Entertainment alle pijlers

Gezeik in Meerdijk (hét GTST-topic)

06-06-2018 10:44 3045 berichten
Goede tijden, slechte tijden
Loes helpt engnek Jan om zeep
Bing krijgt van Amir een beeb

Laura leeft maar voort en voort
Tijd dat zij eens wooooooordt vermoord

Wil ik echt dat Laura het loodje legt?
Welnee, maar het moest rijmen en tja, ze ís natuurlijk wel stok- en stokoud inmiddels.
In dit topic schrijven we over GTST.
We ergeren ons te pletter, maar blijven uiteraard WEL kijken :)
Alle reacties Link kopieren
https://gtstcourant.com/gtst/gtst-pleegt-zelfmoord/

Het begint allemaal maar zorgwekkende vormen aan te nemen, maar ik ben het hier 100% mee eens.
Rik heeft tieten!!!!
Al een tijdje hoor :rolling:
Maar geen nek.

(Het moet weer eens genoemd.)
Unknown1985 schreef:
26-06-2019 21:35
Al een tijdje hoor :rolling:
:puh:
Ik vermoed dan ook al heel lang dat ze Rick neerzetten als brede gespierde sportman om zo te verbloemen dat hij eigenlijk best vatsig is.
meekay schreef:
25-06-2019 08:47
https://gtstcourant.com/gtst/gtst-pleegt-zelfmoord/

Het begint allemaal maar zorgwekkende vormen aan te nemen, maar ik ben het hier 100% mee eens.
+1
Laatste aflevering voor de zomerstop net gekeken, vond er weinig spannends aan. Denk niet dat ik na de zomerstop nog ga kijken maar dat heb ik me al vaker voorgenomen.. Vind het echt een slechte cliffhanger dit jaar. Echt jammer.
Wil iemand de cliffhanger weten? Ik pak een combinatie van de laatste twee afleveringen (donderdag en vrijdag) Hieronder in het wit..

Aysen weet janine, die vastegebonden op een stoel zit, gegijzeld door de mensen die haar afpersen, vrij te krijgen, helaas wordt zij hierbij zelf gegijzeld. Net als ze haar willen doodschieten komen er onidentificeerbare mannen binnen die haar redden. Zij lijkt ze duidelijk te herkennen maar helaas voor ons worden ze niet herkenbaar in beeld gebracht. Later ontvangt Alex de Boer een voicemailberichtje dat alles goed is, dat ze veilig is maar een tijdje weggaat en haar functie neerlegt.

Jojo is ziek, ze heeft de dagen hiervoor al diverse vreetbuien gehad waarbij ze chips en stroopwafels door elkaar zat te eten. De grapjassenclub, met in het bijzonder Valentijn, dwingen haar toch om op te treden.

Daan wordt wakker als Rik bij hem is. Rik is nogal bedroefd dat Zoe op het laatste moment toch gekozen heeft voor geld en op het vliegtuig is gestapt met Nabil. Even later is Daan goed wakker en hij wil zijn dochter zien, Nina komt Louise brengen. Hoewel Daan nog naar Aysen informeert en Nina hem verteld dat ze weg is, geeft hij aan dat het niet uitmaakt, Nina is er immers. Nina wil zijn kussen nog even opschudden en Daan trekt haar naar zich toe en kust haar. Nina kust hem terug.

In CS zal Janine net vertrekken (aangezien Nina halsoverkop naar het ziekenhuis is gegaan voor Daan) en komt in de deuropening Ludo tegen. Janine begint meteen verwijten te maken en Ludo verzoekt haar vriendelijk om eens te stoppen met zichzelf in gevaar te brengen en dat het haar eigen schuld is.

Amir heeft veel zin in zijn eerste traumahelikopterklus. Hij en Sjors zijn die dag 3 maanden getrouwd en terwijl ze staan te zoenen achter een gordijn op de eerste hulp wordt hij opgepiept. Er is een ongeval geweest, een auto en twee wielrenners zijn hierbij betrokken en de bijrijdster is uit de auto geslingerd. Ze werken het protocol af en Amir helpt de vrouw. De vrouw blijkt na inspectie niet levensbedreigend gewond en dus moet hij gaan helpen bij een van de wielrenners die er ernstiger aan toe is. De man van het vrouwelijke slachtoffer wordt erg boos, zijn vrouw is danseres en haar been is duidelijk gebroken. Hij eist dat Amir haar helpt. Amir blijft professioneel en zegt duidelijk nee en geeft aan dat de ambulance er zo aan komt. De man wordt zo boos dat hij een honkbalknuppel van de achterbank pakt en Amir een ferme knal op zijn kop geeft. Amir ligt bloedend en buiten bewustzijn op de grond maar gelukkig komt de ambulance er aan.

Janine en Linda besluiten een of andere beautybehandeling te nemen en struinen in badjas door de lobby van de Rozenboom. Linda vraagt even iets aan haar collega achter de balie en haar oog valt op een reservering van Ludo, die het achterdek van de Rozenboom heeft afgehuurd. Janine hoort dit en stormt in haar badjas naar buiten waar ze getuige is van de huwelijksvoltrekking tussen Ludo en Billy.

Ondertussen wordt JoJo, die duidelijk niet lekker is, door Valentijn voor het blok gezet om nog een tweede liedje te zingen. Dit doet ze heel mooi maar bijna aan het einde valt ze plots neer. Gelukkig is Anton in Boks die meteen roept dat iemand 112 moet bellen.

Als laatste wordt Amir de SEH binnengereden, een hysterische Sjors, die al is ingelicht, wacht hem op. Tijdens het onderzoek krijgt Amir een hartstilstand en gaan ze reanimeren. Hij lijkt niet te reageren op de reanimatie, ze zijn al bij 30 (zegt degenen met een ehbo diploma misschien iets) en de traumacollega zegt "opnieuw".

The end..

Persoonlijk vond ik het een tegenvallende cliffhanger, amateuristisch in elkaar gezet, weinig spannend en best heel cliché. Meer een vrijdagavond cliff dan een zomercliff.
Bedankt Ginny
Bedankt voor de spoilers GinnyJones. Ik sla de cliff over dit jaar ;)
Bedankt Ginny. Wat vaag allemaal zeg!
Ik denk dat Amir doodgaat. Een heel romantische setting en foto's omdat je 3 maanden getrouwd bent?
Het gaat echt niet goed met GTST, zelfs dit topic was al weggezakt op de 2e (!) pagina. ;-)

Bedankt GinnyJones voor de update. Ik kijk het meestal 1x per week als ik alleen thuis ben. Vriend kan al tijden niet meer tegen GTST, haha. En ik kan hem ook geen ongelijk geven...

Een tijd geleden kon je makkelijk 1x per week kijken zonder wat gemist te hebben en nu kan ik er geen touw meer aan vastknopen. Gelukkig hebben we dit topic nog. :D

Het blijft super jammer; vroeger was ik toch echt wel fan en keek het dagelijks. Ik was al afgehaakt om de bizarre verhaallijnen (ja, het is een soap, I know. Maar toch...), maar de meeste personages bleven leuk/vermakelijk. Nu heb je als kijker totaal geen tijd meer om aan nieuwe personages te wennen, omdat ze eruit vliegen of een totale persoonsverandering ondergaan. Het meeleven gaat nogal moeilijk als mensen hysterisch of nogal onsympathiek doen. En de verhaallijnen zitten vol losse eindjes.

En ik geloof dat de cliffhanger ook niet iets is om voor thuis te blijven. :-(

Nou, dat moest eruit. Verder klaag ik niet hoor. ;-)
Sjors tegen Lana: 'Rot lekker op naar Berlijn joh, ik stuur je spullen wel na'.

Heerlijk!
Zo pak je dat mokkel aan :applause:
Lotte35 schreef:
02-07-2019 15:59

Heerlijk!
Precies!
Lotte35 schreef:
02-07-2019 15:59

Heerlijk!
dat was het leukste stukje van de afgelopen 2 weken geloof ik. ik vind de verhalen echt belachelijk op dit moment
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
02-07-2019 19:32
dat was het leukste stukje van de afgelopen 2 weken geloof ik.

Helemaal mee eens.
Ik vind er ook geen reet aan.
Normaal vind ik de zomerstop altijd jammer (hoewel ik het puntje bij paaltje eigenlijk nooit echt mis), maar dit keer boeit het me echt niet.
Lotte35 schreef:
02-07-2019 19:44
Helemaal mee eens.
Ik vind er ook geen reet aan.
Normaal vind ik de zomerstop altijd jammer (hoewel ik het puntje bij paaltje eigenlijk nooit echt mis), maar dit keer boeit het me echt niet.
wow, nu je het zegt... ik heb hetzelfde gevoel
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat ze de zomerstop aan het voorbereiden zijn.
Normaal bouwen ze altijd een aantal spannende verhaallijnen op die met de zomerstop allemaal bij elkaar komen, maar dit jaar echt niks.
Ja, Ludo is ontvoerd, maar dat ging ook totaal niet spannend. Hij was gewoon ineens weg.
Rik ben ik ook helemaal zat.
Dat gemuts aan dat bed van Daan.
Ik hoop dat Daan nog voor de cliffhanger bijkomt, en Rik finaal stijfscheldt.
Moccachino schreef:
02-07-2019 22:16
Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat ze de zomerstop aan het voorbereiden zijn.
Normaal bouwen ze altijd een aantal spannende verhaallijnen op die met de zomerstop allemaal bij elkaar komen, maar dit jaar echt niks.
Ja, Ludo is ontvoerd, maar dat ging ook totaal niet spannend. Hij was gewoon ineens weg.
Ja maar ook daar klopt iets niet in.. Ludo was ineens weg, maar Leon was bij hem thuis om zijn zaken te behartigen, zeker toen Janine wilde gaan rondsnuffelen. Als je ontvoerd bent ben je volgens mij niet in de positie om je "mannetje" opdrachten te geven. Het leek er dus meer op alsof hij uit zichzelf is weggegaan. Ze zijn vreselijk aan het afraffelen, dat is begonnen met de tijdelijke terugkeer van Martine. Het wordt gewoon tijd voor een stel frisse schrijvers.
GinnyJones schreef:
03-07-2019 11:23
Ja maar ook daar klopt iets niet in.. Ludo was ineens weg, maar Leon was bij hem thuis om zijn zaken te behartigen, zeker toen Janine wilde gaan rondsnuffelen. Als je ontvoerd bent ben je volgens mij niet in de positie om je "mannetje" opdrachten te geven. Het leek er dus meer op alsof hij uit zichzelf is weggegaan. Ze zijn vreselijk aan het afraffelen, dat is begonnen met de tijdelijke terugkeer van Martine. Het wordt gewoon tijd voor een stel frisse schrijvers.
Nu je het zegt idd...

Hopelijk wordt volgend seizoen weer wat beter
Ik vond de cliffhanger ook niks.
Lucas, Bing, Sjors, Amir, Daan, Nina en al die stomme irritant pubers leven nog. Aysen is weg. Janine was ontvoert maar kwam weer terug helaas. En Laura, Linda en Anton zijn ook nog van de partij.

Ik had toch zo gehoopt dat Lucas nooit meer terug zou komen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
03-07-2019 13:28
Ik vond de zomerstop ook niks.
Lucas, Bing, Sjors, Amir, Daan, Nina en al die stomme irritant pubers leven nog. Aysen is weg. Janine was ontvoert maar kwam weer terug helaas. En Laura, Linda en Anton zijn ook nog van de partij.

Ik had toch zo gehoopt dat Lucas nooit meer terug zou komen.
Ik heb dat met Janine, echt, ik zou haar zo graag willen bitchslappen. Hoe dom en naïef kan iemand zijn? Met haar gedrag, problemen opzoeken, nergens gevaar in zien en dergelijke zou ik het eigenlijk realistischer vinden dat ze binnenkort ergens begeleid gaat wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven