De beste peuteractiviteiten

02-07-2019 22:13 64 berichten
Ik heb een peuter, het is een schatje en ik wil graag wat leuks met hem doen, maar ik ben een beetje inspiratieloos. Dus, kom maar op met de suggesties!

Wat specificaties:
- Hij kan erg goed praten en begrijpt ook al veel met zijn ruim 2.5 jaar
- Het is (nog) niet zo'n knutselaar of tekenaar.
- Hij is snel afgeleid (binnen vijf minuten)
- Hij is snel gefrustreerd, dan gaat ie gillen en slaan
- Hij rent veel weg dus ik moet hem altijd scherp in de gaten houden
- Peuter heeft nog een oudere kleuterbroer
- zijn hobbies zijn koffie zetten met het nespressoapparaat, op de bank springen, met emmers en bakjes water spelen en daarheen fietsen waar ik juist niet naartoe wil.
Peutergym
Koekjes bakken.
Rosalind schreef:
02-07-2019 22:15
Koekjes bakken.
Dat is zo'n activiteit waar hij heel enthousiast van wordt en na vijf minuten afhaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zoon, bijna 2,5 is gek op cakejes bakken. En dan vooral de paddenstoelcakjes van Koopmans.
Kleien is ook een dikke hit, kan hij uren doen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Musea? Mocht je bij Rotterdam in de buurt wonen is het Maritiem museum misschien leuk en Miniworld vlakbij CS ook als het een treinenfan is.

In Noord-Holland heb je sprookjeswonderland en er zijn hier en daar ook van die grote buitenspeeltuinen.
Krabbeltje123 schreef:
02-07-2019 22:14
Peutergym
Ja, dat leek me leuk (helaas niet echt op een handig tijdstip...)
Morgenstond_ schreef:
02-07-2019 22:17
Musea? Mocht je bij Rotterdam in de buurt wonen is het Maritiem museum misschien leuk en Miniworld vlakbij CS ook als het een treinenfan is.

In Noord-Holland heb je sprookjeswonderland en er zijn hier en daar ook van die grote buitenspeeltuinen.
Hm het maritiem museum en miniworld ga ik es bekijken dat is ook wel leuk voor zijn broer.
Oh, je bedoelt misschien voor thuis. Mijn peuter speelt heel veel met kleine autootjes. En we hebben sinds kort een soort pikler driehoek in huis. Ook heel leuk.
Caaf-Dracula schreef:
Zoon, bijna 2,5 is gek op cakejes bakken. En dan vooral de paddenstoelcakjes van Koopmans.
Koekjes bakken werkt bij hem dus niet (ja vijf minuten dus dat is me het gedoe niet waard)

Kleien... zal ik morgen es proberen. Magisch zand vind hij wel erg leuk. Vooral er mee gooien :facepalm:
Caaf-Dracula schreef:
Koekjes bakken werkt bij hem dus niet (ja vijf minuten dus dat is me het gedoe niet waard)

Kleien... zal ik morgen es proberen. Magisch zand vind hij wel erg leuk. Vooral er mee gooien :facepalm:
Morgenstond_ schreef:
02-07-2019 22:19
Oh, je bedoelt misschien voor thuis. Mijn peuter speelt heel veel met kleine autootjes. En we hebben sinds kort een soort pikler driehoek in huis. Ook heel leuk.
Nee, niet per se hoor.

Een pikler driehoek? Ff googlen...
Mijn peuter van 2 houdt enorm van zwemmen. Dat is zijn allergrootste hobby. En verder alles met voertuigen. Duplotreinen, vliegtuigspotten, autoritje maken, naar de bouwplaats gaan en graafmachines kijken, als het maar een motor heeft is hij gelukkig.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
02-07-2019 22:20
Mijn peuter van 2 houdt enorm van zwemmen. Dat is zijn allergrootste hobby. En verder alles met voertuigen. Duplotreinen, vliegtuigspotten, autoritje maken, naar de bouwplaats gaan en graafmachines kijken, als het maar een motor heeft is hij gelukkig.
Mijn peuter vindt zwemmen op zich leuk maar ook wel een beetje eng ofzo.
Heb je al een water- en zandtafel?
Is hij nog te klein voor lego CO? Mijn peuter speelt al een tijdje met lego van de Plus (zo'n supermarkt en boerderij die je kon sparen), maar misschien was hij toen net iets ouder dan 2.5.

Naar de bieb gaan is ook vaak leuk.
Rosalind schreef:
02-07-2019 22:22
Heb je al een water- en zandtafel?
Waterbaan, zandbak en buiten en binnen een speelkeuken.
Morgenstond_ schreef:
02-07-2019 22:23
Is hij nog te klein voor lego CO? Mijn peuter speelt al een tijdje met lego van de Plus (zo'n supermarkt en boerderij die je kon sparen), maar misschien was hij toen net iets ouder dan 2.5.

Naar de bieb gaan is ook vaak leuk.
Ja, broer heeft lego en we hebben ook veel duplo. Vindt ie ook wel leuk. Hij eet inmiddels de lego niet meer op ;-D
Ik heb geen idyllisch knutsel- en koekjesbakkind in ieder geval ;-D
Watertafel
Met een bak water en een natte kwast op de buitenmuur/stoep schilderen
Koekjes en cakejes bakken; deze versieren en opeten
Picknicken (eerst samen lekkere dingen maken)
Bos, kinderboerderij, speeltuin etc
Helpen met ‘poetsen’
Kapla!
Van strijkkralen onderzetters maken. Of zoiets (zie pinterest)
Fruit/bloemen plukken bij een dergelijke ‘tuin’
Canvassen kopen bij de action, deze beschilderen (al dan niet met de vingers)-> meteen een mooi cadeautje voor opa/oma/etc..
Ik haalde veel van pinterest.
Toen ik voor het eerst koekjes met mijn kind bakte had hij ook ongeveer die leeftijd. Het proces van deeg kneden en koekjes uitsteken vond hij nog wel interessant. Maar dat die koekjes ook nog een tijdje de oven in moesten voordat hij ze kon eten was ik vergeten te vertellen. Dra-ma!
Gelukkig had ik nog een pak koekjes liggen... ;-D
Zit hij op het KDV of de peuterspeelzaal?
Boekjes lezen, dingen laten benoemen.
Speeltuin, lekker klimmen en klauteren.
Afspreken met andere kindjes (zelf aan de koffie)
Such a beautiful place to be with Friends.
Naar de kinderboerderij. Naar de speeltuin. Mee boodschappen doen. Peuter hier speelt inmiddels ook graag situaties na. Dus als we op vakantie zijn geweest kan peuter zich daarna goed vermaken met doen alsof we op vakantie gaan. Eigen mini koffertje, spullen pakken en auto rijden

Stoepkrijt voor buiten. Met stokken en steentjes spelen buiten. Verstoppertje spelen (Nijntje verstoppertje of 1 van de andere varianten is ook een hit hier, kan misschien ook met kleuterbroer?)
Dansen op muziek
Tenten bouwen in de woonkamer, en dan picknicken in de tent. Meestal een stoel op de eettafel, daar een oud gordijn overheen, of laken, en dan met zn allen gezellig 'in de tent'
Met z'n broer in bad gaan met badverf/krijt

Naar een grote speeltuin

Kinderboerderij

Samen eten snijden en koken

Samen een groot zandkasteel maken en dan kapotmaken

Sproeien met de tuinslang

Tent bouwen in de tuin, trapjes, ladders, lakens, kussens

Monkey town oid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven