Peutertopic II
maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
donderdag 4 juli 2019 om 20:12
Rozetje is al drie keer naar de kapper geweest, laatste keer bij een kinderkapper die zonder iets te zeggen haar hoofdje nat begon te spuiten. Kind helemaal over de zeik, ipv dan even de tijd te nemen wou ze geloof ik zo snel mogelijk doorknippen om er vanaf te zijn. Zo stom. Heb haar maar op schoot genomen de rest van de knip beurt.
Over de ongezellige kamer ivm de allergie: kan je met schilderijtjes of foto's nog gezellig maken?
Over de ongezellige kamer ivm de allergie: kan je met schilderijtjes of foto's nog gezellig maken?
donderdag 4 juli 2019 om 20:28
Klinkt heftig, de kindjes met allergie. Ik heb alleen hooikoorts, zoon lijkt nergens last van te hebben tot nu toe.
Zoon gaat regelmatig naar de kapper, toevallig vanochtend nog geweest. Hij vind de tondeuse niet altijd leuk maar zet een filmpje op mn telefoon aan en geef hem wat te eten. Een vriendin van me is kapster en ze neemt ook de tijd voor hem, dat is fijn.
Ik ben ook gehecht aan het middag slaapje van zoon. Hij gaat tussen 12.30 en 13u naar bed en slaapt dan toch zeker 2 of 2,5 uur.
Savonds gaat hij om 19.30 naar bed en word dan tussen 6 en 7 meestal wakker.
Zoon gaat regelmatig naar de kapper, toevallig vanochtend nog geweest. Hij vind de tondeuse niet altijd leuk maar zet een filmpje op mn telefoon aan en geef hem wat te eten. Een vriendin van me is kapster en ze neemt ook de tijd voor hem, dat is fijn.
Ik ben ook gehecht aan het middag slaapje van zoon. Hij gaat tussen 12.30 en 13u naar bed en slaapt dan toch zeker 2 of 2,5 uur.
Savonds gaat hij om 19.30 naar bed en word dan tussen 6 en 7 meestal wakker.
donderdag 4 juli 2019 om 20:37
Grappig dat jullie nu net over de kapper beginnen
Ik dacht vanmiddag ‘ik ben een handig en creatief mens: ik kan toch ook zelf peuters haar knippen?’ Ik doe ook mijn mans haar. En oké.. één keer eerder heb ik het verknalt bij peuter en toen moest alles er af. Toen draaide peuter als baby zijnde plots zijn hoofdje en zat er een hele lange hap uit.
Dus ik begin rustig onderaan in zijn nek met een tondeuse. Draait peuter accuut zijn hoofd om. Nou je raad het al. Er ging een hele lange hap uit
Van rechts onder naar links boven zijn oor.
Nou toen ben ik 30 minuten bezig geweest om er nog wat van te maken en elke minuut werd peuter pissiger en pissiger. Vooral als ik het boven zijn oren wilde knippen. Omkopen, bozig worden, smeken: niks hielp.
En mijn man moet nog thuiskomen
Die gaat zich een scheet lachen..
Dus ik begin rustig onderaan in zijn nek met een tondeuse. Draait peuter accuut zijn hoofd om. Nou je raad het al. Er ging een hele lange hap uit
Nou toen ben ik 30 minuten bezig geweest om er nog wat van te maken en elke minuut werd peuter pissiger en pissiger. Vooral als ik het boven zijn oren wilde knippen. Omkopen, bozig worden, smeken: niks hielp.
En mijn man moet nog thuiskomen
donderdag 4 juli 2019 om 20:41
Hier gelukkig geen allergieën of eczeem.
Eerste keer kapper was huilen en de laatste keer maandje geleden zat ze rustig te kijken. Hier ook eentje die tijdens de vakantie voor de grote spiegel in het huisje naar zichzelf stond te kijken en over dr kleding wreef en dan zei mooi en beetje dansen terwijl ze naar dr zelf keek
Geen gebrek aan zelfverheerlijking
Ze gaat tussen 19.30-20.00 naar bed. Afhankelijk van hoe moe ze is slaapt ze binnen kwartier maar kan ook pas uur later zijn. Op kdv/psz dagen moeten we haar om 07.30 wakker maken. Op vrije dagen denk ik dat ze wel rond 8 uur wakker is, maar ze kan dan ook gewoon stil zijn tot 9 uur of ze slaapt dan toch, ik weet het niet.
Middagdutje ook nog wel vanaf ongeveer 13.00/13.30 tot 15.00. Ze is nu 2,5
Ze is hier trouwens niet zo happy op ochtenden van kdv/psz dagen. Krijg vaak het idee dat ze gewoon niet zo'n vroege starter van de dag is en ook liever rustig wil opstarten 's ochtends.
Eerste keer kapper was huilen en de laatste keer maandje geleden zat ze rustig te kijken. Hier ook eentje die tijdens de vakantie voor de grote spiegel in het huisje naar zichzelf stond te kijken en over dr kleding wreef en dan zei mooi en beetje dansen terwijl ze naar dr zelf keek
Ze gaat tussen 19.30-20.00 naar bed. Afhankelijk van hoe moe ze is slaapt ze binnen kwartier maar kan ook pas uur later zijn. Op kdv/psz dagen moeten we haar om 07.30 wakker maken. Op vrije dagen denk ik dat ze wel rond 8 uur wakker is, maar ze kan dan ook gewoon stil zijn tot 9 uur of ze slaapt dan toch, ik weet het niet.
Middagdutje ook nog wel vanaf ongeveer 13.00/13.30 tot 15.00. Ze is nu 2,5
Ze is hier trouwens niet zo happy op ochtenden van kdv/psz dagen. Krijg vaak het idee dat ze gewoon niet zo'n vroege starter van de dag is en ook liever rustig wil opstarten 's ochtends.
donderdag 4 juli 2019 om 21:13
GlitterCupcake schreef: ↑04-07-2019 20:37Grappig dat jullie nu net over de kapper beginnenIk dacht vanmiddag ‘ik ben een handig en creatief mens: ik kan toch ook zelf peuters haar knippen?’ Ik doe ook mijn mans haar. En oké.. één keer eerder heb ik het verknalt bij peuter en toen moest alles er af. Toen draaide peuter als baby zijnde plots zijn hoofdje en zat er een hele lange hap uit.
Dus ik begin rustig onderaan in zijn nek met een tondeuse. Draait peuter accuut zijn hoofd om. Nou je raad het al. Er ging een hele lange hap uit![]()
![]()
Van rechts onder naar links boven zijn oor.
En mijn man moet nog thuiskomenDie gaat zich een scheet lachen..
donderdag 4 juli 2019 om 21:29
Heeee glitter, jij bent mn medestander. Ik knip peuter ook zelf. En dat is de eerste 2x echt vreselijk mislukt, sindsdien vind ik dat ie er steeds beter uitkomt. De laatste keer (de 7e keer) dat ik m geknipt heb, vond ik het zelfs een verbetering t.o.v. voor het knippen.
.
Peuter vindt het wel prima trouwens, zodra 'de kappersstoel' voor de tv wordt gezet, de schaar, kam, bakje water en tondeuse klaarliggen......gaat hij zelf vast een theedoek (die knoop ik om zn nek tegen de jeuk) en een zakje chips halen in de kelder. Dat zit ie dan rustig op te eten voor de tv terwijl ik m toetakel. Op kdv zeiden ze "ow wauw, ben je naar de kapper geweest?". "Neeeeee mama haren mooi maakt, kijkt maar, knappe vent worre".
Peuter vindt het wel prima trouwens, zodra 'de kappersstoel' voor de tv wordt gezet, de schaar, kam, bakje water en tondeuse klaarliggen......gaat hij zelf vast een theedoek (die knoop ik om zn nek tegen de jeuk) en een zakje chips halen in de kelder. Dat zit ie dan rustig op te eten voor de tv terwijl ik m toetakel. Op kdv zeiden ze "ow wauw, ben je naar de kapper geweest?". "Neeeeee mama haren mooi maakt, kijkt maar, knappe vent worre".
donderdag 4 juli 2019 om 21:35
Glitter serieus ik pis bijna in men broek ik zie die tondeuse zo naar boven schieten , je hebt in ieder geval je best gedaan whahahah!
Hier nog niet bij de kapper geweest, dochter nu bijna 2 eindelijk 10 sprieten op der hoofd! Zoon heeft nu al evenveel haar maar dat wil ik dus ook langer laten groeien! En ik zie dochter echt niet bij de kapper zitten die wordt pislink of krijst de hele tent bij mekaar! Dus naaaah doe maar niet!
Envelop dat hoesten blijft dus nog zo aanhouden? Heb je eens gevraagd voor een andere onderhoud puf? Ik heb zelf astma en jaren bezig geweest met verschillende en eigenlijk nu pas sinds 4 jaar een goeie waar ik zelf echt merk het werkt!
Qua kamer inrichting kan er niks bij helaas ook al is het hout qua boekenkast want allles vangt stof! Het liefst zon min mogelijk meubilair!
Hier nog niet bij de kapper geweest, dochter nu bijna 2 eindelijk 10 sprieten op der hoofd! Zoon heeft nu al evenveel haar maar dat wil ik dus ook langer laten groeien! En ik zie dochter echt niet bij de kapper zitten die wordt pislink of krijst de hele tent bij mekaar! Dus naaaah doe maar niet!
Envelop dat hoesten blijft dus nog zo aanhouden? Heb je eens gevraagd voor een andere onderhoud puf? Ik heb zelf astma en jaren bezig geweest met verschillende en eigenlijk nu pas sinds 4 jaar een goeie waar ik zelf echt merk het werkt!
Qua kamer inrichting kan er niks bij helaas ook al is het hout qua boekenkast want allles vangt stof! Het liefst zon min mogelijk meubilair!
donderdag 4 juli 2019 om 21:58
donderdag 4 juli 2019 om 22:09
donderdag 4 juli 2019 om 22:15
funnymiss schreef: ↑04-07-2019 21:29Heeee glitter, jij bent mn medestander. Ik knip peuter ook zelf. En dat is de eerste 2x echt vreselijk mislukt, sindsdien vind ik dat ie er steeds beter uitkomt. De laatste keer (de 7e keer) dat ik m geknipt heb, vond ik het zelfs een verbetering t.o.v. voor het knippen..
Peuter vindt het wel prima trouwens, zodra 'de kappersstoel' voor de tv wordt gezet, de schaar, kam, bakje water en tondeuse klaarliggen......gaat hij zelf vast een theedoek (die knoop ik om zn nek tegen de jeuk) en een zakje chips halen in de kelder. Dat zit ie dan rustig op te eten voor de tv terwijl ik m toetakel. Op kdv zeiden ze "ow wauw, ben je naar de kapper geweest?". "Neeeeee mama haren mooi maakt, kijkt maar, knappe vent worre".![]()
Misschien had ik het ook wat beter moeten voorbereiden. Dus idd een zakje chips etc. Ik had nu wel Robocar Poli opgezet maar hij zat ook schuin voor de tv omdat ik niet op het vloerkleed wilde knippen. En ik had peuter in zijn blote bast en dat ging wel erg jeuken.
Ik heb manlief al geappt en hij zei dat het hem niks uit maakt
donderdag 4 juli 2019 om 22:18
Meneer heeft vrij weinig haar. Al begint de pluk die over z'n voorhoofd hangt nu wel wat lang te worden. Dus die moet er eerdaags af. Vriend is hier de kapper. Heeft zelf zo'n gore hipster baard waar hij trots op is en altijd druk mee in de weer dus hij doet het haar van zoon. Moet zeggen, paar maanden geleden had ie z'n Haagse matje toch keurig gekapt. Binnenkort mag ie weer, ben benieuwd.
donderdag 4 juli 2019 om 22:26
Teckeltje88 schreef: ↑04-07-2019 22:18Meneer heeft vrij weinig haar. Al begint de pluk die over z'n voorhoofd hangt nu wel wat lang te worden. Dus die moet er eerdaags af. Vriend is hier de kapper. Heeft zelf zo'n gore hipster baard waar hij trots op is en altijd druk mee in de weer dus hij doet het haar van zoon. Moet zeggen, paar maanden geleden had ie z'n Haagse matje toch keurig gekapt. Binnenkort mag ie weer, ben benieuwd.
donderdag 4 juli 2019 om 22:39
donderdag 4 juli 2019 om 22:40
Ik heb haast nog geen kleren voor rozetje gekocht, heel af en toe sokjes, en een paar supercute rompertjes en schoentjes, de rest heb ik geruild (KrijgdeKleertjes.nl) of gekregen. Toevallig vandaag een beetje uitgezocht, heb genoeg kleertjes voor een drieling geloof ik. Dus ik ga weer apart zetten om te ruilen. Gelukkig heb ik 2 fysieke ruilpunten in de buurt, superhandigGlitterCupcake schreef: ↑04-07-2019 22:24Kunnen we het hier ook hebben over kleding? Ik vind dat erg leuk maar het kinderkledingtopic voor peuters en ouder is doodgebloed.
Vandaag gekocht in de summersale:
Vandaag haar verjaarsagskado besteld, een keukentje <3 ik hoop dat ze het leuk vind!
donderdag 4 juli 2019 om 22:55
Ik hou ook van shoppen! Peuter heeft ook overduidelijke voorkeuren en die passen meestal prima bij mijn voorkeuren, dus das fijn! Mijn oudste heeft al sinds peuterleeftijd een, laat ik zeggen, aparte smaak, die dus zeker niet de mijne is. Inmiddels laat ik het maar gaan. En ben ik blij dat peuter mijn mening dus wel deelt. Ik kan alleen geen plaatjes pakken denk ik.....?
Waar heb je die 2e trui gekocht glitter? Ik vind m fantastisch!
donderdag 4 juli 2019 om 23:05
https://youtu.be/vVjbUnrp8_I. Deze en 100 andere hits op 'toddler boy haircut' heb ik trouwens uitvoerig bestudeerd na de eerste 2 mislukte knippogingen, heeft ook wel geholpen denk ik.
donderdag 4 juli 2019 om 23:22
Was het nog wel een beetje te doen dan glitter? Of is het nu hele korte kop bij je peuter?
Afgelopen maand was ook pas haar tweede knipbeurt. Ik vind het lastig met haar haar want van nature valt er gewoon een enorme lok naar voren. Ze heeft een kruin rechts voor op haar hoofd dus die probeer ik te volgen om bovenop een staartje te maken en de rest los. En als ik 1 paardenstaart wil maken dan heb ik knipjes nodig omdat nog niet alles op de lengte van de staart komt, maar op een gegeven moment zit zij natuurlijk te frunniken aan die knipjes, trekt ze die eruit met lokken haar en verdwijnen de knipjes ergens tussen het speelgoed. Ze heeft ook heel glad haar, dus zakt ook snel weer uit.
Hebben de papa's van de meisjes peuters hier het een beetje goed in de vingers om staartjes enz te maken? Manlief doet niks met dr haar als ze niet weg hoeft, dus dan hangt de hele dag dr haar voor dr ogen en als hij het wel moet doen dan haal ik haar later meestal op met zo'n vlassig ongeorganiseerde rommelig frutsel ergens halverwege dr hoofd
ik vind shoppen wel leuk, maar styling doe ik niet echt aan. Gewoon shirt met broek of een leuk jurkje dan vind ik het al wel best.
Afgelopen maand was ook pas haar tweede knipbeurt. Ik vind het lastig met haar haar want van nature valt er gewoon een enorme lok naar voren. Ze heeft een kruin rechts voor op haar hoofd dus die probeer ik te volgen om bovenop een staartje te maken en de rest los. En als ik 1 paardenstaart wil maken dan heb ik knipjes nodig omdat nog niet alles op de lengte van de staart komt, maar op een gegeven moment zit zij natuurlijk te frunniken aan die knipjes, trekt ze die eruit met lokken haar en verdwijnen de knipjes ergens tussen het speelgoed. Ze heeft ook heel glad haar, dus zakt ook snel weer uit.
Hebben de papa's van de meisjes peuters hier het een beetje goed in de vingers om staartjes enz te maken? Manlief doet niks met dr haar als ze niet weg hoeft, dus dan hangt de hele dag dr haar voor dr ogen en als hij het wel moet doen dan haal ik haar later meestal op met zo'n vlassig ongeorganiseerde rommelig frutsel ergens halverwege dr hoofd
ik vind shoppen wel leuk, maar styling doe ik niet echt aan. Gewoon shirt met broek of een leuk jurkje dan vind ik het al wel best.
donderdag 4 juli 2019 om 23:44
Oooh YES!! Zoonlief van 12.15 tot 14.00 laten slapen en ging vanavond om 19.15 zonder een kik te geven weer heerlijk slapen. Ik heb na dit weekend vakantie en ik hoop dat ie dan lekker blijft dutten.
Kapper is een van de favoriete uitjes van zoon. Wij gaan naar een heerlijk ouderwetse kapsalon, expres op vrijdagochtend, dan zit de hele hut vol met omaatjes die hun permanent laten doen voor het weekend. Hij gaat dan in een hoge kruk voor het rijtje oma's en vermaakt zich dan kostelijk (laatste keer ging hij liedjes zingen en werden de oma's door hem gecommandeerd te klappen, je kon me wegdragen
). Zelf knippen begin ik niet aan, hij heeft een flinke bos met krullen en die wil ik niet verpesten.
Kapper is een van de favoriete uitjes van zoon. Wij gaan naar een heerlijk ouderwetse kapsalon, expres op vrijdagochtend, dan zit de hele hut vol met omaatjes die hun permanent laten doen voor het weekend. Hij gaat dan in een hoge kruk voor het rijtje oma's en vermaakt zich dan kostelijk (laatste keer ging hij liedjes zingen en werden de oma's door hem gecommandeerd te klappen, je kon me wegdragen
donderdag 4 juli 2019 om 23:51
funnymiss schreef: ↑04-07-2019 22:55Ik hou ook van shoppen! Peuter heeft ook overduidelijke voorkeuren en die passen meestal prima bij mijn voorkeuren, dus das fijn! Mijn oudste heeft al sinds peuterleeftijd een, laat ik zeggen, aparte smaak, die dus zeker niet de mijne is. Inmiddels laat ik het maar gaan. En ben ik blij dat peuter mijn mening dus wel deelt. Ik kan alleen geen plaatjes pakken denk ik.....?
Die trui is van One day parade. Die hebben leuke prints en zachte katoen
Ik had ook wel filmpjes gekeken. Maar die kindjes zitten allemaal stil
@Lavendel het is nog best aardig geworden. Het is scheef maar bovenop is het goed. Het opgeschoren is niet aan beide kanten gelijk omdat hij zijn hoofd wegdraaide. Zoiets moest het worden.
vrijdag 5 juli 2019 om 08:09
Hahahah heerlijk dit.GlitterCupcake schreef: ↑05-07-2019 08:00Nou mijn man zag het vanmorgen niet eensToen ik vroeg wat ie er van vond zei hij ‘ja lekker kort en zo loopt die stagiair (bootcampende hipster) op mijn werk er ook bij’.
Mijn vriend zou ook wel dat kapsel willen maar kan niet vanwege z'n werk. Die baard (en tattoo op z'n arm) wordt net aan geaccepteerd.
vrijdag 5 juli 2019 om 08:15
Wat gaat het hier snel met de berichten!
Dochter is nog nooit naar de kapper geweest, ik laat het lekker bij haar groeien. Ze heeft ook glad en steil haar, net als jouw dochter Lavendel. Ik gebruik wel klipjes en die laat ze nu gelukkig meestal wel zitten. En anders maak ik twee staartjes of twee vlechtjes, daarvoor is het haar wel lang genoeg om te blijven zitten.
Hier hebben we geen middagslaapje meer. In de kraamweek ging mijn man elke dag met haar een stukje rijden en dan viel ze zo in slaap en kon hij haar op de bank leggen. Maar uit zichzelf slaapt ze niet meer. Soms, zoals gisteren na de psz, valt ze rond 15.00 in coma. Ik maak haar dan na een kwartier wakker, omdat ze anders 's avonds niet meer gaat slapen. 's Nachts slaapt ze van ongeveer 19.30 tot 6.00.
Rosings, leuk een keukentje! Hier is het keukentje nog steeds echt een hit.
Dochter is nog nooit naar de kapper geweest, ik laat het lekker bij haar groeien. Ze heeft ook glad en steil haar, net als jouw dochter Lavendel. Ik gebruik wel klipjes en die laat ze nu gelukkig meestal wel zitten. En anders maak ik twee staartjes of twee vlechtjes, daarvoor is het haar wel lang genoeg om te blijven zitten.
Hier hebben we geen middagslaapje meer. In de kraamweek ging mijn man elke dag met haar een stukje rijden en dan viel ze zo in slaap en kon hij haar op de bank leggen. Maar uit zichzelf slaapt ze niet meer. Soms, zoals gisteren na de psz, valt ze rond 15.00 in coma. Ik maak haar dan na een kwartier wakker, omdat ze anders 's avonds niet meer gaat slapen. 's Nachts slaapt ze van ongeveer 19.30 tot 6.00.
Rosings, leuk een keukentje! Hier is het keukentje nog steeds echt een hit.