Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou zeker veel te vroeg zijn, anders zou iedereen ovulatie testen gebruiken direct na ovulatie.

Maar bij onze eerste heb ik 1 maand ovulatietesten gebruikt en deze werd knal positief na 16 dagen en bleef positief, maar bleef daarna knal positief.
Toen opgezocht hoe dat werkte en toen kwam ik dus tegen dat meer moeder dat hadden in de maand dat het raak was.

ik zal niet te vroeg voor je juichen, maar hoop het enorm :heart:
Wolzijde, ik lees soms mee met dit topic. Even voor jou: heb jij ooit duphaston in 2e helft cylcus geprobeerd? Ik had heftige fysieke PMS-klachten die nu voor 80/90% weg zijn door duphaston.
@leeuw32

Beïnvloedt het de zwangerschapskans niet?
Ik ga er eens naar kijken.
De pil slikken hielp i.e.g nooit... Helaas
Wolzijde dat negatieve denken is herkenbaar, het is ook een begrijpelijke angst. Zeker niet minder k... daardoor

Sunny zonnig weekend gehad?
Mamarjan nou ben benieuwd haha! Lijkt me ook enorm snelle innesteling. Maar over paar weken zullen we weten.

Vandaag precies op dezelfde dag een half jaar geleden dat zoonlief is geboren. Mooi, trots, bedroefd, alles door elkaar
Een half jaar alweer Okkie... wat vliegt de tijd dan hee! Ik kan me je al je gevoelens door elkaar heen heel goed voorstellen. Bij ons was het 2 weken terug een half jaar geleden en ik had het er echt moeilijk mee.

Hier inderdaad genoten van het zonnige weer :sun: al was ik wel erg emotioneel de afgelopen dagen... wat verschillende factoren bij elkaar waardoor ik het moeilijk had, maar het gaat nu wel weer iets beter gelukkig!
Ja denk het Okkie, nou hij weet t wel maar dan lukt t zeker niet. Daarom zegt ik vaak maar niets.
Gene vervangende arts die een verwijzing kan schrijven? Irritant die test. 2 eieren kan natuurlijk altijd maar of je lichaam dan hormonaal ook zo reageert?
Ik begreep met die van cb dat je alleen met ochtend urine moest testen. Ik zat er met testen van de week ook naast. Testte altijd einde dan. Kreeg een leeg rondje volgende ochtend vaste smilie zoals ik idd verwacht had. Maar las toen pas dat je ochtendurine moest gebruiken. Nooit gedaan.
Moeilijke dag geweest voor jullie gister denk ik. In ieder geval heftig.

Zon was goed te doen.

Leeuw kom maar op!
Okkie 🤗...

Ik moet zeggen: het is een rustige pms maand tot nu toe. Erg prettig.
Wolzijde nee geen negatieve effecten. Ik gebruik het in mijn IVF-cyclus en DD schrijft het tot 12 weken voor.

En ik ben zwanger! DPO 10 een knaltest niet eerder gehad. Nu nog 3,5 week zenuwen voor een goede echo. Maar 1e horde is weer genomen.
Wauuww wat een goed nieuws Leeuw! :yes: en zo vroeg al een knaltest, wat fijn!! Gefeliciteerd :heart:
Hopelijk vliegen de weken voorbij en heb je snel een goede echo. Spannend!
Wat fijn Leeuw!!
Gefeliciteerd leeuw :cheer2:
Leeuw ik kijk de tijd vooruit voor je, wat een heerlijk nieuws! (Nogmaals) gefeliciteerd !

Sunny al was ik wel erg emotioneel de afgelopen dagen... wat verschillende factoren bij elkaar waardoor ik het moeilijk ha
Dat mag er ook zijn, het is ook moeilijk. :hug:

Vanes stond niet specifiek in handleiding maar dat kan natuurlijk het wel zijn! Goeie :) nou het zal altijd een raadsel blijven gok ik.
Ga morgen nog maar eens bellen naar huisarts assistent inderdaad, gedoe van niets zo.
Lijkt me lastig met je vriend. Is het fysieks of iets emotioneels, weet je dat?

Wolzijde
Susie hoe is met jou? Krijg je wat vertrouwen?

Omelette, Lotte, Mamarjan hoe is met jullie?

Gisteren vooral trots op zoonlief en vandaag flink in auto zitten janken omdat liedje me zo terug bracht naar toen beelden/tast van zoonlief en ook hoe manlief me met van alles hielp. hoeveel liefde kan je delen met elkaar, het ontroerde me op een goede manier :)
Hier wachtbank, lichte krampjes in buik. Kan ook komen door etentje vanavond, zoek er deze ronde echt niet veel achter.
Afgelopen weekend reed ik op zo’n binnenlandse weg, stond er een ooievaar! Wat een grote beesten hee, nog nooit van zo dichtbij gezien. Kon er erg hard om lachen!
Nou ja we zitten weer op wachtbank :popcorn:
Dank je Leeuw, proficiat. Ik word morgen gebeld over duphaston.

Het gaat hier goed. Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie. Maar dat duurt nog wel even. Ik voel het wel duidelijk aankomen. Toch vind ik het deze maand een stuk rustiger, dat is fijn. Wel last van de warmte altijd als ik pms heb. Lastig ook dat het gewoon 23 graden blijf in huis.
En ik kan wel slaaaaaapen.
Duphaston legt je cyclus plat, aldus de gyn. Je krijgt het idd bij IVF, maar spontaan, zwanger worden lukt dan niet.

Toch super bedankt voor de tip!
Jammer wolzijde

Hier vanochtend weer wat buikkrampjes, maar einde van de middag wat endo klachten (wat ik 100% zeker weet), bij opbouw progesteron namen de klachten dan juist af/kwamen helemaal niet. Misschien wat vroeg om al te zeggen, maar kan me niet voorstellen dat het raak is deze ronde. Wel gynaecoloog geregeld voor volgende ronde. Wil niet in deze cyclus allerlei gewroet in me hebben.
Wolzijde schreef:
03-07-2019 18:33
Duphaston legt je cyclus plat, aldus de gyn. Je krijgt het idd bij IVF, maar spontaan, zwanger worden lukt dan niet.

Toch super bedankt voor de tip!
Bijzonder wolzijde: ik ben deze ronde toch echt zwanger geraakt met duphaston. En ik had een terugplaatsing in mijn natuurljk cyclus en een eisprong. Dus we weten helemaal niet waar ik zwanger van ben geraakt. Duidelijk een arts die weer niet goed op de hoogte is :blabla: .
Duphaston slik in alleen in 2e helft van mijn cyclus (na eisprong), Google anders eens op Eileen Engels. :-[ Kan hier plaatsvervangend boos om worden....artsen die mensen verkeerd informeren.
Spannend Okkie... het lange wachten is weer begonnen! En het symptomen zoeken ook... :sherlock:
Ik weet niet zo goed of ik mn eisprong nu al heb gehad... zondag overduidelijk vruchtbaar slijm en meestal heb ik dit 1 dag en dan 2/3 dagen later mn eisprong. Maar nu heb ik vandaag ook weer veel slijm gehad dus ik weet niet goed wat dat betekend... mja we maken het gewoon nog maar even gezellig de komende dagen ;-) ik wil mn eisprong echt niet missen!

Hoe is het met jou Leeuw? Is het al beetje geland dat je zwanger bent? Krijg je ook nog een bloedtest of is dat niet nodig?

En Lotte, hoe gaat het nu met jou?
Nou ik had dus ook opeens later veel slijm en toen dus nog keer positieve ovulatie test ... vrouwenlijf blijft vreemd iets.
Dan maar extra gezelligheid! Blijft het bij jullie ook gezellig?

Hoe gaat het met een ieder?

Hier voel ik van alles en wil er echt niet aan toe geven.
Vanochtend echt misselijk, gehele dag krampjes onderin buik, veel afscheiding, moeiig.
Of m’n endo is verergerd of zwanger? Ik vrees het eerste, ik hoop het laatste. :sherlock:
okkiepetite wijzigde dit bericht op 05-07-2019 08:05
0.22% gewijzigd
Jaa precies... het vrouwenlichaam is soms gwn niet te snappen!
Nou woensdag was echt btje een verplicht nummertje en das toch iets minder fijn maarja alles voor het goede doel... We hebben er maar om gelachen ;-) Nu even poosje rust orh haha! Ik hoop dat het voldoende was zo....

Pff wat een onzekerheid weer hè in die wachtweken :sherlock: ik hoop zo voor je dat het het laatste is!! Mijn grote symptomen zoektocht is ook weer begonnen... :@@: wanneer wil je op z'n vroegst gaan testen?
Haha! Wij hadden ook 1 avond beetje verplichting en hebben er ook om zitten lachen :-D
Hihi gaat snel dat symptomen checken .... en al wat gevonden?
Bedacht om 14e te testen, mocht dan niet ongesteld zijn. Ik heb geen zin in witte test zeg ik nu heel stoer, geen idee of zoveel geduld kan opbrengen
Jij?
Kwam even spieken hier, duim voor jullie allemaal.
Hopelijk is komende maand een vruchtbare maand.

Een korte update; inmiddels 13 weken zwanger nu, de NIPT terug gehad en daar is niks uitgekomen. Gister het hartje nog gehoord bij de verloskundige.
We hopen dat deze keer alles goed mag gaan.
C'est la vie
Susie wat fijn dat t goed gaat en de nipt uitslag goed was.

Ik ga dit keer ook zeker niet voor nod testen.

Succes met wachten allemaal.
Wat fijn Susie!! Dat is weer een stapje verder :heart:

Nee hier voel ik me nog normaal... mn baarmoeder voelt wel soort van beetje beurs ofzo maar daar zoek ik nog niets achter ;-)
Nu vandaag toch weer veel slijmverlies gehad en dat is wel echt anders dan normaal... maar kan mss ook komen doordat ik deze ronde tarwekiemolie ben gaan slikken waardoor t btje anders is dan normaal... geen idee!

Ik ben benieuwd hoelang we t allemaal weer gaan volhouden om niet te testen haha! Ik wil ook proberen zo lang mogelijk maar mezelf kennende gaat dat wel voor mn nod zijn... :popcorn:
Suzie fijn dat alles goed gaat en de NIPT uitslag ook

Sunny lastig al die verschillende signaaltjes. Heb je al testen in huis? Ik merk dat ik dan nóg eerder ga testen dus voor mij pas zo laat mogelijk test kopen

Okkie spannend. 14de klinkt nog zo ver weg maar gaat ook zo snel. lastig ook dat je klachten bij beide kunnen passen

@hier gaat niet echt top. Vre se lijk moe en depri
Mn PMS lijkt ook steeds erger te worden. Ik krijg ook steeds meer koudwatervrees. Ben bang dat het thuis te druk wordt of financieel te moeilijk. Niet echt ergens op gebaseerd maar voel alleen maar angst steeds om alles. En daarom ook twijfel. Maar wil tegelijk ook niets liever. Snappen jullie het nog? :P :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven