Schoolreis, hitte

20-06-2019 21:04 402 berichten
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.

Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.

Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
merelindesloot schreef:
21-06-2019 14:46
T shirt aan wat nat mag worden. Natte kleding koelt enorm af.
En vervolgens verbrand hij 2 keer zo snel. Slimme tip wel.
Druiven invriezen en als “ijssnoepjes” serveren.
Alle reacties Link kopieren
Oke, als ie echt niet tegen warm weer kan incl. braken, bewustzijnsverlies enz..... dan zou ik m ook maar thuis houden. Maar jongens..... het is 30-35 graden. Heet, zeker, maar deze temperaturen worden in heel zuid europa iedere zomer gehaald.

Kids hebben helemaal niet zo'n last van de kou, warmte of regen (enkele uitzonderingen daar gelaten). Die hebben gewoon een geweldig leuk schooluitje met de hele klas waar ze al het hele schooljaar naar uitkijken. WIj als overbezorgde ouders hebben er last van.

Petje op (Decathlon!!), insmeren, koel aankleden, zwembroekje mee (misschien gaat er ergens een sproeier aan?). Juf en ouders die meegaan doen de rest. In snoepzakje wat dropjes, wat snoep, voor hem lekker drinken als ie water niet zo lekker vindt, bifi-worstje enz. en echt...... het komt goed!!!

Man man, laatst werd er al een uitje naar het bos afgezegd vanwege teken, hier in de stad. En ik ken een ouder die vroeg naar het Legionella beleid in een of ander park; anders mocht dochterlief niet mee.
Sjongejonge, zullen we alle kids maar veilig achter de Playstation zetten met water en een appel? Geen dieren, geen zon en geen gevaren. Wel even een helmpje opdoen. Je weet nooit.
Snor

Laten gaan. Hij gaat niet dood.
Als je er zo druk overmaak thuis houden
AnnabeldeDertiende schreef:
20-06-2019 22:28
Geef hem een washandje mee in een zakje. Kan ie steeds natmaken en mee koelen.

En verder. Ik was hulpouder op een snikhete dag in de linneushof. Daar was trouwens wel een superleuke waterspeeltuin. Maar reken maar dat juffen en ouders bleven smeren en drinken bleven stimuleren hoor! Er werd heel goed opgelet. Echt niemand wil verbrande of uitgedroogde kindjes.

Er blijft trouwens maar beperkt netto vrije tijd over op zo’n schoolreisje. Voordat de hele meute binnen is, is het alweer bijna lunchtijd. En na de lunch is het zo weer 15.00 uur, tijdstip van vertrek. Dus de tijd in de volle zon is beperkt.

Het zal vast wel goed gaan.
Dat is helaas niet altijd het geval. Bij mijn neefje stonden de blaren er op na een kamp
bibi70 schreef:
21-06-2019 17:47
Slecht advies hè. Alles maar vermijden wat misschien onaangenaam kan worden. Zelfs leuke speciale dingen.

TO, je kind overleeft het wel hoor. Misschien verbrandt ie een beetje of heeft ie het heet. Nou nou.

En voor die dingen kun je gewoon maatregelen nemen.
Je hebt het ook nog genoemd naar school. Hou er nu maar gewoon over op.
Zitten nog 25 kinderen in de klas. Mag hopen dat die ouders niet allemaal zeuren over hun kasplantjes
bibi70 schreef:
21-06-2019 17:47

Dat is pas echt zielig voor het kind.
Er vanuit gaan dat de school en begeleiders hun verantwoordelijkheid nemen. En daarnaast doen wat je zelf kan, dus inderdaad luchtig petje en bijvoorbeeld fles(jes) water 1 of 2 dagen van te voren invriezen. Zo heeft hij tijdens de dag koel drinken omdat het langzaam ontdooit en anders een prima koelelement als hij niet graag water drinkt!
Ttroeteltje schreef:
21-06-2019 17:22
Druiven invriezen en als “ijssnoepjes” serveren.
Nooit doen. Als ie zich verslikt, krijg je die druif met geen mogelijkheid nog uit z'n luchtpijp.
Jonge kinderen moet je alleen (in de lengte) gesneden druifjes geven.
mater_matuta schreef:
22-06-2019 09:25
Nooit doen. Als ie zich verslikt, krijg je die druif met geen mogelijkheid nog uit z'n luchtpijp.
:HA: Dat je een baby geen druiven voert, OK. Maar als kleuter plukte ik de druiven gewoon van de tros en at ze op, zonder te stikken. Mijn moeder had vaak gewoon een tros druiven op de fruitschaal liggen en dan plukte ik de druiven ervan af, aan het eind van de middag lag er dan zo'n leeggeplukt takje op de fruitschaal. Ook kinderen van 4 kunnen kauwen. Laat staan als ze ouder zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
mater_matuta schreef:
Het kind is 5 jaar, geen baby of dreumes!
Rosalind schreef:
22-06-2019 10:02
Het kind is 5 jaar, geen baby of dreumes!
Een kleuter zou in principe met gewone druiven om moeten kunnen gaan, maar een klein risico bestaat altijd. Bevroren hele druiven of andere harde bolletjes zijn wel serieus gevaarlijk, ook voor oudere kinderen. Idd een hele slechte tip, niet doen.
Dubbel
nootboek schreef:
22-06-2019 10:15
Een kleuter zou in principe met gewone druiven om moeten kunnen gaan, maar een klein risico bestaat altijd. Bevroren hele druiven of andere harde bolletjes zijn wel serieus gevaarlijk, ook voor oudere kinderen. Idd een hele slechte tip, niet doen.
Met 35 graden zijn die druiven in no time ontdooid.
Daarom zie ik het nut van druiven invriezen sowieso niet in. Het was dan ook niet mijn tip.
Waar gaan jullie naar toe op vakantie?
Op vakantie gaan we naar Frankrijk. Ik zie waar je heen wilt, dat het daar ook warm zal zijn.Maar dan ben ik er zelf bij en kan hem afremmen als ik merk dat ie te verhit raakt.
snorriemorrie schreef:
22-06-2019 12:21
Op vakantie gaan we naar Frankrijk. Ik zie waar je heen wilt, dat het daar ook warm zal zijn.Maar dan ben ik er zelf bij en kan hem afremmen als ik merk dat ie te verhit raakt.
Maar denk je dat de begeleiding op schoolreis dat niet zal doen?
mater_matuta schreef:
Dat is toch bij baby’s, maar niet bij een 5 jarige?
Als snel ontdooit zie het dan als lekkernij voor thuis bij het warme weer volgende week. Voor jong en oud.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 13:46
15.09% gewijzigd
Alecta schreef:
22-06-2019 12:44
Maar denk je dat de begeleiding op schoolreis dat niet zal doen?

Vast wel,maar als er 6 kinderen per groepje zijn kunnen ze niet zoveel rekening ermee houden he?
snorriemorrie schreef:
22-06-2019 13:36
Vast wel,maar als er 6 kinderen per groepje zijn kunnen ze niet zoveel rekening ermee houden he?

Nee? Hoezo niet?
snorriemorrie schreef:
Pfff, net alsof jouw bloedje de enige is die het warm heeft.
En 6 kinderen zijn nog wel in de gaten te houden.
Het gaat echt allemaal op standje slow motion met verplichte drink- en in de schaduw-zitten momenten.
pipootje schreef:
21-06-2019 18:16
Dat is helaas niet altijd het geval. Bij mijn neefje stonden de blaren er op na een kamp

Erg dat dat gebeurd. Ik heb het ook meegemaakt op een schoolkamp. De leiding lette er totaal niet op of wij als kinderen ingesmeerd waren. We waren toen een jaar of 10, in mijn ogen echt te jong om die verantwoordelijkheid zelf te dragen. Heel veel kinderen waren vreselijk verbrand, ik ook.
We gingen fietsen op de Boschplaat op Terschelling en ik weet nog dat we dachten dat we daar lekker in de schaduw zouden fietsen. Want ''bos''.

Maar dan heb ik het over begin jaren '90. Ik neem aan dat mensen nu wel wijzer zijn...
Pivot! PIVOT!!!
snorriemorrie schreef:
Ik help veel op school en een groepje van 6 is meer dan prima rekening te houden met elk kind.

Bovendien hebben die anderen het ook warm en dan ga je vanzelf een standje langzamer en anders kan een begeleider de overhaaste snelle jelle wel afremmen.
purple1973 schreef:
21-06-2019 17:34
Oke, als ie echt niet tegen warm weer kan incl. braken, bewustzijnsverlies enz..... dan zou ik m ook maar thuis houden. Maar jongens..... het is 30-35 graden. Heet, zeker, maar deze temperaturen worden in heel zuid europa iedere zomer gehaald.

Kids hebben helemaal niet zo'n last van de kou, warmte of regen (enkele uitzonderingen daar gelaten). Die hebben gewoon een geweldig leuk schooluitje met de hele klas waar ze al het hele schooljaar naar uitkijken. WIj als overbezorgde ouders hebben er last van.

Petje op (Decathlon!!), insmeren, koel aankleden, zwembroekje mee (misschien gaat er ergens een sproeier aan?). Juf en ouders die meegaan doen de rest. In snoepzakje wat dropjes, wat snoep, voor hem lekker drinken als ie water niet zo lekker vindt, bifi-worstje enz. en echt...... het komt goed!!!

Man man, laatst werd er al een uitje naar het bos afgezegd vanwege teken, hier in de stad. En ik ken een ouder die vroeg naar het Legionella beleid in een of ander park; anders mocht dochterlief niet mee.
Sjongejonge, zullen we alle kids maar veilig achter de Playstation zetten met water en een appel? Geen dieren, geen zon en geen gevaren. Wel even een helmpje opdoen. Je weet nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven