Napraattopic deel 113

09-06-2019 17:07 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bedjeindezon schreef:
23-06-2019 22:43
Volgens mij bloedt het het snelste dood door dit soort topics te negeren. Hoe meer iedereen erin post, hoe hoger het in google komt en hoe meer je dus meewerkt aan het verspreiden van nepnieuws. Je geeft ze precis wat ze willen door erin te reageren.
Je hebt het topic niet geopend maar je weet al dat er nepnieuws in staat?
Heel bijzonder.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
23-06-2019 22:48
Heel bijzonder.
In dit geval zou dat dus wel kunnen. Er wordt namelijk niet gestenigd in Nederland. Dus je kan al uit de titel opmaken dat het bericht niet klopt
Goh, ik dacht: het gaat hier weer eens ergens over. Maar ik zie dat er allemaal posts gedumpt zijn vanuit het moderatortopic...
Fossa schreef:
23-06-2019 23:13
Goh, ik dacht: het gaat hier weer eens ergens over. Maar ik zie dat er allemaal posts gedumpt zijn vanuit het moderatortopic...
.
We zijn weer in "de hoek gezet" door de juf.....foei wij! :nut:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
23-06-2019 22:34
Wie zegt dat de moderator de stafjes heeft gezien en beoordeeld? Er wordt hier in het modtopic gevraagd naar de eventuele beoordeling en de argumentatie. Daar is dit modtopic voor.
Als je een post staft kan je hem niet nog een keer staffen.
Als het "stafje" beoordeeld is zet de mod van dienst de melding uit en zou je technisch gezien weer kunnen staffen.
Als je dus een tweede keer staft is je melding al bekeken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik denk weleens dat belediging, discriminatie en racisme en zo helemaal niet banwaardig worden geacht. Ze vinden 'op de man' heel erg, maar als je een hele bevolkingsgroep afschrijft, dan kun je gewoon je gang gaan.
bethweeter schreef:
23-06-2019 22:51
In dit geval zou dat dus wel kunnen. Er wordt namelijk niet gestenigd in Nederland. Dus je kan al uit de titel opmaken dat het bericht niet klopt
De tekst in de OP is wat zwaar aangezet en "stevig" maar op zich is dat geen probleem in een discussie pijler als actueel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Fossa schreef:
23-06-2019 23:25
Ik denk weleens dat belediging, discriminatie en racisme en zo helemaal niet banwaardig worden geacht. Ze vinden 'op de man' heel erg, maar als je een hele bevolkingsgroep afschrijft, dan kun je gewoon je gang gaan.
Ik heb heel wat waarschuwingen en bans gehad, ze pikken op VIVA weinig tot niets.
Rosabella1 schreef:
Heel bijzonder.
Goed kijken naar de forummer die het topic opent.

Leek mij daarom ook een logische conclusie.
Na het te lezen is het een terechte conclusie.
Fossa schreef:
23-06-2019 23:25
Volgens mij wordt er helemaal niet naar Actueel gekeken. Hoe verklaar je anders dat posts als “wat zal ik voor Valentijn geven” en iemand die zei misbruikt te zijn daar blijven staan? Terwijl elke andere post binnen no time naar de juiste pijler wordt verplaatst.
bethweeter schreef:
23-06-2019 22:41
Ik accepteer het ook en dat schrijf ik ook. Maar ik wil wel de argumenten weten want op grond van de huisregels zou er iets gedaan moeten worden aan de titel vind ik.

Lees je eigen bericht nog eens. En nog eens. Je accepteert het niet want je vind dat er iets gedaan moet worden aan de titel terwijl de mods dat blijkbaar niet vinden. Niemand is jou enige uitleg schuldig. Je bent hier te gast en als je je niet kan vinden in de regels van de gastheer/vrouw dan is dat jouw goed recht en kijk je lekker een forum verder. Dat eeuwige mod bashen brengt me echt het gal naar boven. Het lijkt wel een zelf bedachte sport voor sommigen die er bijna hun levenswerk van maken. Steeds het randje op zoeken en dan janken als ze uiteindelijk een ban te pakken hebben. En ondertussen lekker iedere nieuwkomer opwachten en hahaha weg treiteren en er nog trots op zijn ook. Zo ontzettend infantiel inmiddels. En dan ook nog de mods de schuld geven dat de sfeer zo verziekt is hier. Echt te kinderachtig voor woorden. Zeker als je van sommigen hun beroep weet. Ga lekker kantklossen ofzo. En nee, geen rugnummers, wie de schoen past trekke hem aan.
bethweeter schreef:
23-06-2019 23:33
Volgens mij wordt er helemaal niet naar Actueel gekeken. Hoe verklaar je anders dat posts als “wat zal ik voor Valentijn geven” en iemand die zei misbruikt te zijn daar blijven staan? Terwijl elke andere post binnen no time naar de juiste pijler wordt verplaatst.
Dat gebeurt meestal pas na staffen. Ze lezen niet standaard mee, alleen bij een stafbericht.
Orișa schreef:
23-06-2019 23:37
Dat gebeurt meestal pas na staffen. Ze lezen niet standaard mee, alleen bij een stafbericht.
Ik denk dat de juniormod wel meeleest maar die kan het natuurlijk niet allemaal alleen behappen. Maar de rest struint de stafjes door, die lezen echt niet actief mee. En dat vind ik wel gek, want modereren betekent toch dat je pro-actief (ik bedoel niet mee-forummen) moet zijn wil je goed kunnen modereren?
ModeratorViva schreef:
23-06-2019 23:09
De stafjes zijn behandeld en beoordeeld; er wordt wel degelijk gemodereerd op Actueel. De meningen op dit forum lopen uiteen en blijkbaar ook in de geval. Nu hier graag weer ontopic!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
dus je mag gewoon openlijk hier pro neo nazi zijn? Dat staat een beetje haaks op het antiracismebeleid
S-Meds schreef:
23-06-2019 23:53
dus je mag gewoon openlijk hier pro neo nazi zijn? Dat staat een beetje haaks op het antiracismebeleid
Ik vind het raar dat dergelijke opruiende en misleidende topictitels toegestaan zijn onder het mom van "de meningen lopen uiteen".
Alixane schreef:
23-06-2019 23:58
Ik vind het raar dat dergelijke opruiende en misleidende topictitels toegestaan zijn onder het mom van "de meningen lopen uiteen".
Ja natuurlijk is dat raar
Alixane schreef:
23-06-2019 23:51
Ik denk dat de juniormod wel meeleest maar die kan het natuurlijk niet allemaal alleen behappen. Maar de rest struint de stafjes door, die lezen echt niet actief mee. En dat vind ik wel gek, want modereren betekent toch dat je pro-actief (ik bedoel niet mee-forummen) moet zijn wil je goed kunnen modereren?
Daar zijn verschillende meningen over :)
Alixane schreef:
23-06-2019 23:51
Orișa schreef:
24-06-2019 00:08
Dat blijkt :)
Rosabella1 schreef:
Heel bijzonder.

De titel is op zichzelf al nepnieuws. Iedereen met meer dan lagere school weet dat het in Nederland volstrekt onmogelijkis dat stenigingen zijn toegstaan (of überhaupt plaatsvinden). Het druipt er van af.
Dat ik dit nog uit moet leggen... als er een topic is met de titel “pratende koe baart leeuwenjong” dan weet je toch ook dat dat nep is?
Maar schijbaar snapt Viva dat ook al niet dus je bent niet de enige.
ModeratorViva schreef:
De stafjes zijn behandeld en beoordeeld; er wordt wel degelijk gemodereerd op Actueel. De meningen op dit forum lopen uiteen en blijkbaar ook in de geval. Nu hier graag weer ontopic!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Euhm, wat is hier dan nog wél on topic? Ik zie zelfs een verzoek tot anonimiseren weg gejast naar napraat.
En een vraag over de beoordeling van de stafjes lijkt mij vrij on topic.
sistasista schreef:
23-06-2019 23:36
Lees je eigen bericht nog eens. En nog eens. Je accepteert het niet want je vind dat er iets gedaan moet worden aan de titel terwijl de mods dat blijkbaar niet vinden. Niemand is jou enige uitleg schuldig. Je bent hier te gast en als je je niet kan vinden in de regels van de gastheer/vrouw dan is dat jouw goed recht en kijk je lekker een forum verder. Dat eeuwige mod bashen brengt me echt het gal naar boven. Het lijkt wel een zelf bedachte sport voor sommigen die er bijna hun levenswerk van maken. Steeds het randje op zoeken en dan janken als ze uiteindelijk een ban te pakken hebben. En ondertussen lekker iedere nieuwkomer opwachten en hahaha weg treiteren en er nog trots op zijn ook. Zo ontzettend infantiel inmiddels. En dan ook nog de mods de schuld geven dat de sfeer zo verziekt is hier. Echt te kinderachtig voor woorden. Zeker als je van sommigen hun beroep weet. Ga lekker kantklossen ofzo. En nee, geen rugnummers, wie de schoen past trekke hem aan.

Gelul. Zonder users geen forum en je moderatie beleid bepaalt 90% van de sfeer.
sistasista schreef:
23-06-2019 23:36
Zo je hebt veel geleerd in een weekje forummen
ModeratorViva schreef:

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Ik krijg de indruk dat het meer een kwestie is 'we branden onze vingers liever niet aan een stellingname in dit soort kwesties'.
Dat kan natuurlijk.
Opmerkelijk wel dat de redactie op Nujij, ook Sanoma, wel degelijk duidelijke standpunten inneemt over een aantal kwesties. Zoals deze: https://www.nu.nl/blog/5764071/waarom-k ... nujij.html
nounou
Bedjeindezon schreef:
24-06-2019 00:21
De titel is op zichzelf al nepnieuws. Iedereen met meer dan lagere school weet dat het in Nederland volstrekt onmogelijkis dat stenigingen zijn toegstaan (of überhaupt plaatsvinden). Het druipt er van af.
Dat ik dit nog uit moet leggen... als er een topic is met de titel “pratende koe baart leeuwenjong” dan weet je toch ook dat dat nep is?
Maar schijbaar snapt Viva dat ook al niet dus je bent niet de enige.

Het verbaast me dat je op zo'n retorische opmerking ingaat, want je schreef ook verstandige dingen over dit soort topics.

Ik vind het vaak een dilemma, kan ik meeschrijven op een forum waar dit soort opruiende topics verschijnen en dat dan negeren?
Tot op heden krijg ik dat niet aan mezelf verkocht, ook al realiseer ik me dat geen aandacht geven soms verstandiger is.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven