Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Vixxen schreef:
16-06-2019 17:32
Bammetje met pindakaas, sambal en komkommer :)
Hier ook.
Maar dan zonder de sambal en de komkommer.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Maya85 schreef:
16-06-2019 17:31
Misschien dat zo iemand dan 1x als een enorme uitzondering zo'n broodje eet en dan s avonds met buikpijn op de bank ligt?
Kan jij niet beter gewoon je m... houden? Wat ben jij een bloedirritant, respectloos wezen, niet te zuinig.
Echt in ieder topic gedraag je je zo, waarom?
Solomio schreef:
16-06-2019 17:35
Hier ook.
Maar dan zonder de sambal en de komkommer.

:biggrin: het duurde even voordat ik m snapte :-$
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-06-2019 17:27
Precies; het is voor sommige mensen levensgevaarlijk. Maar ik begrijp de frustratie en soms laconieke houding van de koks ook als er zoveel mensen onnodig beweren allergie te hebben.
Het komt me helaas bekend voor... Ze nemen latexallergie ook soms niet zo serieus in de keuken en zelfs niet in het ziekenhuis, door sommige artsen. :facepalm:
Ik draag dan ook altijd een Epipen bij me.
Oh echt sught. Zeker in het zkh mag je dat verwachten. Maarja, ze nemen je ook niet serieus met infuus aanprikken... toch even proberen en dat soort onzin. En dat komt dus ook door mensen die bijv bang zijn van naalden.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Solomio schreef:
Edit: mosterd.
Is daar ook iemand allergisch voor trouwens?

Dat niet. Maar ik heb er wel een trauma van.
Maya85 schreef:
Misschien dat zo iemand dan 1x als een enorme uitzondering zo'n broodje eet en dan s avonds met buikpijn op de bank ligt?
Nee, dat duurt geen uren voor je een reactie krijgt...

Je blijft maar hangen met je plaat. Echt onderken gewoon dat sommige mensen stom zijn en het verpesten voor anderen. Er zijn meer mensen die deze vervelende zaken bevestigen. Maar je blijft die mutsen maar verdedigen, waarom? Ben je er zelf ook zo eentje?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Vixxen schreef:
16-06-2019 17:38
:biggrin: het duurde even voordat ik m snapte :-$
Dom genoeg om dik te zijn dus.

Grapje hè, grapje.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
Neem alleen die hele anti-gluten-hype: voor mensen met coeliakie is het fijn dat er nu veel meer glutenvrije producten te koop zijn, maar hun aandoening wordt wel minder serieus genomen.

Edit: mosterd.
Is daar ook iemand allergisch voor trouwens?
Ja, daar zijn best veel mensen allergisch voor. Kijk maar eens op verpakkingen, mosterd staat ook altijd dikgedrukt ;) .
Solomio schreef:
16-06-2019 17:42

Grapje hè, grapje.
:rofl:
Solomio schreef:
16-06-2019 17:42

Grapje hè, grapje.

:rofl:
Maya85 schreef:
ok, prima dat iemand daar voor kiest, maar is het niet een beetje raar dat je eerst iemand alle moeite laat doen om de ingrediënten waar je niet tegen zegt te kunnen te laten ontwijken om vervolgens bewust! iets te gaan eten waar juist die ingrediënten in zitten? Denk je niet dat je daarmee een beetje apart signaal af geeft aan degene die zoveel moeite voor je heeft gedaan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Paarsebloem schreef:
16-06-2019 15:32
Maar geven restaurants je dan toch stiekem dingen die je niet mag eten?
Welnee! Die nemen echt het risico niet hoor!
Lacuba schreef:
16-06-2019 18:37
Welnee! Die nemen echt het risico niet hoor!
Jawel dus... lees even verder zeg. En vraag anders Rosa even wat er laatst met me gebeurde omdat er niet geluisterd werd...
rosanna08 schreef:
16-06-2019 17:54
ok, prima dat iemand daar voor kiest, maar is het niet een beetje raar dat je eerst iemand alle moeite laat doen om de ingrediënten waar je niet tegen zegt te kunnen te laten ontwijken om vervolgens bewust! iets te gaan eten waar juist die ingrediënten in zitten? Denk je niet dat je daarmee een beetje apart signaal af geeft aan degene die zoveel moeite voor je heeft gedaan?
Dat lijkt wel raar ja, maar ik ben zelf nergens allergisch voor, dus weet niet hoe dat precies is en waar een ander al dan niet op reageert, dus ik zou daar nooit zo hard over oordelen.
Maya85 schreef:
16-06-2019 18:38
Dat lijkt wel raar ja, maar ik ben zelf nergens allergisch voor, dus weet niet hoe dat precies is en waar een ander al dan niet op reageert, dus ik zou daar nooit zo hard over oordelen.
nee, jij bent helemaal vrij van oordelen, dat klopt. Zelden zo'n mooi en perfect mens meegemaakt als jij
Kia•Ora schreef:
16-06-2019 17:38
Oh echt sught. Zeker in het zkh mag je dat verwachten. Maarja, ze nemen je ook niet serieus met infuus aanprikken... toch even proberen en dat soort onzin. En dat komt dus ook door mensen die bijv bang zijn van naalden.

Precies; het gaat ernstig mis met mij bij latexallergie. Dus ik meld dat netjes in het ziekenhuis; kreeg ik de vraag waarom ik geen schriftelijke verklaring bij me had. :facepalm:
Gezegd (na een tijdje vriendelijk uitleggen) dat als ze niet wilde dat ik dood zou gaan, ze zelf maar even de allergoloog uit het academisch ziekenhuis moesten bellen. Overigens daarna met operatie en trekken verstandskiezen gelukkig prima ervaringen hoor. Maar zeker in een ziekenhuis verwacht je dat je serieus genomen wordt als het je dood kan betekenen (en ook als het minder ernstige gevolgen heeft trouwens).
Dat is wel erg van dat infuus aanprikken.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 19:09
2.19% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
16-06-2019 06:56
Het heeft ook met opleidingsniveau te maken. Wie slimmer is heeft minder vaak overgewicht.

Dat komt ook doordat hogeropgeleiden (niet per definitie, maar) vaker kritisch naar hun eigen handelingen kijken en deze ook consequent doorvoeren.
Mijn nicht is meester in de rechten, chronische leukemie, maar fijn dat jij weet hoe het zit!
Kia•Ora schreef:
16-06-2019 18:38
Jawel dus... lees even verder zeg. En vraag anders Rosa even wat er laatst met me gebeurde omdat er niet geluisterd werd...
Ik spreek uit ervaring "zeg". En waarom denk je dat ik niet lees? Ik ken geen Rosa.
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:16
Ik spreek uit ervaring "zeg". En waarom denk je dat ik niet lees? Ik ken geen Rosa.
Ik heb aangenomen dat het over Rosanna08 gaat, die op deze pagina ook schrijft
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-06-2019 19:20
Ik heb aangenomen dat het over Rosanna08 gaat, die op deze pagina ook schrijft
Ok, ik niet. Maar goed is ook niet zo relevant.
Lacuba schreef:
"zwaait"

en ook Kia spreekt uit eigen ervaring
viavia2013 schreef:
16-06-2019 18:54
Mijn nicht is meester in de rechten, chronische leukemie, maar fijn dat jij weet hoe het zit!
Over het algemeen natuurlijk, ze zegt niet dat het onmogelijk is. Maar zie het hier ook, in een oost Europees land met relatief veel laagopgeleiden. Veel overgewicht. Andersom werk ik in de wetenschap en zie ik daar zelden iemand met overgewicht. In het grove generaliserende lijnen kan er best wat inzitten. Maar ja wat heb je daaraan behalve stigmatisering. Zelfde discussie als met die tattoos altijd.
rosanna08 schreef:
16-06-2019 19:23
"zwaait"

en ook Kia spreekt uit eigen ervaring
natuurlijk!
Lacuba schreef:
Omdat er meerdere mensen hier hun ervaring delen over het feit dat ze niet serieus worden genomen in restaurants. En dus heel ziek zijn geworden daardoor. Maar nee, het gebeurt natúúrlijk niet, zij liegen allemaal daarover. Ik heb vrienden die in de horeca werken die ook vertellen dat dit gebeurt. Maar die zullen dan ook wel liegen.

Rosa is Rosanna08 en die zwaait naar jou.
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:22
Ok, ik niet. Maar goed is ook niet zo relevant.
Ja, voor jou idd niet relevant want je geloofd me toch niet dus waarom zou je Rosa wel geloven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven