Verwarrende sms
maandag 1 juli 2019 om 21:39
Een jongen die ik leuk vind en via de woningstichting ken, hij moest werkzaamheden aan de flat waarin ik woon verrichten, heb ik vorige week om advies gevraagd waarvoor hij afgelopen donderdag bij mij thuis geweest is. Omdat ik wilde weten of hij mij ook leuk zou vinden heb ik hem grvraagd of het hem leuk leek eens een keer wat te gaan drinken ergens.
Dit was zijn sms
Hoi goede middag, fijn dat je het gesprek gezellig vond. Hoop dat je wat aan mijn advies hebt gehad. Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik ga niet in op jouw uitnodiging.dat heeft niets met jou te maken maar simpelweg met het feit dat ik gelukkig ben met mijn gezin.
Is het zo dat hij gelukkig is met z'n vriendin/vrouw en kinderen? Of Is gek op z'n kinderen maar misschien niet op,z'n vriendin/vrouw? Want als ie geen kinderen en/of vrouw/vriendin had dan had ie wel willen daten ?
Omdat ie ook zegt dat heeft niets met jou te maken, daarmee geeft ie aan dat ie mij qua persoonlijkheid/uiterlijk leuk/aantrekkelijk vind (ik zeg nu niet hiermee dat dat perse betekent dat ik zijn type ben maar hij had me als ie dus geen kinderen en partner had misschien wel beter willen leren kennen).
..maar goed, nu ik zijn sms nog eens gelezen heb vind ik het lastig te begrijpen wat hij er bedoelt/hoe hij er zelf over denkt. Zoals ik al zei vind ik het lastig hoe ik zijn sms moet opvatten. Ik heb hem vrijdag terug gesmst dat ik het begreep en bedankt voor z'n advies,
Dit was zijn sms
Hoi goede middag, fijn dat je het gesprek gezellig vond. Hoop dat je wat aan mijn advies hebt gehad. Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik ga niet in op jouw uitnodiging.dat heeft niets met jou te maken maar simpelweg met het feit dat ik gelukkig ben met mijn gezin.
Is het zo dat hij gelukkig is met z'n vriendin/vrouw en kinderen? Of Is gek op z'n kinderen maar misschien niet op,z'n vriendin/vrouw? Want als ie geen kinderen en/of vrouw/vriendin had dan had ie wel willen daten ?
Omdat ie ook zegt dat heeft niets met jou te maken, daarmee geeft ie aan dat ie mij qua persoonlijkheid/uiterlijk leuk/aantrekkelijk vind (ik zeg nu niet hiermee dat dat perse betekent dat ik zijn type ben maar hij had me als ie dus geen kinderen en partner had misschien wel beter willen leren kennen).
..maar goed, nu ik zijn sms nog eens gelezen heb vind ik het lastig te begrijpen wat hij er bedoelt/hoe hij er zelf over denkt. Zoals ik al zei vind ik het lastig hoe ik zijn sms moet opvatten. Ik heb hem vrijdag terug gesmst dat ik het begreep en bedankt voor z'n advies,
maandag 1 juli 2019 om 22:24
iemand die zo’n sms niet begrijpt begrijpt het nietmadamzonderm schreef: ↑01-07-2019 22:22Ik vind het glashelder, jij vind het glashelder. Elfje niet volgens mij.
Ze heeft nog bijvoorbeeld deze vraag: "Want als ie geen kinderen en/of vrouw/vriendin had dan had ie wel willen daten ?"
En ik heb een poging gedaan daar iets over te zeggen.
Sorry, dat was mijn intentie. Ik ga ervanuit dat Elfje serieus is in haar vraag en geen trol. Dit was mijn poging.
daar kan je nog van alles omheen verzinnen maar daar gaat de begrijpknop niet ineens van aan
maandag 1 juli 2019 om 22:26
Als iemand zich al af moet vragen of er wel of niet geflirt werd, dan is er of niet geflirt, of diegene die zich dat afvraagt is sociaal niet heel sterk.madamzonderm schreef: ↑01-07-2019 22:22Ik vind het glashelder, jij vind het glashelder. Elfje niet volgens mij.
Ze heeft nog bijvoorbeeld deze vraag: "Want als ie geen kinderen en/of vrouw/vriendin had dan had ie wel willen daten ?"
En ik heb een poging gedaan daar iets over te zeggen.
Sorry, dat was mijn intentie. Ik ga ervanuit dat Elfje serieus is in haar vraag en geen trol. Dit was mijn poging.
En in dat laatste geval krijg je dus dat elke zin, punt en komma onder de loep liggen. Ik denk dat je posting voor TO best nuttig was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 juli 2019 om 22:26
Klinkt realistisch elfje. Goed bezig!
Sorry als ik dingen zei die je niet hielpen.
Veel plezier met nieuwe dates!
maandag 1 juli 2019 om 22:30
Nou idd waren meer mensen maar zo duidelijk en netjes.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑01-07-2019 22:02Was iedereen die een sms stuurde maar zo duidelijk!
Hij wijst je gewoon NETJES en DEFINITIEF af.
maandag 1 juli 2019 om 22:35
Dat is in teveel gevallen te pessimistisch. Ik heb samen met een team gewerkt met jongeren waarvan werd gezegd dat ze dingen niet zouden begrijpen en dat het niet de moeite was een poging te wagen dat uit te leggen. Wij namen daar moeite voor met mooie resultaten voor die jongeren. Dat geeft mij hoop voor het kunnen van de mens.
Dank je. Met die invalshoek probeerde ik te schrijven. Haast alle tekst wegen aan de hand van haar vragen. Hopelijk met handvatten voor andere smsjes.blijfgewoonbianca schreef: ↑01-07-2019 22:26Als iemand zich al af moet vragen of er wel of niet geflirt werd, dan is er of niet geflirt, of diegene die zich dat afvraagt is sociaal niet heel sterk.
En in dat laatste geval krijg je dus dat elke zin, punt en komma onder de loep liggen. Ik denk dat je posting voor TO best nuttig was.
maandag 1 juli 2019 om 22:37
Ik kan ook niets anders van het appje maken dan dat hij niets in je ziet. Ik snap best dat het even hard is als je afgewezen wordt. Er komt vast wel weer een ander leuk exemplaar voorbij.
maandag 1 juli 2019 om 22:39
dan lees Jjj wederom niet goed. Heb net een imo duidelijke post geplaatst. Dat anderen daar vervolgens verder op borduren moeten ze zelf weten. Het is voor mij nu duidelijk en klaar en zal dus niet meer reageren in dit topic als zowel mijn andere topic.Tattooaddict87 schreef: ↑01-07-2019 22:28En nu gaan we hier weer 92 pagina’s aan wijden? Want ik denk dat dat ook stiekem is wat Elfje wil....... aandacht! En net als bij kleine kinderen, negatieve aandacht is ook aandacht.
maandag 1 juli 2019 om 22:42
Willem1959 of Amant ?blijfgewoonbianca schreef: ↑01-07-2019 22:14Ik besef ineens dat ik een mannelijke forummer al een eeuwigheid niet meer hier gezien heb. Die denkt ook zo’n beetje als Elfje, volgens mij.
En even on-topic: ik denk dat TO 14 is in plaats van 34, ze noemt de schilder ook 'jongen.'
maandag 1 juli 2019 om 22:43
creativeguy schreef: ↑01-07-2019 22:42Willem1959 of Amant ? Nee en nee
En even on-topic: ik denk dat TO 14 is in plaats van 34, ze noemt de schilder ook 'jongen.'
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 juli 2019 om 22:58
creativeguy schreef: ↑01-07-2019 22:42Willem1959 of Amant ?
Even loepen en je ziet dat ze in 2009 al schreef dat ze 23 was. Denk dus niet dat de leeftijd gelogen is, tenzij ze op haar 4e al op het forum zat.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
dinsdag 2 juli 2019 om 00:21
Breng haar nou niet op ideeen!
En Elfje, ik vind het heel opmerkelijk dat je dit nieuwe topic aangemaakt hebt over precies hetzelfde onderwerp als het vorige.
Op je vorige topic was het stil gevallen.. (alles was onderhand wel gezegd) en Voila, je gooit hem er nog een keertje in.
Je wist volgens mij heus wel dat de reacties niet mals zouden zijn.. en ik begin te denken dat je daar ook om te doen is.
Laten we eerlijk zijn, topics waarin men flink van leer trekt krijgen de meeste belangstelling.
Ik denk dat jij die aandacht hiermee wel bewust opzoekt.. ook alle negatieve aandacht.
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 02-07-2019 00:26
0.20% gewijzigd
dinsdag 2 juli 2019 om 00:25
Als je gelijk hebt dan voedt je die drang naar aandacht toch? Waarom doe je dat?Pindakaasjes schreef: ↑02-07-2019 00:21Laten we eerlijk zijn, topics waarin men flink van leer trekt krijgen de meeste belangstelling.
Ik denk dat jij die aandacht hiermee wel bewust opzoekt.. ook alle negatieve aandacht.
(Ik denk dat ze dat niet doet dus ik denk dat mijn reactie dat niet voedt.)
dinsdag 2 juli 2019 om 00:28
madamzonderm schreef: ↑02-07-2019 00:25Als je gelijk hebt dan voedt je die drang naar aandacht toch? Waarom doe je dat?
(Ik denk dat ze dat niet doet dus ik denk dat mijn reactie dat niet voedt.)
Ik vond jouw reactie (vooral de eerste) anders behoorlijk voedend.
dinsdag 2 juli 2019 om 00:36
Ik niet. Maar dat zei ik al. Maar je wil dus niet zeggen waarom je iemand die die drang naar aandacht heeft aandacht voedt?Pindakaasjes schreef: ↑02-07-2019 00:28Ik vond jouw reactie (vooral de eerste) anders behoorlijk voedend.
Hoeft ook niet hoor. Maar ik vind het dan zo gek dat je dat van elfje benoemt op een afkeurende toon en dan zelf voedt.
dinsdag 2 juli 2019 om 01:14
Het meest interessante aan dit topic is wel dat de meesten vallen over het openen van een tweede topic over De Schilder, TO's vermeende aandachttrekkerij en beperkingen/pogingen van anderen de vragen van TO wat uitgebreider te beantwoorden.
Terwijl niemand weet wie TO daadwerkelijk is. Ze heeft inmiddels al aangegeven dat de boodschap van De Schilder duidelijk is, toch?
Als ik psycholoog was, zou ik wel op deze topics willen promoveren. Daarmee doel ik niet in eerste instantie op de actie/reacties van TO. Het lijkt mij interessant te onderzoeken wat de (doorsnee)reactie hier over de (doorsnee)recreanten zelf zegt.
Gij zult niet oordelen zullen we maar zeggen.
Sterkte TO met het verwerken van je blauwtje.
Terwijl niemand weet wie TO daadwerkelijk is. Ze heeft inmiddels al aangegeven dat de boodschap van De Schilder duidelijk is, toch?
Als ik psycholoog was, zou ik wel op deze topics willen promoveren. Daarmee doel ik niet in eerste instantie op de actie/reacties van TO. Het lijkt mij interessant te onderzoeken wat de (doorsnee)reactie hier over de (doorsnee)recreanten zelf zegt.
Gij zult niet oordelen zullen we maar zeggen.
Sterkte TO met het verwerken van je blauwtje.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
dinsdag 2 juli 2019 om 01:28
Says who?
Jij bent misschien ook een interessant onderwerp voor een onderzoek.
Hoezo mag een mens tegenwoordig niet meer oordelen? Dus niet datgene doen wat ons menselijk maakt?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
dinsdag 2 juli 2019 om 01:40
Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerst een beetje moest lachen toen ik je openingspost las, een sms van voor tot achter analyseren terwijl het glashelder is (en ik dat erg waardeer van meneer schilder). Maar toen ging ik je loepen en beklom me eigenlijk een ander gevoel: een soort van zorgen maken om je. Niet omdat je niet stabiel overkomt, maar meer omdat ik zie dat je vriendinnen probeert te krijgen, je schijnbaar in de 30 bent en je eigenlijk gewoon heel erg graag een relatie wilt. En dat snap ik..
Het zal niet makkelijk zijn om nieuwe mensen te leren kennen en als er dan eentje net iets aardiger doet dan de rest EN je vindt hem nog leuk ook, dan klamp je je eraan vast. En nu hij gelukkig is met een ander, snap ik wel dat je wel nog een klein beetje bevestiging wilt van een leuk iemand dat je het eventueel wel waard geweest had kunnen zijn. Ik snap dat je dat even nodig hebt soms, zeker als je dat gevoel al even niet hebt gehad.
Je post komt gewoon een beetje obsessief over, net als het openen van een nieuw topic erover, maar ik weet ook dat je soms gewoon echt even niet rationeel kunt denken als er gevoelens in het spel komen. Niet zozeer liefdegevoelens maar ook hoop, verdriet en misschien zelfs eenzaamheid. Dan wil je je gewoon vastklampen.
Dus lieve TO: ik lach niet meer. Ik hoop dat je even diep adem haalt, nog even in de spiegel kijkt en bedenkt waarom je gewoon heel erg leuk bent, maar gewoon beetje pech hebt. Gewoon doorgaan! Want wie weet is de volgende WEL vrijgezel maar durf je niet meer het voortouw te nemen omdat je bang bent het deksel op de neus te krijgen. Zolang het geen stalkgedrag wordt, vind ik het juist heel erg 2019 om het gewoon te proberen! Maar hou jezelf wel in de gaten dat de wanhoop niet het rationele overneemt ok?
Het zal niet makkelijk zijn om nieuwe mensen te leren kennen en als er dan eentje net iets aardiger doet dan de rest EN je vindt hem nog leuk ook, dan klamp je je eraan vast. En nu hij gelukkig is met een ander, snap ik wel dat je wel nog een klein beetje bevestiging wilt van een leuk iemand dat je het eventueel wel waard geweest had kunnen zijn. Ik snap dat je dat even nodig hebt soms, zeker als je dat gevoel al even niet hebt gehad.
Je post komt gewoon een beetje obsessief over, net als het openen van een nieuw topic erover, maar ik weet ook dat je soms gewoon echt even niet rationeel kunt denken als er gevoelens in het spel komen. Niet zozeer liefdegevoelens maar ook hoop, verdriet en misschien zelfs eenzaamheid. Dan wil je je gewoon vastklampen.
Dus lieve TO: ik lach niet meer. Ik hoop dat je even diep adem haalt, nog even in de spiegel kijkt en bedenkt waarom je gewoon heel erg leuk bent, maar gewoon beetje pech hebt. Gewoon doorgaan! Want wie weet is de volgende WEL vrijgezel maar durf je niet meer het voortouw te nemen omdat je bang bent het deksel op de neus te krijgen. Zolang het geen stalkgedrag wordt, vind ik het juist heel erg 2019 om het gewoon te proberen! Maar hou jezelf wel in de gaten dat de wanhoop niet het rationele overneemt ok?
dinsdag 2 juli 2019 om 02:10
Uiteraard ben ik net zo onderdeel van het geheel en daarmee interessant onderwerp van onderzoek. Je hebt volkomen gelijk.
Waar het mij om gaat, is dat er nogal veel 'geoordeeld' wordt terwijl nergens voldoende grondslag staat op grond waarvan daadwerkelijk te 'oordelen' is.
Ik zet 'oordelen' expres tussen aanhalingstekens. Beter zou ik misschien zeggen 'doen van aannames.'
Niemand kent TO persoonlijk.
Het is een anoniem forum.
Dus What The *** Do We Know?
En wie zijn wij eigenlijk?
Er is geen wij.
Er is geen TO, want die kennen we niet.
Het is wel interessant te zien hoe mensen 'vallen' over iets dat -bij gebrek aan nadere kennis- op veel verschillende manieren uit te leggen is.
Misschien is het zelfs te simpel te stellen dat geoordeeld wordt. Inderdaad een zeer menselijke eigenschap. En dat is juist wat dit topic zo interessant maakt, zoals ik al eerder betoogde.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)