Wasmachine en wc samen?
dinsdag 18 juni 2019 om 14:56
Hi all,
Zoals jullie kunnen lezen in het huizenjachttopic, ben ik in de markt voor een klushuis. Nu heb ik een appartement gevonden met een stokoude badkamer. Er moet sowieso geklust gaan worden.
Nu ben ik aan het schuiven met meubels voor een logische indeling. Ik wil een toilet los van de badkamer (in dit segment is het vaak 1 ruimte met douche, wc, wasmachine en wastafel). Zo kwam ik uit op een inrichting waarbij de wasmachine en droger in dezelfde ruimte als het toilet staan. Voor mij zou dit ideaal zijn qua indeling.
Zouden jullie dit raar vinden? Ik wil mijn huis wel verkoopbaar houden dus wil even peilen hoe men hierover denkt.
Zoals jullie kunnen lezen in het huizenjachttopic, ben ik in de markt voor een klushuis. Nu heb ik een appartement gevonden met een stokoude badkamer. Er moet sowieso geklust gaan worden.
Nu ben ik aan het schuiven met meubels voor een logische indeling. Ik wil een toilet los van de badkamer (in dit segment is het vaak 1 ruimte met douche, wc, wasmachine en wastafel). Zo kwam ik uit op een inrichting waarbij de wasmachine en droger in dezelfde ruimte als het toilet staan. Voor mij zou dit ideaal zijn qua indeling.
Zouden jullie dit raar vinden? Ik wil mijn huis wel verkoopbaar houden dus wil even peilen hoe men hierover denkt.
dinsdag 18 juni 2019 om 18:49
dinsdag 18 juni 2019 om 19:19
Zonder bacteriën geen leven.
.
dinsdag 18 juni 2019 om 19:36
Met één druk op de knop komt er een grote hoeveelheid water vrij in het toilet om je ontlasting weg te spoelen, rechtstreeks het riool in. Maar door de snelheid van het water komen er ook minuscule deeltjes van de ontlasting in de lucht terecht (tot wel 4,5 meter hoogte). En die landen uiteindelijk op de vloer, maar óók op je tandenborstel.SadButTrue999 schreef: ↑18-06-2019 18:58Nou... als dat niet hetzelfde is als een toiletborstel: geen idee![]()
Die ronddwarrelende deeltjes worden in wetenschappelijke termen ook wel ‘toiletpluim’ genoemd. In de jaren vijftig werd hier voor het eerst onderzoek naar gedaan. En in 1975 werd er in het tijdschrift Applied Microbiology een stuk aan gewijd dat voor meer inzicht zorgde. In het stuk werd een Amerikaans onderzoek beschreven, onder leiding van microbioloog Charles P. Gerba, waaruit bleek dat bij het doortrekken van het toilet E. colibacteriën de lucht in worden geslingerd die vier tot zes uur in leven blijven.
Bron: www.margriet.nl
dinsdag 18 juni 2019 om 23:08
ik weet niet of je ooit van die helse vakantie programma’s hebt gekeken maar daar lijkt het ook zo mooi schoon, tot ze er zo’n lamp opzetten. tuurlijk boen ik ook mijn plee en poep ik er netjes in ja. maar je kunt nog zo boenen elke dag maar dan nog, en wat als je gasten hebt en mannen die staand plassen?
Het is gewoon een plek waar veel bacterien verspreid worden hoe je het ook bekijkt.
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 18 juni 2019 om 23:10
i rest my case....wolkewitje schreef: ↑18-06-2019 19:36Met één druk op de knop komt er een grote hoeveelheid water vrij in het toilet om je ontlasting weg te spoelen, rechtstreeks het riool in. Maar door de snelheid van het water komen er ook minuscule deeltjes van de ontlasting in de lucht terecht (tot wel 4,5 meter hoogte). En die landen uiteindelijk op de vloer, maar óók op je tandenborstel.
Die ronddwarrelende deeltjes worden in wetenschappelijke termen ook wel ‘toiletpluim’ genoemd. In de jaren vijftig werd hier voor het eerst onderzoek naar gedaan. En in 1975 werd er in het tijdschrift Applied Microbiology een stuk aan gewijd dat voor meer inzicht zorgde. In het stuk werd een Amerikaans onderzoek beschreven, onder leiding van microbioloog Charles P. Gerba, waaruit bleek dat bij het doortrekken van het toilet E. colibacteriën de lucht in worden geslingerd die vier tot zes uur in leven blijven.
Bron: www.margriet.nl
dinsdag 18 juni 2019 om 23:14
Want je bent bang dat je de wasmaschine raakt tijdens het piesen?
We used to be friends...
dinsdag 18 juni 2019 om 23:15
Dat is jouw lichaam ook. Hoe hard je het ook poetst en schrobt....
We used to be friends...
dinsdag 18 juni 2019 om 23:39
daenerys79 schreef: ↑18-06-2019 23:08ik weet niet of je ooit van die helse vakantie programma’s hebt gekeken maar daar lijkt het ook zo mooi schoon, tot ze er zo’n lamp opzetten. tuurlijk boen ik ook mijn plee en poep ik er netjes in ja. maar je kunt nog zo boenen elke dag maar dan nog, en wat als je gasten hebt en mannen die staand plassen?
Het is gewoon een plek waar veel bacterien verspreid worden hoe je het ook bekijkt.
Ben je wel eens met zo’n lamp door je eigen huis gegaan? Ik denk dat je zou schrikken.
.
dinsdag 18 juni 2019 om 23:47
Sterker, die toiletpluim bacteriën kómen uit je eigen lichaam. Die draag je dus al met je mee.CourtneyTT schreef: ↑18-06-2019 23:15Dat is jouw lichaam ook. Hoe hard je het ook poetst en schrobt....
woensdag 19 juni 2019 om 18:37
Lijkt mij te prefereren boven een wasmachine in een wc.
Wc bij mijn ouders en zusje is 80 cm..
Er zijn deuren van 73 cm breed en volgens mij past daar een wasmachine doorheen.
woensdag 19 juni 2019 om 18:42
Meeste machines zijn, zo uit m'n hoofd, 60 cm.... Dacht ik hoor.....petra123456 schreef: ↑19-06-2019 18:37Lijkt mij te prefereren boven een wasmachine in een wc.
Wc bij mijn ouders en zusje is 80 cm..
Er zijn deuren van 73 cm breed en volgens mij past daar een wasmachine doorheen.
woensdag 19 juni 2019 om 21:54
ik zei niet dat mijn wc schoon is, want naar mijn idee kan een toilet nooit echt echt schoon zijn tenzij je de hele boel poetst na ieder toiletbezoek. dus ik zal niet schrikken nee.Anoniem262821034 schreef: ↑18-06-2019 23:39Ben je wel eens met zo’n lamp door je eigen huis gegaan? Ik denk dat je zou schrikken.