Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Gefeliciteerd Fiona! Goed nieuws!
fiona2018 schreef:
17-06-2019 22:53
Even kort: onze dochter is vanmiddag geboren na een bevalling volgens het boekje. Alles gaat goed met ons.

Peuterdochter vond het heel spannend toen ze haar zusje voor het eerst zag, ze was erg stil en verlegen.
Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed met jullie gaat!
:cheer2: :cheer2: Gefeliciteerd Fiona! :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa! Gefeliciteerd Fioba! :cheer: alles goed gegaan?
Gefeliciteerd Fiona!
Gefeliciteerd Fiona!
Gefeliciteerd Fiona!!
Ik vind het zo gek dat onze peuter geen broodkorstjes eet maar als ik hem een kapje geef, hij die in één ruk op eet. Doen die van jullie dit ook?

Een kapje is toch één grote korst? :-|
Gefeliciteerd Fiona! :cheer:

Haha, jij hebt een grappige peuter Glitter. Moet zo lachen om jouw berichten. Geen ervaring mee, zoon eet de ene dag wel graag boterhammen, de andere dag raakt hij ze nauwelijks aan en wil iets anders eten.

Geven jullie ook nog vitamine D? En hoe doen jullie dat? Hier druppel ik nog iedere ochtend druppels in zoon zijn mond. Ene keer vind hij het hilarisch en werkt goed mee, andere dag wil hij niet en moet ik hem in de houdgreep houden om iets binnen kregen. Wanneer zijn jullie begonnen met pilletjes?
Gefeliciteerd fiona!
Ik ben laks met vitamine d, zeker in de zomer (lees: hij heeft ze al weken niet gehad geloof ik). In de winter gaan ze wel consequent savonds door zijn toetje, dat eet hij sowieso op namelijk. En de olie is smaakloos, dus hij weet van niks. Op een lepeltje is het reden voor een meltdown, dus dat doe ik niet meer.
Het is maanden laks geweest hier met vitamine D, maar sinds we tandenpoetsen gaat het prima (eindelijk een fijne routine ervoor gevonden). Ze krijgt ze van een lepeltje voor het poetsen en ze vind ze lekker dus ze staat al te springen om het lepeltje als we de badkamer in gaan.
Zoon krijgt vit D voor zn toetje.
Hij doet zn mond ervoor open en hoofd naar achter. Daarvoor op een lepeltje. Nooit een probleem geweest eigenlijk.
Wij hebben zojuist het koopcontract van ons nieuwe huis getekend :cheer2:

Hier ziet peuter zijn ‘vitamientjes’ als beloning :-$ Dus als hij zich gedraagt tijdens het verschonen/aankleden krijgt hij daarna zijn vitamines. Druppels en een kauwtablet. Ik deed het eigenlijk gewoon na het verschonen ‘smorgens maar hij maakte er een beloning van. Druppel mik ik in zijn mond als hij ligt. Daar zing ik dan een stukje ‘’’’opera’’’’ bij zodat ie zijn mond open blijft houden :biggrin:
Hier elke dag druppels, op een lepeltje. Na het avondeten. Hij weet niet beter, voor hem hoort het erbij.
Hier ook elke avond voor het tanden poetsen. Hij vindt het lekker. Maar hij vond z'n medicijnen (die ik toch echt bitter vind) ook lekker. En tandpasta vindt hij ook lekker.
Okee, dus eigenlijk, op Glitter na, gebruikt iedereen de druppels. Dan is het dus niet heel raar als ik hem nog geen pilletjes geef :)

Gefeliciteerd met het tekenen van het voorlopige koopcontract Glitter :yes:
Aardbei-banaan schreef:
18-06-2019 17:31
Okee, dus eigenlijk, op Glitter na, gebruikt iedereen de druppels. Dan is het dus niet heel raar als ik hem nog geen pilletjes geef :)

Gefeliciteerd met het tekenen van het voorlopige koopcontract Glitter :yes:

Dankjewel :cheer2:

Ik gebruik ook D druppels én een multivitamine kauwtablet. En ik kom er net achter dat in die tabletten ook D zit :facepalm: :-$
Fiona, gefeliciteerd met de kleine!

Glitter, gefeliciteerd met je koopakte!

Aapje, zien we je nog terug?

Teckel, veel te doen maar wel stukje rijden want direct in de buurt is minder. Pannenkoek bij Hans en Grietje eten, visje eten in Spakenburg en even luieren bij Kleine Zee, spelen bij Oud Valkenveen, Fabeltjeskrant tentoonstelling bij kasteel Groeneveld in Baarn, wandelen Soesterduinen, Dolfinarium.... hmm week al voorbij denk ik ;-)

Vitamine D geven we bij ontbijt kleine kauwtabletten van Etos. Erg handig.
Hier vanaf 2 jaar vitamine kauw tabletten. Die zijn toch vanaf 2 jaar? Die druppels waren we hier heel snel beu :-D.
ShaunTheSheep schreef:
18-06-2019 18:57
Fiona, gefeliciteerd met de kleine!

Glitter, gefeliciteerd met je koopakte!

Aapje, zien we je nog terug?

Teckel, veel te doen maar wel stukje rijden want direct in de buurt is minder. Pannenkoek bij Hans en Grietje eten, visje eten in Spakenburg en even luieren bij Kleine Zee, spelen bij Oud Valkenveen, Fabeltjeskrant tentoonstelling bij kasteel Groeneveld in Baarn, wandelen Soesterduinen, Dolfinarium.... hmm week al voorbij denk ik ;-)

Vitamine D geven we bij ontbijt kleine kauwtabletten van Etos. Erg handig.
Dank! Vandaag zijn we zowat het zwembad niet uit geweest haha! Morgen met pondje over naar Bunschoten Spakenburg (met name voor de boodschappen, die zijn zo duur hier op 't park) en een visje eten daar is een super goed idee!

Zoon vond het zwemmen best even eng. Hadden 't een hele poos niet gedaan. Dus we willen maar goed gebruik maken van aqua Mundo deze week zodat hij over z'n angst heen komt. Zijn dus vanmorgen geweest en daarna slaapje thuis en weer gaan zwemmen. Tweede x ging al veel beter. Baby ging toen in de swim trainer en dat motiveerde hem om ook op z'n buik te gaan zwemmen.
Wij hebben kauwtabletten in huis maar peuter lust ze niet. De druppels krijgt ie als ik eraan denk.
wat fijn dat jullie dochter er is en dat alles goed is gegaan Fiona! Een hele mooie kraamtijd gewenst :heart: .

Glitter, gefeliciteerd met het tekenen van de koopakte! Nog 2 maandjes!

Vitamine d: doen we hier in druppelvorm op z'n boterham. Zelf pak ik wel eens een vitamine-d-pilletje, die wil hij dan ook. Gaat ook prima, van die hele kleine, zelfde dosering.

Vanochtend hadden we hier even onweer, zoontje was onder de indruk. Riep steeds 'niet leuk' maar leek gelukkig ook niet bang.

Teckel: veel zwem- en vakantieplezier nog! Hopelijk is peuter inderdaad z'n zwem-angst kwijt na deze week.
happiness = reality - expectations
Wij geven de vitD in een bekertje water met haar Xyzal (anti allergie medicijn) in de ochtend. Ze krijgt daarvoor een pufje en dat moet daarna weggespoeld worden dus die routine zit er wel in. Avonds gaat er nog visolie en vitamine poeder (voor haar jodiumtekort) door het water na haar pufje. Ze heeft soms wel wat last met het pufje maar de rest gaat altijd goed op gelukkig. Het zit dan ook in een hele stoere beker die ze alleen dan krijgt :-D

Sinds kort krijgt ze ook een nieuwe soort probiotica voor haar darmproblemen dat is wel echt een drama om naar binnen te krijgen, volgens mij is het nog geen één keer echt volledig gelukt (6)
Pfff zoon heeft voor de tweede keer waterpokken :facepalm:
lola-lily schreef:
19-06-2019 16:29
Pfff zoon heeft voor de tweede keer waterpokken :facepalm:

Das ruk. Hoe oud was hij de eerste keer? :there:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven