Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
vrijdag 28 juni 2019 om 23:11
nachtvlinder1977 schreef: ↑28-06-2019 23:04Je had natuurlijk een maand geleden al antwoord kunnen hebben.
Ze heeft 'm de afgelopen maand zo geidealiseerd dat ze nu niet lijkt te willen accepteren dat hij niet hetzelfde voor haar voelt als zij voor hem.
Volgende keer moet je dus geen maand meer wachten voor je actie onderneemt.
vrijdag 28 juni 2019 om 23:12
Ja precies! Dat gevoel!nachtvlinder1977 schreef: ↑28-06-2019 23:07Doet me denken aan mijn eerste crush op Martijn uit mijn klasWe waren 8 en ik dacht dat ik doodging
![]()

vrijdag 28 juni 2019 om 23:20
Mooizo Elfje, dit topic gaat op slot! Het ga je goed!
vrijdag 28 juni 2019 om 23:22
Voor een bericht staat de nickname van de persoon die dat bericht verstuurde, in de lijst van berichten. Bij mij staan bij verzonden berichten mijn nickname erbij, want ik verstuurde ze.
Bij de inbox staan nicknames van mensen die dat bericht aan mij verzonden; die mensen stuurden het.
Mensen hebben verschillende redenen om een gesprekje aan te knopen of te glimlachen of interesse te tonen. Dat hoeft lang niet altijd te zijn om iemand te versieren. Hopelijk is dat iets dat je kan gaan zien als iets dat bij het dagelijks leven hoort want zonder kan ik me voorstellen dat je de gemengde gevoelens hebt die je beschrijft.
Misschien kwam hij kijken bij de puzzels en het verhaal daarachter wilde horen; je was er toch en hij had tijd om dat te vragen. En zoveel puzzels is niet alledaags. Of dat daadwerkelijk is wat gebeurde, je zal het denk ik niet weten. Maar het je denk ik rust geven als dat je ook niet meer uitmaakt. Dat het gewoon een gesprekje was met een schilder zonder verdere 'lading'.

vrijdag 28 juni 2019 om 23:27
Dat heb jij er gaandeweg van gemaakt. Lees eens terug wat je zelf eerst schreef. Hij flirtte helemaal niet met je. Hij is een pro en natuurlijk gaat hij in op een afspraak om eventueel een offerte te kunnen maken voor extra werk. Ik vind het echt onbeschoft om hem onder valse voorwendselen naar jouw huis te laten komen. Niks bouquetreeks aan. Onbeschoft is het enige woord dat ik hier voor heb.elfje85 schreef: ↑28-06-2019 22:50Misschien moet je mijn post even goed lezen. Staat dat ik dat niet wil. Wou hem alleen vragen waarom die keer naar m'n kelder kwam en laten weten dat in de war ben, dubbel gevoel erover heb. Puur om hem dat te laten weten.
En wie weet heeft ie gewoon idd onschuldig geflirt met me, net als wij ook vaak doen. Maar dan nog denk ik van waarom kom je naar,m'n kelder. Weet zeker dat ie die ruitenzetter niet hoefde te hebben.
En Ik heb nu ook geen hoop meer dat ie me nog leuk vind. Moet hem nu uit m'n hoofd zetten. Verwachtte ook niet dat als ie gezin of vriendin heeft dat ie die dan voor mij verlaat. Zo naïef ben ik niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 28 juni 2019 om 23:37
Sommige mensen zijn gewoon vriendelijk zonder dat ze je leuk of knap vinden of iets van je willen. Hij gedroeg zich gewoon professioneel. Jij bent degene die dat op een verkeerde manier interpreteert en er van alles achter gaat zoeken, maar dat betekent dat het dus aan jou ligt dit keer. Dan is het niet netjes op van hem uitleg te vragen omdat jij iets verkeerd hebt geïnterpreteerd. Dat jij in de war bent, is niet zijn probleem en hem dat vertellen lost ook niets op, alleen dat je straks beide een nare nasmaak hebt.
Gewoon jezelf vermannen en door met je leven.
Gewoon jezelf vermannen en door met je leven.
vrijdag 28 juni 2019 om 23:41
Dit!Oudblond schreef: ↑28-06-2019 23:27Dat heb jij er gaandeweg van gemaakt. Lees eens terug wat je zelf eerst schreef. Hij flirtte helemaal niet met je. Hij is een pro en natuurlijk gaat hij in op een afspraak om eventueel een offerte te kunnen maken voor extra werk. Ik vind het echt onbeschoft om hem onder valse voorwendselen naar jouw huis te laten komen. Niks bouquetreeks aan. Onbeschoft is het enige woord dat ik hier voor heb.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

vrijdag 28 juni 2019 om 23:45
En anders 34 zonder ooit eerder met het andere geslacht gepraat te hebben.
vrijdag 28 juni 2019 om 23:46
Dit is een hele goeie post, er kan van alles zijn geweest. Maar ben vooral trots op jezelf, je hebt initiatief genomen, helaas is het niks geworden. Niet omdat hij jou niet leuk vond maar omdat hij gelukkig getrouwd is. Je weet nu waar je staat. Niet meer reageren, laat de man met rust en ga trots verder met je leven. Neus omhoog, borst vooruit, je hebt het goed gedaan.madamzonderm schreef: ↑28-06-2019 23:22Mensen hebben verschillende redenen om een gesprekje aan te knopen of te glimlachen of interesse te tonen. Dat hoeft lang niet altijd te zijn om iemand te versieren. Hopelijk is dat iets dat je kan gaan zien als iets dat bij het dagelijks leven hoort want zonder kan ik me voorstellen dat je de gemengde gevoelens hebt die je beschrijft.
Misschien kwam hij kijken bij de puzzels en het verhaal daarachter wilde horen; je was er toch en hij had tijd om dat te vragen. En zoveel puzzels is niet alledaags. Of dat daadwerkelijk is wat gebeurde, je zal het denk ik niet weten. Maar het je denk ik rust geven als dat je ook niet meer uitmaakt. Dat het gewoon een gesprekje was met een schilder zonder verdere 'lading'.

vrijdag 28 juni 2019 om 23:55
Dit dus. Schattig als je 16 bent, onbeschoft en gênant op jouw leeftijdOudblond schreef: ↑28-06-2019 23:27Dat heb jij er gaandeweg van gemaakt. Lees eens terug wat je zelf eerst schreef. Hij flirtte helemaal niet met je. Hij is een pro en natuurlijk gaat hij in op een afspraak om eventueel een offerte te kunnen maken voor extra werk. Ik vind het echt onbeschoft om hem onder valse voorwendselen naar jouw huis te laten komen. Niks bouquetreeks aan. Onbeschoft is het enige woord dat ik hier voor heb.

vrijdag 28 juni 2019 om 23:56
Wat vind je er precies doodeng aan? Of is het lekker om even anoniem uit je toetsenbord te knallen? Verklaar je maar.

vrijdag 28 juni 2019 om 23:59
Jij verdedigt dat gekonkel? Initiatief nemen was hem bellen en eerlijk zeggen dat zij hem wel leuk vond en of hij zin had om een drankje met haar te doen. Dan had hij meteen gezegd ' dat is vleiend om te horen, maar ik heb een gezin'. En klaar.Oh-happy-day schreef: ↑28-06-2019 23:46Dit is een hele goeie post, er kan van alles zijn geweest. Maar ben vooral trots op jezelf, je hebt initiatief genomen, helaas is het niks geworden. Niet omdat hij jou niet leuk vond maar omdat hij gelukkig getrouwd is. Je weet nu waar je staat. Niet meer reageren, laat de man met rust en ga trots verder met je leven. Neus omhoog, borst vooruit, je hebt het goed gedaan.
Nee eerst 'anoniem' bellen, dan onder valse voorwendselen een 'werkafspraak' maken en zelfs een tweede afspraak plannen omdat hij de eerste afspraak niet zou redden. Daar mag TO trots op zijn? Echt niet. Dat is hem voor het lapje houden, bedrog plegen 'ik heb werk voor jouw bedrijf' en gewoon vals. En dat allemaal omdat ze de ballen niet had om hem gewoon op date te vragen en het risico te nemen dat ze een blauwtje zou lopen.
Zijn bedrijf zal er blij mee zijn want denken je nu echt dat hij die uren niet betaald werd? TO hoefde niets te betalen omdat je voor een oriënterende afspraak voor het maken van een offerte nu eenmaal niet betaalt. En de schilder zal het erg leuk vinden dat hij die uren voor niets vrijgemaakt heeft. NOT.
oudblond wijzigde dit bericht op 29-06-2019 00:01
0.28% gewijzigd

zaterdag 29 juni 2019 om 00:00
Ik snap de “doodeng” wel aangezien TO hele theorieën bedenkt rond simpele, nette omgangsvormen. Als TO een man was geweest die een vrouw onder valse voorwendselen naar zijn huis had laten komen dan hadden de reacties heel anders geweest maar om bizarre redenen wordt wat TO doet normaal gevonden.Oh-happy-day schreef: ↑28-06-2019 23:56Wat vind je er precies doodeng aan? Of is het lekker om even anoniem uit je toetsenbord te knallen? Verklaar je maar.
zaterdag 29 juni 2019 om 00:02
zaterdag 29 juni 2019 om 00:05
Oh ja? Hij heeft haar advies gegeven en daarna viel er een stilte en vertrok hij. Hij heeft haar niet in de luster gehangen. En toen TO aangaf dat ze daar wel voor open stond vertelde hij dat hij een gezin heeft. Ik weet echt niet wat jij leest.valentinamaria schreef: ↑29-06-2019 00:02wat een onzin.
denk je nou echt dat die schilder kwam om advies te geven voor het schilderen van een wc?
hij wist echt wel dat daar geen betaalde klus uit zou voortkomen.