Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
belgali schreef:
20-06-2019 10:24
Als marketeer kan ik alleen maar een applausje doen voor het merk. Enerzijds: slim dat ze zoveel mogelijk kleding willen verkopen aan zoveel mogelijk veschillende mensen. En anderzijds: slim dat ze een aantal influencers stiekem betalen om te rellen hierover ... balletje gaat rollen en wordt all over the world besproken en werkelijk iedereen weet nu dat ze ook grote maten hebben. Ook al heb je geen extreme maat, maar iets er tussenin, dan is de merknaam er nu in gedrild.
Uiteindelijk ging dit hele ding alleen daarom: een marketing stunt.
Zou dat het zijn, een marketing stunt? Ach, Olcay kan de centjes waarschijnlijk erg goed gebruiken na haar faillissement ;)

Wordt het uiteindelijk toch nog win-win. Zij de centjes, wij de kleertjes om ook in te mogen kunnen sporten!
Ik kijk wel uit! Ik doe een lekker wijd shirt aan!
(sportkleding is meestal niet van katoen en dan krijg ik er uitslag van)
Later is nu
Dreamer schreef:
20-06-2019 10:59
Ik kijk wel uit! Ik doe een lekker wijd shirt aan!
(sportkleding is meestal niet van katoen en dan krijg ik er uitslag van)
Gewoon dragen wat je lekker vindt! :hello:
Marie-Antoinettexx schreef:
20-06-2019 09:52
Amen. Gewoon een paspop zo rond de maat 40, zoals het gros van NL
Of variatie in de maten, want maat 40 is een ver van mijn bed show.
Annelleke schreef:
20-06-2019 11:23
Of variatie in de maten, want maat 40 is een ver van mijn bed show.
Mag niet. Want dan wordt obesitas verheerlijkt :whip:
quattro-stagioni schreef:
20-06-2019 11:29
Mag niet. Want dan wordt obesitas verheerlijkt :whip:

Misschien is Annelleke wel slank :hihi:
Later is nu
belgali schreef:
20-06-2019 10:24
Als marketeer kan ik alleen maar een applausje doen voor het merk. Enerzijds: slim dat ze zoveel mogelijk kleding willen verkopen aan zoveel mogelijk veschillende mensen. En anderzijds: slim dat ze een aantal influencers stiekem betalen om te rellen hierover ... balletje gaat rollen en wordt all over the world besproken en werkelijk iedereen weet nu dat ze ook grote maten hebben. Ook al heb je geen extreme maat, maar iets er tussenin, dan is de merknaam er nu in gedrild.
Uiteindelijk ging dit hele ding alleen daarom: een marketing stunt.
True!
Sponsort Nike het programma Obese ook? Die mensen sporten immers ook? Mooi moment om ze in passende kleren te laten zien.

(of zag Adidas dat ze nét te laat waren om Olcay in te schakelen en werpen die zich nu op de programma's? )
Later is nu
Dreamer schreef:
20-06-2019 07:54
In mijn beleving promoten de zwaarlijvige mannequins geen nieuwe normaal, maar sportkleding voor dikke mensen. En waar half dik Nederland over viel, was de opmerking van Olcay dat die poppen onzin waren, omdat dikke mensen toch niet sporten. En toen werd een groot gedeelte dik Nederland boos, omdat ze wél sporten en daar ook graag kleding voor kopen. Vervolgens riepen hier in het topic mensen, dat het niet kon dat dikke mensen sporten, want dan zijn ze niet dik, waarna er een aantal mensen uit gingen leggen dat je ook dik kunt zijn én sporten.. en toen ging het los. Iets met 'dan doe je het niet goed', dan 'heb je geen discipline' en zelfs 'het ligt aan je IQ'.

Maar dan nog, iedereen is het erover eens dat bewegen/sporten goed is voor dikkere mensen, (voor alle mensen, eigenlijk, niet direct topsport, maar gewoon bewegen) als ze willen afvallen maar natuurlijk ook als ze niet dikker willen worden. En als dus die dikkere mensen willen sporten, dan hebben ze sportkleding nodig. Zo simpel is het. Dus, misschien promoot zo'n mannequin wel een actievere levensstijl voor de dikkere mens, waardoor ze makkelijker afvallen.

Zou een groot gedeelte van ‘dik Nederland’ sporten denk je? Geen idee hoor maar ik zie zelden of nooit dikke mensen bij de sporten die ik beoefen of die mijn man beoefent. Welke sporten doen dikke mensen dan vooral denk je?

Sporten maakt trouwens niet zoveel uit voor afvallen (tenzij je flink spieren opbouwt en onderhoudt) dus dat mensen die sporten niet dik zijn hoeft helemaal niet waar te zijn. Goed voor de gezondheid is het wel. Ik denk dat het gewoon minder makkelijk is om te sporten met flink overgewicht en het daardoor niet leuk is.
Bedjeindezon schreef:
20-06-2019 13:11
Zou een groot gedeelte van ‘dik Nederland’ sporten denk je? Geen idee hoor maar ik zie zelden of nooit dikke mensen bij de sporten die ik beoefen of die mijn man beoefent. Welke sporten doen dikke mensen dan vooral denk je?

Sporten maakt trouwens niet zoveel uit voor afvallen (tenzij je flink spieren opbouwt en onderhoudt) dus dat mensen die sporten niet dik zijn hoeft helemaal niet waar te zijn. Goed voor de gezondheid is het wel. Ik denk dat het gewoon minder makkelijk is om te sporten met flink overgewicht en het daardoor niet leuk is.
Fietsen en wandelen.

Er is een paar jaar geleden een onderzoek geweest naar de lopers van de Nijmeegse Vierdaagse. Ze bleken opmerkelijk vaak te dik te zijn! Ondertussen liepen ze toch mooi die afstanden.

Een dik iemand wil liever niet naar de sportzaal. Ze weten dat het walging oproept bij sommige anderen als ze in sportkleding (ook wijde) allerlei bewegingen gaan doen. Het is niet flatteus om te zien en dat roept reacties op.
Ik ga zelf wel geregeld naar de sportschool, en merk regelmatig hoe men kijkt, praat, wijst en lacht. Alsof ik ook vet in mijn oren heb en de opmerkingen als "als ik er zo uit zag zou ik de straat niet op durven" niet kan horen.
Ik sta er boven, het zegt meer over die mensen dan over mij. Het sporten lukt me prima, maar het is minder makkelijk om te sporten met overgewicht vanwege de reactie van andere mensen. Altijd maar weer walging en afkeuring om je heen merken is niet leuk. Toch blijf ik gaan, omdat ik anders nog zieker word dan ik al ben.
En zwemmen. Maar ook voor het zwembad is de drempel hoog, want in badpak ben je op zijn kwetsbaarst.
sakamanga schreef:
20-06-2019 13:25
En zwemmen. Maar ook voor het zwembad is de drempel hoog, want in badpak ben je op zijn kwetsbaarst.
Ook dat. Ik ben met zwemmen gestopt nadat ik voor de zoveelste keer te maken had gekregen met opgeschoten pubers die knorgeluiden maakten.
20-06-2019 13:26
Ook dat. Ik ben met zwemmen gestopt nadat ik voor de zoveelste keer te maken had gekregen met opgeschoten pubers die knorgeluiden maakten.
Gadverdamme, kan het me voorstellen. Ik denk dat veel mensen ook thuis iets doen, om dit soort dingen te vermijden.
Judo
Ook voor kogelstoten en discuswerpen bij atletiek is te slank zijn een nadeel.
En ik doe al jaren een teamsport met dikke en dunne mensen.
In de sportschool voel ik me idd ongemakkelijk want bekeken, dus heb ik gewoon een crosstrainer op zolder staan. Dus dat je dikke mensen niet ziet sporten betekent niet dat ze het niet doen.
sakamanga schreef:
20-06-2019 13:31
Gadverdamme, kan het me voorstellen. Ik denk dat veel mensen ook thuis iets doen, om dit soort dingen te vermijden.
De sportschool overleef ik nog wel. Verder doe ik op de dagen dat ik daar niet ben, thuis de oefeningen van "Nederland in Beweging".

Maar in zwembaden zien ze me niet meer.
Bedjeindezon schreef:
20-06-2019 13:11

:facepalm:

Nou, dat boze gedeelte in elk geval wel. En juist dit toontje van jou, dát maakt de dikke sportende mens bozig. En dat toontje had Olcay dus ook.

En dat hele sporten en afvallen gebeuren, daar gáát het niet over. Man.
Later is nu
Ook nog een tip voor thuisoefeningen, te vinden op Youtube: Leslie Sansone's Walk At Home (al word ik persoonlijk niet goed van dat hysterische Amerikaanse gegil). Ook heel goed te doen als je fysieke beperkingen hebt.
https://www.gelderlander.nl/vierdaagse/ ... ~ab8992f6/

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... te-dik.htm

De Vierdaagse kent vrij veel dikke mensen. En toch allemaal tientallen kilometers per dag lopen. Het kán!

Maar zoiets is niet mogelijk volgens mensen als Olcay. Tja, tegen domheid is niet op te boksen.
Ja, zoiets heb ik ook al gepost: bij de 4 mijl zie je ook best regelmatig dikkere mensen over de finish komen. Die lopen dus al een paar maanden lang een paar keer per week hard. (ofnouja, ze joggen) om die 6,42 km te kunnen uitlopen. Die sporten dus én hebben overgewicht. Dat kan gewoon, alleen niet iedereen wil dat geloven en dan krijg je dus deze oeverloze discussies :-]
Later is nu
20-06-2019 13:40
https://www.gelderlander.nl/vierdaagse/ ... ~ab8992f6/

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... te-dik.htm

De Vierdaagse kent vrij veel dikke mensen. En toch allemaal tientallen kilometers per dag lopen. Het kán!

Maar zoiets is niet mogelijk volgens mensen als Olcay. Tja, tegen domheid is niet op te boksen.

Ik vind trouwens de kop van die Gelderlander ook echt afstotend. Hoop dat daar ook tegen geageerd is :nope:
Later is nu
Dreamer schreef:
20-06-2019 13:43
Ik vind trouwens de kop van die Gelderlander ook echt afstotend. Hoop dat daar ook tegen geageerd is :nope:
Ik ben het helemaal met je eens.

Er is elk jaar een verslag op tv over de Vierdaagse. Paar jaar geleden was daar een presentator die vanwege het onderwerp "Vierdaagse en obesitas" mensen in de buik ging prikken en beledigen. Walgelijk was dat!

http://www.twentesport.com/rubrieken/co ... eschimpen/
https://wondervol.nl/menselijke-kilokna ... er-worden/

Ja, zo gaat men met dikke mensen om. Ook met bewegende, sportieve dikke mensen. Dat is geen slachtoffergedrag, dat zit niet tussen de oren, dat gebeurt.
Dreamer schreef:
20-06-2019 11:30
Misschien is Annelleke wel slank :hihi:
Ja, ik wou het niet zeggen... Komt zo stom over in een topic over mensen met overgewicht.
Sommige in dit topic verheerlijken het ook wel dat het niet zo erg is om dik te zijn. Kom op; overgewicht brengt veel gezondsheidsrisico's met zich mee.

Ook geloof ik best dat het gros van 'dik Nederland' teveel eet en te weinig beweegt
Annelleke schreef:
20-06-2019 14:06
Ja, ik wou het niet zeggen... Komt zo stom over in een topic over mensen met overgewicht.

:smooch: Die zien we ook graag.
Later is nu
Marie-Antoinettexx schreef:
20-06-2019 14:09
Sommige in dit topic verheerlijken het ook wel dat het niet zo erg is om dik te zijn. Kom op; overgewicht brengt veel gezondsheidsrisico's met zich mee.

Ook geloof ik best dat het gros van 'dik Nederland' teveel eet en te weinig beweegt

In een ander topic las ik het al, het is "gooi-olie-op-het-vuur-dag". Het is duidelijk. :rolling:

(en we verheerlijken het niet, we willen ons er alleen niet voor schamen en het gevoel hebben ons te moeten verstoppen)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven