Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
donderdag 27 juni 2019 om 16:39
De purser is de “baas” ? En wat is csv?TrolleyDolly schreef: ↑26-06-2019 21:37Hangt af van het toestel.
Op mijn vlucht naar KUL met de A380 2 class:
1 purser
3 csv's
6 business class crew
11 economy class crew
= 21 cabin crew in totaal
In een 3 class toestel ongeveer hetzelfde maar dan heb je ook first class crew en minder economy crew. En 1 extra crew voor de Spa's natuurlijk.
De 777 3 class:
1 purser
1 csv
2 first class crew
3 bussiness class crew
6 economy class crew
= 13 cabin crew in totaal
donderdag 27 juni 2019 om 18:38
Welkom terug! :proud! Je leest snel!Ladida schreef: ↑27-06-2019 15:22Gisteren pas ontdekt dat dit topic van jou is! Ik werd nieuwsgierig naar het topic wat elke keer maar boven aan staat op de reizen peiler en ik ben nu net klaar met ALLES lezen![]()
...
Hoe is het inmiddels op liefdes gebied? En lukt het al iets meer om wat vastere contacten te leggen? Heb je die rijke dame nog wel eens gesproken?
Op liefdesvlak is het wat mij betreft lekker rustig. Al die jonge vrijgezelle mannen denken er anders over geloof ik. Ik laat dus zo snel mogelijk vallen dat ik geen zin heb in een relatie. Niet dat dat helpt, maar dan ben ik in ieder geval duidelijk geweest.
Oh ja, en Roy, dat lijkt een gevalletje "He's not that into you" te zijn. Ik had hem nog wel eens een berichtje gestuurd en hij reageerde daar wel leuk op. Maar hij stuurde nooit uit zichzelf. Duidelijk. Die trucjes pas ik zelf ook toe
Contacten leggen: Ja dat lukt wel denk ik. Net weer met mijn roommate zitten kletsen op de bank. Ik ga zometeen iets drinken met iemand. Maar dat is helaas weer een kerel. Ik vrees dus dat hij wat anders dan vriendschap in gedachten heeft. Op mijn eerste dag hier hebben we samen gelunched.
Die rijke dame en ik sturen elkaar nog steeds een berichtje af en toe. Maar onze werelden verschillen teveel. Ik voelde me toch wat... ondergeschikt ofzo. Dat ligt aan mij natuurlijk. Maar dat is niet het gevoel dat je hoort te hebben bij een vriendschap. Die avond was er ook een andere rijke dame bij en bij haar had ik dat trouwens totaal niet. Dus of het echt aan mij ligt...?
donderdag 27 juni 2019 om 18:42
De purser moet inderdaad alle crew in het gareel houden, doet het belangrijke papierwerk en heeft het tot op zekere hoogte voor het zeggen (tot het in het domein van de captain valt).
De csv (cabin supervisor) is verantwoordelijk voor zijn of haar deel van de cabin, doet het galleywerk, wat papierwerk, beoordelingen van de crew en helpt waar nodig.
Ik zou op den duur wel naar Bussiness class willen. Ik blijf wellicht niet lang genoeg rondhangen voor First Class of hoger (CSV, purser).
donderdag 27 juni 2019 om 18:53
Oh jeetje! Ik heb net nog een artikel gedeeld op fb met de weersverwachting voor komend weekend: 49 graden, stof en een luchtvochtigheid van 85%. Ik zit dan gelukkig in Singapore want je weet op zulke dagen niet of je nat bent van het zweet of van de vochtigheid in de lucht.rascalles schreef: ↑27-06-2019 16:32Trolley ( of iemand anders ) , het ziet er naar uit dat wij in juli op doorreis een nacht of twee nachten in Dubai gaan verblijven om vrienden te ontmoeten die aan de andere kant van de wereld wonen en ook op doorreis zijn. Ik ken Dubai niet behalve dan dat ik er over ben gestapt een paar keer. Ik weet dat het er onvoorstelbaar heet is. We zullen zeker niet naar het strand gaan of iets , reizen wel met een 9 jarige . Voor een nacht , hooguit twee , is dat te doen ? Ik vermoed dat er overal airco is in restaurants en malls . Kom ik redelijk snel met een taxi van de AirPort weg ?
In de zomer ligt er nagenoeg niemand aan het zwembad wegens te heet. Airco heb je hier gelukkig letterlijk overal. Tot aan de bushaltes toe. Je kan je prima vermaken in de enorme malls die lekker koel zijn. Daarin hebben ze meer toeristische attracties gestopt dan je kan bezoeken op 2 dagen. Je hebt hier ook indoor pretparken.
De taxihalte is goed aangeduid op de luchthaven. Daar staat altijd een enorme rij klaar. Taxi's zijn goedkoop in Dubai maar aan de luchthaven staat de teller al op 15 dirham nog voor je instapt.
Dubai bezoek je best niet in de zomer als toerist. Maar voor 2 dagen is dat zeker te doen. De locals (ik) moeten zich namelijk ook kunnen vermaken in deze hitte. Alles is daar dus op afgestemd. Indoor pret krijgt hier een heel andere betekenis.
Burj Khalifa, die je niet mag overslaan, ligt pal naast de Mall of Emirates (die je ook niet mag overslaan) dus zelfs als het bloedheet is, kan je even buiten stappen, omhoog kijken, een foto maken en weer naar binnen rennen.
donderdag 27 juni 2019 om 20:01
Ah superbedankt ! Ik ben aan het googelen om wat oriëntatie te krijgen , liggen Mall of the emirates en Dubai mall dicht bijelkaar ? Zou ik ook je insta mogen in een privé bericht hier ?TrolleyDolly schreef: ↑27-06-2019 18:53Oh jeetje! Ik heb net nog een artikel gedeeld op fb met de weersverwachting voor komend weekend: 49 graden, stof en een luchtvochtigheid van 85%. Ik zit dan gelukkig in Singapore want je weet op zulke dagen niet of je nat bent van het zweet of van de vochtigheid in de lucht.
In de zomer ligt er nagenoeg niemand aan het zwembad wegens te heet. Airco heb je hier gelukkig letterlijk overal. Tot aan de bushaltes toe. Je kan je prima vermaken in de enorme malls die lekker koel zijn. Daarin hebben ze meer toeristische attracties gestopt dan je kan bezoeken op 2 dagen. Je hebt hier ook indoor pretparken.
De taxihalte is goed aangeduid op de luchthaven. Daar staat altijd een enorme rij klaar. Taxi's zijn goedkoop in Dubai maar aan de luchthaven staat de teller al op 15 dirham nog voor je instapt.
Dubai bezoek je best niet in de zomer als toerist. Maar voor 2 dagen is dat zeker te doen. De locals (ik) moeten zich namelijk ook kunnen vermaken in deze hitte. Alles is daar dus op afgestemd. Indoor pret krijgt hier een heel andere betekenis.
Burj Khalifa, die je niet mag overslaan, ligt pal naast de Mall of Emirates (die je ook niet mag overslaan) dus zelfs als het bloedheet is, kan je even buiten stappen, omhoog kijken, een foto maken en weer naar binnen rennen.
donderdag 27 juni 2019 om 20:39
donderdag 27 juni 2019 om 21:36
donderdag 27 juni 2019 om 23:38
Vanaf september begint het al af te koelen. Oktober is dus een prima moment om deze kant op te komen!tatlitatli schreef: ↑27-06-2019 20:3949 graden? wow! Op onze trouwdag was het 43 graden (in Izmir) en dat vond ik al bizar warm.
Welke maanden zou jij aanraden voor een bezoek aan Dubai? Vanaf half oktober al te doen of nog erg warm?
vrijdag 28 juni 2019 om 00:00
Kan je daar snel naar doorstromen? En wat zijn je verdere toekomstplannen?TrolleyDolly schreef: ↑27-06-2019 18:42De purser moet inderdaad alle crew in het gareel houden, doet het belangrijke papierwerk en heeft het tot op zekere hoogte voor het zeggen (tot het in het domein van de captain valt).
De csv (cabin supervisor) is verantwoordelijk voor zijn of haar deel van de cabin, doet het galleywerk, wat papierwerk, beoordelingen van de crew en helpt waar nodig.
Ah....duidelijk!
Ik zou op den duur wel naar Bussiness class willen. Ik blijf wellicht niet lang genoeg rondhangen voor First Class of hoger (CSV, purser).
vrijdag 28 juni 2019 om 00:14
De wachttijd is nu ongeveer 3 jaar. Dus niet echt snel.
In een ideale wereld blijf ik hier minimaal een jaar of 3. Daarna zou ik naar Nederland willen verhuizen en even voor KLM vliegen. Als laatste carrière zou ik graag ergens op een nog nader te bepalen locatie, ergens op de wereld, een b&b openen met mijn ouders.
vrijdag 28 juni 2019 om 00:15
Ik kon er niks aan doen. 02h 's nachts en ik liep terug naar mijn appartement met de boodschappen die ik net had gehaald. Toen ik besefte hoe bizar dat eigenlijk is, moest ik hardop lachen. De 5 mensen die nog op het terras langs de supermarkt zaten, keken nieuwsgierig op.
Een half uur daarvoor besloot ik dat dit een prima idee was. De mogelijkheid is er nu eenmaal. Ik heb niet eens wat spannends gekocht. Gewoon, wasverzachter, conditioner, make-up remover,... dat soort dingen. In het midden van de nacht. Het heeft me niet eens meer geld gekost. Gewoon de gebruikelijke supermarkt prijzen in Dubai.
De reden waarom ik nog wakker ben op dit uur, is omdat ik wat ging drinken met een collega. De bezorgdheid die ik had omdat het een man was, bleek volledig terecht. -rolt met haar ogen-
Mannen zijn zo voorspelbaar.
Een half uur daarvoor besloot ik dat dit een prima idee was. De mogelijkheid is er nu eenmaal. Ik heb niet eens wat spannends gekocht. Gewoon, wasverzachter, conditioner, make-up remover,... dat soort dingen. In het midden van de nacht. Het heeft me niet eens meer geld gekost. Gewoon de gebruikelijke supermarkt prijzen in Dubai.
De reden waarom ik nog wakker ben op dit uur, is omdat ik wat ging drinken met een collega. De bezorgdheid die ik had omdat het een man was, bleek volledig terecht. -rolt met haar ogen-
vrijdag 28 juni 2019 om 13:15
Das grappig. Ik ook in Cordoba. Wij zijn toen een moskee ingevlucht.
vrijdag 28 juni 2019 om 16:12
Daarom vind ik het zo prettig om homo vrienden te hebben. Ze hebben nooit een dubbele agenda wanneer ze je uitnodigen.TrolleyDolly schreef: ↑28-06-2019 00:15
Ik heb je foto’s bekeken, ziet er super uit.
vrijdag 28 juni 2019 om 18:34
Er zitten een paar prima hotels bij de airport, waaronder Ibis, met goede verbindingen naar de stad en busjes die af en aan rijden naar het veld. Ff op Booking kijken, daar staan ook vaak goeie deals en ja het is niet de harden in juli, maar dat weet je zelf ook. Kun je geen goeie deal krijgen in het crewhotel?rascalles schreef: ↑27-06-2019 16:32Trolley ( of iemand anders ) , het ziet er naar uit dat wij in juli op doorreis een nacht of twee nachten in Dubai gaan verblijven om vrienden te ontmoeten die aan de andere kant van de wereld wonen en ook op doorreis zijn. Ik ken Dubai niet behalve dan dat ik er over ben gestapt een paar keer. Ik weet dat het er onvoorstelbaar heet is. We zullen zeker niet naar het strand gaan of iets , reizen wel met een 9 jarige . Voor een nacht , hooguit twee , is dat te doen ? Ik vermoed dat er overal airco is in restaurants en malls . Kom ik redelijk snel met een taxi van de AirPort weg ?
vrijdag 28 juni 2019 om 18:37
vrijdag 28 juni 2019 om 19:35
Ja crewhotel kan !mayou schreef: ↑28-06-2019 18:34Er zitten een paar prima hotels bij de airport, waaronder Ibis, met goede verbindingen naar de stad en busjes die af en aan rijden naar het veld. Ff op Booking kijken, daar staan ook vaak goeie deals en ja het is niet de harden in juli, maar dat weet je zelf ook. Kun je geen goeie deal krijgen in het crewhotel?
zaterdag 29 juni 2019 om 04:47
Holiday Inn en Premier Inn liggen ook pal naast de luchthaven. Je kan "mijn" hoofdkantoor trouwens ook bezoeken. Het publieke gedeelte dan. Op het terras heb je een prachtig uitzicht op de luchthaven. Mijn vader vond dat geweldig. Maar daar moet je maar net zin in hebben in je vrije tijd. 
---
Ik ben een weekje vakantie naar België aan het plannen. Ik hoop echt dat ik vrij kan krijgen maar dat weet ik pas een dag vooraf. Als het goed gaat ben ik over een dikke week thuis!
In die week valt ook het jaarlijkse familiefeest dus dat zou ideaal zijn. Dan heb ik iedereen in 1 klap gezien en kan ik het de rest van de week rustig aan doen.
---
Ik ben een weekje vakantie naar België aan het plannen. Ik hoop echt dat ik vrij kan krijgen maar dat weet ik pas een dag vooraf. Als het goed gaat ben ik over een dikke week thuis!
In die week valt ook het jaarlijkse familiefeest dus dat zou ideaal zijn. Dan heb ik iedereen in 1 klap gezien en kan ik het de rest van de week rustig aan doen.
zaterdag 29 juni 2019 om 11:19
Dolly ik heb een vraagje, als jullie een layover hebben maar ook gewoon voor een vlucht hoe zit dat met alcohol drinken. Mogen jullie dat dan of is er een bepaalde tijd dat het niet mag? 12/24 uur oid? Ik meen nl wel eens zoiets gehoord te hebben van een purser van KLM, dat daar tegenwoordig streng op gelet wordt.