Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Maya85 schreef:
17-06-2019 21:10
Maar vind jij het echt normaal om altijd koek, snoep en chips in huis te hebben? En dit iedere dag aan te bieden?
Ja hoor
En fruit en brood en avocado en yoghurt

En mijn pubers maken zelf wijze keuzes. En vraten ook als kind niet de snoeppot leeg.

En we zijn niet dik. Raar hè?
Maya85 schreef:
17-06-2019 21:12
Nee joh, mijn oudste krijgt genoeg snoep hoor. Dan weer een feestje, dan een verjaardag, dan op visite, dan logeren bij opa en oma, daarna is het lekker weer en krijgen ze een ijsje op school. Al die uitzonderingen houden in dat hij een paar keer per week snoept.

Daarom vind ik het juist belangrijk om het op de andere dagen een beetje gewoon te houden. Wat mij betreft hoort snoep er namelijk niet iedere dag bij.
Dus precies als Kia, die ook schrijft 'af en toe'.

Begrijpend lezen is niet jouw ding zie ik.
Ik heb het snoep in huis wat ik zelf niet lekker vind ( ja, het is mogelijk blijkbaar) en kind wel. Mooi compromis vind ik. Als man een zak marsen haalt ( of snickers om ot te blijven) houdt hij zijn mond daarover, wetende dat het anders te snel op gaat :-D
En chips komt heel ouderwets alleen op zaterdag in huis.
lilalinda schreef:
17-06-2019 21:14
Ja hoor
En fruit en brood en avocado en yoghurt

En mijn pubers maken zelf wijze keuzes. En vraten ook als kind niet de snoeppot leeg.

En we zijn niet dik. Raar hè?
Hier ook.

Ik doe niet elke dag boodschappen en houd van afwisseling. Dus er is altijd een goed gevulde voorraadkast met zowel gezond als snaai.
Kia•Ora schreef:
Ik betwijfel of je minder kcal eet met je boterhammen met pindakaas...
helaas...
15 g pindakaas is 100 kcal
1 volkoren boterham is 67 kcal
1 snicker is 252 kcal

maar ik zit wel meer vol van een snicker dan van een boterham met pindakaas

oh ja, als je er boter op doet, de boterham, niet de snickers, komt er nog 74 kcal bij, dus kom je aardig in de buurt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Kia•Ora schreef:
17-06-2019 21:10
Jep, je kunt beter je kind bloot stellen aan snaai en ze leren hoe ze zich kunnen beheersen dan het ontzeggen. Maar goed als ouder heb je er dan geen last meer van als het uit de hand loopt. Behalve dan wanneer je naast het graf van je kind staat...
Maar dat beheersen lukt de meeste kinderen niet. Daar zijn hun onvolgroeide hersenen nog niet toe in staat.

Jij hebt als ouder de verantwoordelijkheid je kind gezond op te voeden. Helaas doen veel ouders dit niet meer - kind moet zichzelf maar leren beheersen - met als gevolg al die kinderen met overgewicht, die op latere leeftijd bijna niet meer van dat extra vet afkomen. Zo triest.
Niks mis met snoep, echt niks

Lees The truth about food

En leer dat het wijs is je kinderen het zelf aan te bieden. Scheelt bedelen bij ander een en overeten als ze volwassen zijn
Maya85 schreef:
Nee joh, mijn oudste krijgt genoeg snoep hoor. Dan weer een feestje, dan een verjaardag, dan op visite, dan logeren bij opa en oma, daarna is het lekker weer en krijgen ze een ijsje op school. Al die uitzonderingen houden in dat hij een paar keer per week snoept.

Daarom vind ik het juist belangrijk om het op de andere dagen een beetje gewoon te houden. Wat mij betreft hoort snoep er namelijk niet iedere dag bij.
maar daarmee leer je je kind wel dat snoep feest is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Maya85 schreef:
17-06-2019 21:17
Maar dat beheersen lukt de meeste kinderen niet. Daar zijn hun onvolgroeide hersenen nog niet toe in staat.

Jij hebt als ouder de verantwoordelijkheid je kind gezond op te voeden. Helaas doen veel ouders dit niet meer - kind moet zichzelf maar leren beheersen - met als gevolg al die kinderen met overgewicht, die op latere leeftijd bijna niet meer van dat extra vet afkomen. Zo triest.
En jij laat je kind dus buitenshuis leren snoepen ipv thuis
Fout bezig
Kia•Ora schreef:
Ik betwijfel of je minder kcal eet met je boterhammen met pindakaas...
Oh, dat weet ik niet, ik vind het zelf wel makkelijker te compenseren door bv de dag erna de noten weg te laten ( in de yoghurt) of ander beleg te kiezen.
Slapen is voor mij ook belangrijk, dus dat weeg ik mee. Snickers ( of chocolade, suiker) ga ik s avonds zoveel mogelijk uit de weg.
Juf-Toos schreef:
17-06-2019 21:15
Hier ook.

Ik doe niet elke dag boodschappen en houd van afwisseling. Dus er is altijd een goed gevulde voorraadkast met zowel gezond als snaai.
Ik ook, heb hier een snaaila en daar liggen al maanden onaangeroerd snaaierijtjes in. Moest erg lachen vandaag met inpakken (ga verhuizen) de chocoladeletters die er nog in lagen, bij de paashaas van vorig jaar en nog wat andere dingen die ik echt wel lekker vind maar gewoon niet vaak eet. En daarnaast een voorraad kast vol met gezonde voeding. De keuze is er, en dat is juist prettig.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
rosanna08 schreef:

:idee:
Voor veel dikke mensen is er een bepaald hormoon wat invloed heeft op de verzadiging zo verstoord dat deze ipv het verkeerde signaal afgeeft en dat het eten van elk willekeurig voedsel triggert tot meer eten.

Maar goed, wat heeft het nog voor zin om er verder op in te gaan
Kia•Ora schreef:
17-06-2019 21:19
Ik ook, heb hier een snaaila en daar liggen al maanden onaangeroerd snaaierijtjes in. Moest erg lachen vandaag met inpakken (ga verhuizen) de chocoladeletters die er nog in lagen, bij de paashaas van vorig jaar en nog wat andere dingen die ik echt wel lekker vind maar gewoon niet vaak eet. En daarnaast een voorraad kast vol met gezonde voeding. De keuze is er, en dat is juist prettig.
Dat herken ik ook. Chocoladeletters gooi ik altijd weg, die komen niet op. De paaseieren liggen er nog, die kunnen ook de kliko in. Koop het zelf niet eens meer, maar familie blijft er mee aan komen zeulen.
Kia•Ora schreef:
17-06-2019 20:58
Ademhalen is ook een keuze hoor. Je moet gewoon beter je best doen om ervoor te kiezen.

Ja inderdaad. Ik kan er ook voor kiezen nooit meer adem te halen. Dat scheelt de maatschappij weer geld. :clown:
Maya85 schreef:

En genoeg ouders die hun kinderen wel mate leren. Dat doe ik ook, en kinderen zijn prima in staat mate te leren. En daarin mogen zij best fouten maken, en dan worden ze beroerd. Mooie les voor de volgende keer. Maar als je het niet voldoende aanbiedt wordt het aanleren van maat houden echt lastig.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Juf-Toos schreef:
17-06-2019 21:14
Dus precies als Kia, die ook schrijft 'af en toe'.

Begrijpend lezen is niet jouw ding zie ik.
Nee, ze zegt dat ze het altijd in huis hebben, dat vind ik zelf niet nodig. Inderdaad is de neiging om dan iets te pakken zoveel groter. Veel mensen weten van zichzelf wel dat die drang naar iets lekkers te groot is. De oplossing is dan om het niet in huis te halen.

Simpel, maar doeltreffend.
Juf-Toos schreef:
17-06-2019 21:21
Dat herken ik ook. Chocoladeletters gooi ik altijd weg, die komen niet op. De paaseieren liggen er nog, die kunnen ook de kliko in. Koop het zelf niet eens meer, maar familie blijft er mee aan komen zeulen.
Leg ik op mijn werk bij koffieautomaat
Binnen uurtje schoon op
rosanna08 schreef:
Een fout in de perfecte opvoeding van Supermom :hihi:
Juf-Toos schreef:
Al dat spul gooi ik altijd op mijn werk neer.
lilalinda schreef:
17-06-2019 21:22
Leg ik op mijn werk bij koffieautomaat
Binnen uurtje schoon op
Ik ben zzp'er en werk vanuit huis. :rrr:
lilalinda schreef:
17-06-2019 21:19
En jij laat je kind dus buitenshuis leren snoepen ipv thuis
Fout bezig
Welnee, ik geef hem thuis ook wel eens iets, maar lang niet iedere dag. Ik vind dat niet nodig. Wij genieten iedere dag van eten, eten is een feestje bij ons thuis, maar daarvoor hoeven we geen snickers in huis te hebben.
Maya85 schreef:
17-06-2019 21:24
Welnee, ik geef hem thuis ook wel eens iets, maar lang niet iedere dag. Ik vind dat niet nodig. Wij genieten iedere dag van eten, eten is een feestje bij ons thuis, maar daarvoor hoeven we geen snickers in huis te hebben.
Waar lees je dat die andere kinderen elke dag snoepen?
Juf-Toos schreef:
Tip, op verjaardagen in stukjes breken en uitdelen. Chocolademelk van maken.
Ik gooi ook nog weleens stukjes in mijn koffie :$ .
Raspen en op de boterham.

Ik bedenk me net dat ik van werk in januari ook nog een Tony heb gekregen. En die ligt er ook nog. En dan is mijn favoriete snaai dus chocolade :rofl:
25% van de kinderen heeft overgewicht. Mijn kinderen horen bij die 75% en die van jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven