Olcay fatshaming
donderdag 20 juni 2019 om 14:13
Oh mijn god, daar gaan we weer...Marie-Antoinettexx schreef: ↑20-06-2019 14:09Sommige in dit topic verheerlijken het ook wel dat het niet zo erg is om dik te zijn. Kom op; overgewicht brengt veel gezondsheidsrisico's met zich mee.
Ook geloof ik best dat het gros van 'dik Nederland' teveel eet en te weinig beweegt
donderdag 20 juni 2019 om 14:20
Voer de trollen niet, straks zijn ze net zo vies vet vadsig als wij.
Het is toch ook verschrikkelijk voor al die slanke mensen dat ze tegen onze drillende lillende vetrollen an moeten kijken sls wij sporten. Dus eerst jezelf uithongeren, en pas als je in maat 38 past, dan mag je gaan sporten om daar maat 34 van te maken.
Het is toch ook verschrikkelijk voor al die slanke mensen dat ze tegen onze drillende lillende vetrollen an moeten kijken sls wij sporten. Dus eerst jezelf uithongeren, en pas als je in maat 38 past, dan mag je gaan sporten om daar maat 34 van te maken.
donderdag 20 juni 2019 om 14:20
Ik zeg toch ook 'sommige' en nee, je hoeft je zeker niet te schamen
donderdag 20 juni 2019 om 14:23
Waar lees je die verheerlijking dan? Heb je een voorbeeld?Marie-Antoinettexx schreef: ↑20-06-2019 14:20Ik zeg toch ook 'sommige' en nee, je hoeft je zeker niet te schamen
donderdag 20 juni 2019 om 14:25
Wie zegt dat ie geen dikke mensen wil zien die sporten?forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 14:20Het is toch ook verschrikkelijk voor al die slanke mensen dat ze tegen onze drillende lillende vetrollen an moeten kijken sls wij sporten. Dus eerst jezelf uithongeren, en pas als je in maat 38 past, dan mag je gaan sporten om daar maat 34 van te maken.
donderdag 20 juni 2019 om 14:28
Hm oké, het was maar een vraag hoor. Ik zie het nooit.
donderdag 20 juni 2019 om 14:30
Zwak! Eerst iets beweren wat pertinent niet klopt. En als er dan om één voorbeeldje gevraagd wordt....
donderdag 20 juni 2019 om 14:35
Ik heb maat 38 maar kan door verborgen fysiek leed nauwelijks meer op enig niveau sporten trouwens. Ik ben stikjaloers op mensen met overgewicht die in de basis een gezond lijf met een paar goede knieen en voeten hebben. En dat meen ik uit het diepst van mijn hart. Ik zou 100 x liever met overgewicht kampen en dan wél kunnen sporten en bewegen zonder pijn, dan slank zijn en dat niet kunnen.
Ik zou me totaal niet schamen.
donderdag 20 juni 2019 om 14:36
We zijn nog maar een heeeel klein stapje verwijderd van het uiteindelijke doel:forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 14:20Voer de trollen niet, straks zijn ze net zo vies vet vadsig als wij.
over een paar jaar mogen alleen mooie, jonge, slanke mensen nog over straat.
donderdag 20 juni 2019 om 14:38
donderdag 20 juni 2019 om 14:39
donderdag 20 juni 2019 om 14:41
Ik geloof dat best. De kilo's die er in een jaar of 10-40 bij zijn gekomen train je er niet in een paar maanden af.Dreamer schreef: ↑20-06-2019 13:42Ja, zoiets heb ik ook al gepost: bij de 4 mijl zie je ook best regelmatig dikkere mensen over de finish komen. Die lopen dus al een paar maanden lang een paar keer per week hard. (ofnouja, ze joggen) om die 6,42 km te kunnen uitlopen. Die sporten dus én hebben overgewicht. Dat kan gewoon, alleen niet iedereen wil dat geloven en dan krijg je dus deze oeverloze discussies![]()
donderdag 20 juni 2019 om 14:50
Bedjeindezon schreef: ↑20-06-2019 14:35Ik heb maat 38 maar kan door verborgen fysiek leed nauwelijks meer op enig niveau sporten trouwens. Ik ben stikjaloers op mensen met overgewicht die in de basis een gezond lijf met een paar goede knieen en voeten hebben. En dat meen ik uit het diepst van mijn hart. Ik zou 100 x liever met overgewicht kampen en dan wél kunnen sporten en bewegen zonder pijn, dan slank zijn en dat niet kunnen.
Snap ik!
Ik heb dan wel overgewicht, maar kan ook niet sporten door pijn en daar baal ik behoorlijk van. Vorig jaar veel gewandeld, want he.. dat is niet zo blessuregevoelig, maar ook daar heb ik nu een blessure van. Ik mis het
Ik kan me nu ook beter voorstellen dat jij je moeilijker voor kunt stellen dat dikke mensen sporten. Ik ga er vaak automatisch van uit dat die mensen ook wel pijn zullen hebben, terwijl dat helemaal niet zo is.
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 14:53
wat voor sport doe je? En welke je man? Misschien heeft het daar mee te maken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 20 juni 2019 om 14:55
dat weet je niet, want je bent niet in die positie. Voor mij is dit echt een loze uitspraak, sorryBedjeindezon schreef: ↑20-06-2019 14:35Ik heb maat 38 maar kan door verborgen fysiek leed nauwelijks meer op enig niveau sporten trouwens. Ik ben stikjaloers op mensen met overgewicht die in de basis een gezond lijf met een paar goede knieen en voeten hebben. En dat meen ik uit het diepst van mijn hart. Ik zou 100 x liever met overgewicht kampen en dan wél kunnen sporten en bewegen zonder pijn, dan slank zijn en dat niet kunnen.
donderdag 20 juni 2019 om 14:56
Hartslag gaat bij wandelen en fietsen echt wel omhoog hoor. Mijn smartwatch houdt dat keurig bijBedjeindezon schreef: ↑20-06-2019 14:38Overigens vind ik wandelen en fietsen (tenzij wielrennen) geen sport hoor. Nu niet en als ik overgewicht zou hebben ook niet. Hartslag komt niet genoeg omhoog, geen verzuring, geen opbouw (je zit al snel op een plateau qua conditie en spieren). Het is bewegen, heel gezond, maar geen sporten.
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 14:56
Dat denk je nu. En “ schamen” is ook relatief. Ik sport gewoon en schaam me niet ( nu vind ik mijzelf ook niet superdik) maar als mensen knorgeluiden maken naar je ( dat is mij nog nooit gebeurd) of als een slank meisje in een winkel bij het binnenlopen zegt” ik denk niet dat we iets in uw maat hebben”, of als je aangestaard wordt als je op een mooie zomerse dag wel een keer op straat een ijsje eet, dan voel je dat wel. Als je dus niet meer naar het zwembad durft en bij 30 graden toch maar je meest verhullende gewaad aantrekt omdat je anders commentaar krijgt.Bedjeindezon schreef: ↑20-06-2019 14:35Ik heb maat 38 maar kan door verborgen fysiek leed nauwelijks meer op enig niveau sporten trouwens. Ik ben stikjaloers op mensen met overgewicht die in de basis een gezond lijf met een paar goede knieen en voeten hebben. En dat meen ik uit het diepst van mijn hart. Ik zou 100 x liever met overgewicht kampen en dan wél kunnen sporten en bewegen zonder pijn, dan slank zijn en dat niet kunnen.
De meeste dikkerds die ik ken durven dat dus niet meer, eten in het openbaar. Gaan niet meer naar het strand of zwembad. En dat vind ik best erg.
Want als je dikker bent dan gemiddeld, dan krijg je echt narigheid naar je hoofd, dat kun je je als slank persoon echt niet voorstellen.
donderdag 20 juni 2019 om 14:58
Maar je hoeft geen jaren te trainen voor de vierdaagse, of de 4 mijl. Een schemaatje van een paar maanden is voldoende om aan zo'n evenement mee te doen. Daarnaast is voeding het allerbelangrijkste. Als jij gaat wandelen en na afloop beloon je jezelf met een extra grote maaltijd, dan zal het qua gewicht niks opleveren (wel qua conditie).
donderdag 20 juni 2019 om 15:03
Maya85 schreef: ↑20-06-2019 14:58Maar je hoeft geen jaren te trainen voor de vierdaagse, of de 4 mijl. Een schemaatje van een paar maanden is voldoende om aan zo'n evenement mee te doen. Daarnaast is voeding het allerbelangrijkste. Als jij gaat wandelen en na afloop beloon je jezelf met een extra grote maaltijd, dan zal het qua gewicht niks opleveren (wel qua conditie).
voor jou ja, want jij doet al een triatlon in de week. Maar voor mensen met overgewicht is het waarschijnlijk minder makkelijk.
En het ging er niet om hoe je overgewicht te lijf gaat, het ging erom: sporten dikke mensen wel of niet. Nou, wel dus. Dan hoef je niet gelijk met voedingsschema's aan te komen.
(hoewel ik die nog van je zou krijgen, want als ik doe wat jij doet heb ik straks ook maat 38, toch?
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 15:06
Ik zie genoeg mensen met overgewicht sporten, alleen zie ik bijvoorbeeld in het zwembad wel vaak dat het dames zijn die 1 baantje zwemmen en vervolgens een kwartier gaan babbelen, dan nog 1 baantje zwemmen en weer praten, vervolgens hebben ze een uur in het zwembad gelegen , wat zij zullen vertalen als een uur gezwommen, terwijl ze maar 4 baantjes hebben getrokken in totaal.
Zelfde gedrag zie ik ook in de sportschool en dan van die zoete sportdrank drinken, na afloop een mueslireep met een drankje aan de bar en daarna een flinke maaltijd om zichzelf te belonen voor het sporten.
Zelfde gedrag zie ik ook in de sportschool en dan van die zoete sportdrank drinken, na afloop een mueslireep met een drankje aan de bar en daarna een flinke maaltijd om zichzelf te belonen voor het sporten.
donderdag 20 juni 2019 om 15:09
Tsssss, de slappelingen......Maya85 schreef: ↑20-06-2019 15:06Ik zie genoeg mensen met overgewicht sporten, alleen zie ik bijvoorbeeld in het zwembad wel vaak dat het dames zijn die 1 baantje zwemmen en vervolgens een kwartier gaan babbelen, dan nog 1 baantje zwemmen en weer praten, vervolgens hebben ze een uur in het zwembad gelegen , wat zij zullen vertalen als een uur gezwommen, terwijl ze maar 4 baantjes hebben getrokken in totaal.
donderdag 20 juni 2019 om 15:11
jij ziet alleen maar dingen die jouw beeld bevestigen he?Maya85 schreef: ↑20-06-2019 15:06Ik zie genoeg mensen met overgewicht sporten, alleen zie ik bijvoorbeeld in het zwembad wel vaak dat het dames zijn die 1 baantje zwemmen en vervolgens een kwartier gaan babbelen, dan nog 1 baantje zwemmen en weer praten, vervolgens hebben ze een uur in het zwembad gelegen , wat zij zullen vertalen als een uur gezwommen, terwijl ze maar 4 baantjes hebben getrokken in totaal.