Mannelijk bezoek (schoonvader) bij zwangerschap
vrijdag 21 juni 2019 om 12:47
Dat kan ik ook heel goed begrijpen dat je het juist niet wil.
Mijn laatste bevalling was mijn moeder niet bij. Niet omdat ze minder vertrouwd was ofzo.
Maar ik zat inmiddels zelf in een andere fase van mijn leven. Ouder, volwassener , meer vertrouwen in mijzelf.
vrijdag 21 juni 2019 om 12:48
Het is voor een man net zo goed een heftige ervaring.SallySpectra* schreef: ↑21-06-2019 12:46De man ligt niet al poepend (en in mijn geval: kotsend) in zijn nakie een kind uit zijn doos te persen. Dat gedeelte komt enkel en alleen voor rekening van de vrouw.
vrijdag 21 juni 2019 om 12:50
Maar het is enkel het vrouwenlichaam dat ervoor gebruikt wordt
Het draait in de kraamtijd om zorg voor de baby en ook voor moeder. Ik weet niet hoe jouw bevallingen waren, maar de mijne waren echt eenvoudig (geen knip, geen scheur) en toch kwam ik er als een anders mens uit
En juist alle zaken die te maken hebben met die tijd (en ook een latere keus voor aan abortus) heeft vader een bijrol, want IK heb de doorslaggevende stem. Het is mijn lichaam. Dus Borst/Fles MIJN keus. Wie ziet mijn borsten bloot? Mijn keus. Wie gaat mee naar de echo, mijn keus.
vrijdag 21 juni 2019 om 12:50
SweetFirefly schreef: ↑21-06-2019 11:50Tjemig, in een ander topic schrijf je dat je je man wildvreemde vrouwen mee naar huis laat nemen voor een trio maar je buik ontbloten voor een echo vind je 'te intiem'? Vanwaar ineens die preutheid? Heeft je schoonvader je ook nooit in een bikini gezien?
Dit werpt (no pun intended) opeens een heel ander licht op dit topic...
trotter wijzigde dit bericht op 21-06-2019 13:00
0.25% gewijzigd
vrijdag 21 juni 2019 om 12:52
Je wordt allebei ouder, maar er is er maar een die het kind draagt, baart en daarna een soms lange periode van herstel (fysiek en mentaal) tegemoet gaat. Daarom ligt de keuze voor ziekenhuis of thuis, pijnstilling en ingrepen bij de bevalling, en ja, ook wie er bij mag zijn en wie niet, terecht bij die persoon.
vrijdag 21 juni 2019 om 12:52
vrijdag 21 juni 2019 om 12:53
Ja dat is idd precies zoals ik dat verschil ook zie.SallySpectra* schreef: ↑21-06-2019 12:46De man ligt niet al poepend (en in mijn geval: kotsend) in zijn nakie een kind uit zijn doos te persen. Dat gedeelte komt enkel en alleen voor rekening van de vrouw.
Je krijgt idd samen een kind, maar van de twee is het wel de vrouw die haar volledige decorum verliest tijdens het bevallen en ook wellicht uren daarna nodig heeft om weer het gevoel te hebben dat haar decorum weer bij elkaar geraapt is.
En daarnaast ook nog eens diegene die fysiek en mentaal de zware klus dient te klaren en aan haar welke steun ze daar bij kan gebruiken.
Dus ja, in dat geval is het wel de vrouw die bepaalt wie er vooral niet bij mag zijn. Zij ligt immers open en bloot publiekelijk tentoongesteld.
Een man ligt er niet naast met zijn blote penis mee in bed te poepen en vruchtwater te lanceren.
vrijdag 21 juni 2019 om 12:54
dat is hij wel, Mijn lichaam is van Mij, en alleen IK bepaal de grenzen.
net zo goed, dat ik niet bepaal of hij naar de tandarts gaat of zijn amandelen laat knippen
en wie daar bij mag zijn
vrijdag 21 juni 2019 om 12:54
Maar dat is het wat bevallen betreft dus wel.
Mijn man had hoog en laag kunnen springen als hij zijn moeder bij de bevalling had willen hebben, maar mijn lijf, mijn laatste woord.
vrijdag 21 juni 2019 om 12:56
vrijdag 21 juni 2019 om 12:58
Ik ben dan meer van het overleggen.consuelabananahammok schreef: ↑21-06-2019 12:54Maar dat is het wat bevallen betreft dus wel.
Mijn man had hoog en laag kunnen springen als hij zijn moeder bij de bevalling had willen hebben, maar mijn lijf, mijn laatste woord.
Ik ben dan misschien wel niet bevallen of ga dat ooit doen, maar ik heb momenteel zat andere medische handelingen aan mijn lijf. En hoewel het mijn gezondheid is en mijn lichaam, beïnvloedt het het leven van mijn man ook behoorlijk. En daarom heeft hij net zo goed een stem in het verhaal en overleggen we. Ja, dan heb ik nog steeds het laatste woord, maar het draait niet alleen om wat ik wil.
Een verschil in zienswijze dus, maar ik vind het wel interessant.
vrijdag 21 juni 2019 om 13:08
Ik vind dat allemaal totaal niet vergelijkbaar.lise1985 schreef: ↑21-06-2019 12:58Ik ben dan meer van het overleggen.
Ik ben dan misschien wel niet bevallen of ga dat ooit doen, maar ik heb momenteel zat andere medische handelingen aan mijn lijf. En hoewel het mijn gezondheid is en mijn lichaam, beïnvloedt het het leven van mijn man ook behoorlijk. En daarom heeft hij net zo goed een stem in het verhaal en overleggen we. Ja, dan heb ik nog steeds het laatste woord, maar het draait niet alleen om wat ik wil.
Een verschil in zienswijze dus, maar ik vind het wel interessant.
Ik overleg werkelijk 0,0 wanneer het gaat over waar IK mijn grenzen heb liggen wat betreft mijn eigen lichaam.
Die heb ik namelijk heel helder, en daar heeft niemand zeggenschap over.
Ik neem zomaar aan, dat wanneer jouw man aan jou zou vragen of je even naakt met je benen wijd wil gaan liggen in het bijzijn van zijn moeder/ vader en dan ook nog gaat liggen poepen, vervolgens in een bak gaat kotsen en je pijn moet gaan verbijten omdat je vagina in brand staat.
Dat jij dat verzoek niet eens gaat overwegen en gaat overleggen wat jullie met die vraag gaan doen, als dat voor jou overduidelijk een no go is.
vrijdag 21 juni 2019 om 13:10
Maar voor ons is het geen issue. We zijn het er allebei over eens dat ouders niet bij een bevalling aanwezig hoeven zijn.consuelabananahammok schreef: ↑21-06-2019 13:08Ik vind dat allemaal totaal niet vergelijkbaar.
Ik overleg werkelijk 0,0 wanneer het gaat over waar IK mijn grenzen heb liggen wat betreft mijn eigen lichaam.
Die heb ik namelijk heel helder, en daar heeft niemand zeggenschap over.
Ik neem zomaar aan, dat wanneer jouw man aan jou zou vragen of je even naakt met je benen wijd wil gaan liggen in het bijzijn van zijn moeder/ vader en dan ook nog gaat liggen poepen, vervolgens in een bak gaat kotsen en je pijn moet gaan verbijten omdat je vagina in brand staat.
Dat jij dat verzoek niet eens gaat overwegen en gaat overleggen wat jullie met die vraag gaan doen, als dat voor jou overduidelijk een no go is.
vrijdag 21 juni 2019 om 13:14