Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
maandag 17 juni 2019 om 09:44
Ooh Krul ja! Zo herkenbaar ...
Vanmorgen nog omdat ze niet aan de plant mocht zitten.
Ik moet er altijd stiekem om lachen.
Wat betreft slapen: hier 1 slaapje van 1,5-3 uur. Tegenwoordig al om 9.30 in de ochtend. Fijn want dan hebben we de rest van de dag nog. Rekken naar later lukt even niet meer. Ze gaat midden in de kamer op haar buik liggen. Soms klimt ze op de bank om daar te liggen. Dat is echt een bedtijdteken.
Vanmorgen nog omdat ze niet aan de plant mocht zitten.
Ik moet er altijd stiekem om lachen.
Wat betreft slapen: hier 1 slaapje van 1,5-3 uur. Tegenwoordig al om 9.30 in de ochtend. Fijn want dan hebben we de rest van de dag nog. Rekken naar later lukt even niet meer. Ze gaat midden in de kamer op haar buik liggen. Soms klimt ze op de bank om daar te liggen. Dat is echt een bedtijdteken.

maandag 17 juni 2019 om 13:15
maandag 17 juni 2019 om 13:50
Haha, Krul hier ook hoor! Boos als ze iets niet krijgt wat ze wil, zoals sleutels met een scherpe rand, de wasmand met de net opgevouwen was, of als, God verhoedde, je al je favoriete fruit opgegeten hebt en je graag meer had gewild...
En 14 maanden is echt nog te jong om iets uit te leggen, dus we ondergaan het maar. En afleiden, afleiden, afleiden...
En 14 maanden is echt nog te jong om iets uit te leggen, dus we ondergaan het maar. En afleiden, afleiden, afleiden...
maandag 17 juni 2019 om 14:26
Oh ja precies.
Voor mezelf ga ik dus wel aan zoon staan te vertellen/uitleggen waarom, maar dat is voor hem allemaal niet te begrijpen.
Het ergste is dat ik zoon steeds meer karakter zie krijgen wat zuiver van mij afkomt
Moet ik trots zij of bang hahaha.
Soms laat ik hem maar even razen, maar afleiden werkt het beste ja.
Vandaag trouwens echt een top dag met hem hoor, genieten!
Een eind gefietst, gespeeld in de natuurspeeltuin, thuis gezellig gespeeld, hij heeft heerlijk geslapen en is vrolijk!
Enige driftbuitje van de dag was toen we de speeltuin uitgingen, het was veel te leuk om alweer te moeten gaan
Het was snel af te leiden door even met de fietsbel te mogen spelen haha.
Voor mezelf ga ik dus wel aan zoon staan te vertellen/uitleggen waarom, maar dat is voor hem allemaal niet te begrijpen.
Het ergste is dat ik zoon steeds meer karakter zie krijgen wat zuiver van mij afkomt

Soms laat ik hem maar even razen, maar afleiden werkt het beste ja.
Vandaag trouwens echt een top dag met hem hoor, genieten!
Een eind gefietst, gespeeld in de natuurspeeltuin, thuis gezellig gespeeld, hij heeft heerlijk geslapen en is vrolijk!
Enige driftbuitje van de dag was toen we de speeltuin uitgingen, het was veel te leuk om alweer te moeten gaan

Het was snel af te leiden door even met de fietsbel te mogen spelen haha.
Tralalalala

maandag 17 juni 2019 om 15:23
En toch, ineens begrijpen ze het wél! Duur vooral uit blijven leggen want er komt een moment dat jouw uitleg van bijvoorbeeld je moet niet slaan want dat doet pijn of als je met je eten gooit ruimt mama het op, wel aankomt. Dat maakt het leven wel een stuk makkelijker hoorkrullen-bol schreef: ↑17-06-2019 14:26Oh ja precies.

Kan me nu hier eigenlijk al niet meer indenken dat het ooit anders was met zoon.

maandag 17 juni 2019 om 18:03
Naja, hier snapt ze dat soort dingen ook echt al een hele tijd. Met 14 maanden snapte ze ook prima als ik zei dat we naar buiten gingen of dat ze haar schoenen aan moest doen bijvoorbeeld. Dus een hele simpele uitleg als: nee, je gaat nu eerst naar bed en daarna gaan we een ijsje eten, snap ze echt al wel een tijdje.

maandag 17 juni 2019 om 19:52
Zeker Teckel, ik leg ook uit hoor. Anders leert ze het natuurlijk niet. Maar ik moet mezelf erg nog wel eens aan herinneren dat ik maar in heel beperkte mate begrip hiervan mag verwachtenTeckeltje88 schreef: ↑17-06-2019 15:23En toch, ineens begrijpen ze het wél! Duur vooral uit blijven leggen want er komt een moment dat jouw uitleg van bijvoorbeeld je moet niet slaan want dat doet pijn of als je met je eten gooit ruimt mama het op, wel aankomt. Dat maakt het leven wel een stuk makkelijker hoor![]()
Kan me nu hier eigenlijk al niet meer indenken dat het ooit anders was met zoon.

Las Vegas, dan was jouw dochter behoorlijk vroeg met taalbegrip denk ik? Hier kent dochter vaste dingen die vaak terug komen wel hoor, zoals waar zijn je schoenen.
Maar een uitleg waarom iets niet mag met een reden die voor haar onbekend/niet duidelijk is zoals de sleutels zijn te scherp, dat zegt haar nu echt nog niks. Net als een 'eerst dit, dan dat', zeker als dat nog wat verder in de toekomst is. En als ze de uitleg snapt heeft ze vaak alsnog het vermogen niet om er naar te handelen (dus misschien snapt ze wel dat het het op is, maar gaat ze er nog steeds van huilen omdat ze daar ontevreden van wordt). Ik wacht met smart tot ze dit allemaal wel kan, het maakt het leven van haar (en mij!) weer een stukje makkelijker denk ik!
maandag 17 juni 2019 om 21:47
Ik ga helemaal mee met wat Maisnon schrijft.
Onze kindjes schelen dan ook niet veel met elkaar.
Ook ik leg gewoon uit. Ik praat ook veel tegen zoon. Nu even dit, ik pak dit omdat, dit mag niet omdat.
Maar echt begrip zie ik nog niet. Misschien met kleine dingen.
Komt inderdaad echt wel, En dan wordt het makkelijker.
Maar ik kan 3x zeggen als zn bakje fruit leeg is: Ik pak je bakje om het op te ruimen, gegarandeerd huilen want op.
Onze kindjes schelen dan ook niet veel met elkaar.
Ook ik leg gewoon uit. Ik praat ook veel tegen zoon. Nu even dit, ik pak dit omdat, dit mag niet omdat.
Maar echt begrip zie ik nog niet. Misschien met kleine dingen.
Komt inderdaad echt wel, En dan wordt het makkelijker.
Maar ik kan 3x zeggen als zn bakje fruit leeg is: Ik pak je bakje om het op te ruimen, gegarandeerd huilen want op.
Tralalalala

maandag 17 juni 2019 om 22:46
@ Maisnon: ja dat denk ik wel hoor. Ze is dus nu anderhalf en als ik zie wat ze allemaal begrijpt, is dat bizar.
Qua taalproductie is ze verder heel gemiddeld, denk dat ze nu een stuk of 20-25 woordjes zegt en zeker geen zinnetjes ofzo.
Ruim een maand terug was man voor een congres in het buitenland en moest ik de ochtendshift alleen doen. Ze was toen op een bepaalde ochtend zo jengelig, niet-meewerkend etc.
Toen zei ik iets van: naam dochter, mama moet zo naar het werk en heeft niet zoveel tijd. Als mama jou nou gewoon even kan aankleden, kunnen we snel in de auto en kun jij naar de kindjes om te spelen (=kdv).
Het was toen oprecht direct klaar met het gedoe en ze was mak als een lammetje.
Nou werkt dit echt niet altijd hoor, afleiden is mijn andere strategie idd.
Qua taalproductie is ze verder heel gemiddeld, denk dat ze nu een stuk of 20-25 woordjes zegt en zeker geen zinnetjes ofzo.
Ruim een maand terug was man voor een congres in het buitenland en moest ik de ochtendshift alleen doen. Ze was toen op een bepaalde ochtend zo jengelig, niet-meewerkend etc.
Toen zei ik iets van: naam dochter, mama moet zo naar het werk en heeft niet zoveel tijd. Als mama jou nou gewoon even kan aankleden, kunnen we snel in de auto en kun jij naar de kindjes om te spelen (=kdv).
Het was toen oprecht direct klaar met het gedoe en ze was mak als een lammetje.
Nou werkt dit echt niet altijd hoor, afleiden is mijn andere strategie idd.

zondag 23 juni 2019 om 07:42
Ik vind het zo leuk om elke dag nieuwe dingen te zien bij het meisje. Ze zegt nu steeds haar eigen naam. Of als we haar naam zeggen, reageert ze met 'mama' en dan gaat het over en weer.
Vanavond gaat ze naar opa en oma en wij naar het ziekenhuis. Vrouw is 42 weken zwanger nu, dus er moet iets gebeuren. Morgen of dinsdag eindelijk ons zoontje ontmoeten. Ben zo benieuwd hoe dochter zal reageren. Meestal als ze iets ziet wat ze leuk vindt zegt ze heel hard: heeey. Ook als ze ons ziet na een nacht slapen. Ik verwacht die reactie.
Succes met de hitte deze week! Wij gaan even als kluizenaren in huis leven denk ik. 'Houd ramen en deuren gesloten'.
Vanavond gaat ze naar opa en oma en wij naar het ziekenhuis. Vrouw is 42 weken zwanger nu, dus er moet iets gebeuren. Morgen of dinsdag eindelijk ons zoontje ontmoeten. Ben zo benieuwd hoe dochter zal reageren. Meestal als ze iets ziet wat ze leuk vindt zegt ze heel hard: heeey. Ook als ze ons ziet na een nacht slapen. Ik verwacht die reactie.
Succes met de hitte deze week! Wij gaan even als kluizenaren in huis leven denk ik. 'Houd ramen en deuren gesloten'.

zondag 30 juni 2019 om 20:17

maandag 1 juli 2019 om 22:29
Ik ook geloof ik?lasvegas84 schreef: ↑01-07-2019 21:56Gefeliciteerd Suikerwafel!
(Ik heb denk ik een ander topic gemist)
dinsdag 2 juli 2019 om 05:35
Oh, zeg mij dat het wakker worden om 5:00 uur ook een fase is??
Dochter is al een ruime week wakker om klokslag 5 uur. Eerst dacht ik te warm. Toen werd ze ziek, dus dacht dat dat de oorzaak was. Nu dacht ik misschien toch (weer) te koud, maar allemaal niet.
Ze is altijd al een vroege vogel geweest, maar eerder was het toch vaak 5:45 en dat is wel een verschil, zeker in mijn hoofd.

Dochter is al een ruime week wakker om klokslag 5 uur. Eerst dacht ik te warm. Toen werd ze ziek, dus dacht dat dat de oorzaak was. Nu dacht ik misschien toch (weer) te koud, maar allemaal niet.
Ze is altijd al een vroege vogel geweest, maar eerder was het toch vaak 5:45 en dat is wel een verschil, zeker in mijn hoofd.

dinsdag 2 juli 2019 om 08:26