JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Marianne succes morgen Dat het maar HEEEEEL snel voorbij mag zijn. Arme jij
hai, hai,

Marianne. Wat balen dat je niet mee mag naar de O.K. onder het half jaar. Was bij mij niet bekend....

Heel veel succes nogmaals.

Chili. Fijn dat het flesje beter gaat. Hier ook hoor. Vanavond kon mijn man hem ook zonder problemen geven.

Wat betreft afkolven weet ik niet wat voor jou het beste werkt? Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt. Als je 's avonds extra gaat kolven heb je in de ochtend misschien iets minder? Maar misschien stimuleer je het ook wel weer te erg. Wilde je nu de avond, nacht en ochtend voeding ook afbouwen? Als dit zo is zou ik niet in de avond kolven maar kort in de ochtend.

Zelf merk ik dat ik heel veel melk heb. Ik kolf bijna niet meer. Heel soms als de spanning te groot is, laat ik Björn evt. een beetje drinken. Maar dit hoeft eigenlijk niet. Ik bouw nu een beetje apart af. Haha... maar wel op een manier die mij meer ruimte geeft en meer de gelegenheid om weg te gaan of iets anders te doen etc...

Ik geef 2 flessen op een dag nu. Soms met bv en soms met nutrilon omneo.

Mijn schema is nu als volgt. Nacht (ca. 3.00) borst, ochtend ca. 7.00 uur borst, ochtend ca. 10.30 uur fles nutrilon 150 ml, middag ca. 14.30 uur borst, avond ca. 18.30 uur fles nutrilon, avond ca. 22.00 borst.

Door dit schema laat ik steeds meer tussen de voedingen en raken mijn borsten er aan gewend om langer tussen de voedingen te laten. Gevolg is minder lekken en minder spanning. Ik heb er vandaag 2 x 5,5 uur tussen gelaten overdag. Als ik hem nu laat drinken merk ik dat ze nog heel erg vol zitten. Ik heb een voeding afgebouwd maar merk het dus niet erg. Voordeel hiervan is wel dat ik dus rustig uit eten kan of een paar uur overdag weg kan. En dat terwijl ik dus nog best veel bv geef.

Geeft me een goed gevoel dat ik het zo kan combineren.

Morgen heb ik om 10.00 uur een afspraak met HR. Rond 13.00 uur verwacht ik weer terug te zijn. Björn gaat in tussen tijd voor het eerst een paar uur naar onze gastouder. Mijn oudste gaat daar al een paar weken met succes naar toe. Als ik terug kom kan ik dan kolven of voeden. Ik hoef dan gelukkig niet daar te kolven omdat ik er nu dus bijna 6 uur tussen kan houden.

Ben erg benieuwd hoe Björn het bij haar gaat doen. Ik verwacht dat hij van ca. 8.00 - 13.00 naar haar gaat. Daar zit ook een voeding in. Hoop dat hij de fles pakt. Wel een gedoe wat ik allemaal mee moet slepen. Uitgekookte flesjes, poeder (geeft dus nutrilon bij haar), de reiswieg om te slapen, luiers extra kleertjes etc....

Ik verwacht wel dat het goed gaat. Hij is erg rustig de laatste tijd. Slaapt veel en als hij wakker is vindt hij bijna alles best.

Straks moet ik hem nog wakker maken voor een laatste voeding.

Chili. Ik heb hem nu bijvoorbeeld wat extra aan de borst laten drinken om 20.30 uur om voor mij de spanning te verminderen en hij sliep er lekker op in.

Dus ff gesmokkeld tussendoor na de fles van 19.00 uur.

Moet ik hem straks rond 23.00 uur á 23.30 uur wakker maken voor de laatste keer. Zit ik wel op 7 voedingen.

Ik ben benieuwd wat hij deze nacht weer gaat doen. Zou hij nu eindelijk eens doorslapen? Of is hij toch weer wakker rond een uurtje of 4.00. Maar maakt me niets uit hoor. Stiekem geniet ik ook nog van de nachtvoedingen.

Zijn er nog meer van jullie aan het afbouwen of combineren met flesvoeding en hoe gaat dat? Ik hoop deze combi nog een tijdje vol te houden. Evt. uiteindelijk totdat ik alleen de ochtend, avond en eventuele nachtvoeding aan de borst overhoudt met misschien een slokje tussendoor overdag.

Moet wel wennen aan de klok hoor. De dag is zo kort en het is ff lastig rekenen vind ik nu met een schema. Alles is ineens een uurtje later.

Groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Marianne en Melle, heel veel succes en sterkte!

ik zal aan jullie denken en hoop jullie heel snel weer hier te zien!
oh meiden even een update voordat ik jullie ga lezen. sammie heeft vier dagen in het ziekenhuis gelegen en ik erbij.

donderdagavond werd sammie niet helemaal lekker, beetje mopperen, maar wel troostbaar. liet wel 50 cc staan van haar voeding (die 120 cc is), dus ik baalde omdat ze daarmee de nacht niet doorkomt. dus om 3 uur weer huilen, ik haar eten geven maar dat wilde ze niet. viel ze weer in slaap tot zeven uur, werd weer wakker. ik dacht nu moet ze wel gieren van de honger ze heeft nog nooit zolang zonder voeding gedaan, maar ze wilde weer niets drinken. temperatuur opgenomen, 39 graden koorts. en ze huilde en huilde en huilde. ik eerst mijn moeder gebeld, huisarts kon pas na 8 uur.

ik afspraak met ha, meteen na overleg met kinderarts doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. mijn moeder kwam daar weer heen, samman ook weer terug gereden vanaf zijn werk. mijn moeder weer in paniek op de ehbo omdat sammie wit wegtrok, dus we werden snel geholpen ;). sjonge echt terug in de tijd, omdat we met mijn oudste op dezelfde leeftijd ook binnenkwamen op de spoedeisende hulp, mijn moeder en ik.

nou allemaal onderzoeken, bloed afnemen, infuusje in arm zonder infuus. toch wel sterke vermoedens voor hersenvliesontsteking (zeggen ze niet op dat moment maar ze bleven maar aan benen frutsen en aan nek. sammie over de rooie, werd elke keer uit haar slaap gehaald (nou mevrouw ze is wel heeeeeel prikkelbaar, ja vind je het gek :#) en ze wilden geen risico nemen.

kreeg ze ook nog een ruggeprik om hersenvliesontsteking uit te sluiten. koorts bleef. zucht. wat een stress weer. zaterdag nog steeds koorts, wederom bloedonderzoeken. zondag koortsvrij aan het begin van de dag, gestopt met paracetamol, smiddags weer koorts en sammie onder de vlekken, wederom het hele kinderartsen arsenaal opengetrokken, allemaal kijken en onderzoeken. sammie mooi lachen naar allemaal :hearts:. sja vanaf gisteren lijkt ze zich wel beter te voelen. vannacht nog wel koorts en weer een paracetamol, nu weer goed. we mochten naar huis, ook met koorts als ik er zelf vertrouwen in had. sja ik deed daar alles, dus dat lukt thuis ook wel. aan de bel trekken als de koorts blijft of weer stijgt.

lekker!! wel nog ziek dus, maar er is niets te vinden alles is schoon. ik ga er dus maar vanuit dat ze in orde is en dat het iets 'onschuldigs' is. vanmorgen is nog haar poep op kweek gezet en ze halen nog iets uit het afgenomen hersenvocht om te kweken en dan hoor ik daar donderdag na 16 uur meer over. ben benieuwd...

wilde weg uit het zh, er kwamen steeds meer kindjes op de afdeling met rode, oranje of gele a4tjes op de deur, wat wil zeggen contactverbod, strikte isolatie enz. zo besmettelijk als de pest dus, nou dan heb ik haar liever thuis, zal vast ook een grote bacteriebron zijn maar niet zulke ernstige bacterieen als daar.

oh ze is wakker, even eten geven!
Sam!

Jee zeg. Wat een verhaal! En wat schikken.

maar ik begrijp dat ze niets hebben gevonden en dat het nu beter gaat?

Ik hoop het echt!

Geen hersenvliesontsteking dus?

En de volgende keer niet wachten hoor! Desnoods meteen na de 1e hulp ook al is het midden in de nacht. Je kunt geen risico nemen met die kleintjes. HA's willen het volgens mij nog wel eens onderschatten en huisartsenposten ook.

Veel sterkte ermee en ik hoop dat ze snel koortsvrij is en helemaal opknapt.

lfs, nikiet
Pluk de dag!
Jemig Sam! Fijn dat er tot nu toe niets ernstigs gevonden is, hopelijk komen er ook geen nare dingen uit de kweekjes. Oh, wat zul je geschrokken zijn!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je weg wilt uit het ziekenhuis als er dat soort briefjes op deuren verschijnen.

!
Sam, das een heftig verhaal. Zo zeg. Bah, niks aan. Wel fijn dat je weer thuis bent met Sammetje en dat het beter lijkt te gaan. Hopelijk komt er niets bijzonders uit de kweekjes. Heel veel sterkte en

Melle hoefde niet geopereerd!!!! Hebben de wijze dokters besloten. Ze zagen toch niet echt de noodzaak. Uit kweekje en echo bleek niets bijzonders. En zn naveltje ziet er ook gewoon goed uit. Wel een bobbeltje, maar niet vochtig en niet ontstoken en bobbeltje is al veel kleiner, wat ik al eerder zei. Dus na een dag zh, kregen we om 4 uur te horen dat we mochten gaan.

En ik ben toch zo blij!!! Echt niks aan, zo'n blij, niet ziek jongetjes tussen de echt zieke kindjes. Ook niet voor hem zelf. Hij "moest" na zn flesje spelen in de het bedje waar hij ook in moest slapen (zo'n bakje) en dat werkt toch niet echt. Zo'n afdeling is er voor zieke kindjes, die niet kunnen spelen en heel veel slapen. Maar niet voor een gezond kindje.

Over 2 a 3 weken weer voor controle en als er eerder iets verandert bij zn naveltje, moet ik aan de bel trekken. Maar dat hoeven ze niet te zeggen, dat zou ik natuurlijk altijd doen.
Whaa wat een goed nieuws Marianne! Wat hartstikke fijn voor jullie!
Wat een goed nieuwe Marianne!!! Heerlijk, lekker weer naar huis met je vrolijke ventje.

Sam; jemig wat schrikken zeg. Hopelijk komt er niks uit en is ze snel weer helemaal beter.

Nikiet; hoe is het gegaan bij de oppas vandaag? En hoe ging het op je werk? Weet je nu al iets meer? Flesje ging vandaag ook weer goed. Dus eind deze week, ga ik net als jij, ook de voeding van 10 uur vervangen door fv. Dan vanaf de dag dat ik weer moet werken ook de voeding van 2 uur. Ik wil dan de voeding van 6 uur en 22 uur bv blijven geven. Hopelijk nog een hele tijd. Was gister bij mijn zus en bij haar is dat nog heel lang gelukt. Dus ik ga ervoor! Enne, prima toch hoe je het nu doet? Je moet jezelf er goed bij voelen en als Bjorn het er goed op doet, dan is het toch goed?

Wat een heerlijke dag vandaag he?! Heb met dochter en vriend genoten van een lunch op het terras in de zon. Ze heeft de hele tijd lekker half in het zonnetje liggen slapen. Echt genieten!
Hey wat fijn Marianne!

Sam wat naar! Klinkt een beetje als wat Lola had (de symptomen dan) maar die had ondertemp ipv koorts. Het heeft hier 10 dagen geduurd voordat ik kan zeggen dat ze weer dr oude vertrouwde zelf is.

Tis wat zo lang in het ZH! Wel goed dat je erbij mocht blijven. Jullie zullen wel geschrokken zijn met deze deja vu!
hai, hai,

Marianne! Wat een opluchting zeg. Gelukkig maar. Kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk het ziekenhuis zo snel mogelijk wilde verlaten.

Sam hoe gaat het nu?

Eerste keer opvang ging erg goed Chili. Dank!

Hij is er van 9.00 - 14.00 uur geweest. De fles ging daar gelukkig ook goed. Hij is alleen heel alert. En toen ze de fles eerst wilde geven met andere kindjes om zich heen bleef hij maar kijken. Toen is ze in de rust gaan zitten en pakte hij de fles goed. Ook sliep hij daar goed.

Mijn oudste had het er meer moeilijk mee dat ik wegging.

Gesprek met HR ging goed. De komende tijd gaan we kijken of er intern iets voor me is. De kans is echter klein omdat er een vacaturestop is. Het is mogelijk dat ze me dan een aanbieding (onstslagvoorstel) gaan doen. Maar daar ga ik niet zomaar mee akkoord hoor. Lijkt wel lekker betaald even thuis zitten en wat geld mee. Maar vindt maar eens een nieuwe baan in deze tijd. Daar ben ik op zich (ook al is het tijdelijk) niet bang voor maar ik heb nu een vaste aanstelling en die krijg je niet zomaar meer.

Ook is het nu een heel gedoe. Ik probeer nu contact te leggen met OR en mijn rechtsbijstandverzekering omdat ik het vermoeden heb dat niet helemaal de juiste weg bewandeld wordt. Om economische redenen is er geen functie meer voor mij. Maar de manier waarop ze me nu (niet) infomeren en nu thuis laten zitten en het pas meldde 3 weken voordat ik ging werken is volgens mij niet helemaal juist...

Nou ja. Ik zie het wel... Vandaag is Björn ook naar de oppas tot half 3. Mijn oudste gaat tot 18.00 uur en zijn vader haalt hem op.

Was wel raar vanmorgen hoor om alleen naar huis te gaan en dan in een leeg stil huis te komen. Normaliter zou ik naar mijn werk gaan of zoals gisteren naar een afspraak.

Lijkt lekker zo even tijd voor jezelf maar ik had het er best moeilijk mee. 'k voelde met toch even slecht. Geen werk terwijl dat de bedoeling was en toch kindjes weg?? Zo kan ik ook niet echt van het zonnetje genieten.

Maar de tijd vliegt gelukkig om en ik heb veel dingetjes kunnen doen op de computer. Moet nu o.a. voor mijn werk referenties opvragen, werkmail vanuit huis activeren etc...

Chili. Gisteren bv gegeven om 7.45 en pas om 14.00 uur weer. Toen stond ik wel op knappen hoor. En omdat het raar uit kwam heb ik gisteren maar 1 flesje gegeven en ook rond etenstijd toch de borst gegeven. Afbouwen lukt dus nog steeds niet echt. Behalve die in de ochtend dus want nu heb ik om 8.45 uur gevoed en probeer ik pas weer rond 15.00 uur te voeden.

Groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
getver Sam wat een gedoe!

hoop echt dat het nu snel beter gaat.

Marianne wat fijn voor jullie !

( hoezo van het een in het ander )

Fijn dat jullie gewoon lekker naar huis mochten.

balen zeg Nikiet van al die onzekerheid op je werk, lijkt me heel vervelend.

kan me geloof ik ook wel een beetje voorstellen dat het raar is om thuis te zijn en je kindjes bij de opvang.

zo te horen heb je toch wel even wat nuttige dingen kunnen doen dus was het toch goed

ik zal later proberen iets meer op hyves te schrijven maar moet nu eerst proberen wat telefoontjes te plegen, zolang de diva stil is..
trouwens, diezelfde diva heb ik vanmorgen om 11 uur maar eens wakker gemaakt!

luie dame!
hier gaat het wel goed. beetje brakke nacht gehad, volgens mij is haar dag en nacht ritme behoorlijk in de war na zoveel slaap. gistermiddag had ze nog koorts en heb ik haar een paracetamol gegeven, maar sindsdien heeft ze geen koorts meer gehad . wel nog 37,4, maar net had ze 37,1! blij! wel is ze erg mopperig en chagerijnig, maargoed zij heeft ook nog één en ander te verwerken zullen we maar denken. heb haar dus veel bij me en heb haar nu in de maxi cosi gelegd. kan ik haar een beetje wiegen en het geeft aan ook een veilig gevoel denk ik, ze is in ieder geval rustig. normaliter baker ik haar in als ze zo onrustig is maar met die komende en gaande koorts durf ik niet zo goed...

hier ook goed nieuws! marianne! wat heerlijk dat je jongetje niet geopereerd hoeft te worden!!! ziekenhuizen zijn naar . spreek uit dubbele ervaring. ook al is het niets ernstigs, je maakt je toch heel veel zorgen, dat hebben we al als ze een inenting moeten, moet je nagaan hoe het voelt als je kind onder narcose moet... bah. wat heerlijk dat dat niet hoeft!!

wat fijn dat het bij de meesten van jullie zo lekker loopt met de borstvoeding!! zo lekker dat het bijna niet lukt om af te bouwen. het is bijna een luxe probleem . ik ben zo ineens gestopt en heb geen stuwing niets meer gehad. wel naderhand 2 hele slappe borsten, waarvan 1 groter dan de ander, maar het begint langzaamaan weer goed te komen. weefsel komt ook alweer terug.

sammie moet 16 april wennen op het kdv. dan heb ik ook nog 2 weken `vrij` op di en do. ga ik eens lekker shoppen, lunchen, met vriendinnen afspreken, forumhangen, huis soppen, sporten. en mijn baby vast erg missen......
nikiet, je hebt gelijk. vechten voor je baan hoor! zou ik ook doen. krijg het af en toe ook benauwd van die recessie. gelukkig ben ik redelijk baanzeker, zit niet in een branche waar nu al klappen vallen.
Sam, gaat gelukkig de goede kant op. Fijn! Zal wel schrik zijn geweest. Dag en nachtritme komt vast wel weer goed. Eerst maar weer helemaal beter worden, das het belangrijkst.

Nikiet, kan me jou gevoel wel voorstellen hoor. Beetje vaag ook allemaal. Groot gelijk dat je uitzoekt wat je rechten zijn en de plichten van je werkgever. En een vaste baan vinden, zal denk ik idd niet echt meevallen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

En ik ben nog steeds blij. Pfffff, echt wel.
ik zit er echt even doorheen. gebeurtenissen van de afgelopen dagen raken me echt even als een denderende trein. kan even alleen maar huilen. en wijn drinken haha snik, dat dan nog wel...

morgen maar even beter.
sam
Sam ook van mij!
ik drink een wijntje met je mee dan, wie weet klopt er toch iets van gedeelde smart enz enz,

tis ook even niet niks wat er de laatste dagen op je bordje gegooid werd.

ik hoor net wel op de tv dat het steeds beter weer gaat worden, dan ziet de wereld er ook altijd weer een beetje beter uit ( vind ik dan )

gooi je wijn achterover, kruip zo lekker je warme bedje in en morgen opstaan met zon!

ik hoop in ieder geval dat je lekker slaapt
Sam, hen je goed geslapen? Ziet de wereld er weer wat beter uit? Het is ook allemaal heftig!

Hey Marianne wat fijn!

Nikiet wat enorm klote zeg van je baan, daar zit je dus even NIET op te wachten

Hier is Lola 3 maanden (nu wel Wen )

Helaas nog steeds geen mega relaxte baby maar ze is duidelijk door haar mega sprong heen. Ze drinkt weer 1x per nacht, kan omrollen tot op haar zij ( das een tof gezicht, ze neemt echt een aanloop!), grijpen gaat goed, knisperboekjes zijn opeens wel gaaf, ze is een stuk blijer thank god!

Een spiegel boven haar hoofd houden is trouwens ook heel grappig ze is dan zooo enthousiast!
Ha wat fijn Lily, een blije Lola is ook een stuk blijere Lily denk ik zo?

Nikiet, wat een gedoe zeg! Het klinkt soms heel aanlokkelijk om een tijdje betaald thuis te mogen zijn, maar je wereld wordt dan zo klein, en zeker met een baby. Hopelijk komen jullie eruit met een mooie functie voor jou.

Zo zeg, gisteren was er geen land te bezeilen met Bloem. Ze wilde niks, box: huilen, speelkleed: huilen, bij mij of vriend zitten: huilen, slapen: nee hoor, of heel onrustig een half uurtje. Alleen tijdens het verschonen werd er gelachen. En ze wilde vaak drinken, dus ik vermoed een soort van regeldagje. Vannacht sliep ze in ieder geval voor het eerst 6 uur achter elkaar, van kwart voor 12 tot kwart voor 6, en daarna sliep ze zo, zonder kreunen weer een uurtje verder. Joehoe! Beetje jammer dat ik daar zo enthousiast over was dat ik vervolgens niet meer kon slapen maar je kunt niet alles hebben he?

Morgen gaan we naar de dierentuin! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. 't Is een uurtje rijden vanaf hier. We nemen meteen een abonnement voor een jaar, de eerste tijd zal het vooral voor ons leuk zijn, maar voor Bloemetje wordt het natuurlijk ook steeds leuker (denk ik, vanaf wanneer is het echt leuk om naar beestjes te kijken voor een kind?) Voorlopig is zij ons excuus

Straks even hooikoortstabletten halen die met de borstvoeding mogen, dan heb ik ook niet meer steeds het gevoel dat iemand met veertjes in mijn neus zit te kriebelen. En genieten van het mooie weer!
Hoi Hoi ben ik ook weer even! Ik ga niet overal op reageren als jullie het niet erg vinden, maar jullie schrijven ook zo veel!

Marianne wat fijn dat Melle niet geopereerd hoefde te worden, supergoed nieuws!

Sam wat een schrik! Wat wanhopig moet je je gevoeld hebben, ik kan me goed voorstellen dat je de weg even kwijt bent.Gaat het vandaag iets beter?

Lily wat leuk dat Lola zo'n sprong heeft gemaakt, en omrollen! Knap hoor! Linde heeft een rammelaar die ze helemaal tof vindt en daar rammelt ze mee of haar leven ervanaf hangt. En maar schateren.. Mooi!

Wen, misschien bij Bloem toch ook een sprong?

Hier gaat het de goede kant op. Ik voel me niet meer zo'n open zenuw en ik kan het allemaal weer wat meer hebben. Zal proberen ook weer wat vaker hier aanwezig te zijn! En dan ga ik nu een hut maken met M..

Doeg!
Hee Voy, leuk dat je er weer bent! En fijn dat je je wat beter voelt na alle hectiek.

Wat grappig dat Linde zo'n fan is van de rammelaar. Hier nog geen sporen daarvan, Bloem heeft het even te druk met zichzelf (helaas, ook vandaag nog. Alleen tevreden aan de borst, dus zal wel regelen zijn. Al ligt ze nu te pitten, en straks lekker in de doek als ze nog zo moeilijk doet.)

Hip, hoe bevalt je Beco Butterfly? Ik heb net deze drager gekocht:

Kon er ook nog wel bij, na mijn geweven doek en ringsling

En Kittycat, hoe is 't met jouw draagdoek? Heb je het al een beetje onder de knie?
Oh die draagdoek, wat een uitkomst! Ik kan hem nu goed en snel knopen en ik kan hem een behoorlijke tijd omhouden, zelfs met mijn slechte rug! Ik moest er eerst wel aan wennen maar het bevalt me nu echt hartstikke goed. Wat is het voordeel van zo'n ringsling Wen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven