Dating : mannen...

30-06-2019 15:53 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij het volgende af: wat is het met datende mannen tegenwoordig? Nu scheer ik iedereen wel over 1 kam, maar toch...
Ben zelf al 15 jaar getrouwd en heb een single vriendin. Ze is 32 en een ontzettend leuk mens. Ook leuk om te zien.
Maar het daten verloopt meestal zo:
1e date: kennismaking, aftasten, loopt wel leuk. Beiden spreken uit serieus op zoek te zijn.
2e, 3e en 4e date: het is erg leuk! Man is leuk, geeft steeds complimenten, doet moeite, toont veel interesse, komt aan met kadootjes en er wordt gezoend. Man wil soms meer...
5e en 6e date: vriendin polst heel voorzichtig 'of het wat is / wordt'.
Ineens trekt de man zich terug, doet vaag etc.
Dumpt haar per telefoon of mail en vond het toch wel een heel leuke tijd. Er zat echt wel gevoel bij maar niet genoeg. Zoiets.
Vriendin verdrietig.

Herkenbaar?
Ik vind t zo lullig, hou dan je fatsoen als je het niet voelt en laat je kadootjes en gezoen bij je!
🙄
Sjulia schreef:
30-06-2019 18:19
Heeft er niks mee te maken. Ik heb nooit seks in de dating periode en nooit haakte iemand af.
?

Wat is dat, de dating periode? En een nog prangendere vraag; hoeveel mannen van boven de 30 beschouwen seks als sluitpost en zijn bereid eerst heel veel tijd te investeren om er wellicht achter te komen dat de seks bagger is?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
30-06-2019 18:23
?

Wat is dat, de dating periode? En een nog prangendere vraag; hoeveel mannen van boven de 30 beschouwen seks als sluitpost en zijn bereid eerst heel veel tijd te investeren om er wellicht achter te komen dat de seks bagger is?
Met mijn vriend had ik pas na een half jaar seks. Ik heb daar zo mijn redenen voor en die ook gedeeld. Is echt nooit een probleem geweest of een dealbreaker.
Oh, je hebt het over één specifiek geval betreffende jezelf
Vanzai schreef:
30-06-2019 18:31
Oh, je hebt het over één specifiek geval betreffende jezelf
Ik denk dat wel/geen seks gewoon niet zoveel invloed heeft. Als iemand echt die bijzondere klik voelt met zijn date, zal die persoon niet gauw afhaken. Wel of geen seks.
Mwoah. Er is genoeg aanbod van vrouwen die niet moeilijk doen over seks en die ook graag willen willen of dat wel of niet matcht. En nee, ik zeg niet dat jij moeilijk doet over seks (voordat we dat weer krijgen)
Vanzai schreef:
30-06-2019 18:03
Wanneer er na 6 dates nog niet geneukt is vind ik het niet vreemd dat een man afhaakt
Wanneer een man meteen seks wil zou ik afhaken. Ik ben zoveel meer dan een vagina.
sugarmiss schreef:
30-06-2019 18:45
Wanneer een man meteen seks wil zou ik afhaken. Ik ben zoveel meer dan een vagina.
Seks is iets geheel anders dan dat de vrouw in kwestie een vagina heeft. Sterker nog: alle vrouwen hebben een vagina last time I checked.
Als je verliefd bent / van elkaar houdt dan is de seks toch sowieso fijn.

Tenzij je extreme voorkeuren hebt waarvan je weer dat het grootste deel van de bevolking dat niet zou willen.
sugarmiss schreef:
30-06-2019 16:32
Maar als je een serieuze relatie wil dan heeft het toch geen zin om je tijd te verdoen met iemand die alleen wil scharrelen.

Het is toch niet zo dat als je wil weten of iemand ook op zoek is naar een serieuze relatie je de volgende maand wil trouwen.
Precies, het afwachten en kat uit de boom kijken heeft ze ook toegepast maar schiet niet op.
Als iemand actief op een date uit is en zegt serieus op zoek te zijn wil je na de 6e date wel een beetje bevestiging denk ik.
Vanzai schreef:
Wanneer er na 6 dates nog niet geneukt is vind ik het niet vreemd dat een man afhaakt
Vind ik ook.
Je hebt sex omdat je er zin in hebt. Niet zo zeer omdat hij of zij dan weggaat , want je had al sex op date 1 of 5....

TO ik vind het single zijn ook een leuke iets. Maar het daten is op de een of ander manier voor sommige top. Ze ontmoeten snel iemand
En sommige hebben steeds pech...
Vanzai schreef:
30-06-2019 18:40
Mwoah. Er is genoeg aanbod van vrouwen die niet moeilijk doen over seks en die ook graag willen willen of dat wel of niet matcht. En nee, ik zeg niet dat jij moeilijk doet over seks (voordat we dat weer krijgen)
Als je een half jaar wacht wordt dat sowieso moeilijk bevonden toch? Dus ik snap het wel als jij het zo ziet en vind ik niet beledigend hoor.Natuurlijk is er een groot aanbod, maar die vrouwen zijn niet wie TO is. Iemand hoeft niet de beste, mooiste, knapste te zijn om erboven uit te steken. Of de geilste. Toen ik aan het daten was vond ik zoveel mannen wel leuk en knap, maar je bent op zoek naar die diepere klik. Ik heb daar nog geen seks bij nodig. Iemand die dat wel heeft past niet bij mij, helemaal prima. Dat is juist dat hele daten.. Zoeken. Duurde bij mij ook 3 jaar. Ik vind het afraden of bemoedigen van seks gewoon een beetje stom, seks als lokmiddel (wacht niet te lang, anders haakt hij af!) maar ook de opmerkingen als “‘hij vond je vast te makkelijk.” Gewoon doen wat je wil en waar je je goed bij voelt.
sugarmiss schreef:
30-06-2019 18:52
Als je verliefd bent / van elkaar houdt dan is de seks toch sowieso fijn.
Nou nee hoor
Sjulia schreef:
30-06-2019 18:57
Als je een half jaar wacht wordt dat sowieso moeilijk bevonden toch? Dus ik snap het wel als jij het zo ziet en vind ik niet beledigend hoor.Natuurlijk is er een groot aanbod, maar die vrouwen zijn niet wie TO is. Iemand hoeft niet de beste, mooiste, knapste te zijn om erboven uit te steken. Of de geilste. Toen ik aan het daten was vond ik zoveel mannen wel leuk en knap, maar je bent op zoek naar die diepere klik. Ik heb daar nog geen seks bij nodig. Iemand die dat wel heeft past niet bij mij, helemaal prima. Dat is juist dat hele daten.. Zoeken. Duurde bij mij ook 3 jaar. Ik vind het afraden of bemoedigen van seks gewoon een beetje stom, seks als lokmiddel (wacht niet te lang, anders haakt hij af!) maar ook de opmerkingen als “‘hij vond je vast te makkelijk.” Gewoon doen wat je wil en waar je je goed bij voelt.
Ik heb het niet over leuk en knap, de kern van je betoog. Ik heb het over een seksuele match. Wanneer je 18 bent weet je niks maar boven de 30 weet je best wel of iemand wel of niet bij je past op dat vlak (nadat je het gedaan hebt, welteverstaan).
Vanzai schreef:
30-06-2019 18:58
Nou nee hoor
Maar serieus wat maakt dan voor jou het verschil dat je zegt oh nee gauw verder daten of ja met deze vrouw heb ik lekkere seks.
sugarmiss schreef:
30-06-2019 16:32
Maar als je een serieuze relatie wil dan heeft het toch geen zin om je tijd te verdoen met iemand die alleen wil scharrelen.

Het is toch niet zo dat als je wil weten of iemand ook op zoek is naar een serieuze relatie je de volgende maand wil trouwen.
Kun je ook in je profieltekst zetten.
Tja, het is lastig. Ik kan het nog steeds heel fijn vinden om met een vrouw af te spreken, ook als ik weet dat ze niet "de ware" voor me is. En soms wil ik het ook gewoon meer tijd geven, het is geen harde wetenschap. Maar ja, ik houd soms dan wel sommige vrouwen teveel aan het lijntje, vooral als zij de klik wél meteen voelen.

En nee, dan gaat het niet om de sex. Hoe meer ervaring ik krijg in de dating scene, hoe preutser ik me voel. Lijkt alsof de definitie van een relatie soms is "iemand die leuk genoeg is om ook na de sex te mogen blijven" :wtf:
anoniem_387663 wijzigde dit bericht op 30-06-2019 19:23
1.17% gewijzigd
Je weet maar nooit.
Vanzai schreef:
🙄👎
sugarmiss schreef:
30-06-2019 17:00

De knapste en meest sociaal vaardige mensen zijn op x leeftijd toch wel gesetteld en de mensen die weer op de markt komen is dat toch ook best vaak omdat ze gewoon niet gied in staat zijn om goed te communiceren of niet voldoende rekening houden met hun partner.
Wat een mega kortzichtige kijk op mensen heb jij. Bijna beschamend. :facepalm:
wij slapen nooit.
Om bij de oorspronkelijke vraag te blijven:
Mensen gaan de ander paaien tijdens het daten, dan vallen er wel eens grote woorden zonder betekenis. Omdat ze niet willen dat de ander afhaakt voordat ze er zelf zeker van zijn dat 'dit 'm niet wordt'.
Vanzai schreef:
30-06-2019 19:02
Ik heb het niet over leuk en knap, de kern van je betoog. Ik heb het over een seksuele match. Wanneer je 18 bent weet je niks maar boven de 30 weet je best wel of iemand wel of niet bij je past op dat vlak (nadat je het gedaan hebt, welteverstaan).
Mwha.. Ja, zo kun jij dat ervaren. En vast ook veel andere mannen die het zo zien. (Een seksuele match kan zich ook ontwikkelen, dat is dan weer mijn ervaring) Maar goed, prima om af te haken als je het niet zo wil. Maar er is dus ook een grote groep mannen die daar niet op afhaakt. Ik kan me niet voorstellen dat het daarom steeds stuk zou lopen. Vooral wanneer ze eerst helemaal hotel de botel zijn maar wanneer Het Gesprek komt ze afhaken. Dat zijn echt uiterste.
Anoniem9482665 schreef:
30-06-2019 19:17
Om bij de oorspronkelijke vraag te blijven:
Mensen gaan de ander paaien tijdens het daten, dan vallen er wel eens grote woorden zonder betekenis. Omdat ze niet willen dat de ander afhaakt voordat ze er zelf zeker van zijn dat 'dit 'm niet wordt'.
Dus een beetje bang om gedumpt te worden, daarom aan het lijntje houden tot het moment dat je zelf de ander dumpt.
mammavanmeisje schreef:
30-06-2019 19:22
Dus een beetje bang om gedumpt te worden, daarom aan het lijntje houden tot het moment dat je zelf de ander dumpt.
Yes
Sjulia schreef:
30-06-2019 18:19
Heeft er niks mee te maken. Ik heb nooit seks in de dating periode en nooit haakte iemand af.
Wat ‘ongezond’. Seks is nou juist een heel belangrijk onderdeel van een relatie. Zonder seks weet je nooit of iemand echt goed bij je past. Ik snap dat krampachtige gedoe met seks niet. Je hoeft echt niet met de eerste de beste het bed in te duiken. En ook niet na een eerste ontmoeting, maar wat is dat toch met sommigen die zichzelf gedrag aanleren omtrent daten en seks? Voor wie doe je zo preuts als je het seks hebben zo enorm lang uitstelt? Houd je dan niet van seks? Of ‘mag’ je niet genieten van seks? Heeft het met een strenge opvoeding te maken? Geloof?
Om een lang verhaal kort te maken, TO: wanneer jij niet weet waarom jouw vriendin maar niet aan de man komt weten wij het al helemaal niet.

En dat jij haar 'een geweldig mens' vindt zegt niets over haar marktwaarde.

Tot slot: dat jij het gezien de titel van je topic aan de mannen van tegenwoordig wijt zegt uitsluitend iets over jouw gedachtenpatronen, die nogal rigide zijn
Het kan zijn dat je vriendin vastzit in een negatieve spiraal, nu ze een paar keer dezelfde ervaring heeft opgedaan. Dan ben ik bang dat als ze zo door blijft gaat, ze ontmoedigd raakt en aan zichzelf gaat twijfelen. Dat zou zonde zijn. Misschien doet het haar goed om even wat afstand te nemen. En wat meer in te spelen op vriendschappelijke contacten bij een sportvereniging of dergelijke.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven