Schoolreis, hitte
donderdag 20 juni 2019 om 21:04
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.
Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.
Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.
Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
vrijdag 21 juni 2019 om 09:56
Frisse lucht en lichaamsbeweging is belangrijk voor iedereen, niet alleen voor kinderen
vrijdag 21 juni 2019 om 10:02
De pet is vooral belangrijk bij voorkomen zonnesteek, hoofdpijn en een verbande hoofdhuid. De pet kan je natmaken wat verkoeling geeft.snorriemorrie schreef: ↑20-06-2019 21:08Misschien een stomme vraag hoor, maar blijft al die warmte dan juist niet onder de pet zitten?
Wat lekker is, is een koel sjaal.
vrijdag 21 juni 2019 om 10:06
vrijdag 21 juni 2019 om 10:08
vrijdag 21 juni 2019 om 10:21
Het nationaal hitteplan treed in werking. Hier gaat volgende week een tropenrooster draaien, kreeg ik net te horen. Op dinsdag, donderdag en vrijdag lunchen ze op school, normaal hebben ze 75 minuten tussen de middag, en zijn om half 2 klaar ipv 3 uur. Op woensdag zijn ze in de middag al vrij en op maandagmiddag gaan ze de musical kijken van groep 8 in de koelere gymzaal ipv de speelzaal in school. Hoe ik dat ga doen met mijn nieuwe baan waar ik maandag ga beginnen.... geen idee. Maar dat lossen we zo ook wel weer op. Dus scholen zijn er wel mee bezig. Hou het even in de gaten.
vrijdag 21 juni 2019 om 10:35
UV shirt - Check ( ook bij Decathlon)snorriemorrie schreef: ↑21-06-2019 10:32Pet - check
Zonnebrand - check
Flesje water - check
Zakje chips - check
Ik ga er maar van uit dat het goed komt
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 21 juni 2019 om 10:42
vrijdag 21 juni 2019 om 10:44
als ik na een hete dag thuiskom, snak ik altijd naar cola en een handje zoute pinda'sSri-is-back-now schreef: ↑21-06-2019 10:42Die tip kreeg ik jaren geleden van mijn apotheek toen ik om ORS vroeg. Ik denk dat kinderen liever drop hebben dan ORS en je weet gelijk dat ze goed vocht vasthouden.
Mooi dat een lichaam zelf om "ORS" vraagt
vrijdag 21 juni 2019 om 10:53
Bij 34 graden helpen die tips maar weinig, de beste is om uit de zon te blijven. To, ik zou hem gewoon thuis houden, stom ook dat die leerkrachten zo'n onnodig risico willen nemen.
Ze zouden ook flexibeler kunnen zijn en i.p.v. een buitenspeeltuin naar ballorig kunnen gaan.
Ze zouden ook flexibeler kunnen zijn en i.p.v. een buitenspeeltuin naar ballorig kunnen gaan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
vrijdag 21 juni 2019 om 10:58
Hier ook. Oud gebouw, met ramen op de zon. Niet te harden. Ik zou ze graag een schoolreisje gunnen.
On topic, ik ken de lokatie van dit schoolreisje niet, maar hier in de buurt hebben dat soort speeltuinen eigenlijk allemaal voorzieningen voor warm weer. Schaduwzeilen, watervernevelplekken e d. Ik weet ook niet beter dan dat scholen er goed rekening mee houden, door de kinderen wat rustiger te houden en niet in de volle zon te spelen.
vrijdag 21 juni 2019 om 14:33
Precies. Die speeltuinen zorgen echt wel voor verkoeling hoor.Alecta schreef: ↑21-06-2019 10:58Hier ook. Oud gebouw, met ramen op de zon. Niet te harden. Ik zou ze graag een schoolreisje gunnen.
On topic, ik ken de lokatie van dit schoolreisje niet, maar hier in de buurt hebben dat soort speeltuinen eigenlijk allemaal voorzieningen voor warm weer. Schaduwzeilen, watervernevelplekken e d. Ik weet ook niet beter dan dat scholen er goed rekening mee houden, door de kinderen wat rustiger te houden en niet in de volle zon te spelen.
TO, je bezorgdheid vind ik heel begrijpelijk en terecht, maar blijf reëel. Ik denk dat het goed was om deze vraag hier te plaatsen en hopelijk voel je je wat gesterkt!
vrijdag 21 juni 2019 om 14:38
Tuurlijk!
Ze zijn verantwoordelijk voor tig kinderen.
Ze letten heus wel op en zullen echt wel voorzichtiger zijn en e.v.t de nodige maatregelen nemen/aanpassingen treffen.
Niet zo krampachtig doen, daar heeft het kind uiteindelijk meer last van dan die paar graden teveel.
vrijdag 21 juni 2019 om 14:49
Ik kan slecht tegen warmte. Vroeger als kind viel ik regelmatig flauw of verloor ik echt het bewustzijn, ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Ik moest er ook van braken. Ik kon amper zweten, kon de warmte niet kwijt en ik voelde me altijd knap ellendig tijdens warme dagen met een temperatuur boven de 25 graden. Mijn ouders waren echt wel van het soort dat er vrij nuchter onder was. Ik was verder ook een buitenkind en erg actief. Maar op hele warme dagen functioneer ik gewoon niet. Nog steeds niet.
Ik kan me dus wel voorstellen dat als je kind wat heftiger reageert op warmte, je je druk maakt over een schoolreisje.
Ik kan me dus wel voorstellen dat als je kind wat heftiger reageert op warmte, je je druk maakt over een schoolreisje.
vrijdag 21 juni 2019 om 14:49
Goed idee, een pet scheelt al heel veel en kan een zonnesteek voorkomen. Goed insmeren en genoeg water zoals hier al eerder genoemd, meer kun je eigenlijk niet verzinnen.snorriemorrie schreef: ↑20-06-2019 21:18Thanks, net even gekeken en die is in het winkelcentrum hier in de buurt op voorraad, dus morgenochtend gelijk even eentje halen
vrijdag 21 juni 2019 om 14:53
En zouten goed aanvullen, dus zoute drop, chips e.d.. Eten is ook belangrijk, door veel water te drinken schiet dat er nog weleens bij in. En je lijf heeft toch energie nodig.
vrijdag 21 juni 2019 om 17:04
Absoluut een pet op.
Juf was die vergeten bij mijn destijds kleuter. Hij had toen (half april) een zonnesteek gekregen van op het plein spelen.
Ingevallen ogen, uitgedroogd, kotsen nadat hij twee slokjes water van me kreeg om 15:15 uur. En zijn hoofd jeukte van binnen, net als bij de bijenstal in de Hortus, zei hij.
Mijn zoon is daarna nooit meer zonder pet/muts naar buiten gegaan, bang dat hij weer last krijgt.
Bij dit soort temperaturen wordt op scouting een kookwekker gezet, en moeten alle kinderen elk uur drinken.
Juf was die vergeten bij mijn destijds kleuter. Hij had toen (half april) een zonnesteek gekregen van op het plein spelen.
Ingevallen ogen, uitgedroogd, kotsen nadat hij twee slokjes water van me kreeg om 15:15 uur. En zijn hoofd jeukte van binnen, net als bij de bijenstal in de Hortus, zei hij.
Mijn zoon is daarna nooit meer zonder pet/muts naar buiten gegaan, bang dat hij weer last krijgt.
Bij dit soort temperaturen wordt op scouting een kookwekker gezet, en moeten alle kinderen elk uur drinken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 21 juni 2019 om 17:11
Maak je niet zo druk. Echt, lees dit topic over een paar dagen terug en je schiet waarschijnlijk in de lach van je overbezorgdheid. Het is best lachwekkend
Echt, relax, adem in, adem uit. Het.komt.wel.goed. Het is in andere landen ook weleens boven de 30 graden en daar vallen de kinderen ook niet zomaar dood neer....je maakt je druk om niets.
Echt, relax, adem in, adem uit. Het.komt.wel.goed. Het is in andere landen ook weleens boven de 30 graden en daar vallen de kinderen ook niet zomaar dood neer....je maakt je druk om niets.
vrijdag 21 juni 2019 om 17:18
Wow, jullie gingen luxe met een bus???
Hier kon je op je klompen vanaf Stadskanaal naar De Kwartjesberg in Drouwenerzand lopen. 13 kilometer enkele reis.
Spelen in de speeltuin, bekertje ranja (luxe !!!) en weer teruglopen.
Maar iedereen had een pet op, of een hoedje, dus geen zonnesteek.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 17:22
6.51% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"