Olcay fatshaming
zondag 23 juni 2019 om 10:15
Zelf verkoop je geen kutsneer hier? Practice what you preach!viavia2013 schreef: ↑23-06-2019 10:13Haar uren van hele dagen op het forum verkoopt ze als hardlopen en wielrennen. En misschien voelt het voor haar zo, het is hard werken hoor. Een roepende in de woestijn te zijn. Na zo’n dag kut sneren uitdelen, kan ik me voorstellen dat dat voelt alsof je een marathon hebt gerend/gefietst. Arme, arme denkbeeldige kinderen en armen.
zondag 23 juni 2019 om 10:20
Dat klopt.
Artsen zien dat mensen met overgewicht (veelal lager opgeleiden) nauwelijks in staat hun leven bij te sturen.
De kernboodschap voor mensen met overgewicht is:
bron: https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... d-obesitasDe voorkeursbehandeling is een gecombineerde leefstijlinterventie: aanpassing van de voeding, lichamelijke activiteit en psychologische ondersteuning.
Zeg maar: minder vreten (en zuipen), gezonder eten en drinken en meer bewegen. Alleen de meeste mensen worden geacht daartoe niet in staat te zijn. Ik vind dat je daarmee veel mensen met overgewicht afschrijft.
bron: https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... d-obesitasEen normaal gewicht als einddoel is bij de meeste volwassenen niet haalbaar, maar een gewichtsvermindering van 5 tot 10% geeft al een aanzienlijke gezondheidswinst.
Mijn vraag is alleen: accepteert iemand voor zichzelf dat je niet meer te redden bent. Dat je jezelf niet meer dusdanig kunt bijsturen dat je tot een steeds ongezonder leven bent gedoemd? Dat is wat Maya85 ook bedoeld met eigen verantwoordelijkheid. Dat wil je toch niet accepteren?
zondag 23 juni 2019 om 10:23
En daar ga je weer.Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 10:20Dat klopt.
Artsen zien dat mensen met overgewicht (veelal lager opgeleiden) nauwelijks in staat hun leven bij te sturen.
Onder laagopgeleiden is het percentage obese mensen groter dan onder hoogopgeleiden, maar jij draait het om.
De vraag is: hoe veel procent van de mensen met overgewicht is laagopgeleid?
En daarmee zul je dus de aanpak moeten aanpassen.
Laagopgeleiden kunnen mss nog winst behalen uit voorlichting over gezonde voeding, hoogopgeleiden weten dat allang en zullen dus een andere aanpak nodig hebben.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 23 juni 2019 om 10:25
Die inzichten kunnen nog wel veranderen. Het advies is mede op basis van wat uit meerdere inzichten nu wenselijk wordt geacht. Grote vraag is of jij jezelf ziet als iemand die zichzelf ziet in dat frame van iemand die haar eigen impulsen kan bijsturen? Ik zou niet zo trots zijn om al die redenen op te noemen als oorzaak van overgewicht.
Ik vind dat weinig. Hopelijk komt er een aanpak die tot grotere reducties leidt. Daar wordt veel onderzoek naar gedaan gelukkig. En ook wordt eten duurder gemaakt, waardoor er ook een financiële prikkel is om minder te gaan eten.
zondag 23 juni 2019 om 10:26
Laatste zin ben ik het mee eens. Ik snap niet zo goed wat ik volgens jou aan het omdraaien ben. Kun je dat uitleggen?Solomio schreef: ↑23-06-2019 10:23En daar ga je weer.
Onder laagopgeleiden is het percentage obese mensen groter dan onder hoogopgeleiden, maar jij draait het om.
De vraag is: hoe veel procent van de mensen met overgewicht is laagopgeleid?
En daarmee zul je dus de aanpak moeten aanpassen.
Laagopgeleiden kunnen mss nog winst behalen uit voorlichting over gezonde voeding, hoogopgeleiden weten dat allang en zullen dus een andere aanpak nodig hebben.
zondag 23 juni 2019 om 10:28
En uit veel van dat onderzoek komt een somber beeld naar voren.Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 10:25Die inzichten kunnen nog wel veranderen. Het advies is mede op basis van wat uit meerdere inzichten nu wenselijk wordt geacht. Grote vraag is of jij jezelf ziet als iemand die zichzelf ziet in dat frame van iemand die haar eigen impulsen kan bijsturen? Ik zou niet zo trots zijn om al die redenen op te noemen als oorzaak van overgewicht.
Ik vind dat weinig. Hopelijk komt er een aanpak die tot grotere reducties leidt. Daar wordt veel onderzoek naar gedaan gelukkig. En ook wordt eten duurder gemaakt, waardoor er ook een financiële prikkel is om minder te gaan eten.
Wat dat eerste betreft: ik vind het belangrijker om mezelf te kennen dan dat ik vind dat ik bepaalde eigenschappen moet hebben.
Als ik blijkbaar een matige impulsbeheersing heb moet ik mijn inkoopbeleid daarop aanpassen. Dat is namelijk makkelijker dan een minstens deels aangeboren karaktertrek veranderen.
zondag 23 juni 2019 om 10:36
Ik zie wel kansen om de boodschappen gewoon duurder te maken. Of toch zoiets invoeren als een suikertaks. Financiële prikkels werken misschien beter wanneer mensen hun impulsen niet onder controle hebben.Solomio schreef: ↑23-06-2019 10:28En uit veel van dat onderzoek komt een somber beeld naar voren.
Wat dat eerste betreft: ik vind het belangrijker om mezelf te kennen dan dat ik vind dat ik bepaalde eigenschappen moet hebben.
Als ik blijkbaar een matige impulsbeheersing heb moet ik mijn inkoopbeleid daarop aanpassen. Dat is namelijk makkelijker dan een minstens deels aangeboren karaktertrek veranderen.
zondag 23 juni 2019 om 10:44
Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 09:57Ging het hier over? Volgens mij niet. Dus waar wil je dat ik op reageer?
Wat ik over het opleidingsniveau wil zeggen is dit:
bron: https://www.rivm.nl/nieuws/kwart-van-la ... t-obesitas
Het verschil tussen jou en mij is dat je het lijkt aan te nemen als gewoon maar een feit. Terwijl dat opleidingsniveau (zeg: intellect, mate van introspectie) wel degelijk een aspect is dat bijdraagt dat hogeropgeleiden significant minder vaak zwaar zijn. Toegegeven, dat wordt niet zo gesteld en dat is mijn interpretatie van de feiten.
WAT klopt er dan niet? Nu ik een hoop achtergrondinformatie heb opgezocht wil ik dat je wel wat explicieter ben dan alleen maar lui roepen dat "het niet klopt". Vrij zwak antwoord.
Het is misschien niet altijd even vriendelijk. Laten we zeggen dat het beter is dat ik me in het professionele leven niet met mensen hoef te werken. Dat zou niet goed gaan.
Allereerst ben ik heel sceptisch over medicijngebruik an sich. Welke medicijnen gebruik je? Waarom zijn ze voorgeschreven? Verder haal ik een onderzoek aan dat juist ter discussie stelt dat medicijngebruik per definitie zou leiden tot overgewicht.
Ik heb geen gebak, cake, bier of wijn in huis. Alsof je dat altijd in huis moet hebben. Wij hebben ook geen televisie. En de iPad gaat binnenkort ook met pensioen zonder dat er een vervanger voor terugkomt. Je noemt een aantal vanzelfsprekendheden die voor mij niet vanzelfsprekend zijn.
Ik ben benieuwd naar je medicijngebruik. Als je wilt dat ik hier op reageer dan zul je toch explicieter moeten zijn.
Ja daar gaat het al de hele tijd over. En zoals je nu al zegt, heb je er geen bewijs voor en is het slechts je mening. Geen probleem om een mening over iets te hebben, maar poneer het dan niet als waarheid/vaststaand en bewezen feit.
Ik heb reeds eerder in dit topic aangegeven dat en waarom ik mijn medicijngebruik in dit topic niet wil en niet ga bespreken.
Laat ik voor jou hopen dat je visie over medicijngebruik ermee te maken heeft dat je een gezond mens bent.
Voor mij maakt het het bij chronische ziekte het verschil tussen steeds ziek thuis zitten en vrijwel niets kunnen of mijn leven weer terug hebben... En dus niet alleen ik, maar ook alle mensen in mijn directe omgeving, mijn artsen en mijn werkgever blij.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-06-2019 10:48
3.86% gewijzigd
zondag 23 juni 2019 om 10:44
Ja maar ik ben stiekem wel benieuwd naar haar echte figuur. Ik heb echt het vermoeden dat Maya morbide obees is. Hoewel een fulltime trolling carrière inspannend is, weten we allemaal dat het slank zijn haar niet makkelijk komt aanwaaien. Of misschien heeft ze zo'n bureau met een loopband eronder?viavia2013 schreef: ↑23-06-2019 10:13Haar uren van hele dagen op het forum verkoopt ze als hardlopen en wielrennen. En misschien voelt het voor haar zo, het is hard werken hoor. Een roepende in de woestijn te zijn. Na zo’n dag kut sneren uitdelen, kan ik me voorstellen dat dat voelt alsof je een marathon hebt gerend. Arme, arme denkbeeldige kinderen en man.
zondag 23 juni 2019 om 10:46
En ook geen last van vrienden over de vloer begrijp ik
zondag 23 juni 2019 om 10:49
Volgens mij zijn daar ook weinig aanwijzingen voor uit onderzoek.Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 10:36Ik zie wel kansen om de boodschappen gewoon duurder te maken. Of toch zoiets invoeren als een suikertaks. Financiële prikkels werken misschien beter wanneer mensen hun impulsen niet onder controle hebben.
Van mij mogen ze vooral ongezond eten veel duurder maken, dat merk ik niet in mijn portemonnee.
zondag 23 juni 2019 om 10:53
Ik heb eens terug gekeken, maar die 20 berichtjes die ik hier per dag plaats, daar ben ik niet fulltime mee bezig hoor. Ik lees wat, reageer wat. Met 1 zo'n berichtje ben ik misschien een halve minuut bezig, dus alles bij elkaar 10 minuten + wat lezen.
Een dag bestaat uit 16 uren, dus ja ik heb zeker tijd om nog een heleboel andere dingen met mijn dag te doen.
Een dag bestaat uit 16 uren, dus ja ik heb zeker tijd om nog een heleboel andere dingen met mijn dag te doen.
zondag 23 juni 2019 om 10:55
Het feit dat onder laagopgeleiden meer overgewicht voorkomt betekent niet dat het gros van de dikkerds laagopgeleid is.Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 10:26Laatste zin ben ik het mee eens. Ik snap niet zo goed wat ik volgens jou aan het omdraaien ben. Kun je dat uitleggen?
Als je pretendeert slim te zijn zou je dat toch echt zelf moeten kunnen bedenken.
Ik lees dat jij ergens schrijft dat onder mensen die alleen de lagere school hebben afgerond 25% overgewicht heeft. Dat is veel, maar a) zijn er in Nederland weinig (steeds minder) mensen die alleen de lagere school hebben afgerond en b) mensen worden gemiddeld steeds hoger opgeleid en toch neemt ook het overgewicht toe. Dat alleen geeft al aan dat opleidingsniveau maar een deel van het verhaal is.
Ik denk dat de meeste dikkerds op dit topic hoger opgeleid zijn, voor mij geldt dat iig.
En dan is het knap vermoeiend om steeds maar weer aangesproken te worden op mijn domheid en onwetendheid waar die helemaal niet aanwezig zijn.
zondag 23 juni 2019 om 11:17
Als je het verder niet gaat uitleggen dan is het een dooddoener. Daar trap ik niet in.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑23-06-2019 10:44Ja daar gaat het al de hele tijd over. En zoals je nu al zegt, heb je er geen bewijs voor en is het slechts je mening. Geen probleem om een mening over iets te hebben, maar poneer het dan niet als waarheid/vaststaand en bewezen feit.
Ik heb reeds eerder in dit topic aangegeven dat en waarom ik mijn medicijngebruik in dit topic niet wil en niet ga bespreken.
Laat ik voor jou hopen dat je visie over medicijngebruik ermee te maken heeft dat je een gezond mens bent.
Voor mij maakt het het bij chronische ziekte het verschil tussen steeds ziek thuis zitten en vrijwel niets kunnen of mijn leven weer terug hebben... En dus niet alleen ik, maar ook alle mensen in mijn directe omgeving, mijn artsen en mijn werkgever blij.
zondag 23 juni 2019 om 11:21
Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 11:17Als je het verder niet gaat uitleggen dan is het een dooddoener. Daar trap ik niet in.
Dat zegt meer over jou dan over mij. Net als al je reacties in dit topic. Gelukkig zei je zelf al dat het goed was dat je niet met mensen werkte. Dat is in elk geval een waarheid als een koe. Fijne dag en veel plezier in Noorwegen!
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-06-2019 11:40
1.97% gewijzigd
zondag 23 juni 2019 om 11:22
Njah, 65% heeft overgewicht. Wel verder lezen hè!
Inderdaad een deel. Voor hoger opgeleiden met overgewicht ben ik nog wel een stuk strenger. Ze moeten beter weten.Solomio schreef: ↑23-06-2019 10:55Ik lees dat jij ergens schrijft dat onder mensen die alleen de lagere school hebben afgerond 25% overgewicht heeft. Dat is veel, maar a) zijn er in Nederland weinig (steeds minder) mensen die alleen de lagere school hebben afgerond en b) mensen worden gemiddeld steeds hoger opgeleid en toch neemt ook het overgewicht toe. Dat alleen geeft al aan dat opleidingsniveau maar een deel van het verhaal is.
Wil je het anders noemen dan? Het is dan toch wel duidelijk dat overgewicht ernstig is in een hoop opzichten? Verder vind ik dan dat je meer mentale mogelijkheden hebt die je hiervoor wel verantwoord kunt inzetten.
zondag 23 juni 2019 om 11:23
Blijkbaar werkt dat dus niet zo.Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 11:22Njah, 65% heeft overgewicht. Wel verder lezen hè!
Inderdaad een deel. Voor hoger opgeleiden met overgewicht ben ik nog wel een stuk strenger. Ze moeten beter weten.
Wil je het anders noemen dan? Het is dan toch wel duidelijk dat overgewicht ernstig is in een hoop opzichten? Verder vind ik dan dat je meer mentale mogelijkheden hebt die je hiervoor wel verantwoord kunt inzetten.
zondag 23 juni 2019 om 11:29
Nee hoor je klinkt supergezellig
zondag 23 juni 2019 om 11:45
Solomio schreef: ↑23-06-2019 10:55Het feit dat onder laagopgeleiden meer overgewicht voorkomt betekent niet dat het gros van de dikkerds laagopgeleid is.
Als je pretendeert slim te zijn zou je dat toch echt zelf moeten kunnen bedenken.
Ik lees dat jij ergens schrijft dat onder mensen die alleen de lagere school hebben afgerond 25% overgewicht heeft. Dat is veel, maar a) zijn er in Nederland weinig (steeds minder) mensen die alleen de lagere school hebben afgerond en b) mensen worden gemiddeld steeds hoger opgeleid en toch neemt ook het overgewicht toe. Dat alleen geeft al aan dat opleidingsniveau maar een deel van het verhaal is.
Ik denk dat de meeste dikkerds op dit topic hoger opgeleid zijn, voor mij geldt dat iig.
En dan is het knap vermoeiend om steeds maar weer aangesproken te worden op mijn domheid en onwetendheid waar die helemaal niet aanwezig zijn.
Dat zegt meer over de ander dan over jou hoor. Ik vind een bekrompen geest, zaken verdraaien en blijven vasthouden aan vooroordelen dan weer totaal niet bij een ander aan zichzelf toegeschreven hogere mate van intelligentie passen. Maar ja; Noorwegen is vast een geweldig vakantieland.
En nu ga ik andere dingen doen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-06-2019 12:30
2.21% gewijzigd
zondag 23 juni 2019 om 11:49
Een suikertax invoeren en de laagopgeleiden zijn de klos die verdienen het minst terwijl de boodschappen steeds duurder worden.Bombus-Sylvarum schreef: ↑23-06-2019 10:36Ik zie wel kansen om de boodschappen gewoon duurder te maken. Of toch zoiets invoeren als een suikertaks. Financiële prikkels werken misschien beter wanneer mensen hun impulsen niet onder controle hebben.
Geeft allemaal niets hoor.
zondag 23 juni 2019 om 11:52
Nou, toen de btw op eten verhoogd werd, hadden ze deze op groente en fruit laag kunnen houden. Blijkbaar gaat dat extra geld toch niet naar de boeren en tuinders. Dat maakt al wel dat mensen sneller die perzik ipv de kitkat zullen kopen. Misschien.
Later is nu
zondag 23 juni 2019 om 12:07
Nee, maar als er nooit mensen over de vloer komen, lijkt me dat een heel karig leven.
Ik heb liever (licht) overgewicht en een deur die altijd open staat voor vrienden (met daarbij een hapje en drankje), dan een lege koelkast en een persoonlijkheid die zichzelf verheven voelt boven anderen.
Ook dat is kwaliteit van leven en gezond.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser