Wasmachine en wc samen?

18-06-2019 14:56 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Zoals jullie kunnen lezen in het huizenjachttopic, ben ik in de markt voor een klushuis. Nu heb ik een appartement gevonden met een stokoude badkamer. Er moet sowieso geklust gaan worden.

Nu ben ik aan het schuiven met meubels voor een logische indeling. Ik wil een toilet los van de badkamer (in dit segment is het vaak 1 ruimte met douche, wc, wasmachine en wastafel). Zo kwam ik uit op een inrichting waarbij de wasmachine en droger in dezelfde ruimte als het toilet staan. Voor mij zou dit ideaal zijn qua indeling.

Zouden jullie dit raar vinden? Ik wil mijn huis wel verkoopbaar houden dus wil even peilen hoe men hierover denkt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine staat in een kast naast de wc, die trouwens wel in de badkamer met douche staat. Ik snap niet wat daar niet hygienisch aan zou zijn. :wtf:
Anoniem262821034 schreef:
18-06-2019 15:42
Misschien stimuleert het juist! :rofl:

Nou, je lacht erom, maar terwijl zo'n ding aan het centrifugeren is kun je wel even lekker ongegeneerd knetteren zonder dat de buren het horen. :biggrin: (hoop ik)
Alle reacties Link kopieren
Op zich zou ik het niet heel vreemd vinden in een oud huis, sterker nog ik heb het vaker gezien. Echter zoals iemand anders al schreef, was er nauwelijks ruimte om je kont te keren (letterlijk), en daar zou ik me echt heel erg aan storen bij zowel toiletgebruik als de wasroutine. Je kunt voor jezelf het beste bepalen in hoeverre de ruimte geschikt is.

zonder het huis te kennen, zou ik persoonlijk voorkeur geven aan 1 grote ruimte, met goede afscheidingswand tussen toilet en badkamer. Denk dat je zo de ruimste indeling kunt maken.
nootboek wijzigde dit bericht op 18-06-2019 16:06
12.63% gewijzigd
Een apart toilet is wel prettig, maar dat heb je door die voorgenomen verbouwing nog steeds niet. Het lijkt mij de investering niet waard. Ik zou dan eerder een afscheiding in de badkamer maken tussen toilet en de rest. Een halfhoog wandje van 90 diep ofzo en dan alleen als je per se wat privacy wil.

Kan je niet het toilet verplaatsen? Naar de plek waar nu de wasmachine staat. Of heb ik een verkeerd beeld van jouw situatie? Ik weet ook niet of dat gemakkelijk of überhaupt kan.
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook, beneden op het toilet. Ruimte zat, dat wel. (Jaren '30 huis) Er is een trap uitgebroken die eerst naast de wc zat en in die ruimte is dus de wasmachine geplaatst. Moest er eerst ook aan wennen, maar niemand heeft er last van. Ik zit er nog over te denken om er een (douche)gordijn voor te hangen, dan ziet helemaal niemand mijn was meer. Het is een kwestie van slim indelen. Je kan boven de wasmachine een werkplank maken, waar je je was op kan sorteren. Het scheelt uiteraard ook als er ruimte is voor (smalle) wasmanden.
Hoe langer ik hier woon, hoe idealer ik het vind. Ik hang zomer en winter mijn was buiten, dus de zware wasmanden hoef ik alleen de (kleine) keuken door te tillen en naar de overkapping achter in de tuin. Ik heb afgelopen winter volgens mij twee keer mijn was boven op moeten hangen omdat het echt veel te vochtig was buiten. Droge was is een stuk lichter om naar boven te brengen. Daarbij ruikt het veel lekkerder als de was buiten gedroogd is. :-D
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
ik vind het maar een vies idee... komt je was net lekker uit de machine, valt het tegen de toiletpot of tegen de tegels er omheen, die zijn ook altijd vies, het toilet is gewoon geen hygienische omgeving.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-06-2019 16:13
ik vind het maar een vies idee... komt je was net lekker uit de machine, valt het tegen de toiletpot of tegen de tegels er omheen, die zijn ook altijd vies, het toilet is gewoon geen hygienische omgeving.
Aan zo’n dingen denk ik dan ook direct. Maar als het zoals hier gezegd een bepaald segment is kan ik mij wel voorstellen dat koper al blij is dat ‘ m zelf kan wassen, ook al is het op de wc en niet altijd alles naar de wasserette moet sleuren
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-06-2019 16:13
ik vind het maar een vies idee... komt je was net lekker uit de machine, valt het tegen de toiletpot of tegen de tegels er omheen, die zijn ook altijd vies, het toilet is gewoon geen hygienische omgeving.

Zo hygiënisch als je zelf bent hoor.
Ik denk dat je zou schrikken van wat er op je aanrechtblad en andere willekeurige plekken in huis leeft.
Het is ook niet dat je je kleren in de pot uit gaat staan wassen hè.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat ook, maar het was ooit een kleine badkamer (1.30 x 1.30). Ik heb er wel schuifdeuren voor gemaakt. Dan lijkt het toilet net een gewone toiletruimte. Krap, maar niet krapper dan "alleen" een toilet, en alleen als je het mensen vertelt, zie je dat er achter die deuren (met een kek behangetje) dus een wasmachine en meuk staat....
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-06-2019 16:13
ik vind het maar een vies idee... komt je was net lekker uit de machine, valt het tegen de toiletpot of tegen de tegels er omheen, die zijn ook altijd vies, het toilet is gewoon geen hygienische omgeving.
Ik weet niet hoe jij was uit de machine haalt, maar bij mij gaat het direct de wasmand in. Door slim een wasmand te kiezen waar de was niet uit of langs kan vallen, bijvoorbeeld. Daarbij ben ik nogal hygienisch als het gaat om de wc, dus heel veel viezer dan de badkamervloer is het niet... Daar staat overigens ook een toilet...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
18-06-2019 16:42
Ik weet niet hoe jij was uit de machine haalt, maar bij mij gaat het direct de wasmand in. Door slim een wasmand te kiezen waar de was niet uit of langs kan vallen, bijvoorbeeld. Daarbij ben ik nogal hygienisch als het gaat om de wc, dus heel veel viezer dan de badkamervloer is het niet... Daar staat overigens ook een toilet...
het is gewoon mijn idee. ik zou het liever niet hebben. maar als het niet anders kan dan moet het. ik ben blij dat ik een aparte wasruimte heb.
Don't cry, buy a bag and move on.
maledive schreef:
18-06-2019 16:00
Ik krijg zomaar het gevoel dat in het segment waar TO het over heeft geen apart gastentoilet is.
Ofwel, de gasten toileteren in de badkamer (met wasmachine). Ofwel in apart toilet- met wasmachine.
Dat zegt niet per se iets. Mijn schoonzus heeft een klein, oud appartementje, maar wel 2 toiletten.
Alle reacties Link kopieren
Mooie kast omheen zetten. Kun je gelijk je wasmiddel kwijt.
Bij alleen een wasmachine kun je misschien de wasmachine wat hoger zetten en manden voor de was eronder.

Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
18-06-2019 15:57
Want? Je bent verplicht je was te sorteren op de plek waar de wasmachine staat?

On topic: ik snap best dat je de wc niet in je badkamer wil hebben. Kan je niet een soort van schuifdeur ervoor maken?
Ik ben al 25 jaar gewoon om de was te sorteren voor de wasmachine. Dat ligt allemaal op hoopjes ervoor. Ik dacht (echt waar) dat iedereen dat zo deed :)
daenerys79 schreef:
18-06-2019 16:13
ik vind het maar een vies idee... komt je was net lekker uit de machine, valt het tegen de toiletpot of tegen de tegels er omheen, die zijn ook altijd vies, het toilet is gewoon geen hygienische omgeving.
Whut...?
De tegels rond mijn wc zijn echt niet vies hoor. Ik sta niet naast de wc te plassen ofzo. Waar zouden die vies van worden?
Bovendien wordt er gewoon schoon gemaakt.
Parallella schreef:
18-06-2019 15:00
Ik zou het niet willen, vind het niet een fris idee.
Jij piest in je wasmachine?
daenerys79 schreef:
18-06-2019 16:13
ik vind het maar een vies idee... komt je was net lekker uit de machine, valt het tegen de toiletpot of tegen de tegels er omheen, die zijn ook altijd vies, het toilet is gewoon geen hygienische omgeving.
Ik maak mijn toilet gewoon schoon af en toe. En ik poep er nooit tegenaan. Dat scheelt echt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
18-06-2019 18:09
Ik ben al 25 jaar gewoon om de was te sorteren voor de wasmachine. Dat ligt allemaal op hoopjes ervoor. Ik dacht (echt waar) dat iedereen dat zo deed :)
Ik sorteer was in wasmanden. Die staan in de badkamer. Mijn wasmachine staat in de kelder. Niet praktisch maar klein huis dus blij met kelder waar veel extra ruimte is.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
18-06-2019 18:09
Ik ben al 25 jaar gewoon om de was te sorteren voor de wasmachine. Dat ligt allemaal op hoopjes ervoor. Ik dacht (echt waar) dat iedereen dat zo deed :)

Dat doe je vóór het wassen neem ik aan, wat is dan het probleem?
.
ClumsyNinja schreef:
18-06-2019 18:14
Whut...?
De tegels rond mijn wc zijn echt niet vies hoor. Ik sta niet naast de wc te plassen ofzo. Waar zouden die vies van worden?
Bovendien wordt er gewoon schoon gemaakt.
Toilet spettert bijvoorbeeld bij het doortrekken. En het is natuurlijk leuk dat je zelf de klep dichtdoet als je doortrekt, maar dat hoef je echt niet van al je gasten te verwachten. Ik doe het zelf eigenlijk ook nooit.
Oh ik doe altijd de klep dicht voor t doortrekken en nam aan dat dat normaal was. Heb ik vroeger thuis zo geleerd.

To ik zou het echt fijn vinden om badkamer en wc gescheiden te hebben, dat heb ik nu niet en dat is best wel eens onpraktisch. Als dat dan zou betekenen dat de wasmachine bij de wc zou staan zou ik daar geen probleem mee hebben.
Ik woon overigens in een klein appartement en bij mij staat de wasmachine in de keuken. Is dat bij jou misschien nog een optie?
Ik dacht eerst dat dat hier niet zou passen maar ik bleek er echt maar weinig ruimte voor nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
18-06-2019 18:28
Oh ik doe altijd de klep dicht voor t doortrekken en nam aan dat dat normaal was. Heb ik vroeger thuis zo geleerd.
En dan als ie uitgespoeld is de klep weer open om te controleren op achtergebleven remsporen? Als je de klep open laat kun je tijdig al tijdens het spoelen met de borstel erdoor..
Klaar mee
Buffie schreef:
18-06-2019 18:39
En dan als ie uitgespoeld is de klep weer open om te controleren op achtergebleven remsporen? Als je de klep open laat kun je tijdig al tijdens het spoelen met de borstel erdoor..
Je kent het fenomeen toiletpluim toch wel?
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-06-2019 16:13
ik vind het maar een vies idee... komt je was net lekker uit de machine, valt het tegen de toiletpot of tegen de tegels er omheen, die zijn ook altijd vies, het toilet is gewoon geen hygienische omgeving.
Wat een onzin zeg. Ik denk dat mijn toilet ongeveer het schoonste onderdeel van mijn huis is. Ik maak het elke ochtend schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven