar. Ik ben de eigenaar van mijn kleding, de handdoeken en het beddengoed.
Dat hangt er niet echt, maar is wel de afspraak. Iedereen weet hoe de wasmachine werkt, maar sorteren blijft een ramp bij de mannen in dit huishouden. Ze willen gewoon niet snappen dat een witte slip, en witte sokken wel in de 60 graden was kunnen maar een witte kanten bh niet. Want is allemaal ondergoed
Als je wilt wassen; ga je gang. Was niks, waar jij geen eigenaar van bent. Wil je toch iets wassen dat niet van jou is, overleg met de eigenaar. Ik ben de eigenaar van mijn kleding, de handdoeken en het beddengoed.
Dat hangt er niet echt, maar is wel de afspraak. Iedereen weet hoe de wasmachine werkt, maar sorteren blijft een ramp bij de mannen in dit huishouden. Ze willen gewoon niet snappen dat een witte slip, en witte sokken wel in de 60 graden was kunnen maar een witte kanten bh niet. Want is allemaal ondergoed
zaterdag 15 juni 2019 om 17:08
zaterdag 15 juni 2019 om 18:01
Ik denk dat dat niet duidelijk genoeg is. Juist vanwege wat hierboven staat, een witte beha mag niet in de 60 graden was. Je moet uitleggen welke kleuren bij elkaar horen, welke stofsoorten bij elkaar horen, welke temperaturen, wasmiddel, en welk programma. Daarnaast de droger... da’s best veel om op een A4tje te krijgen.
zaterdag 15 juni 2019 om 18:11
Hierom hebben wij thuis dus een wasmand per persoon, hebben alle sokken/onderbroeken/handdoeken/keukendoeken/washandjes/badmatten (zwart/grijs) en heeft al beddengoed dezelfde kleur (wit). Die kleuren/personen hebben hetzelfde wasprogramma. Mijn kleding gaat op 40 (vies beroep), dito voor peuter en mans kleding gaat op 30 (kantoorbaan).
Wollen kleding en mijn bh’s hebben een klein rood steekseltje op het randje: delicaat -> aparte wasmand.
Het is niet stupide, als het werkt.
Wollen kleding en mijn bh’s hebben een klein rood steekseltje op het randje: delicaat -> aparte wasmand.
Het is niet stupide, als het werkt.
zaterdag 15 juni 2019 om 18:11
Alles op max 40 graden en het kan niet verkeerd gaan.47084 schreef: ↑15-06-2019 18:01Ik denk dat dat niet duidelijk genoeg is. Juist vanwege wat hierboven staat, een witte beha mag niet in de 60 graden was. Je moet uitleggen welke kleuren bij elkaar horen, welke stofsoorten bij elkaar horen, welke temperaturen, wasmiddel, en welk programma. Daarnaast de droger... da’s best veel om op een A4tje te krijgen.
zaterdag 15 juni 2019 om 18:13
zaterdag 15 juni 2019 om 18:20
Precies. En ik heb ook kleding die maar op 30 graden mag.
Handdoeken en beddegoed? En de vieze werkbroeken van mijn man en zijn katoenen sokken mogen en kunnen op 60 graden, is wel zo wenselijk.
Gewoon even samen doen. En bij kinderen laat je ze eerst bijvoorbeeld de handdoeken uitzoeken en die wassen. Elke volwassene moet na 3 volle manden wel een beetje weten wat ze doen en anders bij de geringste twijfel even vragen ze het even.
zaterdag 15 juni 2019 om 18:21
Fijne/wolwas houd ik apart. Doekjes ook.
zaterdag 15 juni 2019 om 18:31
47084 schreef: ↑15-06-2019 18:01Ik denk dat dat niet duidelijk genoeg is. Juist vanwege wat hierboven staat, een witte beha mag niet in de 60 graden was. Je moet uitleggen welke kleuren bij elkaar horen, welke stofsoorten bij elkaar horen, welke temperaturen, wasmiddel, en welk programma. Daarnaast de droger... da’s best veel om op een A4tje te krijgen.
Je kunt er een schema van maken, toch? Links het soort kledingstuk, bovenin de temperaturen/programma's, en dan een vinkje zetten in het juiste vakje. Dat gaan die mannen dummies vast snappen!