Waskaart voor dummies.

15-06-2019 16:27 32 berichten
Bestaat er een eenvoudige A4 die je boven de wasmachine kunt hangen, zodat iedereen snapt hoe ie wassen moet?
MinkeDeWit schreef:
15-06-2019 18:26
Ik heb een keer voor een vakantie instructievideo’s gemaakt. Sowieso is hier de regel dat de kinderen alleen hun eigen spullen en huishoudtextiel mogen wassen. Met hun eigen spullen zijn ze voorzichtig en huishoudtextiel was een grapje want dat doen ze toch niet.

Vorig jaar, vlak voor de vakantie, hebben mijn jongens drie wassen weggewassen. De manden stonden al klaar, ( ik had de was gesorteerd) met een briefje er op, welk programma en wasmiddel. En de dringende instructie om er niks extra bij te doen.
pipootje schreef:
15-06-2019 18:33
Wat maken mensen tegenwoordig toch een ding van dat wassen. Ook die wasmachines hebben tig programma's
Gewoon bovenkleding op 30. Ondergoed en handdoeken en beddengoed op 60.
Klein beetje op kleur letten (zwart-wit) maar verder????

Zo doe ik het ook. En een droger heb ik niet, ik hang het gewoon op. Simpeler kan het niet.
Lucifer2018 schreef:
15-06-2019 18:20
Precies. En ik heb ook kleding die maar op 30 graden mag.

Handdoeken en beddegoed? En de vieze werkbroeken van mijn man en zijn katoenen sokken mogen en kunnen op 60 graden, is wel zo wenselijk. :-D :-D

Gewoon even samen doen. En bij kinderen laat je ze eerst bijvoorbeeld de handdoeken uitzoeken en die wassen. Elke volwassene moet na 3 volle manden wel een beetje weten wat ze doen en anders bij de geringste twijfel even vragen ze het even.

Kleding met het label 30 graden was ik ook gewoon op 40. Nog nooit gekrompen.
pipootje schreef:
15-06-2019 18:33
Wat maken mensen tegenwoordig toch een ding van dat wassen. Ook die wasmachines hebben tig programma's
Gewoon bovenkleding op 30. Ondergoed en handdoeken en beddengoed op 60.
Klein beetje op kleur letten (zwart-wit) maar verder????

Tja, wasmachines worden steeds ingewikkelder. Je kunt op mijn huidige machine ook een programma op 30 graden kiezen van meer dan twee uur, dat centrifugeert op 1400 toeren. Overhemden zijn dan flink gekreukt dus extra strijken, zit je bh daar toevallig bij dan is die helemaal uit vorm getrokken en komt dat nooit meer goed.

Met mijn vorige machine kon een kind inderdaad gemakkelijk de was doen (mits kind kon sorteren)
Hier lag gewoon de gebruiksaanwijzing van de wasmachine op de wasmachine of in een kastje bij de wasmachine.
Hier heeft de wasmachine tig verschillende opties en ik gebruik er eigenlijk maar 3 of nouja 4. Normale was, fijne was en speciaal kort programma en soms nog een keer extra centrifuge. Had dat ding een keer per ongeluk op ECO gezet, ik dacht wat duurt dat toch lang: 4 uur ofzo.

En als ik alleen thuis bleef als m'n ouders op vakantie waren gooide ik de was die nog in de wasmand zat er gewoon bij mits dat kon qua kleur enzo. Was mijn moeder blij mee en ik heb nog nooit een kledingstuk verpest terwijl er bij mijn moeder soms wel een zwarte sok tussen de witte was terecht kwam.
gizzmo-returns schreef:
15-06-2019 18:38
Kleding met het label 30 graden was ik ook gewoon op 40. Nog nooit gekrompen.
Moet jezelf weten, Ik ga het risico niet nemen met mijn lievelingsbloesjes. ;-) ;-) Vroeger is er zat wel gekrompen. :lol: :lol:

Ook is 30 graden wassen voor je energe verbruik al best lonend.

Daarnaast is je handdoeken en beddegoed ect op max 40 graden wassen altijd gewoon niet zo fris. Dat moet echt af en toe op 60 graden om hygienisch schoon te worden.

En heel moeilijk is het allemaal niet hoor. Elk normaal functionerend mens met meer dan 3 hersencellen kan een gebruiksaanwijzing van de machine lezen en dat na een paar keer de was samen doen, het alleen. Zonder schema.
Ik denk dat ik het meest simpele doe: wit en bont, allebei op veertig graden. Overhemden op het rekje, rest mag in de droger.
Vooraf laten zien, en op het wasmiddel staat met grote letters: bont en wit.
Ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven