BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Cloudwalker, lollypopje zegt het allemaal al heel goed. Je hoeft niet alles te geven, hij hoeft niet alles perse van jou te willen. Als hij het wel heel graag wil, en jullie zijn er samen over eens dat een ander dat zou kunnen invullen, dan kun je er samen voor kiezen dat pad in te gaan.
Ik vind het persoonlijk jammer dat hij die advertentie al heeft gezet zonder dat met jou te overleggen. Ik denk dat het voor jou veiliger voelt als hij ieder stapje met jou bespreekt. Ik zou dat bij hem aangeven, dat jij graag het tempo wilt bepalen en dat je het echt niet leuk vindt als hij vooruit loopt op jullie afspraken.



ZHRO, wat een foute man is die Jan toch. Ook hierin ga ik mee met het advies van lollypopje, geef aan dat het je ex is en dat jullie op een vervelende manier uit elkaar zijn gegaan. Als zij meer wil weten kan ze er dan naar vragen.


Lollypopje, maak er maar van "Genie en Marana zeggen +1" :proud:
Alle reacties Link kopieren
Grin Mar :proud: Maar wel mooie aanvullingen van jou hoor ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Raamopen, laster is een hele vage aanklacht en negen van de tien keer wordt daar helemaal niks mee gedaan. Daar komt bij dat jij bewijs hebt dat er absoluut geen sprake is van laster, jij hebt bewijs in handen dat hem in het juiste daglicht zet. Je kunt je omgeving dus gerust vertellen over Jan, geen probleem.
Vertel je vertrouwenspersoon bij de politie dat ook gerust, over je worsteling en je tweestrijd, misschien weet hij/zij hoe je hier het beste mee om kunt gaan.
Wel héél toevallig dat je nieuwe fetvriendin Jan als enige volger had. Bizar!

Cloudwalker, ik snap heel goed dat dit hele gegeven je verdrietig maakt. Natuurlijk gun je je lief de wereld en wil je elke wens in vervulling brengen en als dat niet met jou lukt dan met een ander maar....je eigen gemoed is er ook nog. Lief en ik praten ook over dit soort dingen en Lief is stellig van mening dat niet elk verlangen opgevuld hoeft te worden, fantaseren en mijmeren over iets dat heel misschien ooit gaat gebeuren kan ook fijn zijn. Ik denk dat jouw Lief er niet heel veel anders in staat. Zou hij dit willen doorzetten als jij aangeeft dat jij er best ongelukkig van wordt?
Zaak voor jou om duidelijk te zijn, wijffie! :hug:
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 03-07-2019 08:44
1.99% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
03-07-2019 07:07
maar je zette me aan het denken, want de materie rond waarschuwen is heel complex.
En schering en inslag op fet. Ik heb heel veel mensen in mijn omgeving die het nodig vinden jan en allemaal te waarschuwen voor zgn foute doms. Of foute subs want die heb je ook.
Ik ben er wars van, ik stel waarschuwingen niet op prijs, op geen enkele manier.

In het geval van Raamopen vind ik het anders. Zij en de dame kennen elkaar in real en dan is een gesprek over je ervaringen snel gevoerd, dat kun je heel eerlijk en integer doen.
...
Alle reacties Link kopieren
@Roos absoluut andere situatie, maar zette me wel even aan het denken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, snap ik. Dat gewaarschuw heeft mij ook heel wat kopwerk gekost want waarom doet iemand dat. Ik heb geconstateerd dat het heel veel meer over de waarschuwer vertelt dan over degene waarvoor gewaarschuwd wordt. Natuurlijk lopen er maffe mensen rond in "the scene" maar ik denk dat het procentueel meevalt. En wat voor de ene fouter dan fout is is voor de ander precies passend. Het is dus eigenlijk de match waarvoor gewaarschuwd mag worden.
...
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
03-07-2019 08:17
Cloudwalker, lollypopje zegt het allemaal al heel goed. Je hoeft niet alles te geven, hij hoeft niet alles perse van jou te willen. Als hij het wel heel graag wil, en jullie zijn er samen over eens dat een ander dat zou kunnen invullen, dan kun je er samen voor kiezen dat pad in te gaan.
Ik vind het persoonlijk jammer dat hij die advertentie al heeft gezet zonder dat met jou te overleggen. Ik denk dat het voor jou veiliger voelt als hij ieder stapje met jou bespreekt. Ik zou dat bij hem aangeven, dat jij graag het tempo wilt bepalen en dat je het echt niet leuk vindt als hij vooruit loopt op jullie afspraken.



ZHRO, wat een foute man is die Jan toch. Ook hierin ga ik mee met het advies van lollypopje, geef aan dat het je ex is en dat jullie op een vervelende manier uit elkaar zijn gegaan. Als zij meer wil weten kan ze er dan naar vragen.


Lollypopje, maak er maar van "Genie en Marana zeggen +1" :proud:
Meh het lukt me niet om tekst vet te drukken, ik quote je hele stuk ff.
Hij is nog niet gezet hoor, de advertentie! Dan was er heibel in de keet geweest. Hij wilde m eerst laten lezen. Dit is tot op heden niet gebeurd, en ik bedenk me nu net dat dat misschien komt omdat ik zo emotioneel werd. Maar dat is gissen van mijn kant.
Ik heb jullie reacties gelezen en ik laat t ff inwerken en zal ze nogmaals doorlezen. :heart:
ZetHetRaamOpen schreef:
02-07-2019 19:26
Ik ga zaterdag naar een groot feest in Amsterdam. Nu heeft Jan m laten weten meerdere keren in de laatste dagen dat: "We elkaar zeker tegenkomen en hoopt dat ik me weet te gedragen en hem niet zal provoceren."
Is hij nou helemaal van de pot gerukt.Ik vond het al een engerd maar dit gaat weer een stapje verder.Dit klinkt behoorlijk gestoord.
Bel alsjeblieft zo snel mogelijk jouw contactpersoon bij de politie.
Mannen zoals Jan blijven namelijk grenzen over gaan.
ZetHetRaamOpen schreef:
02-07-2019 23:19
@Rooss ja dat doe ik! Bedankt voor de support.

@shifty ik wil liever geen relaties faken die er niet zijn, maar hij volgt zeker mijn fetlife. Bedankt voor het aanbod. Ik stuur je even een DM.

Het lastige vind ik op dit moment dat ik heel voorzichtig word in mijn gedrag. Ik heb bijvoorbeeld 2 leuke meiden ontmoet dit weekend. 1 ken ik via fetlife en de ander was een vriendin van haar. We hebben een soort mini munch/meet gehouden met zijn 3e. Vrouw x werd door onze verhalen gemotiveerd om haar fetlife account te gaan gebruiken die ze een maand geleden aan had gemaakt. Dus ik krijg een berichtje van een bijna leeg profiel met maar 1 volger. 3 keer raden wie die volger was... Ik schrok me rot en heb via Whatsapp gevraagd aan x of zij het echt was. En zij zegt nietsvermoedend ja. Toen heb ik kort uitgelegd waarom ik schrok en vertelde ze dat Jan haar had gemessaged toen haar profiel pas een paar uur oud was. Allemaal toeval. Maar ik ga dus nadenken: kan ik wel vertellen over Jan, want hij dreigt met aangifte van laster. Ik wil helemaal niet slecht over hem praten onnodig, maar niks zeggen voelt ook raar. Nouwja... dat soort gekke situaties kom ik nu opeens tegen dus. Ik ben in ieder geval gestopt met mijn eigen profiel stil houden en daar mijn gedrag aanpassen. Op mijn profiel kan ik gewoon de ruimte innemen die ik wil. Daarbuiten ben ik zoekende. Hij zal mijn aanwezigheid op aarde toch wel provocerend vinden dus wat dat betreft kan ik toch niks doen om escalatie te voorkomen mocht hij daar op uit zijn.

ZHRO de waarheid is geen laster en het is je inmiddels helder dat er in elk geval op een bepaald relationeel vlak een behoorlijke steek los zit. Je mag wat mij betreft heel concreet en direct personen in je directe omgeving voor hem waarschuwen EN ook direct aangeven dat je vanwege stalkgedrag en bedreiging geen contact kan onderhouden met iemand die ook met hem actief contact onderhoud.

Dit gaat veel en veel verder dan 'twee ex-en die niet meer met elkaar kunnen opschieten'. Hij vertoont echt buitensporig zorgwekkend en potentieel zeer gevaarlijk gedrag. Nu tegenover jou, maar hij zal dit ongetwijfeld in een vergelijkbare situatie op een ander projecteren. Dit heeft niks te maken met jouw gedrag en dus heeft het geen enkele zin om hem met jouw gedrag te ontzien. Het heeft alleen zin om jezelf en anderen te beschermen en contact met hem te vermijden.
Bedankt voor de feedback en discussie allemaal. Ik vind het eigenlijk een heel interessant onderwerp, waarschuwen, als het niet zo dicht bij kwam nu. Heb me ook zitten afvragen hoe ik zelf zou reageren op een waarschuwing. Voor nu heb ik besloten wel te delen met mensen die ik ken/heb ontmoet en niet met onbekende. Ik vind ook dat Jan opzich een kans verdient het beter te doen een andere keer, en vrouwen/mensen hebben recht op hun eigen "fouten" en ervaringen. Ik vraag me wel af hoe ik er in sta als ik zou zien dat hij een nieuwe onervaren sub vindt, en ik nog steeds serieus twijfel aan zijn mentale gezondheid. Ik hoop dat dat nog even duurt en hij eerst op een betere plek is als dat gebeurd. En tegen die tijd zie ik er hopelijk sowieso niks meer van en is het dus ook niet "mijn probleem" of ethische dilemma. Zo zat ik laatst ook met de politie aan de telefoon: "Ik maak me zorgen om zijn mentale gezondheid... Maar dat zegt hij waarschijnlijk ook over mij.". En dat is waar haha. Ik blijf dus gewoon mijn gevoel omschrijven aan mensen met wie ik spreek en niet in "feiten" die eigenlijk mijn mening of ervaringen zijn. Alhoewel ik graag hardop zeg dat Jan knetter gek is tegen mijn vrienden inmiddels.

Overigens heb ik wel contact verbroken met iedereen die contact met Jan heeft gehouden. Ik wil niet dat hij via via aan informatie over mij kan komen, dus daar ben ik wel heel hard in geweest.

@CW een dikke knuffel. Ik sluit me aan bij de rest. Je bent al bereid om uit te zoeken of je dit kan/wil en dat is een hele stap. Ik hoop dat je het kan zien als een zoektocht van jullie beide waarbij de optie dat jij het niet zou kunnen ook mag. Ik denk persoonlijk dat als de enige "gewenste" uitkomst om naar toe te werken is dat jij dit toelaat dat die uitkomst minder snel gebeurd dan als je daadwerkelijk de andere uitkomst ook als échte mogelijke uitkomst ziet. Ik denk dat de keuzevrijheid en dat jou gevoel net zo belangrijk zijn in deze heel belangrijk is en daar mag je best de tijd voor nemen.
ZetHetRaamOpen schreef:
04-07-2019 09:48
. Ik vind ook dat Jan opzich een kans verdient het beter te doen een andere keer, en vrouwen/mensen hebben recht op hun eigen "fouten" en ervaringen.
Ik pik dit stukje er even tussen uit.Was het volgens jou jouw fout wat Jan jou heeft aangedaan?
En zo lang je vindt dat : Jan op zich een kans verdient het beter te doen een andere keer ben ik bang dat je onvoldoende zult doorpakken.
@Ava ik snap heel goed je vraag en je punt. Ik vind niet dat het mijn schuld is. Ik bedoel het eigenlijk anders: is het aan mij om een toekomstige D/s voor hem te voorkomen? In principe is het niet aan mij om hem op die manier te "straffen" of rechter te zijn. Ik vind het wel aan mij om dit naar de politie door te spelen en aangifte te gaan doen. En als ik dat doe zullen zij opvolgen en zullen er consequenties zijn. Heeft hij geen recht om daar van te leren? Ik kan me voorstellen dat ik nu wel iemand zou waarschuwen als ik me toch echt zorgen maak, maar het is niet relevant omdat hij nog op mij gefocust lijkt. Maar zou ik over 5 jaar dat nog moeten doen? Als ik geen idee heb in hoeverre hij dan aan zelfreflectie heeft gedaan?

Ik stel je bericht wel op prijs hoor, en zal er ook goed over nadenken of ik niet hem nog steeds te veel ruimte geef als ik zo denk. Maar ik vind het ook heel belangrijk om zelf niet alleen met wrok terug te kijken en daar uit te handelen. Echter vind ik het een goede reflectie om ook dit soort berichten te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschuwen, wanneer wel/niet en in welke mate/op welke manier is absoluut een ontzettend lastig veelzijdig en interessant thema. Jammer dat het nu vanwege zo'n specifieke situatie ter discussie komt - want ik lees dat verschillende mensen interessante meningen hebben om te delen.

Een van de redenen, sorry ZHRO, is natuurlijk dat dit een beetje een 'grijze zaak' is, in de zin van dat er niet heel veel ergere dingen/misbruik hebben plaatsgevonden. Dat maakt datgene wat er wel gebeurt absoluut nog niet acceptabel(!). Stalkerig dreigend gedrag na verbreken van een relatie is bovendien niet heel kink specifiek, tegelijkertijd is het wel een onderwerp waar we in de kink wereld wat harder over na mogen denken omdat we doorgaans in een wat kleinere vijver vissen en omdat we eigen structuren/events organiseren die dat vissen faciliteren. Een ander aspect aan de 'waarschuwen ja/nee' vraag is wat er gebeurt als iemand gelabeld en verstoten/buitengesloten raakt. In mijn oude community hoorde ik weleens iets als 'a lone kinkster is a dangerous kinkster', wat misschien wat overtrokken is (en ik weet eerlijk gezegd niet tot welke activiteiten Jan is aangetrokken), maar er zit wel iets in de gedachte dat het volledig buitensluiten van iemand er goed toe kan leiden dat die persoon zijn partners buiten het reguliere kink circuit gaat zoeken en hen liever weghoudt van de community waardoor zij (op alle fronten, niet enkel mbt deze specifieke persoon) minder geïnformeerd zullen zijn, allicht minder weerbaar en meer afhankelijk van de kinkster met nare trekjes. Lastig. Betekent voor mij dat 'breed' labelen iets is wat niet licht gedaan moet worden, en erg afhangt van het type/mate van misdragingen. Idd ook omdat het iemand de kans kan ontnemen om te leren/het beter te gaan doen. Kan me daarom heel erg vinden in jouw standpunt en hoe je het verwoordt, ZHRO. Mijn gedachte (en hoe het in mijn oude community werkte) is dat het goed is als een aantal sleutelfiguren in de scene over problemen worden ingelicht zodat zij een oogje in het zeil kunnen houden, met duidelijk afspraken dat ze wat er ook gebeurt is niet breed rondbazuinen. (edit: een duidelijk nadeel van dit systeem is dat het kan ontaarden in een soort kink politie, waar echt niemand op zit te wachten - zowel de 'sleutelfiguren' als alle andere leden van een community).

Lees ik goed tussen de regels door dat je de laatste ontwikkelingen wel naar de politie gaat doorspelen? Dat lijkt me verstandig en terecht.

IIg ook al vast veel plezier gewenst op het event dit weekend!!
anoniem_387542 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 15:08
Reden: kleine nuance/nadeel benoemen
4.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Raamopen, ik vind jouw denkwijze mooi. Het is inderdaad niet aan ons om Jan (of wie dan ook) voor altijd het leven zuur te maken. Je hoopt inderdaad dat hij het licht gaat zien of dat een andere dame een andere Jan naar boven tovert. Jullie hebben het ook goed gehad immers.
En het is ook niet jouw verantwoording vind ik, jij hoeft de goegemeente niet te beschermen tegen Jan. En het is ook niet jouw schuld als hij wederom de mist ingaat.

Ik hoop echt dat hij over een poosje voor eens en voor altijd uit je leven is en je nooit meer iets van hem hoeft te vernemen.
...
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind, op basis van wat ZHRO erover zegt dat Jan nogal gevaarlijk obsessief stalk-gedrag vertoont. Natuurlijk hoeft zij daar geen verantwoording voor te nemen en ze hoeft ook geen kruistocht (hahaha) te beginnen tegen hem, maar ik zou het zelf toch wel als mijn verantwoordelijkheid zien om anderen, daar waar het opportuun is, hiervoor te waarschuwen

Ik vind zijn gedrag ook echt niet een 'grijs' gebied maar ruim daar voorbij. Dit is in mijn beleving niet de 'gekleurde mening van ZHRO als ex' die je ook best anders kan interpreteren als je in zijn schoenen staat. Dit is een heel helder en duidelijk verhaal over een man die obsessief stalk-gedrag vertoont wat potentieel gevaarlijk kan zijn .. of ZHRO is niet helemaal lekker en verzint de hele boel. Dat laatste ga ik niet van uit (dat is mijn keuze) maar als ik daar van uit ga dan is zijn gedrag verre van 'discutabel' maar ronduit gevaarlijk. En ik vertrouw daarbij op het beoordelingsvermogen van ZHRO over Jan, zonder dat ze eerst aan een bepaalde bewijslast hoeft te voldoen. Want ik vertrouw op mijn beurt dan weer op mijn beoordelingsvermogen over ZHRO.

Ik koppel daar alleen dan wel een bepaalde verantwoording aan vast. En ik zie dit gedrag zeker wel als kink-specifiek in de zin dat de onderlingen verhoudingen die daarin worden opgezocht sneller een verhoogd risico hebben om de gevaren van deze man niet in een vroeg stadium te herkennen EN juist te versterken. Nog los van het feit dat het 'een kleine vijver' is.
lollypopje schreef:
16-03-2019 18:50
@Tardis binnen bdsm heb je het concept Consensual Non-Consent (ook wel afgekort tot CNC), wat eigenlijk betekent dat je vooraf toestemming geeft ook voor dingen die je niet wilt.
Misschien helpt het om aan de hand van die term te bespreken? En zo dus uit te leggen dat jij expliciet toestemming geeft voor die dingen?

Voor mij past dat begrip heel erg bij mijn beleving en is ook één van de redenen waarom het label slavin voor mij bij mij past. Ik ben van hem, dus dat is mijn plek. Zo simpel is. En die rust is heel herkenbaar. Het is ook heel duidelijk. Je weet waar je staat en je hoeft niet na te denken over wat jij van iets vind, dat is namelijk niet belangrijk. Het enige wat belangrijk is, is dat hij het fijn vind.
@lollypopje; Mag ik u vragen of u dan nooit bang bent dat er iets gebeurd wat u echt niet wil? Want als je eerst aangeeft dat CNC oke is en er gebeurd toch iets wat de grens over gaat...gebruikt u dan een stopwoord? Of moet ik dat anders zien? Sorry als ik nu een rare vraag stel, ik probeer het te begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Dan hebben wij afwijkende ideeën over verantwoordelijkheid en dat is wat mij betreft prima.

Jan zal nieuwe relaties aangaan, nu, over een half jaar, over 20 jaar en het is ondoenlijk om te vinden dat je ieder potentiëeltje moet waarschuwen.
Uiteindelijk zijn we onze broeders hoeder niet.

Daar komt bij, als ik het aan zou gaan met Jan en ik kreeg een mail, van jou of van Raamopen, dan zou ik het gevoel hebben dat jullie me zouden wegzetten als zijnde niet helemaal lekker en ik ben wars van elke vorm van betuttelgedrag.
Bij mij zou je geen poot aan de grond krijgen dus met je gewaarschuw.

Daarmee praat ik Jans gedrag niet goed, zijn gedrag zit idd niet in grijs gebied. Maar de politie weet ervan en ik laat dit soort lastige zaken gráág aan de uitvoerders van de wet over.
...
We verschillen iets van mening hierover idd.

Ik vind overigens niet dat ze waarschuwen als doel moet hebben; ze hoeft de wereld en iedereen in zijn omgeving nu en in de toekomst niet te behoeden. Maar als er iemand om mijn pad zou komen die ook een connectie met hem heeft zou ik dat zeker wel doen. Ook/juist als jij dat zou zijn. Ik vind het mijn verantwoording om informatie over iets wat schadelijk voor je kan zijn met je te delen. Hoe jij daar mee om gaat is dan weer jouw verantwoording. Dat je mij mij betuttelend zou kunnen vinden neem ik daarbij voor lief.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook wel dat ik een uitzondering heb op mijn regel en dat is waar het goede kennissen en vrienden/dinnen betreft. Als ik een Dominant weg zou zetten als fouter-dan-fout en mijn vriendin komt op zijn pad dan ga ik zéker het gesprek met haar aan.
Wildvreemden waarschuwen zou ik niet doen. En dát is nou juist hetgeen zoveel gebeurt in deze "scene".

Dus ja, Shifty, als jij met mij het gesprek aangaat over ervaringen zeer dichtbij dan zal ik anders lezen/luisteren dan wanneer ik lukraak gewaarschuwd wordt door weet ik veel wie.
...
De sadist in mij zet gewoon betutteling op het lijstje van potentiële martelwerktuigen :biggrin:
ZetHetRaamOpen schreef:
04-07-2019 14:35
Ik vind het wel aan mij om dit naar de politie door te spelen en aangifte te gaan doen. En als ik dat doe zullen zij opvolgen en zullen er consequenties zijn.

Ik stel je bericht wel op prijs hoor, en zal er ook goed over nadenken of ik niet hem nog steeds te veel ruimte geef als ik zo denk. Maar ik vind het ook heel belangrijk om zelf niet alleen met wrok terug te kijken en daar uit te handelen.
:thumbsup:
Overigens ben ik nog getriggert dat waarschuwen zou gaan omdat we in een kleine vijver zouden vissen. Daar had ik niet over nagedacht en is voor mij ook geen reden. Mij gaat dat meer om dat we het hebben over een sadist/dominant die zijn emoties niet onder controle heeft en dat is potentieel gevaarlijk in spel. Zo is hij in een van onze laatste keren (pijn)spel ruim mijn grenzen over gegaan. Hij heeft uiteindelijk de uitspraak gedaan dat "hij me voelde vervreemden van hem en me niet kon triggeren, maar zeker wist dat hij zo een reactie zou uitlokken". Hij is ook op andere manier grenzen over gegaan (bijv. Naaktfoto's plaatsten van mij online zonder mijn toestemming) en heeft gezegd dat "als ik van hem ben hij recht heeft op tijd en aandacht en als ik mijn D niet goed onderhoud er wel voor zal zorgen dat hij mijn aandacht krijgt". Geen respect voor grenzen en personal space vind ik zeker iets wat wij nog serieuzer mogen nemen als je voorkeuren zijn je door iemand te laten vastbinden en met slagwerk bewerken. Ik zou het heel erg vervelend vinden als iemand die bdsm wil ontdekken als eerste een slechte ervaring zou hebben en daardoor het maar afschrijft. Echter denk ik ook dat onze emotionele band dit gedrag veroorzaakte en het dus niet zomaar bij iemand anders zou gebeuren tot zij een hechte band hebben opgebouwd. Ik vraag me nu eigenlijk wel af waarom anderen zich geroepen voelen om te waarschuwen. Ik dacht dat dit puur vanuit het idee kwam als iemand zich echt zorgen zou maken om veiligheid in spel, maar schijnbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Raamopen, dat klinkt best heel heftig allemaal. Was er niet ook een keer een akkefietje met een triodame? Ook iets waarin hij zijn zin doordrukte? Ik ben blij dat je van hem af bent, meis!

Wij hebben meerdere kennissen/vrienden in ons kringetje die lukraak waarschuwen. Eén is er (voor zover) mee gestopt na een gesprek met mij waarin ik hem vriendelijk doch dringend op zijn nonverantwoordelijkheden en Swiftys martelwerktuig heb gewezen. Door een gesprek met de andere waarschuwer kreeg ik de reden eigenlijk heel mooi in kaart.
Door iemand te waarschuwen voor een fout figuur ga je als het ware op diens schouders staan. Jij bent de held, je wordt bedankt en je stijgt in aanzien. Je hebt iemand behoef voor de fout van hun leven. Tenminste, zo ziet het eruit in hun hoofd. In de praktijk zien we dat ook voor deze kennis regelmatig gewaarschuwd wordt omdat hij het niet altijd even nauw neemt met zaken als consent. Het is dus ook spiegelgedrag.

Hij zal dat overigens niet snel toegeven, volgens hem waarschuwt hij omdat al die arme lieve subjes beschermd moeten worden en omdat hij zichzelf niet meer in de spiegel kan aankijken als hij er één had kunnen behoeden en dat naliet. Zijn vriendin fluisterde me al gekscherend toe: "eigenlijk heeft hij zelf een protector nodig". ;-)
...
Als ik voor mezelf spreek dan zie ik het gevaar inderdaad veel meer in hoe deze persoon in een relatie functioneert en niet zozeer in hoe deze persoon zich gedraagt in een spel-situatie. Maar dit is dus uiteindelijk wel zeker zo gevaarlijk in een D/s relatie. Juist bij een D/s relatie komt dit gedrag in het begin niet duidelijk naar voren en juist een D/s relatie versterkt dit gedrag.

Kort door de bocht/veralgemeniserend: door deze persoonlijkheidsstoornis is hij extra gevaarlijk, juist omdat ze beide in het begin de signalen die er wel zijn onbewust negeren en hun D/s verhouding zijn stoornis voedt.
Alle reacties Link kopieren
Even inhaken op het waarschuwen, toen ik net in de scène kwam ben ik aangesproken door een man, op een meet, leuk gesprek gehad, natijds nog wat heen en weer gechat. We hebben afgesproken, koffie gedronken en hij vertelde dat hij me graag onder zn hoede wilde nemen tegen de opdringerige mannetjes in de scène. Hij is een graag geziene man hier in de scène dus zocht er verder niets achter. Zodra duidelijk werd dat ik een relatie begon te krijgen met lief begonnen de rare berichten. Na een bericht van lief waarin duidelijk werd gemaakt dat ik geen interesse had stopte dit. Dit is nu zo’n 2 jaar geleden en ik kwam hem laatst tegen, hij keek me alleen maar aan en geen boe of bah kwam er uit zn mond.
Achteraf kreeg ik te horen dat hij toch wel een man is die graag zn klauwen zet in nieuw vlees.
Als ik van tevoren dit had geweten had ik hem bepaalde dingen niet verteld of uitgelegd.
Dus tja, gewaarschuwd worden is niet altijd verkeerd. Als iemand had gezegd, joh cloud, luister eens, Pipo is al een tijdje zonder vrouw/sub/sletje, en houd van jong en nieuw vlees, dan had ik mn conclusies kunnen trekken in dat geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven