Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Vixxen schreef:
18-06-2019 15:01
Ja voor in de auto ben ik compleet geharst :-D

Over non-complimenten: hoe vaak mannen van mijn leeftijd wel tegen me hebben gezegd: jammer van je look, want je bent verder een knappe vrouw :facepalm:

Is toch ook de titel van een boek, zoiets. Knap voor een dikkerd ofzo. Dat had een vriend eerlijk een keer tegen de schrijfster gezegd @(
Later is nu
Solomio schreef:
18-06-2019 15:12
En al die extra kosten doordat die haren allerlei ongedierte aantrekken en je ziek maken.

Maar dat gewicht dat je kwijtraakt, als je je voor de zomer onthaart!
Later is nu
Dreamer schreef:
18-06-2019 16:41
Is toch ook de titel van een boek, zoiets. Knap voor een dikkerd ofzo. Dat had een vriend eerlijk een keer tegen de schrijfster gezegd @(
Oh iets in die trant heb ik wel eens gehoord. “Als je nou 15 kilo slanker was... je hebt best een knap gezicht namelijk.”
lilguinea schreef:
18-06-2019 16:43
Oh iets in die trant heb ik wel eens gehoord. “Als je nou 15 kilo slanker was... je hebt best een knap gezicht namelijk.”

:whip:
Later is nu
lilguinea schreef:
18-06-2019 16:43
Gelukkig dat ik een rotkop heb...... O_O

Het boek Vet belangrijk is binnen.
Vol met argumenten om me nog meer in mijn slachtofferrol te wentelen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
18-06-2019 16:49
Gelukkig dat ik een rotkop heb...... O_O

Het boek Vet belangrijk is binnen.
Vol met argumenten om me nog meer in mijn slachtofferrol te wentelen.

Oh, dat is wel fijn voor je :hug:
Stel je voor dat daar ineens geen argumenten meer voor zijn, wat zouden we dan moeten, afvallen? @(

(sarcasme mensen.. sarcasme.. )
Later is nu
Dreamer schreef:
18-06-2019 14:56
Wat is er mis met "Wat zie je er goed uit!"

Geen toevoeging, gewoon dit.
Precies. Heb ik vandaag nog tegen die leuke receptioniste gezegd die zo'n leuke broek aanhad en er zo mooi uitzag. Ze fleurde helemaal op. Waarom zou je niet eens wat aardigs zeggen? De wereld is al hard genoeg.

En team dik en dun? Zijn we niet allemaal gewoon team mens?
Madrid87 schreef:
18-06-2019 16:52
(...)

En team dik en dun? Zijn we niet allemaal gewoon team mens?
Dat zou het meest ideaal zijn. Gewoon elkaar over en weer accepteren, ongeacht je uiterlijk en je eetpatroon.
quattro-stagioni schreef:
18-06-2019 17:22
Dat zou het meest ideaal zijn. Gewoon elkaar over en weer accepteren, ongeacht je uiterlijk en je eetpatroon.
Eigenlijk wel he? Maar ja mensen oordelen helaas graag en veel.
Zo zonde. Hoeveel moeite kost het nou om een complimentje te geven? Leuk haar, mooie oorbellen, wat een gave jurk. Hoe lastig is dat nou? Maar ja het zijn vooral vrouwen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Veel onderlinge jaloezie helaas.
Kutnijd is een bitch inderdaad.
Madrid87 schreef:
18-06-2019 17:29
Zo zonde. Hoeveel moeite kost het nou om een complimentje te geven? Leuk haar, mooie oorbellen, wat een gave jurk. Hoe lastig is dat nou? Maar ja het zijn vooral vrouwen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Veel onderlinge jaloezie helaas.
Ja maar dat is juist ook leuk. Mijn collega had echt een supergave jurk aan. Dus dat riep ik vanochtend vol enthousiasme, waarop zij zei dat die van mij ook erg mooi was. We zijn beide met een glimlach naar onze werkplek gestruind.
Madrid87 schreef:
18-06-2019 17:29
Valt wel mee hoor. De meeste vrouwen zijn gewoon normaal tegen elkaar. En geven gewoon complimentjes. Die jaloezie zit meestal in eigen aannames.
lilguinea schreef:
18-06-2019 17:33
Ja maar dat is juist ook leuk. Mijn collega had echt een supergave jurk aan. Dus dat riep ik vanochtend vol enthousiasme, waarop zij zei dat die van mij ook erg mooi was. We zijn beide met een glimlach naar onze werkplek gestruind.
Dat is toch heerlijk? Zij blij, jij blij. Zouden meer mensen moeten doen.

En Lacuba, misschien doen ze normaal tegen elkaar als ze elkaar tegenkomen maar oh wat kunnen vrouwen roddelen als de ander wegloopt. Ik zie het elke dag bij de verschillende bedrijven waar ik werk. Overal haat en nijd.
Werken met mannen is veeeel relaxter. Veel minder geneuzel en jaloezie.
Madrid87 schreef:
18-06-2019 17:40
Dat is toch heerlijk? Zij blij, jij blij. Zouden meer mensen moeten doen.

En Lacuba, misschien doen ze normaal tegen elkaar als ze elkaar tegenkomen maar oh wat kunnen vrouwen roddelen als de ander wegloopt. Ik zie het elke dag bij de verschillende bedrijven waar ik werk. Overal haat en nijd.
Werken met mannen is veeeel relaxter. Veel minder geneuzel en jaloezie.
Nare omgeving dan. Geen herkenning gelukkig hier.
Dan heb je zeker geluk ja.
Solomio schreef:
18-06-2019 08:25
Nou ja, ik ben bijna 50 kilo afgevallen, maar niet beter gaan slapen.
Wat knap; 50 kilo is echt een enorm gewichtsverlies!
En toen ik slank was sliep ik ook net zo slecht als nu.
Bedjeindezon schreef:
18-06-2019 09:37
Ja dat soort dingen zijn ook gezegd, bij artsen ben ik zelfs weggestuurd met de meest botte en idiote diagnoses.
Ik laa die mensen links liggen en ik doe wat goed voor mij is. Maar ik ga hen niet voor mazzelaar uitmaken of mezelf haten. Dit is wat het is.
Ik heb ook slaapproblemen en ben vatbaar voor depressies. Nou, als je weet hoe weinig begrip dáár voor is...
Maar ja, er zijn ook altijd mensen die wél lief zijn, daar richt ik me liever op. En ik pas mijn leven zo goed mogelijk aan en ben dankbaar voor wat ik allemaal wel kan en heb. Aan de buitenkant ben ik mooi, slank, sportief en gemiddeld heel tevreden. Op basis waarvan ik dan hier op een forum mazzelaar en ‘goed gelukte piepel’ genoemd te worden :D Prima hoor. Weet je wat het gekke is, zo zie ik mezelf ook.

En weet je wat het is, iedereen heeft wat. Er bestaan geen ‘gelukte piepels’. Maar weinig mensen gedragen zich zo als geslagen honden als mensen met overgewicht. Dat kan bijna niet aan iets anders liggen dan aan een gebrek aan zelfacceptatie.

Dus het is goed voor jezelf om hatelijke opmerkingen over een ander te maken?
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-06-2019 18:58
Wat knap; 50 kilo is echt een enorm gewichtsverlies!
En toen ik slank was sliep ik ook net zo slecht als nu.
Maagverkleining, dat helpt enorm.

Ik ben wel van mijn slaap-apneu af, maar de slaapkwaliteit is niet veranderd.

David Dunning
Dreamer schreef:
18-06-2019 09:45
Volgens mij mis jij het hele punt van dit topic, namelijk dat de dikkere mensen vinden dat ze er óók mogen zijn. Kijk naar de eerste reacties op de OP: mensen die dik zijn sporten wel, willen wél hun dikke lichaam in sportkleding kleden en willen trots op hun lichaam en hun prestaties zijn.

Maar dan reageren er anderen met vooroordelen, dat je als dikke mens niet gelukkig kunt zijn, om maar wat te noemen.
Het gáát er hier juist over, dat dikke mensen niet per definitie zielig en depressief zijn. Maar ook dat we ondanks sporten en gezond bezig zijn met eten niet makkelijk afvallen. Dat maakt ons geen zielig dik slachtoffer, maar het is wel één van de feiten.

Dat vind ik nog wel het meest maffe van die OP. Veel slanke mensen roepen dat dikke mensen nooit bewegen en vooral eens zouden moeten gaan sporten (doe ik al, maar goed...) En dan wordt er sportkleding gemaakt voor mensen met grotere maten en is het weer niet goed. Uh... willen ze dat je in jeans gaat sporten ofzo? Geen sportschool die je in jeans zal laten sporten.
Bedjeindezon schreef:
18-06-2019 09:28
Tja, ik heb ook al 20 jaar chronisch slaapproblemen. Heel naar is dat. Weet je wat helpt? Accepteren, mediteren, bewegen. En niet alle dingen die minder gelukt zijn in je leven of aan jezelf aan elkaar breien alsof je dus 1 mislukt piepeltje bent. Daar wordt je toch niet vrolijk van? Dan creeer je alleen maar bergen excuses voor jezelf om iets te veranderen of te accepteren. Blijf je altijd vechten. Vreselijk.

Weet je wat pas helpend is? Een ander niet neerzetten als 'mislukt piepeltje'.
18-06-2019 19:12
Weet je wat pas helpend is? Een ander niet neerzetten als 'mislukt piepeltje'.
Dat was een reactie op mijn sarcastische (maar door Bedjeindezon niet als zodanig herkende) 'gelukte piepeltjes'.

David Dunning
18-06-2019 19:10
Dat vind ik nog wel het meest maffe van die OP. Veel slanke mensen roepen dat dikke mensen nooit bewegen en vooral eens zouden moeten gaan sporten (doe ik al, maar goed...) En dan wordt er sportkleding gemaakt voor mensen met grotere maten en is het weer niet goed. Uh... willen ze dat je in jeans gaat sporten ofzo? Geen sportschool die je in jeans zal laten sporten.
Ze moeten maar wat wijds aantrekken, zei Caroline Tensen...
Maya85 schreef:
18-06-2019 15:54
Het was een voorbeeld. Ik zei al dat ik al jaren niets meer zeg over de mensen hun uiterlijk. Dat bevalt me goed.

Je doet niet anders in dit topic. :rofl:
Solomio schreef:
18-06-2019 19:04
Maagverkleining, dat helpt enorm.

Ik ben wel van mijn slaap-apneu af, maar de slaapkwaliteit is niet veranderd.
Dat moet je niet zeggen; dan is er altijd zo'n groep mensen die dan meent te moeten zeggen dat je daar niets voor hoeft te doen, dat dat wel erg makkelijk is etc. Ik zal die mensen even voor zijn: ken genoeg mensen die een maagverkleining hebben gehad. Het is een pittig traject.
quattro-stagioni schreef:
18-06-2019 19:24
Ze moeten maar wat wijds aantrekken, zei Caroline Tensen...
Zegt waarschijnlijk meer over haar eigen probleem met haar gewicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven